madbugie, plne súhlasím.
Len 
IMHO na ceste robí zle bod 5 písmeno g (citáciu zákona vložil 
loser) - ten koniec "to neplatí...."  -  väčšina tých jednoduchších si zafixuje 
túto výnimku  na všetko, a potom vznikajú krízové situácie. 
Toho  1,5 m by mal defaultne obsahovať bod 3 ako minimum a PaCH by to mali strikne kontrolovať s pokutami 100 € +, veď to je v podstate úmyselné ohrozenie. Takmer nikto neberie do úvahy fyziku - turbulenciu vzduchu za autom a silu ktorou pôsobí na toho cyklistu (aj chodca samozrejme). 
Tiež považujem za hlúposť bod 5 písm.  F - podľa toho istého zákona je 
bicykel aj malý motocykel 
vozidlo, teda má k jazde používať 
vozovku. Krajnica je časť cesty mimo vozovku (oddelená vodiacou čiarou), ktorá sa má použiť napr. v prípade núdzového odstavenia vozidla.
Osobne obchádzam cyklistov tak, že pravé 
kolesá osobného auta mám ±na stredovej čiare - pri jednom -dvoch dospelých často tesne v "mojom" jazdnom pruhu, pokiaľ sú 
deti tak plne v protismere (ako písal 
Izzy68:  
instruktor mi na jazde hovori: "vidis cyklistu?" hovorim vidim. On mi nato: "tak si predstav, ze je to kamion. predbiehaj cez druhy pruh a vsetky manevre, ako keby to bolo auto." Dost dobre to mam zafixovane doteraz."  -  to by mali každému namlátiť palicou do hlavy v tej autoškole, teda aspoň tým pár kusom čo ju absolvujú.).
Sorry za dlhší príspevok. A áno som lenivý, nechceli sa mi dohľadávať ďalšie §§§ zákona na podloženie mojich tvrdení.