Myslím že dh je len o zjazdoch a fr je skor o skokoch trikoch atd...a ht
Čo sa stane z dh rámom ak na nom budem propagovat fr?(skákat a pod)
Chcem sa začat venovat extrému,no len ani poriadne neviem aký je rozdiel medzi dh,fr,ht
Vdaka za pochopenie +za rady
a inak nechapem co si sa chcel dozvediet
2acc: ht je bike s neodpruzenym ramom, cize nie disciplina.. || s dh ramom sa nestane nic ked budes jazdit fr. zvladne to. vacsinou sa na fr pouzivaju sice ramy s mensim zdvihom ale budis..
2pali: dh aj fr sa bezne jazdi na ht.
2acc: ht je bike s neodpruzenym ramom, cize nie disciplina.. || s dh ramom sa nestane nic ked budes jazdit fr. zvladne to. vacsinou sa na fr pouzivaju sice ramy s mensim zdvihom ale budis..
2pali: dh aj fr sa bezne jazdi na ht.
Toto som sa chcel dozvediet,patrí vám velké vdaka
No tak som chcel len vediet (ak si naozaj kúpim nejakí dh,fr rám)či medzi nimi nie sú velké rozdiely v "užívaní"
ja som nepovedal ze sa nejazdi, ale myslim to tak ze keby ja idem jazdit nieco ako dh,fr tak si kupim radsej full.ok?
tak teraz neviem preco tam HT(hardtail-pevnak) pleties medzi DH,FR
nechaapem...
ja som nepovedal ze sa nejazdi, ale myslim to tak ze keby ja idem jazdit nieco ako dh,fr tak si kupim radsej full.ok?
tak teraz neviem preco tam HT(hardtail-pevnak) pleties medzi DH,FR
nechaapem...
A prečo by som ho tam nemohol pliect?dopredu švacnem 180mm macochu a ide sa "skákat"
HA HA HA
No čo mi malo dojst,pán dedko vševedko
okrem toho trosku striedmejsie s tymi smajlikmi...lebo sa citim jak na pokeci potom...
FR,DH su su pribuzne kategorie jazdenia...akurat ako uz bolo povedan, na FR sa jazdia mensie zdvihy tak od 130-150 do 180 max 200mm
okrem toho podstatou freeridu, je to, ze sa sem tam jazdi aj do kopca, takze ten bike nemoze vazit tolko ako nejake 19 kilove downhilove zelezo...
uprimne si myslim, ze vacsina bikerov si kupia zbytocne predimenzovany ram a bike na skoky a zveriny a potom jazdia po beznych zvazniciach a trailoch...
moja predstava o freeride a DH je taka, za sa pozrem na lubovolnom mieste na kopci smerom do udolia a pustim si to rovno dolu, krik-nekrik, pnik-nepnik , hubar-nehubaar
DH je disciplina ktora sa jazdi na CAS, cize zvrchu dolu co najskor, preto tu ZALEZI na hmotnosti. cim mensia, tym lepsia ovladatelnost menej brzdenia a tak podobne.
FR je naproti tomu disciplina vizualna a tu ide o tie najtvrdsie veci. cize FR je DH silnejsieho kalibru. rozhodne nesuhlasim s tym ze sa jazdia mensie zdvihy. ak tak len kvoli trikom na kontestoch ako crankworks. ale taky red rull rampage asi nie.
to bobo:tak sa už tolko nepuč a sorry(ale pochopil som o čom je fr aj dh)
+dh,fr a ht,chcel som vediet presné rozdiely v rámoch(váha,geometria,aký zdvih atd...) aj rozdiel v disciplínach.
a co sa tyka FR tak to urcite nie je vizualna disciplina, podla mna praave freridisti seru na konvencie a na to ci je nieco vizualne pritazlive alebo nie...
preto sa stretaavaju aj s najvacsim odporom v Amerike a cim dalej tak viac uz aj v Europe, jednoducho lebo chodia kade tade po lese bez ohladu na znacene trasy...
a co sa DH tyka, ano je pravda, ze sa to jazdi na cas.. ale pravda je aj to...
ze ak si pozries hociktory katalog vyrobcu bikov tak DH biky su vzdy mohutnejsie, tazsie a odolnejsie ako FR biky...vratana vacsich zdvihov...
suhlasim ze dh ja na cas a podla mna je to "profesionalnejsie". freeride je jazda kde chces,ako chces,...skratka free.
robim prdel.chapeme sa.
Geometria,čo?Hore kopcom ma to bude asi navažovat dozadu
DH je disciplina ktora sa jazdi na CAS, cize zvrchu dolu co najskor, preto tu ZALEZI na hmotnosti. cim mensia, tym lepsia ovladatelnost menej brzdenia a tak podobne.
FR je naproti tomu disciplina vizualna a tu ide o tie najtvrdsie veci. cize FR je DH silnejsieho kalibru. rozhodne nesuhlasim s tym ze sa jazdia mensie zdvihy. ak tak len kvoli trikom na kontestoch ako crankworks. ale taky red rull rampage asi nie.
Tak to si zamotal naozaj riadne!DH je vždy ťažšie ako FR, na hmotnosti až tak nezáleží.Okrem toho ťažký biker valí dole kopcom rýchlejšie ako ľahký.
Free ride-už samotný názov napovedá o čom to je-voľná jazda(v teréne).To znamená že na takomto biku neobmedzene jazdíš v teréne hore dole kopcom čiže logicky nemôže mať 20kg.Nič na maratóny alebo celodenné bikovanie.FR je len prirodzený vývoj HT -XC FULL -FR.Pôvodne FR nemal ani 2korunkové vidlice a to čo vidíš v TV alebo na videu(tie najtvrdšie veci ,20m skoky a pod.)propaguje len 1% nadšencov-šialencov na špeciálnych bikoch-žiadne FR!Osobne si myslím že aj na tomto fóre sa mnohí bikeri robia oveľa väčší tvrďasi ako v skutočnosti sú a k pomyselnému bikerskému šťastiu by im úplne stačil kvalitný fulík-česť výnimkám.Ja sám mám len úbohé HT-čko(aj keď pekne mastné)ale mám ho rád!Tak som zvedavý na Vaše reakcie-asi si to zlíznem!
freeride ako nazov je odvodeny z toho ze je free oproti ostatnym bikom, cize ze zvladne to co ostatne nie. tym si na nom free. jazda hore kopcom na fr ufff.
jo a zaujimalo by ma co teda podla teba jazdia ti sialenci na tych videach?