Toto je úplná sila. Je iba marec a MTB so vzduchovou vidlicou je problém zohnať - hlinikáč za 900 - 1000 EUR skoro nemožné. Všade mi povedia to isté. Zháňal som manželke a dcére - výsledok = obe majú pánske bicykle. Čo to tu bude v máji potom?
Kedze som dostal jednu SS (nie od Cerva), tak este jedno doplnenie:
Cervo mal vtedy okolo 15rokov (=cca. prvak na strednej). Za to v akom veku zacal s webom (realne to bolo este o nejaky ten rocik skor) a kam to dotiahol ma u mna velky respekt.
Mtbiker je pre mna primarne forum a tam sa daju nazory stale prezentovat slobodne. Ano, aj forum sa zmenilo, ale to je dane dobou (web sa zmenil: FB,YT, IG, ....) a rastucim vekom prispievatelov Uroven obsahu si stale urcujeme sami. K smerovaniu ako takemu som sa prednedavnom vyjadril tu https://www.mtbiker.sk/forum/post1704232.html#p1704232
A cipo11 dakujem za nepriamu inspiraciu. Bol som v piatok na biku a rozmyslal som aj nad tym, ze ta trasa ma zaklad v Piestanskom maratone 2001 a jazdim ju uz 20 rokov. Tvoj prispevok ma vecer nakopol k pozretiu archive.org, co mi nikdy predtym nenapadlo. A tak som po rokoch k maratonu aj vysledky nasiel. Btw. Je tam chyba, taky rychly som urcite nikdy nebol.
Viem, že trocha OT, ale kade že sa jazdil ten PN maratón? Tie linky od Palo TT nejdú otvoriť.
Že by som trocha pojazdil nové trasy, keďže je to čo by kameňom...
Pobavili ma reči pár ľudí, že treba aj alternatívu ku komponentom. Jasne, ale to nie je tak ľahké. Kľudne aj taký Fero v baráku vedľa mi vyreže prevodník či kazetu, ale bude mu to trvať dajme tomu hodinu. Ale ani tá fréza nie je zadarmo, tak isto materiál atď. Také Shimamo má na to stroj, ktorý z platne 4x4m proste za 20 minút vyreže 1500 prevodníkov. Síce stál milióny, ale vyzereže 1500 prevodníkov. Kým Fero za 20 minút vyreže 1 možno. Kým Fero si účtuje 15€ na hodinu roboty, tak fešák vo fabrike Shimana tiež dostane 15€ na hodinu, akurát s tým rozdielom, že on vyrobí 4500 prevodníkov, kým Fero tak 3. To znamená že Fero proste nemôže konkurovať Shimanu, navyše kto o ňom bude vedieť? Max tak susedia a pár ľudí okolo.
Kto neverí, pozrite si dokument Válečné továrny, ide to myslím na Prime. Alebo dokument o Fordovi a podobne. Možno to niekomu otvorí oči.
Edit: ešte čo ma napadlo, s bicyklami to bude ako s fitkami v januári . Prvé 2 týždne sa tam nedá pohnúť a vo februári už pohoda. Tak to bude aj s bicyklami. Tak ešte 1-2 roky, pandémia opadne a budeme tam, kde sme boli predtým.
janko...keby malo ľudstvo ku všetkému prístup ako ty, tak nikdy nič nikto nedosiahne, nemá, nevyrobí a nezaznamená pokrok...prvé bicykle, či už klasika, alebo MTB boli malosériovky. Ani Gary Fisher nevyrobil na úvod 10 tisíc rámov. Takže isto..treba všetko vyrábať len na milióny kusov, lebo inak sa to nedá a malé série sú asi len pre šejkov Takže niekoho bavia reči o alternatívnych výrobkoch a zas niekoho iného bavia reči ako všetko musí fungovať len ako konzumná veľkosériovka Idem asi previesť chudákom z Trickstuff nejaké peniaze, aby prežili ich brzdové malosériové systémy.
Jano 1987 - suhlasim, mne takto na jednom nemenovanom urade vyhadzovali na oci, preco je pokladka asfaltov taka draha, ze si ju urobia sami. tak som im podakoval, nech si postavia obalovacku,zazmluvnia plyn,eletriku,kamenivo,asfalt za niekolko milionov a tych 200m2 polozia sami
Shimano má jedny z najkvalitnejších kovacích strojov v priemysle. Dokážu kovať za studena až 200 tonami. Niektoré výkovky vraj dodávajú aj do automotive priemyslu. Výroba je v čo najväčšej miere automatizovaná. Keď to zjednoduším, tak z jednej strany ide do výrobnej linky hrubý oceľový polotovar, po niekoľkých buchnutiach na druhej strane vypadne znitovaná kazeta.
Priestor na ďalších a alternatívnych výrobcov je IMHO vždy a v každom odvetví. Všetko je to potom, ale o množstvách a cene sériovej výroby. Nové projekty väčšinou začínajú v malom a mieria iba na určitú "niche" skupinku, ktorá dopytuje produkt s pridanou hodnotou oproti sérii a akceptuje aj vyššiu koncovú cenu.
