Toto je úplná sila. Je iba marec a MTB so vzduchovou vidlicou je problém zohnať - hlinikáč za 900 - 1000 EUR skoro nemožné. Všade mi povedia to isté. Zháňal som manželke a dcére - výsledok = obe majú pánske bicykle. Čo to tu bude v máji potom?
nema nahodou shimano a spram opatentovane komponenty alebo ich casi aby predisli dalsej konkurencii?to by bola potom velka investicia do vyskumu a testov novych veci ktore by sa dostali na trh az o par rokov kedy by to uz bolo nepostatne
Môžu tam byť aj patentové problémy, ale aj tak..na bicykloch patenty to je také zvláštne..napríklad prehadzovače tuším čiastočne sú patentovo chránené, ale zas že by to bola nejaká extra vychytávka..ja som rád, že sa nejaké začínajú objavovať na trhu len keby to niekde viac spropagovali..napríklad INGRID..možno by z toho čosi bolo.
Ázijské automobilky sú dobrý príklad ako sa na patenty kašle..v 90-tych rokoch to boli tie posledné strašiaky a v súčasnosti honosné autá, ktoré sa cenovo rovnajú prémiovkám. Vlastný patentový prínos takmer nulový, všetko kopírovanie a vytvorenie zmesi Mercedes , BMW, Audi...
Celkom by ma aj zoznam takých patentov na cyklo komponentoch zaujímal...lebo napríklad ak by Shimano malo patentovanú brzdu na prehadzovači, tak to je skôr kazítko ako patent a som rád, že Sram toto má riešené ináč.
neverim ze to zajde az tam....... skor sa vsetko vrati do "normalu" pred koronou .... 80% ludi sa vrati k predoslemu sposobu fungovania a budu plne bazary bajkov za super ceny ..... alebo?
Pred koronou bol trh dostatočne nasýtený a dopyt mal skôr klesajúci trend. Preto asi nebol nik v reťazci pripravený na situáciu v 2020. Na druhej strane, nemám zatiaľ pocit nejakého bicyklového šialenstva. Ak si niekto kúpi pár tisícový bike na dva-tri mesiace v roku, je to len bublina ktorá splasne až sa zdvihnú ceny alebo nebude za čo nakupovať. Aj infraštruktúra je rovnaká ako pred koronou a počasie tiež žiadna sláva
Takže áno. Môže nastať stav, že sa "maistream" vráti k potulkám po obchodných domoch a všetky "impulzívne nákupy" skončia na bazári.
Ak sa "vrati". To co sa stalo teraz, je naprosty precedens, kedy sa ludia dobrovolne vzdali slobody a to bez boja. Nieco na sposob ziskavania informacii, kedysi bli tvrde vypocuvania pod lampou , dnes ich ludia sami zavesia na soocialnu siet /ci uz vedome, alebo nevedome/. A Cina, to je veru dalsia vec, kedy v mene lacnej vyroby vsetko napchali rovno Cinanom. Rovnako je to s "ekologiou". Kde sa nakupia "odpustky" od statov, ktore nic nevyrabaju. Secko je len konzum a peniaze. Je to spirala, ktora sa ale uz nema kam dalej prevrtat. Lenze toto je prd. Predstavte si namiesto komponentov jedlo. To si neviete predstavit, co bude.
Pekny paradox, malych polozi velky dopyt, lebo sa im dielov neujde a nebudu mat co vyrabat/predavat.
Pokial si dobre spominam, takehoto stavu (ale v maloobchode) sa nedavno aj Turbi obaval.
Turbi nezahmlievaj, naisto mas uz niekde vzadu v dielni aj vypratany kut pripraveny na velkoseriovu produkciu luxusnych garazovych komponentov za discountove ceny....
Ja hladam bicykel pre zenu, ale mam pocit ze vsetko co sa predava splna uz len podmienku ze sa tomu tocia kolesa. Predajcovia v ponuke len to co su schopni ako tak naskladnit. Ak sa mylim tak ma opravte.
Oplati sa vobec teraz nieco kupovat ? (budget 1000 eur)
Parametre: hardtail, vzduchova vidlica, lahky ram, dobra prehadzovacka/presmykovac
Inak hladal som nieco este minuly rok v lete, vtedy bol ten predajca tak zaneprazdneny ze ani neodpisal na mail s ponukou ako slubil a to som hladal aj nieco pre seba. Tak nejak sa mi zda ze moja 10 rocna Merida MATTS TFS 300-D je lepsie ako nieco co teraz kupim za tisic. (change my mind).
Len mi je luto ze manzelka jazdi na nejakom este starsom authore bez kotucovych brzd kde sa jej kazi prehadzovacka a ked si uz ako pracujuca osoba chce kupit dobry bicykel tak sa moze riadit parametrom (in stock).
Ja hladam bicykel pre zenu, ale mam pocit ze vsetko co sa predava splna uz len podmienku ze sa tomu tocia kolesa. Predajcovia v ponuke len to co su schopni ako tak naskladnit. Ak sa mylim tak ma opravte.
Oplati sa vobec teraz nieco kupovat ? (budget 1000 eur)
Parametre: hardtail, vzduchova vidlica, lahky ram, dobra prehadzovacka/presmykovac
Neverwinter Otvorene z pohľadu predajcu? Tento rok nekupuj... Zľavy (lebo na to počujete všetci) dávajú len blázni, nakoľko sa ľudia o bajky skoro až bijú, ponuka je oklieštená a riešenie v nedohľadne (resp. v dohľade 2022)...
