Lokalizácia
Formulár sa odosiela
myslel som to tak, ze prides do obchodu, kde si to kúpil a hneď ti vymenia zateceny pocitac?

no v kazdej normalnej krajine vacsinou okrem SK a CZ ti to tak vymenia ak ho maju skladom ak nie tak sa snazia co najrychlejsie alebo ti rovno vratia prachy. Ak je seriozny predajca u nas tak ti to tiez tak vyriesi.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 09:12:34
00
A ked mu to neuzna servis alebo dodávateľ, potom co? Predajca pride o prachy...
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 09:33:35
00
prijata reklamacia / uznana reklamacia su dve rozlisne veci. zo zakona je povinny predajca prijat kazdu jednu reklamaciu. to ci bude uznana, alebo zamietnuna na to ma 30dni. ak ti ju zamietne a ty si myslis, ze mas pravdu mozes to dat na znalecky posudok znalcovi. ak sa znalec vyjadri ze je reklamacia opravnena naklady znasa predajca (distributor) ak nie tak je to na tvojom triku. jednoduchsie sa to asi uz napisat neda.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 09:43:31
05
odovodnene pripady kedy je k tomu potrebny odborny posudok (ktorych tvrdite ze je vacsina). ale nemylte si odborny posudok s vyjadrenim sa nejakeho Pepa zo servisu. posudok moze urobit iba znalec s patricnym vzdelanim a opravnenim zapisanych v zozname znalcov. dokonca


Pre boha, netáraj už. Toto fórum čítajú ľudia, ktorí sa tu chcú niečo dozvedieť. Preto nie je dobré písať tu výmysly, lebo zavádzaš ostatných.
Servis autorizovaný výrobcom áno, ale znalec zapísaný v zozname má už trochu inú úlohu
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 09:47:11
00
zavadzas ty lebo obhajujes to co je bohuzial u nas bezna prax ktora je v rozpore so zakonom ale keby ti prisla kontrola zo SOI tak ta s tym tvojim sposobom vybavenia poslu niekam a este ti aj naparia pokutu lebo nie su splnene nalezitosti ktore zakon jasne ustanovuje.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 09:51:51
00
FEDERER Svoj tachometer som kupoval cez internet, konkretne bikediscount.de Kontaktoval som priamo vyrobcu - Sigmu, lebo bikediscount.de by to tiez posielal tam. Presne som im opisal, ako k poskodeniu doslo bez zamlcania faktov a sami sa ponukli, ze pokial sa oprava nepodari, poslu mi novy vyrobok, pokial neuplynula zarucna doba. Pisal som aj do bikediscount.de, takisto to boli ochotny riesit vymenou za novy cyklopocitac, pokial neuplynula zarucna doba. Toto povazujem za seriozny pristup a zaujem o zakaznika, presne ako pise theruck Mna ako zakaznika nemusi zaujimat, co sa stane s peniazmi predajcu. Riadne som si zakupil tovar a moze sa stat, ze vyrobok ma nejaku vadu a pokazi sa. A ako zakaznik mam pravo uplatnit si reklamaciu. Riziko podnikania.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 09:53:17
00
Sám si napísal, pokiaľ sa vyrobok nepodarí opraviť...
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 10:01:24
00
Vytrhavas z kontextu. Za tymi Tvojimi tromi bodkami je jasne napisane, ze poslu novy vyrobok. Alebo doplnim, ze este mozu vratit nazad peniaze. Navyse skladom nemusia mat vyrobok, ktory si poslal (napr. vybehovy typ) a mozu Ti poslat lepsi.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 10:08:31
00
Robil som dlhé roky v obchode, a vieš kde bol problem, ze dovozcovia nechceli menit kus za kus...takže aj mi v predajni sme sa museli branit tým, ze sa musel vyjadrit servis ci sa to dá opravit, pokiaľ napísal, ze sa nedá...tak zakaznik dostal nový kus alebo prachy...
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 10:14:34
00
Co sa tu clovek nedozvie... Takze po novom je zrazu aj obycajny neskoleny predajca povazovany za osobu schopnu na mieste len letmym pohladom posudit, ci bol vyrobok pouzivany v sulade s jeho urcenim, a teda ihned aj rozhodnut o uznani reklamacie. Nova doba. :D
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 10:19:43
00
§ 18
Kód:
(2) Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie.
(3)V prevádzkarni a u určenej osoby podľa odseku 2 musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.

