Lokalizácia
Formulár sa odosiela
No tak to este dobre dopadlo. Dufam, ze to tomu zmrdovi poriadne spocitaju (ten utek z miesta nehody a neposkytnutie pomoci).
Zobraziť komentár 27.07.2018 - 15:13:00
05
Trestný čin, bohužiaľ asi len podmienka, ale zákaz vedenia motor. vozidiel aspoň na 6 rokov.
Zobraziť komentár 27.07.2018 - 16:08:57
03
Doba je taká, že vodičák dostane (zaplatí/podplatí) akýkoľvek analfabet, a to doslova... v spojení s dostupnosťou automobilov všeho druhu, sa to bude len zhoršovať...

Niečo možno pomôžu asistenti v autách, ale to ešte bude trvať dlho, kým to príde aj do low cost kchárow...
Zobraziť komentár 27.07.2018 - 16:12:25
00
Blonďavé ich dostávajú na gynde. Ukážu, že ju majú a dostanú vodičák. A najhoršie je, keď si potom vysúložia veľké SUV.
Zobraziť komentár 27.07.2018 - 18:08:26
00
:D

Zobraziť komentár 27.07.2018 - 21:29:22
06
napisem este jeden a posledny prispevok a asi ma poslete do P. ako pri mattovom incidente, kde ste si tiez neuvedomili co mohol sposobit, keby dotycny sofer v aute po postriekani sposobil napriklad celnu havarku s autobusom plnym vasich taborujucich deti.

nejazdil hudri-2 moc defenzivne a nebol moc vysunuty od kraja???
na vodica Terrana to platilo, ale podla mna si tym zapricinil ten stret.

neobhajujem vodica pasatu,
ale nemohol hudriho vidiet pred tym terranom. cesta mierne zakrivena doprava, nevidel pred terranom auto, tak zacal predbiehat.
je to ale najvhodnejsie miesto na tej ceste.
cele sa to udialo dost rychlo, a pri zaradeni pred terrano, ked sa drzal stredu cesty a neuhli sa mu oproti iduce 4 auta,(pri strete s tymi autami by vznikli vacsie skody, mozno prave vy a vase deti) tak strajchol hudriho.
ZLE NA TOM JE ZE NEZASTAL A NEVRATIL SA.
a hudri mal DRUHY KRAT stastie, ze sa hned postavil, a oproti terranu nesiel napr ten plny autobus. lebo aj to terrano malo este rychlost 60 a vieme ako dopadaju crash testy pri 50 do steny a nie v 60 a oproti dalsie 80.

Prílohy:

zrazka0zaciatok manevru a plac pre cyklistu.JPG
zrazka0zaciatok manevru a plac pre cyklistu.JPG 65.88 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

zrazka1.JPG
zrazka1.JPG 74.27 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

zrazka2koniec a plac pre cyklistu.JPG
zrazka2koniec a plac pre cyklistu.JPG 73.73 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

zrazka3.JPG
zrazka3.JPG 70.25 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

zrazka4.JPG
zrazka4.JPG 73.51 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

zrazka.JPG
zrazka.JPG 98.84 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

zrazka5.JPG
zrazka5.JPG 191.48 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 28.07.2018 - 02:51:32
00
§ 15
Predchádzanie

(1) Predchádza sa vľavo. Vpravo sa predchádza vozidlo, ktoré mení smer jazdy vľavo a ak už nie je pochybnosť o ďalšom smere jeho jazdy. Pri jazde v pripájacom jazdnom pruhu alebo v odbočovacom jazdnom pruhu sa smie vpravo predchádzať aj vozidlo idúce v priebežnom jazdnom pruhu.

(2) Vodič, ktorý pri predchádzaní vybočuje zo smeru svojej jazdy, je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy, pričom nesmie ohroziť vodičov jazdiacich za ním.

(3) Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Pri predchádzaní musí zachovávať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla.

