Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Asi radšej väčší a jazdiť ho s kratším predstavcom. Ak nejazdíš príliš veľa switchbackov tak tá dĺžka až tak nevadá a bude dolu kopcom aj do kopca stabilnejší.
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 11:11:34
01
bedo všeličo sa hovorí...a nie všetko je pravda :) a to že sa nehúpe ani pri plne otvorenom tlmiči :D tak na tomto som sa teda dobre zasmial, fakt som nesedel ešte ani na jednom fulle ktorý by sa pri výšlapch nehúpal, teda nepočítam ak mal lock na tlmiči. Húpal sa mi propedal, húpe sa mi trochu, netvrdím, že moc a nie je to moc cítiť, po vyladení tlmiča podľa mojich požiadaviek podstatne menej. Skús sa pozrieť pod zadok či tlmič aspoň trochu nepracuje, ak nie tak máš asi dokonalý bike s tlmičom, alebo fakt dokonale na ňom šlapeš :) . Popísalo sa tu aj o značke YT dosť,, aj rôzne tabuľky a pod, viacerí tvrdili, že sa to pri výjazdoch ani nepohne :) , na asi teda fakt neviem šlapať :lol: alebo to vnímam viac ako iný :)
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 11:15:52
00
arrow_leftimro1 napísal:
alebo to vnímam viac ako iný :)

aj to je možné, mne úplne stačí, že ma to nijako neruší, ak tam aj nejaký pohyb je...
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 11:22:30
00
Chyba mi tam udaj o razvore pri tom lapierrovi, ja mam 178 cm a 82 cm inseam, teda uplne presne rovnako, na zaklade reachu by som brala M, teraz mam na mete reach 423mm a 45mm predstavec, ale ja mam skor kratsie ruky a dlhsie nohy, jazdila som aj reign M ten mal reach okolo 440mm, viac si neviem predstavit pre mna. Na zaklade dlzky sedlovky by som isla skor L, pretoze aj teleskopka je tam 150mm. Traz mam sedlivu 450 mm a teleskopku 125mm hodila by sa 150mm, pri sedlovej trubke 430 mm by to uz asi bolo dost vysunute ta sedlovka, ale teraz su moderne nizke geo tak s teleskopom 420 mm celkovou dlzkou by nemal by problem ani to.
Asi som nepomohla no :)
Skus sa povozit canyon strive M a L ak mas moznost, tam je podobny reach aj vyska sedlovej trubky ak sa dobre pamatam
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 11:26:17
00
silva vo veľkosti L má ten Lapierre rázvor 1196mm.
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 11:46:24
00
Mna by celkom zaujimalo,ze na aky jazdny styl je vlastne urceny ten regresivny ram :wasntme:
Take prepadanie do zdvihu pri endure asi nikdy nebude ziaduce... Ci ako to je vlastne?
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 11:58:53
00
Často sa to robilo pre vzduchové tlmiče s malou komorou, tie sú progresívne až príliš a potom s nimi rámy nevedeli využívať zdvih. Preto sa aj začali používať väčšie komory. Zlatá pružiny, tá je lineárna a je pokoj. Chod riadi čisto kinematika stavby. Pri vzduchu treba rátať aj s použitým tlmičom a preto je často problém vybrať ten správny.
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 12:02:16
04
arrow_leftMecoTrance napísal:
podľa tej tabulky je už aj jeffsy dosť progresivny oproti trancu alebo Mete čo by mne už nemuselo celkom vyhovovať tak som aj celkom rad že som vzal tranca i keď stale je to len tabuľka a pocity možu byť odlišne


O tom som pisal par stran dozadu. Proste Jeffsy je podobne agresivne ladeny ako Capra. Trosku menej lebo predsa je to len urcene na trail/enduro takze sa snim nepredpokladaju az take divociny ako s Caprou v bikeparku. Vacsina jeffsy riderov sa urcite zaobide bez vyvlozkovaneho tlmica.

