Lokalizácia
Formulár sa odosiela
theruck ak si aj čítal zákon, tak prečítanému textu treba aj rozumieť. :-) To čo tvrdíš nielenže nie je v súlade so zákonom, ale to aj odporuje zdravému sedliackemu rozumu.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 07:53:06
01
§ 2 písm. m/ zákona o ochrane spotrebiteľa
tu mas napriklad aj rozhodnutie SOI k podobnemu pripadu aky tu popisujes a obhajujes
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 07:55:36
00
Páni, nechcem vám do tejto plodnej debaty nejak kecať, ale myslím, že si trošku mýlite termíny... Ako tomu chápem ja, theruck píše o PRIJATÍ reklamácie (tu asi fakt má predajca obmedzené možnosti reklamáciu neprijať, ak má kupujúci vec v záruke a má príslušné papiere), následne nastupuje samotné reklamačné konanie, kde predávajúci resp. zvyčajne autorizovaný servis danú reklamáciu rieši - do 30 dní podľa zákona. Samozrejme servis môže reklamáciu neuznať, čomu sa zas kupujúci môže brániť - znalecký posudok a pod... V drvivej väčšine prípadov predajca sám o sebe nerozhoduje o ničom a vždy počká na stanovisko servisu. Je to z dôvodu, že ak by svojvoľne produkt vymenil kus za kus a následne by mu takúto reklamáciu servis zamietol, tak všetko ide na náklady predávajúceho.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 07:58:34
00
theruck ak si aj čítal zákon, tak prečítanému textu treba aj rozumieť. :-) To čo tvrdíš nielenže nie je v súlade so zákonom, ale to aj odporuje zdravému sedliackemu rozumu.

ved kvoli takym rozumnym sedlakom co si vykladaju zakony podla seba to tu s tymi reklamaciami aj tak vyzera... daj nazov firmy kde robis poslem ti tam kontrolu ci to robite dobre a uvidime :)
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 07:59:29
00
V drvivej väčšine prípadov predajca sám o sebe nerozhoduje o ničom a vždy počká na stanovisko servisu. Je to z dôvodu, že ak by svojvoľne produkt vymenil kus za kus a následne by mu takúto reklamáciu servis zamietol, tak všetko ide na náklady predávajúceho.

toto sa dialo do roku 2007 ci do kedy. a prave preto je tam v tom zakone ta klauzula o tom ze predajc amusi rozhodnut na mieste ihned.
a do servisu to moze poslat az po tom co rozhodol ze to bude riesit tak ze to posle do servisu o com musi spotrebitela informovat lebo moze to vyriesit aj tak ze mu na mieste vymeni kus za kus alebo vrati prachy.
to je zakon o ochrane spotrebitela nie o ochrane predajcu ktoremu pride zo servisu opraveny vyrobok :)

a prave pre toto je vzdy vyhodnejsie reklamovat u predajcu ako ist rovno do zarucneho servisu priatelia.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 08:03:21
00
Ale vsak kde je problem? Reklamaciu prijali, riesi sa zarucnou opravou v autorizovanom servise, pokial ju servis nezamietne, dostane do 30 dni opraveny alebo novy cyklopocitac. Vsetko v sulade so zakonom, ci nie?
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 08:06:02
00
theruck: veď presne o tom píšeme! to, čo ty považuješ za riešenie (teda informovať kupujúceho o tom, ako to bude riešiť na mieste) je v podstate uznanie reklamácie resp. nároku reklamácie. Čo je podľa mňa správnejšie označenie ako rozhodnutie o reklamácií - to je predsa až následne, kedy zákazník dostane rozhodnutie o tom, že jeho tovar bol vymenený/opravený alebo reklamácia nebola uznaná (s odôvodnením). Toto vôbec nerozporuje ten zákon, je to len "ľudovejšie" vysvetlenie tvojich termínov podľa zákona.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 08:11:53
00
theruck mohol by si mi, ako odborník, ukázať kde zákon vysvetľuje toto tvoje zcestné tvrdenie?
ak sa stane to co si napisal ty tak uz je reklamacia uznana a zo servisu nemoze prist vyjadrenie ze reklamaciu neuznavaju.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 08:16:41
00
jak v skolke...
je to zakon o ochrane spotrebitela, paragraf 18 odstavec 4. s odkazom na paragraf 2 pismeno M
nehanbi sa a precitaj si to

suma sumarum
ked ti predajca prijme tovar na reklamaciu tak je teklamacia uznana. hotovo.
ak si nie je predajca isty tak v odovodnenych pripadoch moze poslat tovar na posudenie. co ale nebude tento pripad cyklocomputera.
ak to bude riesit predajca servisom a v servise mu to odmietnu opravit zadarmo tak je to smola predajcu.

