len prednedavnom som stretol jedneho dost smutneho bikera, s defektom na prednom kolese, ktory sa bohuzial nedal opravit. Ten defekt mal totiz pri ventile a tak som mu ponukol, ze mu darujem novu dusu, bohuzial zistili sme ze on ma galuskovy ventil a ja autoventil, dokonce ten autoventil nepresiel ani cez dierku na rafe...
tak sme si obaja ponadavali, ja som siel dalej a on tiez...aj s defektom.
tak som nad tym potom vlastne rozmyslal v com spociva vyhoda galuskoveho ventilu a na nic som neprisiel...alebo mate iny nazor ???
Tak to si toho este nevidel asi naozaj dost vela... Skus viac otvorit oci.
Schwalbe 26x1,5/2,1 95g 300 Sk
Maxxis 26x1.9/2.125 105g 270 Sk
Hutchinson 26x1.7/2.1 125g 189 Sk
Vsetky tri znacky robia uvedene light duse aj s ventilom Schraeder!
auto ventil=je menej náchzlný na defekt ale vyššia váha
Nejakých 100 gramov naviac ma nezabije,takže u mna vyhral auto ventil
Maraton nejazdím tak sem tam tých pár gramov znesiem
Můj názor
Niekde som cital statisticky udaj, ze znizit vahu biku o 100 gr stoji x Sk ( vela 1000 ? ) a schudnut kilo len trocha sebazaprenia. Len ja nie som ho schopny
Galuskovy ventil vyzaduje trocha opatrnosti naviac ale lepsie sa nafukuje tymi malymi rucnymi pumpickami - co sa vonku rata.
No jazdil som gálus aj autoventil,z vlastnej skúseností tvrdím že autoventil je ovela menej náchylný na defekt ako gálus.Myslím že rozdiel medzi nimi je v pridanej zmesi-Už len na omak je gálusák jemnejší a je určený skorej na maratony(počul som
Ked som ich zmeral šublerou tak tam bol rozdiel v stotinkách mm(ale aj tak je tam rozdiel)
PS gálusák sa lahšie dofukuje ako autoventil a už to svedčí o ich rozdiely
No a možete sa do mna pustit
auto ventil=je menej náchzlný na defekt ale vyššia váha
Nejakých 100 gramov naviac ma nezabije,takže u mna vyhral auto ventil
Maraton nejazdím tak sem tam tých pár gramov znesiem
Můj názor
No, to by aj mna zaujimalo accipiter, ake vsetky neuveritelne rozdiely dokazes najst / vymysliet pri porovnani tej istej duse len s roznym prevedenim ventilu... Dufam, ze sa to tu nezacne v kazdej teme zvrhavat na sutaz o nejaky "naj" vyrok ako sa to uz podarilo par ludom v tejto.
K teme (udaje z katalogu Schwalbe 2006, ceny z http://www.bikemania.sk):
Schwalbe 26x1,5/2,1 95g Presta 305 Sk
Schwalbe 26x1,5/2,1 95g Schrader 300 Sk
Jediny rozdiel, co vidim ja je 5 Sk v prospech Schrader ventilu... Nevidim nikde definiciu, ze dusa s Prestou ma väcsiu nachylnost na defekt, ani ze ma nizsiu hmotnost. Mozno zle pozeram... (snad sem nemam vkladat katalog vyrobcu aby niekto zistil, ze aj dusa so Schraderom aj s Prestou vazi rovnako). Btw. kedze uz tu par ludi tvrdilo, ze Schrader je tazsi, tak by ma zaujimalo ci skusili tie ventily z dusi vyrezat, ocistit od gumy a odvazit samostatne - ja som to sice nevazil, ale dovolim si tvrdit, ze ak tam rozdiel v hmotnosti vobec bude meratelny, tak bude maximalne 2-3g, co nijako neovplyvnuje obvodovu rotacnu hnmotnost kolesa...
Zaver: Kazdy nech zostane pri tom type ventilov, ktore mu vyhovuju, ved aj tak kazdy uprednostnuje tie vyhody, ktore su prenho dolezite... (ani jeden ventil nie je jednoznacne lepsi).
ako vyzerá tá redukcia?
a to či auto či galuskový? jednoznačne podla toho kde chcete jazdiť.. cesta = galuska ,,,, ´hora = auto ventil..