(4) Vodič predchádzaného vozidla nesmie zvyšovať rýchlosť jazdy ani inak brániť predchádzaniu.

(5) Vodič nesmie predchádzať,

a) ak nemá pred sebou rozhľad na takú vzdialenosť, ktorá je potrebná na bezpečné predchádzanie,
b) ak by sa nemohol bezpečne zaradiť pred vozidlo alebo pred vozidlá, ktoré chce predísť,
c) ak by ohrozil alebo obmedzil vodiča jazdiaceho v protismere, alebo ohrozil iného účastníka cestnej premávky,
d) ak vodič pred ním idúceho vozidla dáva znamenie o zmene smeru jazdy vľavo a ak ho nemožno predísť vpravo podľa odseku 1, prípadne ak ho nemožno predísť v ďalšom voľnom jazdnom pruhu vyznačenom na vozovke v tom istom smere jazdy,
e) cez pripájací alebo odbočovací jazdný pruh; to neplatí pre prípad uvedený v odseku 1,
f) po krajnici; to neplatí pri predchádzaní vpravo podľa odseku 1, pritom nesmie ohroziť ani obmedziť chodca idúceho po krajnici a cyklistu alebo vodiča malého motocykla jazdiaceho po krajnici,
g) pri jazde cez križovatku a v takej vzdialenosti pred križovatkou, ktorá nie je dostatočná na bezpečné dokončenie predchádzania pred úrovňou križovatky; to neplatí pri predchádzaní motocykla bez postranného vozíka alebo nemotorového vozidla,
h) pri jazde cez železničné priecestie,
i) ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil za ním idúce vozidlo, ktoré začalo úkon predchádzania skôr,
j) na priechode pre chodcov, priechode pre cyklistov a bezprostredne pred nimi.
Zobraziť komentár 28.07.2018 - 06:12:11
02
Ja môžem byť len rád, že si poliak odpálil speťák sebe a oproti idúcemu autu a nie môj lakeť...
Zobraziť komentár 28.07.2018 - 06:26:23
00
A pritom ak by sa dodržalo pravidielko o 1,5 metri... Bolo by vidno aj cyklistu, aj by nikto nepredbiehal, aj by bolo šecko v porádečku...

1,5 metra to je skoro šírka jedného auta... Lenže to by znamenalo že páni šoféri by museli brzdiť, ak je niečo v protismere, zároveň tí vzadu vidia, že sa niečo deje... A na normálnej ceste to znamená, že by si mal ísť skoro v protismere (minimálne polka auta)
Zobraziť komentár 28.07.2018 - 08:09:20
07
kde si to kupil da sa to sparovat s ant+ senzormi pripadne priamo s tachometrom?

arrow_leftmatt napísal:
Gusto0, tak som sa konecne dnes dokopal zobrat si toto a namontovat si to na bicykel ( uvazoval som o tom uz viackrat, ale niektori ludia ma dnes presvedcili ze je to vec v dnesnej dobe nanajvys potrebna )...
Zobraziť komentár 28.07.2018 - 08:59:02
00
madbugie, plne súhlasím.
Len IMHO na ceste robí zle bod 5 písmeno g (citáciu zákona vložil loser) - ten koniec "to neplatí...." - väčšina tých jednoduchších si zafixuje túto výnimku na všetko, a potom vznikajú krízové situácie.
Toho 1,5 m by mal defaultne obsahovať bod 3 ako minimum a PaCH by to mali strikne kontrolovať s pokutami 100 € +, veď to je v podstate úmyselné ohrozenie. Takmer nikto neberie do úvahy fyziku - turbulenciu vzduchu za autom a silu ktorou pôsobí na toho cyklistu (aj chodca samozrejme).
Tiež považujem za hlúposť bod 5 písm. F - podľa toho istého zákona je bicykel aj malý motocykel vozidlo, teda má k jazde používať vozovku. Krajnica je časť cesty mimo vozovku (oddelená vodiacou čiarou), ktorá sa má použiť napr. v prípade núdzového odstavenia vozidla.
Osobne obchádzam cyklistov tak, že pravé kolesá osobného auta mám ±na stredovej čiare - pri jednom -dvoch dospelých často tesne v "mojom" jazdnom pruhu, pokiaľ sú deti tak plne v protismere (ako písal Izzy68: instruktor mi na jazde hovori: "vidis cyklistu?" hovorim vidim. On mi nato: "tak si predstav, ze je to kamion. predbiehaj cez druhy pruh a vsetky manevre, ako keby to bolo auto." Dost dobre to mam zafixovane doteraz." - to by mali každému namlátiť palicou do hlavy v tej autoškole, teda aspoň tým pár kusom čo ju absolvujú.).

