Odvtedy som mal pokoj asi tisíc km. V približne polke tohto nájazdu som tie pneu schwalbe vymenil za Continental Grand Prix 25 mm (tie schwalbe sa zvlnili najprv zadná a potom predná). Pri výmene tých schwalbe za continental, servisakovi po výmene a dofukani dva krát duša v zadnom kolese strelila a vyfučala do pol minúty (ani nestihol dať koleso naspäť na bike). Vymenil pasku na rafiku a potom sa to už nestalo (čiže dve duše musel vyhodiť).
A včera večer som dostal defekt zas na zadnom kolese, keď som prišiel domov koleso som dofúkal, vydržalo nafukane cca dve hodiny, takže sa musela meniť dusa. Po výmene duše som dnes najazdil 30 km a po príchode ku domu ako som zosadol z bicykla, som podvedome skúsil, či je zadné koleso tvrdé a bolo už mäkké a počul som hlasité syčanie a do pol minúty bolo bez vzduchu. Zaparkoval som ho doma, dofúkal a teraz po štyroch hodinách je stále tvrdé.
Ja už neviem, čo s tým. Tá duša zo včera mala mini dierku na tej strane, kde je ventil, cca 15 cm od ventila. Je možné že bude zlý ráfik a nejakým spôsobom prepi***** duše?
Zatiaľ som nepozeral terajšiu dušu čo tam mám, keďže koleso zatiaľ nesfučalo. Škoda, že som si nezobral tie duše z tých prvých defektov a tie, ktoré praskli pri výmene pneu, veľmi by ma zaujímalo, kde unikal vzduch. Či s tej strany kde je pneu alebo z tej strany kde je ráfik.
Už aj rozmýšľam, že dám dozadu 28 mm pneu, hádam by to pomohlo.
Ja už neviem, čo s tým. Tá duša zo včera mala mini dierku na tej strane, kde je ventil, cca 15 cm od ventila. Je možné že bude zlý ráfik a nejakým spôsobom prepi***** duše?
Zatiaľ som nepozeral terajšiu dušu čo tam mám, keďže koleso zatiaľ nesfučalo. Škoda, že som si nezobral tie duše z tých prvých defektov a tie, ktoré praskli pri výmene pneu, veľmi by ma zaujímalo, kde unikal vzduch. Či s tej strany kde je pneu alebo z tej strany kde je ráfik.
Už aj rozmýšľam, že dám dozadu 28 mm pneu, hádam by to pomohlo.
problem je v rafiku, zhot to dole vyzuj aj pasku a poriadne prstami prejdi po rafiku boky aj stred, určite tam nikde najdeš niečo ostre.... lugano je smejd plašť ako všetko od sajzle... contiky ultrasport su v pohode za malo penazí... duše dávaj strednej hrubky nie ultralajt, a fukaj aspon 7 bar....
martinko76 budem asi musieť pozrieť ten ráfik dôkladne, že čo je s ním, lebo sa mi to tiež nezdá.
zihadlo 5 pozriem ten ráfik, či tam nie je nejaká mini ostrá pilina alebo niečo také.
Dám asi aj pre istotu 28 mm plášť dozadu.
Duše sa dávali normálne, žiadne ultra lighty a fúkal som to na 7 barov, menej nie.
Vymenila sa duša, ráfik je v poriadku, nič sa nenašlo.
Dnes som si bol hneď zajazdiť a po necelých 50 km zas defekt. Na rovinke (viď príloha) som cítil že je niečo nedobre, zastal som a zadné koleso do pár sekúnd vyfučalo. Doma som ho dofúkal a vydržalo hodinu a pol a zas vyfučalo. Takže zas bude asi defekt na boku alebo zospodu na to dám krk.
Keď som šiel z domu bolo dofukane na 7 barov, doma bolo cca 23 stupňov a keď som dostal defekt asi 18 stupňov. Nie je možné, že tlak v pneu klesol a keď som šiel v poslednej zatacke, tak som asi sekol dušu o ráfik ?
V sobotu alebo v nedeľu vyberiem ešte cestak, keď dostanem zas defekt, má mi prísť širší plášť dozadu zoberiem to koleso do obchodu (aj so všetkými deravymi dusamj) kde som kúpil bicykel a budem sa pýtať predajcu, čo s tym (keďže bike má pár mesiacov) a uvidíme ako sa k tomu postaví.
Dakujem
Ved prave to sa neviem rozhodnut, kedze na tmel velke na knot velmi male, ale vyzera ze nemam inu moznost iba to prerazit a zvacsit a dat tam knot a na vyjazd nosit nieco scim to budem vediet zrezat aby nezavadzal, dik za reakciu
ošistiť ,odmastiť ,prebrusiť ,šupnuť vulkanu ,zalepiť ,nahodiť ,doliať tmel, nafukať
ošistiť ,odmastiť ,prebrusiť ,šupnuť vulkanu ,zalepiť ,nahodiť ,doliať tmel, nafukať
Presne to som dnes spravil a nevydrzalo ani 10 min na valcoch, prvy pokus bol ako som spominal hore, trocha som zvacsil dieru dal knot drzal celkom fajn tmel tam ostal a len som dofukal, no po asi 5 min a pri 5 baroch vyletel vonku, nepouzitelne, tak som vylial tmel dal zaplatu lepidlo vsetko ako obvykle pockal kym zaschlo dal novy tmel do kolesa dofukal 4 bar a po 10 min na valcoch to strelilo... momentalne nemam vobec sajnu co stym, len tam dat dusu a vykaslat sa na bezdusaky...na horaku ked som dal zaplatu na dusu alebo plast vzdy pohoda tu to nevydrzi ani 4 bary ani zaplata ani knot, fakt nechapem ako je mozne ze ta zaplata strelila...
Po 6 hodinach odstatia aby nebola pripravena na lahku jazdu ? Neviem, podla mna to tie tlaky proste nezvlada, zajtra na to pozriem kde to strelilo...
Nemám dostatok skúseností, ale povedzme, že to prerážam. Okrem zvýšenia tlaku alebo prechodu na 32 mm, pomohlo by nalepenie ešte jednej vrstvy pásky na ráf? Pre tento účel by bolo lepšie PVC alebo nylon? Alebo niečo pre vysoký tlak? (páska Schwalbe HP / páska Continental HP). Či to je blbosť, nenasadil by som už plášť?
Toto iste sa dialo na vsetkych kellys sootoch kde bola tragicka paska
https://www.mtbiker.sk/shop/kolesa-a-rafiky/rafiky/pasky-do-rafiku/schwalbe-paska-do-rafiku-tubeless-10-m-.html
-8% Schwalbe Tubeless páska do ráfiku, 10 m
od 18,39 € -8%
MOC 32,99 €