Zaujima ma ake mal kto skusenosti pri reklamaciach so zlomenym, pripadne prasknutym ramom. Nakolko tieto info sa tazko hladaju chcel by som vediet ako pristupuju k reklamaciam jednotlivi vyrobcovia. (Haibike, Cube, CTM, Ghost, Trek, Specialized...)
Ehm tak ja zacnem: Zlomeny TREK Fuel 90, jazdene ako XC (agresivnejsie). Reklamacia vybavena velmi ustretovo vyrobcom. Vymenena zadna stavba bez natahovaciek...
posledný komentár: 17. 5. 2013 o 21:28
Tak CTM má v porovnaní s inými značkami celkom úbohú nosnosť (110 kg včetne bicykla a batožiny) a keďže máš veľkosť XL, pravdepodobne nie si "mušia váha". Pokiaľ je to tak, do CTM by som osobne nešiel. Každopádne, máš to určite v záruke, viď model 2020, tak smelo reklamovať.
S reklamaciou v tomto pripade moze byt len jediny problem - dostupnost nahrady.
https://www.mtbiker.sk/forum/post1715266.html#p1715266
https://www.mtbiker.sk/forum/post1735693.html#p1735693
https://www.mtbiker.sk/forum/post1735718.html#p1735718
Nejake diskusie tu:
https://www.mtbiker.sk/forum/xc-am-en-bicykle/aky-typ-mtb-pre-vysokeho-a-tazkeho-jazdca-t45566.html
https://www.mtbiker.sk/forum/xc-am-en-bicykle/na-com-jazdia-dlhani-aneb-vhodna-velkost-pre-ludi-okolo-197cm-t33737.html
https://www.mtbiker.sk/forum/post1690298.html#p1690298
Ale pri tých 108kg by si nemusel mať až taký problém. Hlavne sa teda zamerať na značky ako specialized, kona, marin, cannondale, trek a vyhnúť sa tunajším ako ctm alebo kellys, príp. aj ghost kato, ktorý je na tom dosť biedne. Ja som to skúmal, keď som začal bicyklovať pri 135kg a keďže teraz mám 86kg, tak to už viac neriešim.
Jasne ze novy Ridge by nic neriesil, ale napr. ak by ponuli CTM Skaut, nemusela by to byt zla moznost. Otazka je, ci je vobec co ponuknut.
https://bike-forum.cz/forum/klub-majitelu-trek-remedy-slash-fuel-ex-lush#comment5385028
Za druhe netreba vsetko zovseobecnovat a hnad na uvod napriklad zoskrtat vsetky "looks like a session" biky. Dost zavisi od modelu a modeloveho roku. Napriklad i vyssie odporucany commencal mal v minulosti problemy. Jeden/dva roky mali povodne mety zrazu neskutocne problemy s praskanim z dovodu nekvalitnych trubiek, je toho plny net, nikto to vtedy nechcel. Commencal potom vymenil dodavatela a problem sa vyriesil. Potom az v3 alebo v4 mala problemy s vahadlom ktore obcas prasklo v mieste zvaru. Alebo aktualne Transition, hlinikace su bez problemov ale karbony vyzeraju ze sa delaminuju a praskaju okolo capov na zadnej stavbe.
Tym chcem povedat ze moze byt rozdiel medzi karbonovym a hlinikovym modelom, medzi jednym rokom a druhym rokom, ale kludne moze byt chvilu vadna vyroba dajme tomu len mesiac. Najlepsie je si to odsledovat na owners skupinach na fb.
Ano rozumiem ze sa tu bavime o tazsich jazdcoch ale stale plati ze na zaklade par domrvenych modelov alebo znaciek ktore nedavaju vacsie zatazenie nemusime odsudzovat vsetky s rovnakym prevedenim. Sam mam zvislo umiestneny tlmic, vahadlo s capom na sedlovej trubke, bez vybavy vazim 90kg a ten bajk nijak nesetrim, dostava supy, dopadam do sutrov, casto tlacim bike pod seba v rozbitom terene. V zadu 140mm, teraz 146mm a jazdim na tom i bikeparky, Alpy a ziadny problem zatial. Tazko ale povedat ci dostava zabrat viac ako od 20kg viac vaziaceho chalana ktory nejazdi ani po trailoch ale mozno vsetko prechadza v sede.
Je to možné čo hovoríš ty aj vrabco. Ale tak treba pozerat na historiu značky a kolko mali problémov. Napr taký commencal neviem či by si dovolil vyrábať rámy ktoré by praskali a ked sa to už stalo rýchlo to riešili. V takom Francúzku sú totiž inakšie terény tak predpokladám ,že si dajú záležať viacej natom aby tie rámy boli kvalitné. Taktiež si myslím že tie väčšie značky maju viacero jazdcov s ktorými komunikuju a riešia možné problémy v geometrii a v zatažení a majú od nich spätne info. Takže ano možno sa nehrnúť hned do nového modelu, pozriet historiu daného modelu a samozrejme historiu značky. Napr ja osobne som chcel len značku ktorá jazdí vo svetovom DH a Enduro tam tá odozva jazdcov a prestíž značky by trpela ak by mali vela rámov ktoré by praskali naviac dávaju aj nadštandartné záruky.
Podla toho co sa jazdi na svetovych poharoch sa zase vobec neda zovseobecnovat ze ak to jemu vydzri tak ram musi byt drziak. Uz to tu bolo napisane ze bike menia kazdu sezonu a casto aj podla potreby pocas sezony. Podobne je to z ich rafikmi, tam sa nehra nato ze toto musi vydzrat celu sezonu. Aj ked sa nieco stane tak vacsina z nas sa to ani nedozvie kedze sponzor by bol asi nerad keby to ich sponzorovany team vycapil na web ze prasklo nam toto a hento. Horsie je to ked sa stane to co sa stalo s ENVE prednym kolesom Daprelovi pocas ziveho prenosu.
Dalsia vec je ze chlapci sice su neskutocni borci a drtici ale su to musie vahy a priemerny 90KG biker ktory si bezne zajazdi traily a bikeparky da tomu biku realne zabrat viac.
Teraz ked uz bezni ludia a factory jazdci bezne jazdia pruziny tak sa da podla pouzitych pruzin jednoducho zrovnavat kto asi ako zatazi bicykel