Ak to myslis na Syntace moze byt, ak to myslis generalne je to zavadzajuce, lebo zalezi od vyrobcu. Ak Mavic pise na ze ich model XA Pro ma "rider weight" limit trebars 120kg, tak to presne znamena to jazdec nesmie mat viacej ako 120kg, ziadne, prepocitavanie vahy na koleso.
S tym, ze niektori udavaju rider & bike (system) weight. Rovnako niektori daju max limit, niektori napisu, ze pre optimalne vlastnosti ("for optimal performance...") je limit xxx.
Čiže výrobca uvažuje s max zaťažením na jedno koleso napr. 110kg. V reále sa váha jazdca ale rozloží na dve kolesá. Za podmienky jazdenia iba na dvoch kolesách súčasne je potom nosnosť 220kg na systém s nerovnomerným rozložením na jedno koleso a teda ťažší rekreačný jazdec (žiadne dropy ani skoky ani wheelie) môže jazdiť bez obáv. Limitujúcim faktorom sa u neho stáva rám.
Este raz. Ak ma vyrobca napisany rider (alebo system) weight limit je 110 kg, tak maximalna vaha jazdca (systemu) je 110 kg, ZIADNE prepocitavanie na 1 koleso nemas riesit. Len ak je vyslovene napisane, ze 1 koleso ma vahovy limit ci zatazenie naprilad 110 kg, tak vtedy to mozes prepocitavat ak kupis cely set. A zatial co som pozeral kolesa (vacsinou MTB) od roznych vyrobcov, ani jeden nepisal vahovy limit vyslovene na 1 koleso.
Jasne, ze urcita tolerancia tam bude, ale ked je niekto na hrane, nech sa potom necuduje, ze musi furt centrovat kolesa, alebo mu praskaju spice a pod. Lahke kolesa nie su pre kazdeho.
Turbi, uvažujem z mechanicko-fyzikálno-neviemakého hľadiska nesprávne? Uznávam že je to značne zjednodušené ale reálne k rozloženiu zaťaženia dochádza. Ak systém bude mať 110kg a bude stáť na oboch kolesách na jedno koleso bude pôsobiť menšia sila ako keď bude stáť na jednom kolese. Máš iný názor?
bujnoss Uvazujes spravne, POKIAL by vyrobca napisal, ze max zatazenie na 1 koleso je xx kg. Lenze skoro ziadny vyrobca to nepise. Bike ma 2 kolesa a teda takyto limit je z podstaty produktu viac menej zbytocny (zatazenie bude rozne, podla stylu jazdy).
Z pohladu vyrobcu je daleko jednoduchsie uvazovat o limite pre cely set, jednak sa to lahsie testuje a zaroven uzivatel lahko zisti, ci je set pre neho vhodny alebo nie.
Vždy je udávaná váha na dve kolesá, pravdupovediac rozrátavať to na jedno koleso ma nikdy nenapadlo Už len keď nad tým logicky pouvažuješ, ktorý výrobca by dal s kludným svedomím záruku na kolesá na ktoré posdí 200kg pašíka s 20kg salám v ruksaku? By som chcel vidieť tie kolesá čo by sa po 2km nerozleteli.
Za podmienky jazdenia iba na dvoch kolesách súčasne je potom nosnosť 220kg na systém s nerovnomerným rozložením na jedno koleso a teda ťažší rekreačný jazdec (žiadne dropy ani skoky ani wheelie) môže jazdiť bez obáv.
Nie, pretoze rovnovazny system sa ti v ktoromkolvek okamziku, hlavne pri brzdeni zmeni a z pekneho rozlozenia 220 na obe kolesa, ti zrazu vznikne dajme tomu 180vpredu a 40vzadu a si v prdeli, resp na papuli .. druha vec je, ze to aj tak nemozes pocitat 50:50, lebo realne to byva skor 30:70. Moc spekulujes .. podla mna kazda jedna "weight limit" je proste tak, ako pisal filip. No a druha vec je, ze asi na trhu moc ramov s 220kg limitom nie je
A to este pri brzdení posobí na koleso o dost vačšia sila ako vaha jazdca hlavne pri prudkom rovnako aj dopade zo skoku. Tak že nejake prepočítavanie je pekna blbosť.
A keby si chcel dropnut sidliskovy obrubnik a dopadnes na zadne tak co?? Proste viac ako 110 kg clovek by na tom podla ich pokynov jazdiit nemal, ked sa mu to roztrusi pod ritou hold smula.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.
S tym, ze niektori udavaju rider & bike (system) weight. Rovnako niektori daju max limit, niektori napisu, ze pre optimalne vlastnosti ("for optimal performance...") je limit xxx.
Jasne, ze urcita tolerancia tam bude, ale ked je niekto na hrane, nech sa potom necuduje, ze musi furt centrovat kolesa, alebo mu praskaju spice a pod. Lahke kolesa nie su pre kazdeho.
Z pohladu vyrobcu je daleko jednoduchsie uvazovat o limite pre cely set, jednak sa to lahsie testuje a zaroven uzivatel lahko zisti, ci je set pre neho vhodny alebo nie.
Nie, pretoze rovnovazny system sa ti v ktoromkolvek okamziku, hlavne pri brzdeni zmeni a z pekneho rozlozenia 220 na obe kolesa, ti zrazu vznikne dajme tomu 180vpredu a 40vzadu a si v prdeli, resp na papuli
GX kazeta 10-50, radenie, prehadzovacka, retaz.
Predtym XT, tak som zvedavy...
- nové sedlo
- nové karbónové riaditka
- karbónová sedlovka - E13 11sp 9-46 kazeta
- XTR M9100 prehadzovačka
- Nové karbónové kolieska
Celkovo váha klesla s pôvodných 11,3 kg na cca. 9,8 ( ešte nieje komplet odvážený ).