Mi inak pride vtipne jak tu niektori prezentuju ze zle zle velke korporacie, bez ktorych by nebol progres, rozvoj, vyvoj, zmeny..... Cim nevravim ze su to "zlate samaritanske vajcia", ale je fajn si uvedomit ze bez tych velkych optimalizovanych korporacii by si aj domaci majstri tak akorat drevene klatiky hoblikovali, namiesto poskladania si spickovych nastrojov z " off-the-shelf" dielcov
Podla mna to bude ako pri srotovnom, ludia nakupili auta, aj ti, co by este nemuseli, tak upgradovali, a potom chvilu bol pokles v predaji, lebo uz mali nakupene. Tak to ocakavam a dufam aj ja, ze sa teraz vykupia bajky, a o rok dva uz budu mat vsetci bajk, a zas budu dostupne.
branomelis ja nehovorím, že sa to nedá. Stačí sa pozrieť aj tu na fóre, všetci chcú kupovať čo najlacnejšie, hľadajú kde nájdu veci hoc aj o 50 centov lacnejšie, len aby ušetrili atď. Ozaj prečo by niekto mal kupovať dajme tomu 8 rýchlostnú kazetu od Fera za 80€, keď ju môžem mať za 25€ od Shimana? Môžeme sa baviť o tom, že nájdu sa ľudia, čo to kúpia. Ale bude ich dostatočné množstvo, aby sa Fero a tým dokázal uživiť? Aj ten Fero musel študovať, musel kúpiť stroje, musí mať vedomosti, musí mať priestory a musí zarobiť. Taký Fero má reálne väčšiu šancu preraziť výrobou a predajom custom bicyklov, t.j. custom rám s unikátnym dizajnom, osadený komponentami od svetových výrobcov. Tam sú za to to ľudia viac ochotný zaplatiť, lebo to bude unikátne. Ale drvivá väčšina si radšej kúpi bike do 500€ z Decathlonu napríklad, lebo viac na to nie sú ochotný minúť.
Nedávno som počúval rozhovor s riaditeľom Kellys a aj nejakého vysokopostaveného človeka z CTM. Kellys predáva cca 150 000 bicyklov ročne a pritom vývojové centrum má len 3 roky, aj to sa týka len rámov a aj to len určitých modelov. CTM predáva cca 50 000 bicyklov ročne a nemajú vlastný vývoj. Ako majú, ale zmeny konzultujú s výrobcom rámov v Ázii, ktorý robí postupné zmeny na ich prianie a skúša priamo tam rámy. Nemajú ako kapacity, tak ani financie na to, aby robili vlastný výskum a návrh rámov. Maximálne navrhnú nejaký tvar, ale zvyšok už vyrobí a ostestuje výrobca v Ázii, či je to v poriadku po mechanické stránke. A to rám je svojím spôsobom najjednoduchší. Vývoj odpruženej vidly, ložísk, riadenia atď je oveľa náročnejší. Specialized, Cube, Trek, Giant, tí tiež nemajú vlastný vývoj všetkých komponentov, možno rám, neodpružené vidly, sedlovky, barany/riaditká, kľuky. Ostatné robia špecializovaný výrobcovia. Je na to dôvod. Majú na to kapacitu, vedomosti, stroje, skúšobne.
shimano ma zazracny stroj na kovanie a sustruznici s frezarmi a kovacmi pak nebudou mit co zrat ... a ze vyvoj na bajkovych komponentoch LOL ten kto na toto pocuva sa este na ziadnom realnom vyvoji produktu nezucastnil ... [ dam do zatvoriek este raz ze novom, nie na prebaleni a recyklacii 100+ rokov znamych principov ]
Giant má vlastnú odpruženú vidlu. Specialized vlastné teleskopky, alebo vlastné motory na e-bajky, Trek vlastný systém odpruženia, ... Títo veľký výrobcovia vlastnia svoje formy na karbonové rámy a sami ich vyvíjali. Vlastnia aj vlastné formy na hliníkové hydrofomingové trubky vyvinuté ich vlastnými inžiniermi. Číňania síce dokážu vyrobiť všetko. ALE! Ale musíš im presne zadať čo to má byť. Pre cyklistiku nedokážu vymyslieť žiadny relevantný produkt ani určiť trend. Všetky trendy a dopyt ide zo západného sveta. Aj keď im presne zadáš čo si chceš nechať vyrobiť tak oni väčšinou nechápu (ani neriešia) prečo to tak má byť.
Veď nehovoríš Jano samozrejme zle, len ide o to názorové spektrum. Ja moc nesledujem trendy low-cost bikov a dielov. Keby som mal deti, tak možno, ale aj im by som sa snažil radšej čosi použité dobré zohnať a ak by začali bicyklovať poriadne, tak potom riadny stroj čo niečo vydrží.