Sorry za dlhší príspevok. A áno som lenivý, nechceli sa mi dohľadávať ďalšie §§§ zákona na podloženie mojich tvrdení.
Zobraziť komentár 28.07.2018 - 09:49:00
02
Smutne je, ze aj ja sam som zacal obchadzat cyklistov ako auta az ked som pred rokmi na vlastnej kozi zazil ako ma par inteligentov len tak lizlo na biku. Dovtedy som len presiel do protismeru do pozicie sofera co sa na vzdialenost zda dost ale ten tlak a turbulencie si clovek musi prezit aby vedel o co ide. Tiez je pravda, ze nemam zrovna najmensie auto.
Zobraziť komentár 28.07.2018 - 10:55:07
01
Citat zakona bola reakcia na:

arrow_leftftu2 napísal:
neobhajujem vodica pasatu,
ale nemohol hudriho vidiet pred tym terranom. cesta mierne zakrivena doprava, nevidel pred terranom auto, tak zacal predbiehat.
je to ale najvhodnejsie miesto na tej ceste.
cele sa to udialo dost rychlo, a pri zaradeni pred terrano, ked sa drzal stredu cesty a neuhli sa mu oproti iduce 4 auta.


Lebo:

(5) Vodič nesmie predchádzať,

a) ak nemá pred sebou rozhľad na takú vzdialenosť, ktorá je potrebná na bezpečné predchádzanie,
b) ak by sa nemohol bezpečne zaradiť pred vozidlo alebo pred vozidlá, ktoré chce predísť,
c) ak by ohrozil alebo obmedzil vodiča jazdiaceho v protismere, alebo ohrozil iného účastníka cestnej premávky,
Zobraziť komentár 28.07.2018 - 11:02:58
04
arrow_leftmatt napísal:
Gusto0....tak som sa konecne dnes dokopal zobrat si toto a namontovat si to na bicykel ( uvazoval som o tom uz viackrat, ale niektori ludia ma dnes presvedcili ze je to vec v dnesnej dobe nanajvys potrebna )...

ja nosim kameru stale na prilbe, ci cestak alebo horak a po vyjazde ak sa nestalo nic zaujimave video mazem. na cestaku ju mam ako "safety" kameru, na horskom kvoli zveri a pod :) plus ku kamere blikacky v predu aj vzadu a mam dva prvy ktore mi uz velakrat urcite pomohli k tomu aby sa mi nieco taketo nestalo....klop klop Oba prvky su psychologicky prvok a mne funguje...zase si zaklopem :) klop klop
Zobraziť komentár 28.07.2018 - 11:47:10
01
Loser neboj ja viem a vie ich asi kazdy, len sa skus zamysliet v role sofera. Cyklista bol pre neho cez to terrano neviditelny. Rovinka mala 300m. Si myslim ze vsetci co su na strane cyklistu tiez tak predbiehate. On primarne nedpredbiehal cyklistu, ale terrano.
A ja by som isiel v takom mieste a premavke urcite viac vpravo, uplne pri kraji.
Zobraziť komentár 28.07.2018 - 12:48:06
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektronika a svetlá / Svetlá)
keyboard_arrow_up