niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Strach z kolapsu: v USA a Německu řeší, jak omezit nabíjení elektromobilů
Do elektrického autobusu namontovali prídavné kúrenie na naftu
V zime sa dojazd elektromobilu zníži aj o 30 %, ADAC radí menej vyhrievať kabínu a voziť deku
Na rýchlonabíjačke dnes môžete stvrdnúť až 5 hodín.
Životnosť batérie po 8 rokoch skončila, výmena stojí viac ako je aktuálna cena auta.
S elektromobilom do Chorvátska, nie je to med lízať!
Volkswagen ID.3 vykazuje tragickou degradaci baterie.
Ako fungujú reklamácie batérií elektroáut?
Švédi vyrátali, že výroba elektromobilu je neekologickejšia až o 70 percent!
Kobal z Konga dodavatelia Tesly "banuju" od 2018, čim novšie baterie tym menej kobaltu obsahuju a zaroven nové su "cobalt free."
V zime sa znižučuje dojazd v priemere o 18,5% https://www.naf.no/elbil/aktuelt/elbiltest/ev-winter-range-test-2020/
v minulosti bol problémom absencia termoregulacie baterii aj tepelného čerpadla.
tu si môžeš pozrieť toľko také auto vydrží v zápche v zime je to v CZ https://youtu.be/wD6EnzfrsXw
Životnosť batérie po 8 rokoch je tiež mimo, YT je plný 8r Tesiel s degradaciou 9-12% a nová bateria určite nie je v cene auta " between $13,000 and $14,000 for the Model S", plus starú môžeš ešte dobre speňažiť. To že Tesla, kia aj hyundai davaju 8r. záruk neznamená že po nej skape
Do Chorvadzka je to s dospelým EV uplne na pohodu tiez mas na YT milion videí o tom aj v CZ/SK napr. https://youtu.be/q77nDB19qJE
v linkovanom članku treba čítat aj dalej ako len nadpis
https://www.topspeed.sk/novinky/volvo-sokuje-svedi-vyratali-ze-vyroba-elektromobilu-je-neekologickejsia-az-o-70-percent-/20194
"Odborníci ďalej poukazujú na kritiku odporcov elektromobilov, ktorí počítajú množstvo skleníkových plynov uvoľnených pri výrobe elektriny a batérie. V prípade spaľovacích motorov sa táto technika nevyužíva – je to podobné, ako keby chcel niekto vypočítať množstvo skleníkových plynov uvoľnených pri rozklade ropy na jej deriváty. Emisie áut so spaľovacími motormi by sa tým totiž výrazne zvýšili."
Záverom už len na zamyslenie že odkiaľ sa berú tie tendenčne písane anitEV nezmysli
https://youtube.com/clip/UgkxOHwtuXZ6ImGkEozRzxz99OnupNjM3-EZ
https://youtu.be/haHFUVfY1tQ
Kolega jazdí na jednu nádrž BA-KE a naspať.
Aj v Chorvatsku bol bez zastavenia.
Známy je prípad, keď taxislužba upozornila, že majú len elektromobily a pýtali sa zákazníka, či súhlasí s pauzami na nabíjanie. Šlo o dopravu z BA na východ.
Ak niekto býva pri uholnej elektrárni tak si aj tak nepomôže. Tankovanie trvá minútu a nabíjačky ani nemôžem nikde dohladať.
Ak by sa dnes všetky autá zmenily na elektromobily, sieť by to nezvládla.
Potom aj ťažko hasitelné požiare, voda z hasenia je jedovatá, z batérií je odpad, výroba elekriny a batérie je rovnaká záťaž ako pri spalovákoch.
Vo Finsku ide kamion 800km bez jediného obydlia a celú noc má naštartované auto. Dodávky kuriériv v zime to tiež nezvládnu. Elektrimobil je dobrý pre bohatých na jazdu po meste. Doprava v meste sa dá riešiť aj mhd, alebo bicyklom.
Veľa ľudí má autá z bazáru po 2000€, jazdia na nich 10 rokov, s rodinou na výlety do Chorvatska a auto sa zatial nechystajú vymeniť za nejaký 20 000+ elektrimobil s výdržou 10 rokov.
A to mozu kludne aj vlakom, na valal ich uz potom mozu dopravit rodaci.
