Lokalizácia
Formulár sa odosiela
To s tou vysokou teplotou a "riedkym" vzduchom je pravda. Od jednej smrtelnej nehody sme mali zákaz lietať pri vyššej teplote ako29°C.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 12:31:05
00
tá teplota mohla byť len jedným z faktorov,ale nie rozhodujúcim.Pre tento manéver nemal dostatočnú výšku a jednoducho to nedotočil.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 12:45:30
00
Iste viete, že štandardy v letectve sú nastavené dosť vysoko na to, aby jedno porušenie spôsobilo fatálny problém. Väčšinou ide o niekoľko spolupôsobiacich činiteľov.

Čiže ak presne nedodržíš teplotné kritériá, máš dostatočné výškové rezervy, aby nebol prúser. Ale keď sa viac vecí naraz hrotí, tak aj maličkosť pôsobí ako rozbuška.
a na letecých dňoch je často ešte efekt pilotovho ega a predvádzanie sa. V malom lietaní to uvádzam ako rizikový faktor tak, že riziko nehody sa zvyšuje, keď ideš predviesť svokre nové lietadlo, na ktoré ti finančne prispela
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 13:01:52
00
ako byvalemu modelarovi mi nejako ta plna forsaz v celom "obvode" lopingu nesedi... Vsak este tak polovica obratu nahor - OK, lietadlo dostane sa vyssiem a mam viacej miesta pod sebou, ale smerom k zemi aby ta este tlacilo pridavne spalovanie... no neviem...???
Ci zle vypocitna vyska na takyto "preboostrovany" loping..? Taketo finticky si v malej vyske predpokladam mozu dovolit piloti na novsich strojoch s "thrust vectoring" plus s prednými stabilizacnymi plochami pred kridlom (napr. SU37)... nie obstarozne F16-ky
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 14:24:09
00
23.8 to predvadzal tiez vo Francuzku
len nie je poznat v akej je vyske kvoli zoomu kamery

Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 16:36:25
00
prvý slovenský display na F 16.

https://www.youtube.com/watch?v=rSa6Z6hB1iE
Zobraziť komentár 07.09.2025 - 21:24:00
00
Dnes ju aj v Malych Karpatoch podla mna bolo pocut, ked isla z Kuchyne po 12:20
Zobraziť komentár 07.09.2025 - 22:00:18
00
keyboard_arrow_up