Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Kôli takýmto rečiam som sa bál kúpiť od švagra 1,6tdci. Nakoniec som to riskol a neľutujem. Jediné čo mením je olej a filtre každých 10000km. Švagor jazdil na spotrebu, musel meniť turbo, dvakrát čistiť DPF, nakoniec ho dal vykuchat. Ja na tom jazdím vo vyšších otáčkach, spotreba 6 až 6,5l. Emisné normy to spĺňa aj bez DPF. Momentálny nájazd 250000.
Najazd 250kkm s druhym turbom, dvakrat cistenym a nakoniec vybratym DPF- to to riziko nelutujes nie preto, ze je to dobry motor, ale preto, ze to uz vyzral svagor pred tebou
Aj na STK aEK technik chválil, konečne Ford čo prešiel bez zaváhania, že vidno že je ten motor vytáčaný ako sa patrí. Samozrejme o chýbajúcom DPF nevedel.
ked uz pisete o tych fordoch, nebol to sice novsi ecoboost, ale stary Focus 1 Combi 1.8tddi 66kw. Isiel ako hodinky, brnk v lete, brnk v zime, ziadny vaznejsi problem, motor suchy, turbo dochladzovane atd.. Jedinu chybu mali, ze ich zrala neskutocne hrdza. Malo to klimu, na 66kw (90 koni) to nebolo az take zle aj vykonom, spotreba tiez fajn, Ja som ho ale nesetril. Pravidelna vymena oleja pri 10t km s preplachom, aditiv do nafty VIF pri kazdom tankovani. Nechcel som ho davat zosrotovat, tak som to hodil este na inzerat a kupujuci tiez nechcel verit, ze to ma 66kw ako to chodilo. Hned ho bral. Myslim, ze jazdi doteraz. Ja som ho predaval s najazdom myslim okolo 230t km. Rozmyslal som potom aj nad novsim Mondeo-m (ST-Line sa mi pacia), ale nakoniec som skoncil pri SuperB .
práveže tie staré forďácke 1.8my v kachliach boli veľmi spoľahlivé motorizácie, všetko novšie už bol prúser, od 1.6 PSA až po 2.2, čo bol megapriekak...najlepšie 2.5T od volva alebo 2.0t ecobúst...sám som pozeral S-Max s tým motorom kedysi, škoda tých dct automatov...a predpotopnej HU
inak Superb má význam len v 2.0tfsi v 280hp verzii, ale aj tam sa to správa ako loď, podvozkovo, inak výkon a spotreba super
ale tak ano, pokukaval som aj po tom benzine (spotrebou je to tam ale uz vyssie). Rozhodol som sa nakoniec pre combi manual 140kw 2.0tdi (chcel som proste manual). Viem, ze ten automat sa da chipnut a premapovat prevodovka, aby to nebolo take udusene, ale nech je este zabavka, tak nakoniec manual a som spokojny nadmieru. No lod tiez ano, ale pri adaptivnom podvozku to pri Sporte citelne stvrdne a je to zabavnejsie. Teda ten adaptivny podvozkok nelutujem, dialnica do komfortu a plavas si, okresku do sportu a je tam aj zabava . Spotreba ako pises celkom ok (od tych 5.5 s velmi lahkou nohou po 8.5). A k tomu Sportline je uz seriove o nieco znizena. A podla mna najkrajsia skodovka, ktoru zatial spravili.
Ano, 2.5T od Volva bol super, odladeny motor, ktory nemal zavazne problemy, vykonu dost (162kw ak sa nemylim) s dobrou spotrebou. Pred par rokmi som po nom pozeral, do S-Max ho tiez davali (hladal som vtedy nieco 7-miestne, rodinne). Bolo ich vsak mizerne malo a tazke zohnat + cena vyssia. Nakoniec som dostal dobry tip a skoncili sme pri Sharane .
ak forďácký Ecobuřt tak jedine ten novší typ... turbo nie je na predku motora (studený vzduch v zime ho brutálne chladí), ale s turbom za motorom...
brácho mal ten 100 k jako OK, pre 2 ľudí a 2 malé deti na kľudnú jazdu v pohode... ale on ten motor je buď eco alebo boost ktorý treba točiť a potom aj žerie... ak tak 125k verziu a viac
hlavne sa treba k tomu chovať ako k nízkoobjemovému turbomotoru, proste točiť, točiť, točiť... nebude to moc eco, ale žiadne dusenie na nízkych otáčkach a detonácie v motore...
Super, dakujem za priamu odpoved k mojej otazke
Novsi typ, vedel by si povedat od ktoreho roku? Lebo riesim dilemu...92kw v slabsej vybave 2014 alebo 74kw v lepsej vybave 2018. Plus minus rovnaky najazd 60Kkm. 90% casu kratke trasy sam, vynimocne 4 v aute.
Ako je to s tými ASISTENTAMI držania sa v pruhu a podobne. Určite s tým máte niektorí praktické skúsenosti. Je to ako ten START STOP systém, že každý to radšej hneď vypne?
Alebo v meste vypnúť a po diaľnici zapnúť? Ak sa teda dá.
Napr. niekde som čítal že len vibruje volant a tak upozorní na vodiča. A napr. v tejto recenzii https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/1763361/TEST--Citroen-Berlingo---sympaticka-skatula je spomínané dosť agresívne zasahovanie Lane Assist do šoférovania: "V mojom prípade by tak jeho prudký zásah bez mojej následnej prudkej korekcie spôsobil kolíziu. Svojim „návratom“ do pruhu auto takmer vyliezlo na chrbát predbiehanému vozidlu.".