"BA na východ" jazdia všetci bez jedinej prestávky že? vôbec nepotrebujú ľudia na záchod alebo jest všakže. Nabijanie trvá tak 20min dnes.
2876 kilometrov za jediný deň. Česi na Tesla Model 3 vytvorili nový rekord https://www.mojelektromobil.sk/tesla-model-3-rekord-2021/
"Ak by sa dnes všetky autá zmenili na elektromobily, sieť by to nezvládla." Jasne a aj kone sa vymenili za auta z dna na den a čerpačky vyrástli po výdatnom daždi.
"ťažko hasitelné požiare" "
A recent study conducted by AutoInsuranceEZ using data from the NTSB (National Transportation Safety Board) showed that electric cars in the US caught fire at a rate of 25.1 per 100,000 sales compared to 1,530 for ICE vehicles and 3,475 for hybrids."
Tesla “From 2012 to 2020, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 205 million miles travelled. By comparison, data shows that in the US there is one ICE ehicle fire for every 19 million miles travelled,” Tesla’s 2020 Impact Report claimed. treba niečo dodat?
Ak zhorí EV tak sú o tom plné media a este sa to roky recykluje ale ak z horí spalovak tak to nezaujíma ani lokalne media, preto možeš mat dojem že často horia, štatistiky hovorí ale niečo iné.
"z batérií je odpad"
Tesla už nasadila vlastné recyklačné zariadenie a hovorí o 92-% zhodnotení materiálov -
prípade vlastných batériových článkov (4680) má byť recyklačný proces ešte lepší, nakoľko bude integrovaný v rámci každého výrobného závodu -
len za minulý rok sa jej podarilo recyklovať 1 300 ton niklu, 400 ton medi a 80 ton kobaltu.
VW hovorí zatiaľ o 90% výťažnosti https://autobild.pluska.sk/zaujimavosti/volkswagen-pustil-recyklacie-baterii-neprajnikom-elektromobility-dava-jasny-odkaz
Recykluje sa nie len z ekologických ale hlavne z ekonomických dôvodov.
"výroba elekriny a batérie je rovnaká záťaž ako pri spalovákoch."
tak si zoberme par faktov
ropné veže - fungujú na elektrinu resp. generátor, čerpadlá v potrubí fungujú na elektrinu, rafinérie funguju na elektrinu, transport palív - nafta/benzín aby 70% celej tejto námahy premenil spaľovací motor na teplo
- účinnosť spaľovacieho motora 30% (pri stati na križovatke)
vyrobená elektrina je dopravovaná po "kábly" efektivita elektromotora 90%+
Bateriu z recyklujes, spálenú naftu/benzín nezrecyklujes, čo spravíš so zanesenými DP filtrami, olejmi z motora atd?..
pre lepšie pochopenie odporúčam https://youtu.be/kHtx_kQu6CA?t=73
Elektrimobil je dobrý pre bohatých na jazdu po meste.
Netreba vymýšlať koleso, zajdi sa pozriet do škandinávie alebo Nemecka, Holandska, Beneluxu všade atakuju predaje 30%. (Norsko cez 90% nových áut).
"nedostatočná sieť nabíjania"
Jezus ty mas 16r auto? A negeneralkoval si ho? Vacsina aut je po 16r a pravidelnom najazde uz davno na srotovisku, alebo je na nich vymenene uz skoro vsetko. Pritom ti tu opakovane ludia pisu, ze baterky podobne ako elektromotor su drziaky a bezne naroky bezproblemov splnia.
A tvoje obavy z pomaleho nabijania vychadzaju iba z tvojej pomylenej predstavy (bez urazky), ze je treba nabijat rychlo a mat 1000km dojazd. Nabijat sa bude takto: https://e.dennikn.sk/2377519/elektroauta-dokazeme-nabijat-skoro-zadarmo-hovori-zakladatel-slovenskej-techfirmy-agevolt/
https://e.dennikn.sk/2547283/na-elektromobily-nam-nebudu-stacit-elektrarne-nezmysel-vravi-sef-slovenskej-techfirmy-ktorej-nabijacku-si-odniesol-papez/
A na dlhsie cesty budeme pouzivat rychlonabijacky. Alebo baterky cestou menit, alebo vozit dodatocne (ekonomicky nezmysel).
