Ahojte, chcel by som si spravit prehlad roznych typov celoodpruzenych ramov (XC/AM), co sa tyka ich konstrukcneho riesenia. Hladam preto co najviac info o vseliakych moznych zaveseniach zadnej stavby. Ak mate niekto linky alebo cokolvek ohladne tejto temy, prosim hodte to sem. Moje poznatky v tomto smere su velmi utrzkovite a rad by som mal taky ucelenejsi prehlad, a mozno somnou aj niekto dalsi. Dakujeem.
kedze tu bola otazka na prakticke skusenosti so systemom Scott Genius (od Romana - sice uz pred 1/2 rokom , doplnim nieco zo svojich>
jazdim 2.rok na Scott Genius MC50 (upraveny, velkost L, hmostnost bez pedalov 12.2kg). Co sa tyka systemu pruzenia, je presne take, ako sa vsade pise (myslim testy a recenzie - napr. Velo, bikemagazin.de a pod.)>
All travel mod - komfort, makke pruzenie s miernou progresivitou - jazda z kopca alebo velmi rozbity podklad.
Traction mod znamena znizenie zdvihu a pritvrdenie pruzenia (progresivnejsie). Vyuzivam ho do kopca alebo po rovine.
Lock mode je zamknutie tlmica - velmi ostre stupanie alebo cesta bez nerovnosti.
Prepinanie modov je presne to, co som hladal - ziadna inteligencia, zapinam to, co chcem a kedy chcem.
Zivotnost - jazdim celorocne - v zime do -20 C (minuly rok sice len -15 , takze mozem povedat, ze tlmic je kvalitne utesneny a nemam s nim ziadny problem (akurat v zime trochu oleja pre tej zmene teploty presiahlo-zopar kvapiek).Natlakovanie vzduchu drzi takisto.
Cistenie - pouzivam neopren.chranic(zlozeny z 2 + blatnik, no problem.
Porovnanie s inymi fullmi - jazdil som len na Radone QLT (SPV-100mm), Specialized Stunt.FSR Elite (Brain-120mm) a Haro Xtreme X6LT (Fox Van R-130/152). Prve 2 biky su na moj vkus malo komfortne a obmedzujuce, proste mi inteligentne pruzenie nevyhovuje, Haro je uz tazsi kaliber urcene na lahsi freeride s vlastnostami tomu odpovedajucimi (pruzinove pohupovanie jednocapu). Scott je pre mna univerzalny all mountain(alebo novsie trail) bike.
to RisoB: trošku po funuse ale snaha sa cení ..... dík
už som vymenil bike, ale nebol čas na poriadne testovanie. Som rád, že aj niekto iný používa blatníčky
Podobny system zavesenia ako na aute, malo by to chodit po vetikale...
Da sa lahko menit zdvih - tlmic je prichyteny rychloupinakom
Mozem ta uistit, ze po vertikale to nechodi. Presne ako FSR.
Co mate vsetci s tou vertikalou? Ved ak by to aj chodilo po vertikale (priamka, jedno ako orientovana), aj tak by sa menila vzdialenost os stredu - os naboja...
Tiez nechapem, preco sa na to vsetci zameriavaju. Ved logicky vychadza, ze idealny pohyb nie je pohyb po priamke, ale po kruznici so stredom v mieste stredoveho zlozenia (iba vtedy je predsa zachovana konstantna vzdialenost oska zadneho naboja - stred a teda je nulovy vplyv na pnutie retaze).
Mozno sa konstrukteri snazia o pohyb mimo kruznice preto, aby sa neskracoval razvor pri prepruzeni, nedokazem si vsak vobec v reale predstavit, ake negativne dosledky na jazdu moze mat skratenie razvoru napr. o 2-3 cm a aj to len pri plnom zanoreni tlmica. Zda sa mi nezmyselne, aby konstantny razvor bol dovod vymyslania roznych VPP a pod., takze ak tu niekto mate naozaj perfektne zmaknutu kinematiku a spravanie pruzenia v zavislosti na trajektorii, rad sa nieco nove naucim, ale ak su vsetky kvazi VPP systemy len o subjektivnom nazore konstruktera, tak potom chcem radsej kruznicu, lebo subjektivny nazor si necham radsej svoj, nez niekoho ineho...
Idealny pohyb z hladiska coho. Ak beries "idealny" pohyb z hladiska pohodlia, tak potom je stred otacania v stredovom zlozeni OK - motocykle tiez vacsinou maju jednocap. Ale ak chces zohladnit aj kriterium pohupovania pri sliapani, co je vysada bikov, tak tam uz to zacina byt komplikovanejsie. Tu je snaha usporiadat kinematicke cleny zavesenia tak, aby sila sposobujuca pohupovanie bola co najviac potlacena. Ja osobne mam radsej viziu jednoduchej konstrukcie zavesenia, kde je pohupovanie minimalizovane skor vhodnym systemom "inteligentneho" tlmenia, kde je este stale priestor na vyskum nielen v bikoch...
no a prave ten inteligentny system tlmica postrada citlivost toho primitivneho pruzinoveho bez propedalov/SPV/.... Pokial chces XC moze byt inteligentny tlmic, pokial treba citlive endurko tak tie prepakovane Vpp/maestro/... maju lepsie vyuzitie.
Ja som skor zastanca jednoduchych systemov (jednocap) v kombinacii s chytrym tlmicom, ktory sa da vypnut, tj. do kopca napr. s propedalom a dole kopcom ziadne tlmenie kompresie (pomalej). Hoci taky propedal ma opodstatnenie aj v zjazde (niekedy) pre pocit vacsej stability odpruzenia.
