Každé elektrické zariadenie v lietadle (vrátane CVR) musí byť istené ističom, ktorý ho vypne, ak dôjde k skratu, inak hrozí požiar. Tie ističe sa samozrejme dajú vypnúť manuálne, väčšinou sú priamo v kokpite. Ten prípad, kedy vypol pilot nahrávanie zvukov, sa týkal samovraždy, ktorú chcel zakamuflovať ako nehodu (samovraždu totiž poisťovňa neuhradí).
Ak vtáky vyradili oba motory, znamená to, že tým prišli o elektrické generátory, na záložné
batérie prejde iba zopár systémov. Boeing 737NG nemá RAT (turbínu, ktorá sa automaticky vysunie a produkuje elektrinu a tlak v hydraulike), nenaštartuje sa automaticky ani APU, túto funkciu majú napr. B-777. Doba nábehu APU je niečo pod 2 minúty, čo je zhruba polovica času medzi výpadkom a haváriou. Ak prišli o oba motory, piloti čelili viac svetielkam na palubovke, ako má vianočný stromček, rôzne bzučanie, pípanie a hulákanie všetkých možných alarmov ich mohlo vyviesť z miery a musel to byť pekelný nápor, v ktorom si nutnosť zapnutia APU mohli uvedomiť príliš neskoro. Veľká záhada je, prečo nedokončili pristávanie pri prvom priblížení, lebo aj pri výpadku oboch motorov by už mali bezpečne doplachtiť. Asi sa to už nedozvieme.