Ja sa naopak tesim, ak sa dozijem elektromobilu, v ktorom budem vozit iba malu, lahku, "lacnu" baterku s 300km dojazdom. Nabijat ju priebezne doma, v robote alebo niekde pred obchodom a lutovat staty, kde este budu jazdit ropakmi a chodit na latrinu.
netreba všetky, stačí pár domov na jednej ulici a trafo ťa nepustí
tesla je tesla, tá je dosť inde ako zbytok.. aj cenou, to neni bežné auto bohužial a nedával by som ho ako priemerný príklad
Netreba vymýšlať koleso, zajdi sa pozriet do škandinávie alebo Nemecka, Holandska, Luxemburgu všade atakuju predaje 30%. (Norsko cez 90% nových áut).
zázračné slovíčko "dotácie"
mám, subaru forester, 2006, 295tis km, bez generálky či dokonca vážnejšej poruchy
Možno by nedostatok elektriny vyriešili fúzne reaktory, ale to je zatiaľ v plienkach.
V bazáre nie je problem kúpiť auto takmer zadarmo a 10 rokov na ňom jazdiť. Vídať ešte dosť favoritov a felicií a ani fabia za 2000€ nie je šmejd na dopravu do práce, ako majú kolegovia a jazdia s rodinou k moru.
Pre veľkú časť obyvatelstva s hypotékami je 20 000€ na 10 rokov veľká pálka. A potom kde to nabit, keď v okolí nemám žiadnu nabíjačku. Doma z 230v zásuvky? Benzín si donesiem od suseda v kanistri, ako ísť s vybitým elektromobilom do mesta z dediny nabíjať keď ani v meste nie je žiadna nabíjačka? Z práce sa ponáhľam a toľko za auto nedám. V práci sme mali na sklade baterkové vozítko, ale nezarobilo si na seba, po pár rokoch baterka nevydržala ani 10 minút.
cokupit 6,5h po dialnici nie je veľa, keď sa kolegovia po 3 hodinách vymenili. Išla partia z práce k moru za poukaz od šefa.
https://www.autoviny.sk/novinky/123602/nemecko-zrusi-dotacie-pre-elektromobily-aj-plug-in-hybridy-podporia-len-tie-ktore-maju-skutocne-pozitivny-vplyv-na-klimu
trionq podľa tej mapky u nás nabíjačka nie je.
naštastie/zatiaľ
"netreba všetky, stačí pár domov na jednej ulici a trafo ťa nepustí"
doma sa hlavne nenabíja 100kw+ ale cez noc pomalým prúdom, za lacnejšie tarify, pri 1/3 nočnom odbere.
Tesla ma miesta kde má 40+ superchargerov takže to technicky nie je nemožné.
"tesla je tesla, tá je dosť inde ako zbytok.. aj cenou, to neni bežné auto bohužial a nedával by som ho ako priemerný príklad "
Tesla tu zmieňujem hlavne preto že toho predáva ďaleko najviac. Je to viac ako priemerný príklad pretože model 3 vyskakuje jednotlivé mesiace ako najpredávanejšie auto vôbec v EU, to že je pre nás drahé je druha vec.
zázračné slovíčko "dotácie"
V Nemecku stojí tesla aj s dotaciami viac ako spalovak, tak niekde bude chyba
Dotacia na auto nad 40k maju 7 500 € ale najpredávanejší model 3 LR stojí od 57tisíc. Takže to asi nebude len o dotaciach, navyše Tesla ma hrubu maržu k 30% pričom zvyšok automobiliek ich ma niekde k 17% - v preklade vedela by spustit z ceny auta ale prečo by to robili ked majú vypredanú produkciu do konca roka.
Co si predstavujes pod pojmom "generalkovat"? Hadam nie brzdy, tlmice, rozvody a pod., to je bezny servis a tyka sa okrem rozvodov rovnako aj elektromobilov, cize potom treba generalkovat aj elektromobily.
Co si predstavujes pod pojmom pravidelny najazd? Auto co najazdi rocne 10 tisic km ma po 16 rokoch najazd smiesnych 160 tisic km. To rozhodne nie je pocet km, aby bolo aj najlacnejsie bezne auto na odpis.