Otazka, ma (negativny) vplyv uplne zamknutie zadneho tlmica na loziska zadnej stavby? Mam na mysli opotrebenie resp. vytlcenie. A mam na mysli loziska uchytenia tlmica, ale aj ostatne. Alebo je to jedno? A je to ine pri jednocapoch a viaccapoch?
Dik
Otazka, ma (negativny) vplyv uplne zamknutie zadneho tlmica na loziska zadnej stavby? Mam na mysli opotrebenie resp. vytlcenie. A mam na mysli loziska uchytenia tlmica, ale aj ostatne. Alebo je to jedno? A je to ine pri jednocapoch a viaccapoch?
Dik
Myslim si, ze ten vplyv bude zanedbatelny, teda pokial na tom nejazdis DH Viac asi bude trpiet samotny ram a tlmic (ale ten by na to mal byt stavany, ked sa da zamknut).
Btw. a ked uz budes kupovat loziska, kup MAX type http://www.enduroforkseals.com/id172.html
Viac asi bude trpiet samotny ram a tlmic (ale ten by na to mal byt stavany, ked sa da zamknut).
dik za tip ale niekde som pocul, ze prave loziska uchytenia tlmica pri jednocapoch su tak konstruovane, aby povolili skor ako ram, tzn., ze ho vlastne maju chranit...
Neviem ktora znacka , zda sa mi ze GT ma velmi dobre prepracovane odpruzenia zadnych stavieb , napriklad pri slapani je tam uplne minimalne hojdanie , skoro sa neda ani postrehnut.....
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
aj taksi myslim ze stumpjumper je najuniverzalnejsi bajk aky kedy jazdil hory
Sorry, vobec som si nevsimol, sledoval som koleso...
karbonový full
No ja musim povedat ze velmi pekny ram...a aj komplet vyzea velmi dobre...
klobuk dolu..)
fakt parada
Energy Transfer System
Podobny system zavesenia ako na aute, malo by to chodit po vetikale...
Da sa lahko menit zdvih - tlmic je prichyteny rychloupinakom
Nechcel by som to cistit po nejakom drsnejsom vyjazde.
jazdim 2.rok na Scott Genius MC50 (upraveny, velkost L, hmostnost bez pedalov 12.2kg). Co sa tyka systemu pruzenia, je presne take, ako sa vsade pise (myslim testy a recenzie - napr. Velo, bikemagazin.de a pod.)>
All travel mod - komfort, makke pruzenie s miernou progresivitou - jazda z kopca alebo velmi rozbity podklad.
Traction mod znamena znizenie zdvihu a pritvrdenie pruzenia (progresivnejsie). Vyuzivam ho do kopca alebo po rovine.
Lock mode je zamknutie tlmica - velmi ostre stupanie alebo cesta bez nerovnosti.
Prepinanie modov je presne to, co som hladal - ziadna inteligencia, zapinam to, co chcem a kedy chcem.
Zivotnost - jazdim celorocne - v zime do -20 C (minuly rok sice len -15
Cistenie - pouzivam neopren.chranic(zlozeny z 2 + blatnik, no problem.
Porovnanie s inymi fullmi - jazdil som len na Radone QLT (SPV-100mm), Specialized Stunt.FSR Elite (Brain-120mm) a Haro Xtreme X6LT (Fox Van R-130/152). Prve 2 biky su na moj vkus malo komfortne a obmedzujuce, proste mi inteligentne pruzenie nevyhovuje, Haro je uz tazsi kaliber urcene na lahsi freeride s vlastnostami tomu odpovedajucimi (pruzinove pohupovanie jednocapu). Scott je pre mna univerzalny all mountain(alebo novsie trail) bike.
Energy Transfer System
Podobny system zavesenia ako na aute, malo by to chodit po vetikale...
Da sa lahko menit zdvih - tlmic je prichyteny rychloupinakom
Mozem ta uistit, ze po vertikale to nechodi. Presne ako FSR.
už som vymenil bike, ale nebol čas na poriadne testovanie. Som rád, že aj niekto iný používa blatníčky
Energy Transfer System
Podobny system zavesenia ako na aute, malo by to chodit po vetikale...
Da sa lahko menit zdvih - tlmic je prichyteny rychloupinakom
Mozem ta uistit, ze po vertikale to nechodi. Presne ako FSR.
Co mate vsetci s tou vertikalou? Ved ak by to aj chodilo po vertikale (priamka, jedno ako orientovana), aj tak by sa menila vzdialenost os stredu - os naboja...
Mozno sa konstrukteri snazia o pohyb mimo kruznice preto, aby sa neskracoval razvor pri prepruzeni, nedokazem si vsak vobec v reale predstavit, ake negativne dosledky na jazdu moze mat skratenie razvoru napr. o 2-3 cm a aj to len pri plnom zanoreni tlmica. Zda sa mi nezmyselne, aby konstantny razvor bol dovod vymyslania roznych VPP a pod., takze ak tu niekto mate naozaj perfektne zmaknutu kinematiku a spravanie pruzenia v zavislosti na trajektorii, rad sa nieco nove naucim, ale ak su vsetky kvazi VPP systemy len o subjektivnom nazore konstruktera, tak potom chcem radsej kruznicu, lebo subjektivny nazor si necham radsej svoj, nez niekoho ineho...
Dik
Dik
Myslim si, ze ten vplyv bude zanedbatelny, teda pokial na tom nejazdis DH
Btw. a ked uz budes kupovat loziska, kup MAX type
http://www.enduroforkseals.com/id172.html
dik za tip