Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Modus je SUV resp. auto s vyssim podvozkom? Som sa zas nieco nove dozvedel. A kupit auto od prvej otazky ake asi hladat, a uplne ine nez pozadovane, a to za menej ako 48 hodin, to je tiez zaujimave.
Nemá niekto skúsenosti s Mondeom(2008) 2,3 AT? Motor od Mazdy (118kw) a automat je hydromenič, 6st. Aisin. Testy veľmi negatívne, no i tak si myslím, že by mi to mohlo sedieť. Ťažko nájsť niekoho, kto s tým jazdí pod 10l/100 a pritom podľa tohoto videa by to mohlo byť na dlhých trasách relatívne úsporné. Páči sa mi dlhá 6tka.
Áno, na to koľko to žerie to moc nejde. Márnivo slabé to ale tiež nie je, na pohodové +10 jazdenie by to malo stačiť. Papierovú dynamiku kazí prevodovka. K dosiahnutiu 100 to potrebuje zaradiť 3ku. Maximálku to dosahuje na 5ke pri 5500 ot., pričom max výkonu je 6500. Spĺňa to moje požiadavky benzín a dlhá 6ka, spolahlivý automat je už len bonus. Mám v okolí na prvý pohľad pekný kus, snáď si ho zajtra pozriem. Po meste to bude jazdiť málo, tam ma spotreba moc nezaujíma.
Accord sa mi vždy páčil, ale je výrazne drahší. Japonské autá si držia cenu. Navyše je menej praktický a ladený viac do športova. Ten je podľa mňa skôr konkurentom pre BMW 3 ako pre Mondeo. 2,4ka je tam určite vynikajúca, ale relatívne nedostatkový tovar. Ani 2,0 nie je mnoho.
Mal som predchadzajucu generaciu toho motoru od mazdy 2liter. Dynamika slusna (nie uzasna, predsa to ma kila) ale spotreba brutaaalna. A ked s tym chces jazdit dialky, tak preco nie naftu?
Najazdím tak 10 tis. km ročne. Rozdiel v spotrebe medzi 6 a 9 litrov je cca 300€ ročne. To mi príde akceptovatelné za pohodlie, že nemusím myslieť na to v akom stave sú vstreky, dpf, turbo a na to či to v zime po dvojtýždňovom stání v mraze naštartuje. Taktiež tie nafťáky majú častokrát mrte najazdené a bývajú v kadejakom stave. Ale zase je ich veľký výber.
Čo znamená brutálna spotreba, resp. ako najnižšie sa ti podarilo dostať pri napr. okreskovej jazde? 2l nie je predchádzajúca generácia, konštrukčne sú takmer totožné a dávali sa do aut zároveň. 2,3ka má len vyššie vŕtanie tuším. Na tom 2l sa mi nepáči tá krátka 5ka.
Najazdím tak 10 tis. km ročne. Rozdiel v spotrebe medzi 6 a 9 litrov je cca 300€ ročne. To mi príde akceptovatelné za pohodlie, že nemusím myslieť na to v akom stave sú vstreky, dpf, turbo a na to či to v zime po dvojtýždňovom stání v mraze naštartuje. Taktiež tie nafťáky majú častokrát mrte najazdené a bývajú v kadejakom stave. Ale zase je ich veľký výber.
Čo znamená brutálna spotreba, resp. ako najnižšie sa ti podarilo dostať pri napr. okreskovej jazde? 2l nie je predchádzajúca generácia, konštrukčne sú takmer totožné a dávali sa do aut zároveň. 2,3ka má len vyššie vŕtanie tuším. Na tom 2l sa mi nepáči tá krátka 5ka.
Najnizsiu som mal 7,8 ale to bolo len raz. Lahka noha, okresky, ked netrebalo ani klimu ani topit... Idealne podmienky. Na dialnici to papalo 10-12 (podla rychlosti, lebo kratka 5ka) a v meste kludne aj 13. Jazidl som po dialnici do mesta a nazad + nejake okresky a priemerku som maval medzi 10-11l/100km.
Teraz mam dvolitroveho naftaka a bez ohladu na to, co robim mam stale 6l/100km. Ci idem 140 po dialnici, alebo horske prechody alebo mesto.
Naftak vacsinou peniaze nesetri, len poziciava. Kupis jazdenku, za 3 roky usetris oproti benzinu 7 stovak a potom supho, vstreky, a mas to na nule. Podobne turbo, dvojhmota, DPF...