takze nie, podla zakona o ochrane spotrebitela to nemoze to byt neskoleny predajca. a nie je to po novom. je to tak od roku 2007/2008 len ste si to zvykli vykladat po starom :)
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 13:53:50
00
walec: veď to je správny, tzv. prozákaznícky orientovaný, prístup, čo ti ponúkli zo Sigmy resp. z bikediscount. To je úplne v poriadku, ale nemá to nič spoločné s tým, čo tu propaguje theruck, ktorý sa tu oháňa nesprávnym výkladom zákona. A že asi bude jeho výklad nesprávny, keď mu to tu rozporujeme viacerí.

theruck: prepáč, ale ty furt splietaš dve veci dokopy, ktoré sú značne odlišné. Áno, v zmysle toho zákona je predávajúci (resp. v prevádzkarni a pod, nechce sa mi to prepisovať celé po tebe) ten, kto o rozhodne o reklamácii - ale len v zmysle PRIJATIA (ako som písal vyššie, kupujúci má tovar v záručnej dobe a patričné dokumenty) na ďalšie riešenie - ale nie, že on ROZHODNE, čo sa s tým stane! A ak aj povie, že tovar vymení za nový, tak to je len jeho dobrá vôľa pretože prípadné náklady na opravu/servis/výmenu znáša on, ak takáto reklamácia nebude následne uznaná. Samozrejme, toto zákazníka zaujímať nemusí, ale na základe takéhoto prístupu sa potom zákazník častokrát rozhoduje, či u daného predávajúceho ešte nakúpi alebo nie...
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 13:58:26
02
Pietro_SK Ja som na theruck ani nenarazal a moje prispevky s nim nemali nic spolocne, chcel som sa podelit o svoju osobnu pozitivnu skusenost a chcel som pomoct šefko pri rieseni jeho problemu. Nemusi to vobec riesit s obchodom, kde ho kupil, ale priamo so Sigmou. Uz bude na nich, ako sa vyjadria a aky navrhnu postup riesenia. Ze Sigma a bikediscount.de mali prozakaznicky pristup o tom niet pochyb. Za to maju u mna plec hore.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 14:10:33
01
mylis sa Pietro.
Kód:
(4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.


ty ako predajca musis teda zakaznika poucit ze akym sposobom mu mozes reklamaciu vybavit a musis mu ponuknut vsetky moznosti podla obcianskeho zakonnika § 622 a § 623
Kód:
(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

(3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.


(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

m) vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie,


a je na zakaznikovi ktoru z tych moznosti si vyberie. ak si nevyberie opravu tak sa mozes ist ako predajca fotit. tie zabehnute sposoby ze "posleme to na opravu a uvidime co oni na to povedia" uz skratka podla Zakona o ochrane spotrebitela nemaju davno co existovat. a mozete sa aj rozkrajat ale je to tak.
ak toto neurobis a zakaznik pride z inspektorom SOI tak ten ti to presetri a ked zisti ze si to tak neurobil alebo spravil hociaku procesnu chybu v tom reklamacnom konani tak moze zakaznik odstupit od zmluvy a este aj dostanes pokutu v stovkach EUR
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 14:13:06
00
Pietro_SK Ja som na theruck ani nenarazal a moje prispevky s nim nemali nic spolocne, chcel som sa podelit o svoju osobnu pozitivnu skusenost a chcel som pomoct šefko pri rieseni jeho problemu. Nemusi to vobec riesit s obchodom, kde ho kupil, ale priamo so Sigmou. Uz bude na nich, ako sa vyjadria a aky navrhnu postup riesenia. Ze Sigma a bikediscount.de mali prozakaznicky pristup o tom niet pochyb. Za to maju u mna plec hore.

samozrejme ze zaruka od vyrobcu ci uz celosvetova alebo hociaka ina nema nic s obcianskym zakonnikom ani zakonom o ochrane spotrebitela. zakon o ochrane spotrebitela riesi vztah predajcu a spotrebitela. ak si spotrebitel zvoli reklamovat vadu u vyrobcu alebo v servisnej sieti vyrobcu tak je to jeho volba. za dlhsi koniec ale taha spotrebitel len vtedy ak reklamuje u predajcu z vyssie spominanych zjavnych dovodov ktore maju oporu v zakone.
ak si to da sam do autorizovaneho servisu tak tam sa mi naozaj moze stat ze mi povedia ze mam smolu ze mi to neopravia lebo to nespla nejake ich vlastne interne podmienky.
nech sa vam to zda akokolvek absurdne, je to tak, lebo tak je to napisane a tak to nasi zakonodarci podpisali.
Zobraziť komentár 08.09.2015 - 14:17:05
00
keyboard_arrow_up