Riešením je počkať. To sa utrasie. Samozrejme dopyt bude narastať stále (však ľudí pribúda exponenciálne) ale teraz to je len taký pík. Ja som skôr zvedavý z čoho sa bude vyrábať.
Ja dufam, ze aspon niektori vyrobcovia automobilovych komponentov v Europe sa preorientuju. Nebude to hned, ale toto je dobry impulz. Automotive bude mat s nastupom elektromobilov mensie naroky na pocty dodavatelov (elektromobily su jednoduchsie) a vyzera, ze cyklotrh bude stupat. Aj s ebikami.
Viem si predstavit, ze taky nemecky Bosch by mohol oprasit nejake svoje patenty a pozriet sa aj cyklosmerom.
Ale toto je vizia na 3 a viac rokov. Tento rok toho bude chybat vela.
Ja dufam, ze aspon niektori vyrobcovia automobilovych komponentov v Europe sa preorientuju. Nebude to hned, ale toto je dobry impulz. Automotive bude mat s nastupom elektromobilov mensie naroky na pocty dodavatelov (elektromobily su jednoduchsie) a vyzera, ze cyklotrh bude stupat. Aj s ebikami.
Viem si predstavit, ze taky nemecky Bosch by mohol oprasit nejake svoje patenty a pozriet sa aj cyklosmerom.
Ale toto je vizia na 3 a viac rokov. Tento rok toho bude chybat vela.
"presne pre" to sef Boschu par tyzdnov dozadu povedal ze firma sa bude zameriavat na svoje portfolio pre spalovacie motory a elektro vyvoj utlmi
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ázijské automobilky sú dobrý príklad ako sa na patenty kašle..v 90-tych rokoch to boli tie posledné strašiaky a v súčasnosti honosné autá, ktoré sa cenovo rovnajú prémiovkám. Vlastný patentový prínos takmer nulový, všetko kopírovanie a vytvorenie zmesi Mercedes , BMW, Audi...
Celkom by ma aj zoznam takých patentov na cyklo komponentoch zaujímal...lebo napríklad ak by Shimano malo patentovanú brzdu na prehadzovači, tak to je skôr kazítko ako patent
Nie je to skôr kvôli voľnému trhu a lacnej pracovnej sile?
Pred koronou bol trh dostatočne nasýtený a dopyt mal skôr klesajúci trend. Preto asi nebol nik v reťazci pripravený na situáciu v 2020. Na druhej strane, nemám zatiaľ pocit nejakého bicyklového šialenstva. Ak si niekto kúpi pár tisícový bike na dva-tri mesiace v roku, je to len bublina ktorá splasne až sa zdvihnú ceny alebo nebude za čo nakupovať. Aj infraštruktúra je rovnaká ako pred koronou a počasie tiež žiadna sláva
Takže áno. Môže nastať stav, že sa "maistream" vráti k potulkám po obchodných domoch a všetky "impulzívne nákupy" skončia na bazári.
Pekny paradox, malych polozi velky dopyt, lebo sa im dielov neujde a nebudu mat co vyrabat/predavat.
Pokial si dobre spominam, takehoto stavu (ale v maloobchode) sa nedavno aj Turbi obaval.
Palo TT Asi jediný liek je spraviť z obchodu požičovňu. Aj Kellys tak začínal a aha...kam sa až dostali
Oplati sa vobec teraz nieco kupovat ? (budget 1000 eur)
Parametre: hardtail, vzduchova vidlica, lahky ram, dobra prehadzovacka/presmykovac
Inak hladal som nieco este minuly rok v lete, vtedy bol ten predajca tak zaneprazdneny ze ani neodpisal na mail s ponukou ako slubil a to som hladal aj nieco pre seba. Tak nejak sa mi zda ze moja 10 rocna Merida MATTS TFS 300-D je lepsie ako nieco co teraz kupim za tisic. (change my mind).
Len mi je luto ze manzelka jazdi na nejakom este starsom authore bez kotucovych brzd kde sa jej kazi prehadzovacka a ked si uz ako pracujuca osoba chce kupit dobry bicykel tak sa moze riadit parametrom (in stock).
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail
Oplati sa vobec teraz nieco kupovat ? (budget 1000 eur)
Parametre: hardtail, vzduchova vidlica, lahky ram, dobra prehadzovacka/presmykovac
čo toto: https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous-al/jealous-al-80-2021/
celkom fajn dodacia doba (v polke maja by mali naskladniť), nedávno som kamošovi objednával ZR team s dodaním o 6 týždnov a do mesiaca bol doma
Viem si predstavit, ze taky nemecky Bosch by mohol oprasit nejake svoje patenty a pozriet sa aj cyklosmerom.
Ale toto je vizia na 3 a viac rokov. Tento rok toho bude chybat vela.
ofiko stranky
https://www.microshift.com/en/product-category/mountain/
Viem si predstavit, ze taky nemecky Bosch by mohol oprasit nejake svoje patenty a pozriet sa aj cyklosmerom.
Ale toto je vizia na 3 a viac rokov. Tento rok toho bude chybat vela.
"presne pre" to sef Boschu par tyzdnov dozadu povedal ze firma sa bude zameriavat na svoje portfolio pre spalovacie motory a elektro vyvoj utlmi