Lokalizácia
Formulár sa odosiela
žialbohu tá f16 častá nehoda nedotiahnutý zvrat pre nedostatočnú výšku.pilot sa to snaží do poslednej chvíle korigovať a potom už nemá čas na katapult.
podobná nehoda ital. euro typhon.

https://www.youtube.com/watch?v=nCIPKQqwl2Y
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 23:05:16
00
celé video na konci spomalene rok 2017.

https://www.youtube.com/watch?v=Pn90o9kpIpo
Zobraziť komentár 30.08.2025 - 23:11:13
00
arrow_leftKice napísal:
Ja permanentne upozorňujem na nehody na leteckých dňoch spôsobené vyhrotením rizika do krajnosti...
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

To ako zabudol zasunut podvozok a lietal tak akrobaciu na starej L29-ne ... :-o ??
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 06:13:43
00
Presne si to postrehol. Zabudol zatiahnuť podvozok, mašina sa pre zmenenú aerodynamiku správala inak a temer škrtol o zem.
Riadiaci lietania ho okamžite uzemnil a v ten deň sa už vo vzduchu neukázal. Mal v programe ešte preteky s nejakým športovým autom na dráhe.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 06:38:44
00
arrow_lefttriki napísal:
žialbohu tá f16 častá nehoda nedotiahnutý zvrat pre nedostatočnú výšku.pilot sa to snaží do poslednej chvíle korigovať a potom už nemá čas na katapult.


Ale tá malá výška súvisí s exhibíciou na leteckom dni. Aspoň ja to tak chápem, že inokedy to nerobí, či nemôže robiť v takej výške.
Tuším podobne padol na leteckom dni v Chebe historický Hurricane. Asi pred tromi rokmi.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 06:44:02
00
to sedí,že display takto lieta.Len sa stáva ,že to dopadne takto zle.aj on musí dodržať bezpečnostné parametre.

https://www.youtube.com/watch?v=zD3fdKmMdQM
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 07:33:56
00
No a zmysel takéhoto počínanie roky kritizujem.
Nie len pre ohrozenie divákov, ale škoda pilotov a v neposlednom rade lietadiel. Ten Hurricane v Chebe bol vzácny historický exemplár.

Len ja osobne som zažil dva incidenty. A to od L29 na Sliači na letecké dni kvôli deťom nechodím. Predtým mi v Očovej Vereš škrtol krídlom o trávu pri jeho povestnom nízkom nožovom lete.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 07:54:24
01
niektorí display piloti tento výkrut už vyradili.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 08:13:30
00
arrow_leftKice napísal:
Presne si to postrehol. Zabudol zatiahnuť podvozok, mašina sa pre zmenenú aerodynamiku správala inak...

A to Delfin L29 nie je nijaky velky prebornik v akrobacii... pomer vykon/tah motora a celkova hmotnost nepatri medzi hviezdne. Vsak konstrukcia z neskorych 50 tych rokov... a este nechat kolesa vonku... mohlo to stat pilota zivot.
Ked uz akrobacia na prudovom lietadle, tak aspon na Albatrose
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 09:14:57
00
arrow_leftKice napísal:
Presne si to postrehol. Zabudol zatiahnuť podvozok, mašina sa pre zmenenú aerodynamiku správala inak a temer škrtol o zem.
Riadiaci lietania ho okamžite uzemnil a v ten deň sa už vo vzduchu neukázal. Mal v programe ešte preteky s nejakým športovým autom na dráhe.

A prečo ho cez vysielačku neupozornili, že nezatiahol podvozok? Predpokladám, že majú spojenie cez vysielačku....
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 09:19:37
00
Spojenie urcite mali... tazko povedat preco ho neupozornil. Kazdopadne je to zodpovednost pilota. Riadiaci sa uz mohol venovat inej posadke na vyckavacke,
Delfin mohol mat poruchu signalizacie vysuntia podvozku,.. Urcite sa o tom niekde pisalo, takze asi aj dohladat sa to da...
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 09:24:11
00
Delfín bol súkromný a hovorilo sa o malom nálete pilota. Predvádzací let na leteckom dni asi prispel k stresu a možnému pochybeniu. Toto mohli byť spolupôsobiace príčiny na incidente.
Bez rádiového spojenia sa lietať nedá. Ani na dráhu sa nedostaneš.
Moje horeuvedené výroky berte s rezervou. Je to 20 rokov, nepamätám si to presne ani zdroje informácií nemuseli byť dobré. Nerád by som niekomu ublížil. Ako bolo povedané, podrobnosti treba dohľadať.

Edit: dohľadal som v registri: L-29 DELFÍN OM-JET Sériové číslo 691901 Vlastník a prevádzkovateľ Alexander MOSKALINA


Naposledy upravil Kice dňa 31.08.2025 - 11:34:48, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 31.08.2025 - 10:03:58
01
dajú sa nájsť aj dobré rozbory k tej nehode F 16.

https://www.youtube.com/watch?v=17aS-ehLSLs
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 10:48:19
00
Tak vyrojili sa rozne vysveltenia.
napr. vraj vysoka teplota a riedky vzduch
Ten pilot predvadzal tento looping vraj uz viackrat s plnou forsazou (AB)
Podla mna akakolvek teoria sa objavi.

Jedno bude iste. Mala vyska na tento manever pri tom ako to predvadzal (AB). Skoda, ze sa nekatapultoval.
Je dost zaberov presne u tohoto manevru ked prislo k havarii. Vzdy to bolo o malej vyske.

Vtedy v BA ked havaroval Hawk200, ked som to nazivo sledoval, tak mi prebleslo hlavou "to neda"
a 2-3 sekundy na to sa rozbil.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 11:21:13
00
v polsku je dosť silná kritika tohto cirkusu zo strany pilotov.minulý rok tiež prišli o jedného pilota.
Zobraziť komentár 31.08.2025 - 12:18:35
00
keyboard_arrow_up