niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: Predvčerom o 23:22
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: Predvčerom o 23:22
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Papier znesie
Doplnim ta, zhruba 80tisic km /podla nejakej studie/ najazdeneho u elektroauta sa zlikviduje ekologicka emisna zataz z dovodu bateriek voci klasickemu spalovaciemu. Dalo by sa potom este pokracovat, ale je to offtopic v tejto teme.
Staru baterku z EV auta ti budu rvat z ruk a este ti za nu zaplatia. Tie baterky este dlhe roky posluzia v priemysle alebo ako ulozisko pre elektrovoltiku.
Štúdia na celkové emisie pri výrobe a spotrebe benzínu a nafty.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1750583616302985
a štúdia emisií pri výrobe a prevádzke spaľovacieho auta a elektromobilu pri rôznych energetických mixoch.
https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-10161697/Volvo-says-electric-car-making-emissions-70-HIGHER-petrol.html
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
A taká Zuzana II na Li-ion baterky asi nebude.Proste sa do flotilových emisii zmestí?
1.https://zive.aktuality.sk/clanok/0Ok1Wqp/elektrifikovane-auta-boli-v-marci-v-europe-popularnejsie-nez-naftove-jednotkou-opat-tesla/?fbclid=IwAR36JAy-AzI7Xn2ZaEhIgwSNC3BRCrGxt6NVSbxlHOKJrVVGAUEQy3S00KE
2. https://youtu.be/4hNRyvDTgbk?t=818
youtube je plný Tesiel s nájazdmi 300k+ pri degradácii 8-15% a to su baterie vyrobene pred 10r. Odvtedy sa už menili niekoľko krát, nové 4680 z ktoré sa začnu osadzovat uz o par tyzdnov, maju mat teoretickú vydrž 1,6 mil km. https://www.techbox.sk/nove-baterie-tesla-4680-preziju-elektromobil-aj-3x/ linku na ne ma aj Panasonic vyrobených ich bolo už milion ks nedavno.
Tato statistika zahrnuje nanejvýš auta, která mají na hrbu 10 let
má průměrná Tesla po ujetí 200 tisíc mil (to je 320 tisíc km) ještě cca 88% dojezd
Ja som zvedavy kolko z akumulatorov v dnesnych elektromobiloch bude funkcnych po 16 a viac rokoch. Bezny clovek nepotrebuje jazdit 50+k rocne, ale vsetci potrebujeme auta, ktore nebude treba menit len kvoli dozivajucemu akumulatoru. Vyrobkov s kratkou zivotnostou je tu vsade okolo viac nez dost a rozhodne neprispievaju k udrzatelnosti. Ja zatial zostavam pri klasike a uvidim o 15 rokov akym smerom sa trh vyvinie. Mozno to bude vodik a nie nezmyselne stovky kg vaziace akumulatory, kvoli ktorym sa znizuje efektivita a zvysuje nebezpecnost elektromobilov pre beznych motoristov jazdiacich v autach lahsich castokrat aj o 50 %.
Prakticky všetky automobilky avizujú že od 2030 nebudú predávať nič zo spaľovacím motorom, Toto platilo pred vojnou, paradoxne vďaka nej sa greendeal zrýchľuje takže sa da predpokladať že to nastane skôr. Aktuálny podiel predajov pluginov v EU je okolo 20%. (cez 100% rastom medziročne)
https://elektrickevozy.cz/clanky/vime-ktere-automobilky-konci-se-spalovacimi-motory-je-mezi-nimi-i-ta-vase
problémy vodíka
https://www.youtube.com/watch?v=Kc05-TMsj5c
CEO VW Group