Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftAdMich napísal:
Kristina ale to už je v podstate montáž rúriek k sebe, Samostatné rúrky sa vyrábajú technológie ktoré sme spomínali...

Však ja som písala o výrobe komplet rámu a nie samotných trubiek. Pretože predtým bola reč o lepení dvoch polovíc k sebe a táto verzia zatiaľ spomínaná nebola.
Zobraziť komentár 15.12.2016 - 13:59:04
00
Všetkými spomínanými technológiami sa robia tie rámy takýmto postupom - aj tie dve zlepené polovice k sebe sú len jednotlivé segmenty, nie komplet rám. Ak som ťa zle pochopil pardón - najprv je prepreg, alebo rtm, potom vypálenie nosného média (polystyrén, vosk, EPU), narezanie na mieru a následuje Tube 2 Tube napríklad.
Zobraziť komentár 15.12.2016 - 14:17:13
00
arrow_leftmuffin napísal:
Zivotnost v sulade s urcenim, su to ciste jednorazovky. Zaujal ma ten rozsah pouzitia - to sa musia zahriat na 350°C, aby zacali brzdit? Nic moc :)


Pre formulu žiadny problém, horšie s bajkom. :-) Inak toto vyzerá byť zaujímavá a perspektívna téma. Budem sledovať.
Zobraziť komentár 15.12.2016 - 20:41:19
00
Ešte mi teraz napadla jedna vec - technológia, aj keď nebolo to zrovna pre bicykle, ale pre lietadlá....
Firma, ktorá vyrába z uhlíkových vlákien rozvody vzduchu pre chladenie motora, alebo pre kraburátorové motory tzv. airboxy.

S chlapíkom vo výrobe sme riešili materiál - silikón, alebo polyuretánový elastomér, z ktorého sa vyrobí niečo ako tvarovaný balón. Musel tento materiál však spĺňať vysoké nároky na predĺženie pri pretrhnutí, odolnosť vysokému tlaku, odlonosť vysokej teplote, chemickú odolnosť
Išlo o to, že tvarovaný balón sa obalí prepregom. následne sa tento balón vloží do formy, natlačí sa vzduchoch a forma sa vyhreje, aby živica zreagovala. Po vytvrdnutí sa z balóna odsal vzduch a išlo ho pekne vytiahnuť, čiže žiadne rozpúšťadlá, vosky....žiaľ neúspešne pre mňa, nakoľko polyuretány (ktoré sme ponúkali) nad 100°C strácajú niektoré vlastnosti. Nakoniec sme tam však poslali nášho "spriateleného konkurenta", špecialistu na silikóny a ten im materiál naformuloval.na mieru.

Edit: čo tu budem vyprávať....našiel som video. A ešte aj od bicyklov :-)

How It's Made Carbon Fiber BicyclesOtvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 16.12.2016 - 09:48:22
02
toto je tiez zaujimave
Carbon Fiber - The Truth!Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
CUTTING UP EXPENSIVE CARBON BIKES!Otvoriť v novom okne thumb_up-1thumb_down
Zobraziť komentár 16.12.2016 - 09:55:53
00
AdMich v com spociva vyhoda takehoto lepenia jednotlivych casti? Tie formy su jednoduchsie a lacnejsie? Nebolo by lepsie "odliat" cely ram vcelku?
Zobraziť komentár 16.12.2016 - 10:23:01
00
Technologicky je to jednoduchšie takto urobiť....ak by to bolo z jedného kusu, zadná stavba by bola dosť komplikovaná....takto je to aj jednoduchšie. Dostaneš jednotlivé segmenty a zlepíš ich dokopy - čistá Ikea :-)
Zobraziť komentár 16.12.2016 - 10:29:54
00
No len ci prave tie miesta zlepenia nie su najslabsim clankom celeho ramu. Pripadne ci to nema vpylv na tuhost a pevnost?
Zobraziť komentár 16.12.2016 - 10:48:15
00
neviem ako v tomto pripade, ale pri dreve plati, ze ak je dodrzana technologia, lepeny spoj je najpevnejsie miesto konstrukcie
Zobraziť komentár 16.12.2016 - 11:02:12
00
Platí to viac-menej aj tu..lepidlá, ktoré dodávame napríklad aj my sú tak silné a majú také vlastnosti, že niektoré automobilky ich uprednostňujú pred zváraním, nitovaním, či spojom skrutka/matka.
To lepidlo má rovnakú bázu ako epoxid (ale sú samozrejme aj iné - PU, MMA...), z ktorého je rám + rôzne plnivá (od nano technológie až po samozhášavosť), takže strach z lepeného spoja by mal byť ten najmenší v rámci celého rámu. Tieto lepidlá sa vyrábajú ako dvoj-zložkové a sú schopné vytvoriť pevný spoj už do pár minút/sekúnd.
Zobraziť komentár 16.12.2016 - 11:25:29
00
demolacia karbonovych kotucov

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net

scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net
Zobraziť komentár 16.12.2016 - 22:58:45
00
som rad, ze ich niekto vyskusal za mna :)
Zobraziť komentár 16.12.2016 - 23:53:44
02
Nevyrába niekto aj prevodníky z uhlíkového vlákna? Mohlo by to byt´ zaujímavé.
Zobraziť komentár 17.12.2016 - 07:59:47
00
Carbon-Ti vyrába, ale zuby sú titan alebo Alu a Fybre Lyte robí asi jediný komplet karbon.
Zobraziť komentár 17.12.2016 - 08:31:18
00
No idem googliť :)
Zobraziť komentár 17.12.2016 - 09:25:46
00
keyboard_arrow_up