A pokial ide o kurenie co spominas v kontexte nizsej spotreby- auto kuri odpadovym teplom.
Ked porovnam svoju situaciu s mondeom, naftove jazdenky su nasobne lacnejsie ako benzinaky. Teda caka ma vymena dpf a stale budem v pluse oproti rovnakemu benzinaku. + Diely su lacne, nekupujem originaly od dealera. A teda z toho pohladu lacnejsie jazdenie ide do plusu k tomu.
Bol som sa povoziť na tom Mondeu. Interier, exterier super. Jazda tichučká, pohodlná aj na 18". Ale:
Nikdy na to nebol menený olej v automate a má to 170 tisíc, asi reálnych podľa opotrebenia interieru.
Nemá letnú sadu diskov a pneu, jazdilo to relatívne málo a to najmä po meste na zimákoch. Tie boli v dobrom stave.
Ešte tam bolo zopár drobností ako dosť zodraté zadné brzdové doštičky a podobne.
Spotreba za defenzívnu 15 km jazdu svietila 8,4. Pod 8 sa s tým nebude dať dostať. Dvojciferné čísla určite nebudú problém.
To kto dokaze tak zvysoka srat na vymenu oleja v AT prevodovke ? Predpokladam, ze nielenze 2x pretiahnuty interval, ale asi aj co sa tyka rokov ... Akoze ono to nejaky cas bude fungovat, ale su AT prevodovky, kde nasledna vymena oleja pri takomto "servise" sposobi , ze prevodovka po vymene oleja zdochne uplne /opotrebovanie,tlak,automatika/. Ale mozno zrovna Fordia vydrzi
Pri 170k ale pocitam aj vymenu tlmicov
Ako kde .. niekde viac, niekde menej, niekde je predpisane kazde 2 roky bez ohladu na km.V kazdom pripade, jedna sa o velmi specialny olej /kvoli hydromenicu/, tak si treba davat pozor. Tych 60km ale je tak nejak zakladna hodnota, si tiez myslim.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Accord sa mi vždy páčil, ale je výrazne drahší. Japonské autá si držia cenu. Navyše je menej praktický a ladený viac do športova. Ten je podľa mňa skôr konkurentom pre BMW 3 ako pre Mondeo. 2,4ka je tam určite vynikajúca, ale relatívne nedostatkový tovar. Ani 2,0 nie je mnoho.
Čo znamená brutálna spotreba, resp. ako najnižšie sa ti podarilo dostať pri napr. okreskovej jazde? 2l nie je predchádzajúca generácia, konštrukčne sú takmer totožné a dávali sa do aut zároveň. 2,3ka má len vyššie vŕtanie tuším. Na tom 2l sa mi nepáči tá krátka 5ka.
😆
Čo znamená brutálna spotreba, resp. ako najnižšie sa ti podarilo dostať pri napr. okreskovej jazde? 2l nie je predchádzajúca generácia, konštrukčne sú takmer totožné a dávali sa do aut zároveň. 2,3ka má len vyššie vŕtanie tuším. Na tom 2l sa mi nepáči tá krátka 5ka.
Najnizsiu som mal 7,8 ale to bolo len raz. Lahka noha, okresky, ked netrebalo ani klimu ani topit... Idealne podmienky. Na dialnici to papalo 10-12 (podla rychlosti, lebo kratka 5ka) a v meste kludne aj 13. Jazidl som po dialnici do mesta a nazad + nejake okresky a priemerku som maval medzi 10-11l/100km.
Teraz mam dvolitroveho naftaka a bez ohladu na to, co robim mam stale 6l/100km. Ci idem 140 po dialnici, alebo horske prechody alebo mesto.
A pokial ide o kurenie co spominas v kontexte nizsej spotreby- auto kuri odpadovym teplom.
Nikdy na to nebol menený olej v automate a má to 170 tisíc, asi reálnych podľa opotrebenia interieru.
Nemá letnú sadu diskov a pneu, jazdilo to relatívne málo a to najmä po meste na zimákoch. Tie boli v dobrom stave.
Ešte tam bolo zopár drobností ako dosť zodraté zadné brzdové doštičky a podobne.
Spotreba za defenzívnu 15 km jazdu svietila 8,4. Pod 8 sa s tým nebude dať dostať. Dvojciferné čísla určite nebudú problém.
To by mi stacilo,aby som to nekupil.
Pri 170k ale pocitam aj vymenu tlmicov