ano tak to je. naozaj. a nebudem tu o tom uz s nikym debatovat. bud tomu rozmuiete alebo nie.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 08:24:36
00
theruck presvedčil si ma, že si odborník. Len potom by podľa teba bolo treba zo zákona vymazať hneď nasledujúci odstavec (6), konkrétne toto: "Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia;"

Čo myslíš, prečo zákon hovorí o zamietnutí reklamácie na základe odborného posudku, keď ty tvrdíš: "ked ti predajca prijme tovar na reklamaciu tak je teklamacia uznana. hotovo. "

Zákon treba poznať celý, kámo, nie len vytrhávať jeden odstavec
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 08:36:16
01
ako ti tu uz niekto pisal, prijat je nieco ine ako zobrat na posudenie. ak toto nechapes tak si odsudeny na to ze zomries hlupy
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 08:37:53
00
No mám dosť. Končím. Si stratený. Lebo ak by sme pokračovali, tak ja len strácam čas a ty si vždy vymyslíš nejakú kravinu, ktorú ti musím pracne vysvetľovať. :-)
Veľa šťastia pri reklamáciách. A nedaj so sebou mávať takým, ako som ja. :-)
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 08:59:40
00
theruck: presne ako píšeš, jak v škole, ale v tvojom prípade. a tie reči o hlúpych si nechaj pre seba, bavíme sa na pomerne slušnej úrovni - to, že máme na niektoré veci iný názor neznamená, že budeme útočiť invektívami. OK?

vysvetli mi ale prosím jednu vec: čo považuješ za "prijatie reklamácie" tak, že - podľa tvojho výkladu zákona - je v podstate nemožné (resp. irelevantné) danú reklamáciu riešiť cez servis? Nerozumiem tomu - prečo by predajca MUSEL danú vec vyriešiť hneď na mieste? To mu žiaden zákon predsa neprikazuje! Zákon mu len hovorí, že sa musí vyjadriť k reklamácii okamžite - teda či reklamáciu prijme (čo ty považuješ za uznanie reklamácie) alebo ju odmietne (ak napr. je vec už po záruke a pod, toto je pre neho ale dosť riskantné, ale o tom táto debata nie je). A zároveň musí kupujúcemu uviesť, spôsob ďalšieho riešenia - tu je to v drvivej väčšine vždy na odoslaní do autorizovaného servisu. Ale toto neznamená, že predávajúci "má smolu" (podľa teba), ak servis následne reklamáciu zamietne (napr. z dôvodu mechanického poškodenia užívateľom). Ďalší postup je taký, že predávajúci toto vyjadrenie odovzdá kupujúcemu, reklamáciu zamietne a reklamačné konanie ukončí. Ak s tým kupujúci nesúhlasí, tak má právo riešiť to cez znalca, inšpekciu, súd a podobne...
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 09:00:55
02
FEDERER Mozem Ti kludne prekopirovat komunikaciu so Sigmou, nemam s tym problem. Najvyssi model by urcite mal vydrzat nejaky lejak, navyse ked vyrobca deklaruje odolnost voci dazdu.


myslel som to tak, ze prides do obchodu, kde si to kúpil a hneď ti vymenia zateceny pocitac?
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 09:09:03
00
reklamaciu mozes podla zakona prijat=uznat, zamietnut alebo poslat na posudenie a na zaklade posudenia potom rozhodnut o prijati alebo zamietnuti. ak reklamaciu prijmes vydavas o tom reklamacny protokol.
to cim sa tu vy ohanate su tie odovodnene pripady kedy je k tomu potrebny odborny posudok (ktorych tvrdite ze je vacsina). ale nemylte si odborny posudok s vyjadrenim sa nejakeho Pepa zo servisu. posudok moze urobit iba znalec s patricnym vzdelanim a opravnenim zapisanych v zozname znalcov. dokonca
Kód:
poverená osoba je osoba písomne poverená výrobcom tovaru na posudzovanie ním vyrobeného tovaru. Poverenie musí byť úradne overené. Táto osoba musí byť poverená priamo výrobcom a zaškolená.  Doklad o poverení musí mať predajca resp osoba, ktorá posudok vystavila k nahliadnutiu.


ak reklamujes do 12 mesiacov od kupy tak ti to predajca bez odborneho posudenia ani nemoze zamietnut a musi ti tu reklamaciu prijat/uznat a vybavit


Naposledy upravil theruck dňa 08.09.2015 - 09:15:46, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 08.09.2015 - 09:11:00
00
keyboard_arrow_up