Takú nejakú krabicu pozerám na domov, preto pozerám či novšie alebo staršie recenzie. Osobne si nemyslím že asistenti či už držania pruhu, alebo vzdialenosti sú všemohúci, je to len naučený program, vodič sa má sústrediť na cestu, ale určite môžu v niektorých situáciách pomôcť.
Ale je to hudba budúcnosti, zatiaľ len sledujem ktorý systém je v nových autách povinný podľa EU a ktorý si oplatí pridať do konfigurácie a ktorý nie.
Cele to zalezi, ci sa system po nastartovani opat automaticky zapina alebo nie, ja som start-stop musel deaktivovat az na baterii. Vcera som mal pozicanu Opel Mocca, tam su dokonca 2 line asisti, jeden klasicky, druhy "inteligentny". Takze po starte som uz vypinal dva gombiky, inak daval pekne supy do volantu, mozno sa na to bude dat zvyknut, no ja do tej skupiny nepatrim. Ak som dal blinker len na dotyk - supa. To ma trochu stresovalo.
V poslednej vw generacii (octavia v mojom pripade) je drzanie v pruhu fajn. Funguje od cca 55km/h a vyssie. Vibrovanie mam vypnute, zasahy su jemne a spolahlive. Sam som necakal ze to necham zapnute. Samozrejme treba byt slusny vodic a davat VZDY smerovky inak sa snazi zachovat v pruhu. Dost automobilky pracuju na tychto systemoch a kazdou generaciou su lepsie a lepsie. Mam pocit ze aj protikolizny reaguje lepsie v porovnani s o3, uz nema skoro ziadne fake hlasenia, reaguje ak ubranim plynu. O3 vedela len na 100% brzdit
Cize to funguje/reaguje hlavne vtedy ak som nedal smerovku? Teda ak system zisti ze som dal smerovku, teda asi sa snazim odbocit alebo predbiehat, a vtedy ma nekontroluje?
Zase system dodrziavania vzdialenosti by som chcel, uz sa mi stalo ze som lentak tak zabrzdil ked sa vodic predomnou zrazu bez upozornenia zastavil ze bude odbocovat.
Ked nedas smerovku tak ti volant taha naspat do pruhu. Ak davas smerovku tak samozrejme ziadne korekcie system nerobi. Asistencia nie je vsemocna. Nie vzdy vie korigovat smer. Myslim ze je dolezite aby boli na ceste dostatocne citatelne krajnice a stredova ciara. Tuto asistenciu nevypinam, bavi ma sledovat kedy system reaguje a kedy nie. Ale je mozne ze moj system je hlupucky kedze tieto ficuriny mam v Berlingu. Mozno v takom BMW je to skoro autonomne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Aký je to model ten superB? Ja poznám len superb, z anglického superb ako výnimočný, skvelý.
inak Superb má význam len v 2.0tfsi v 280hp verzii, ale aj tam sa to správa ako loď, podvozkovo, inak výkon a spotreba super
Ano, 2.5T od Volva bol super, odladeny motor, ktory nemal zavazne problemy, vykonu dost (162kw ak sa nemylim) s dobrou spotrebou. Pred par rokmi som po nom pozeral, do S-Max ho tiez davali (hladal som vtedy nieco 7-miestne, rodinne). Bolo ich vsak mizerne malo a tazke zohnat + cena vyssia. Nakoniec som dostal dobry tip a skoncili sme pri Sharane
brácho mal ten 100 k jako OK, pre 2 ľudí a 2 malé deti na kľudnú jazdu v pohode... ale on ten motor je buď eco alebo boost ktorý treba točiť a potom aj žerie... ak tak 125k verziu a viac
hlavne sa treba k tomu chovať ako k nízkoobjemovému turbomotoru, proste točiť, točiť, točiť... nebude to moc eco, ale žiadne dusenie na nízkych otáčkach a detonácie v motore...
Super, dakujem za priamu odpoved k mojej otazke
Novsi typ, vedel by si povedat od ktoreho roku? Lebo riesim dilemu...92kw v slabsej vybave 2014 alebo 74kw v lepsej vybave 2018. Plus minus rovnaky najazd 60Kkm. 90% casu kratke trasy sam, vynimocne 4 v aute.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Citron zazil prvy krat svoje limity 🤣 ale bolo to len na chvilku presun v ramci TT z predajne domov 😇
https://www.facebook.com/marketplace/item/1422258824819805/
Alebo v meste vypnúť a po diaľnici zapnúť? Ak sa teda dá.
Napr. niekde som čítal že len vibruje volant a tak upozorní na vodiča. A napr. v tejto recenzii https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614/1763361/TEST--Citroen-Berlingo---sympaticka-skatula je spomínané dosť agresívne zasahovanie Lane Assist do šoférovania: "V mojom prípade by tak jeho prudký zásah bez mojej následnej prudkej korekcie spôsobil kolíziu. Svojim „návratom“ do pruhu auto takmer vyliezlo na chrbát predbiehanému vozidlu.".
Takú nejakú krabicu pozerám na domov, preto pozerám či novšie alebo staršie recenzie. Osobne si nemyslím že asistenti či už držania pruhu, alebo vzdialenosti sú všemohúci, je to len naučený program, vodič sa má sústrediť na cestu, ale určite môžu v niektorých situáciách pomôcť.
Ale je to hudba budúcnosti, zatiaľ len sledujem ktorý systém je v nových autách povinný podľa EU a ktorý si oplatí pridať do konfigurácie a ktorý nie.
Zase system dodrziavania vzdialenosti by som chcel, uz sa mi stalo ze som lentak tak zabrzdil ked sa vodic predomnou zrazu bez upozornenia zastavil ze bude odbocovat.