Inak kinematika toho lapierra je tu a regresivna je len v zavere zdvihu, cim sa zrejme chcel konstrukter vysporiadat so zvysenou progresivitou maleho monarch tlmica. Je to proste ladene pre masy.

http://linkagedesign.blogspot.sk/2015/07/lapierre-zesty-am-2016.html

Suhlasim stym co napisal volodaj, regresivne krivky pruzenia na rame kompenzuju progresivitu malej vzduchovej komory tlmica, tak aby sa dosiahol linearnejsi priebeh viac podobny pruzine.
Mam ale pocit ze ine je to u systemov zavesenia VPP, kde jednoducho regresivny zaciatok zdvihu je inherentna vlastnost dana tymto systemom pakovania a zalezi na implementacii do akej velkej miery bude zaciatok zdvihu regresivny. Pekny priklad je napr. legendarny Santa Cruz Nomad III ktory je analyzovany tu v porovnanim s Caprou. https://www.youtube.com/watch?v=FF3R0KG-yzA
Myslim si ale ze regresivnych zadnych stavieb bude ubudat, kedze nove metricke tlmice (aspon tie od rock shox) maju uz od zaciatku dostatocne velku vzduchovu komoru ktora nema vela progresivity a ramy sa vyrabaju dlhsie takze by nemal byt problem s horizontalnym ulozenim dlhsich a vacsich tlmicov nez ako tomu bolo doteraz, domnievam sa.

Inak treba si uvedomit ze pociatocna regresia na VPP bicykloch (napr. Nomad III) by sa mala prejavit nie tym ze z vrchu zdvihu bude stavba citlivejsia ale prave tym ze bude tvrdsia a menej citliva, lebo tlmic sa dostane hned z kraja zdvihu dalej do svojej tvrdsej a progresivnejsej casti. Nomad III je dalej v strede zdvihu trochu progresivny a potom super progresivny - preto sa da Nomad III pouzit uspesne aj s pruzinou, ma to velku progresivitu od polky zdvihu.
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 12:23:01
02
Ty kokos, sledujete sa ľudia? Veď podľa vašich slov je dnes vybrať bike - mať vedomosti na úrovni jadrového fyzika!
Dosť frustrujúce! :headbang:
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 12:32:36
02
Swarz ďakujem že si mi takymto štylom nepisal PM lebo by sme sa asi nikde nedopracovali :D
Cipo zabil :D :D
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 12:41:10
00
No a nie? Je to ako s vínom. Someliér si chlipne, chvíľu sa tvári akože "odborne" a potom s vážnou tvárou vyriekne niečo ako...cítim tam v diaľke jemný tón čerešne s podtitulom sladkého drievka, náznakom škorice a v závere s dozvukom skapatej mačky mojej starej mamy. Kua pre 99% ľudí je to stále iba víno.
A táto postupnosť platí aj pri bikoch. Na konci je to tiež pre väčšinu iba bike.
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 13:12:37
02
cipo11 tak s tým somelierom a vínom si to zabil ešte viac :D, nebudem o tom radšej rozpisovať, lebo táto téma je celkom o inom, ale pobavilo, hodné vtipkára :)
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 15:48:41
00
..ešte nikde nebolo spomenute ake zmeny prinesu modely 2018 od YT Capra a JEFFSY?
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 18:01:52
00
Ok ok sorry :) Ten prispevok je prinosny asi len pre mensinu ale priebeh pruzenia je podla mna vec od ktorej by sa mal vyber FS biku primarne odvijat, to netreba zlahcovat ale ajtak nato vacsina ludi pride az ked to kupi a nahodou nevyhovuje.

Vsetko su to krasne bicykle ale ten Lappiere je naj :D
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 18:16:49
01
A za tú cenu úplne jasná voľba. Porovnávať Rock Machine s karbónovými LP 😂
Zobraziť komentár 29.09.2017 - 18:24:11
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Horské / Celoodpružené)
keyboard_arrow_up