Tie časy kedy sme jazdili tu v horách dokopy asi 50ti ľudia sú preč. Vtedy by na nás nikto nič riadne nezarobil, takže pre majetnejších bolo vtedy SHIMANO a pre nás nemajetných ostal SRAM . Dnes ľudia kupujú a radi customizujú bicykle. Našťastie sú na to výrobcovia...keby napr nemali takéto firmy gramári, tak majú 12-16kg bicykle a sú nahraní.
Ale súhlasím aj s tým, že investície do takejto výroby sú šialené. Na to musí mať niekto kapitál a byť fanda, mať výrobné technológie, kvalitne urobený marketing a sériu testov v premávke....atď....... A s tými inováciami je to tak, že niekedy za tým nemusí byť obrovská skupina ľudí...stačí zopár nadšencov, ktorí vedia čo robia a hlavne na bicykloch aj niekedy sedeli. Napríklad spomínaný Kellys teraz uvádza nejaký plast čo dlhšiu dobu vyvíjali, takže asi robia aj na vývoji a nielen na skladaní bicyklov.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Kacabaja predsa
Cervo mal vtedy okolo 15rokov (=cca. prvak na strednej). Za to v akom veku zacal s webom (realne to bolo este o nejaky ten rocik skor) a kam to dotiahol ma u mna velky respekt.
Mtbiker je pre mna primarne forum a tam sa daju nazory stale prezentovat slobodne. Ano, aj forum sa zmenilo, ale to je dane dobou (web sa zmenil: FB,YT, IG, ....) a rastucim vekom prispievatelov
A cipo11 dakujem za nepriamu inspiraciu. Bol som v piatok na biku a rozmyslal som aj nad tym, ze ta trasa ma zaklad v Piestanskom maratone 2001 a jazdim ju uz 20 rokov. Tvoj prispevok ma vecer nakopol k pozretiu archive.org, co mi nikdy predtym nenapadlo. A tak som po rokoch k maratonu aj vysledky nasiel. Btw. Je tam chyba, taky rychly som urcite nikdy nebol.
Že by som trocha pojazdil nové trasy, keďže je to čo by kameňom...
Kto neverí, pozrite si dokument Válečné továrny, ide to myslím na Prime. Alebo dokument o Fordovi a podobne. Možno to niekomu otvorí oči.
Edit: ešte čo ma napadlo, s bicyklami to bude ako s fitkami v januári . Prvé 2 týždne sa tam nedá pohnúť a vo februári už pohoda. Tak to bude aj s bicyklami. Tak ešte 1-2 roky, pandémia opadne a budeme tam, kde sme boli predtým.
Priestor na ďalších a alternatívnych výrobcov je IMHO vždy a v každom odvetví. Všetko je to potom, ale o množstvách a cene sériovej výroby. Nové projekty väčšinou začínajú v malom a mieria iba na určitú "niche" skupinku, ktorá dopytuje produkt s pridanou hodnotou oproti sérii a akceptuje aj vyššiu koncovú cenu.
Nedávno som počúval rozhovor s riaditeľom Kellys a aj nejakého vysokopostaveného človeka z CTM. Kellys predáva cca 150 000 bicyklov ročne a pritom vývojové centrum má len 3 roky, aj to sa týka len rámov a aj to len určitých modelov. CTM predáva cca 50 000 bicyklov ročne a nemajú vlastný vývoj. Ako majú, ale zmeny konzultujú s výrobcom rámov v Ázii, ktorý robí postupné zmeny na ich prianie a skúša priamo tam rámy. Nemajú ako kapacity, tak ani financie na to, aby robili vlastný výskum a návrh rámov. Maximálne navrhnú nejaký tvar, ale zvyšok už vyrobí a ostestuje výrobca v Ázii, či je to v poriadku po mechanické stránke. A to rám je svojím spôsobom najjednoduchší. Vývoj odpruženej vidly, ložísk, riadenia atď je oveľa náročnejší. Specialized, Cube, Trek, Giant, tí tiež nemajú vlastný vývoj všetkých komponentov, možno rám, neodpružené vidly, sedlovky, barany/riaditká, kľuky. Ostatné robia špecializovaný výrobcovia. Je na to dôvod. Majú na to kapacitu, vedomosti, stroje, skúšobne.
Tie časy kedy sme jazdili tu v horách dokopy asi 50ti ľudia sú preč. Vtedy by na nás nikto nič riadne nezarobil, takže pre majetnejších bolo vtedy SHIMANO a pre nás nemajetných ostal SRAM
Ale súhlasím aj s tým, že investície do takejto výroby sú šialené. Na to musí mať niekto kapitál a byť fanda, mať výrobné technológie, kvalitne urobený marketing a sériu testov v premávke....atď....... A s tými inováciami je to tak, že niekedy za tým nemusí byť obrovská skupina ľudí...stačí zopár nadšencov, ktorí vedia čo robia a hlavne na bicykloch aj niekedy sedeli. Napríklad spomínaný Kellys teraz uvádza nejaký plast čo dlhšiu dobu vyvíjali, takže asi robia aj na vývoji a nielen na skladaní bicyklov.