A napisem posledny krat - pockam si na realny vyvoj a stav o 15 rokov. Nepotrebujem si studovat vizie a predstavy jednotlivcov o tom, ako by malo nabijanie atd. fungovat v idealnom svete. Ked teraz zaparkujem v Petrzalke pri panelaku, tak si auto nemam kde nabit a cakat niekde na nabijacke hodinu kvoli nabitiu dojazdu o cca 200 km si mozu dovolit akurat tak hipsteri ktori si chcu dokazat, ze aj s elektromobilom sa to dnes da. Daj elektromobil obchodnemu zastupcovi ktory ma na starosti napr. stredoslovensky region alebo kurierovi a uvidime ci Ti podakuju a ci budu zvladat svoju pracu. Zase sa tu raz tvori kult zaslepenych ludi nevnimajucich realitu. Pokojne sa presviedcajte o tom ake su elektromobily super a jazdite na nich, ja si pockam na dalsi vyvoj.
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/625653/padesat-hasicu-hasilo-elektromobil-hrozi-zakaz-vjezdu-do-podzemnich-garazi.html
Problémy s požiarmi elektromobilov
V bazáre nie je problem kúpiť auto takmer zadarmo a 10 rokov na ňom jazdiť.
Pre veľkú časť obyvatelstva s hypotékami je 20 000€ na 10 rokov veľká pálka.
rovnako sa budú dať kúpiť aj EVčka v bazároch o par rokov, ešte aj v lepšom stave pretože ele. motor vydrží ďaleko viac ako spaľovací motor.
A potom kde to nabit, keď v okolí nemám žiadnu nabíjačku. Doma z 230v zásuvky?
Vačšinou z wallboxu, ale aj zo zastričky, ak máš dom a nenajazdíš viac ako 400km/deň tak problém s nabíjaním je vyriešený.
Doma síce nabíjaš 5-9hodín (bez wallboxu), ale uvedom si že každe rano maš "plný" dojazd 400km a ak sa vratiš z roboty povedzme -50km tak to dokepnes za par minut aj z 230v. Alebo budes proste nabijat iba raz za tyzden.
https://www.autoviny.sk/novinky/123602/nemecko-zrusi-dotacie-pre-elektromobily-aj-plug-in-hybridy-podporia-len-tie-ktore-maju-skutocne-pozitivny-vplyv-na-klimu
hybridy sklbuju to najhoršie z oboch svetov.. tie dotacie nikdy ani nemali mať, v Norsku kde je 90% novo predanych aut, predaje plug in hybridov rapídne padajú. To iste sa stane aj na západe EU.
"Zo súčasných 6 000 eur by mohla v budúcom roku klesnúť na 4 000 eur a v roku 2024 by klesla na 3 000 eur. Hovorí sa tiež o úplnom zrušení dotácie na nákup elektrického vozidla po roku 2025."
s tym nemam problem, dotacie mali nakopnúť automobilky k prechodu, do 2025 sa predpokladá cenové dorovnanie so spalovakovmi, takže už nebudú potrebne dotacie a voľba bude jasná.
V práci sme mali na sklade baterkové vozítko, ale nezarobilo si na seba, po pár rokoch baterka nevydržala ani 10 minút.
úplne iná technológia..
Ako píše Jezus. Počkať 15 rokov. Nemusíme všetci nutne utrácať peniaze za terajšie nedostatky. V bazáre síce bude za pár rokov ojazený elektromobil, ale baterku bude treba novú drahšiu ako auto. Zatiaľ sú informácie o recyklácií bateriek, len na podporu predaja elektromobilov a celkovo trhovej ekonomiky, bez toho aby mali vyriešené všetky problém okolo toho. V reále sa im do toho moc nechce a do Afriky vyvážajú haldy nebezpečného odpadu.
Co si predstavujes pod pojmom "generalkovat"? Hadam nie brzdy, tlmice, rozvody a pod., to je bezny servis a tyka sa okrem rozvodov rovnako aj elektromobilov, cize potom treba generalkovat aj elektromobily.
okrem bŕzd (tie vydržia oveľa dlhšie, pretože väčšinu čas brzdíš/dobijaš motorom), inak žiadna výmena oleja, žiadny záručný servis a podobne.
Nepotrebujem si studovat vizie a predstavy jednotlivcov o tom, ako by malo nabijanie atd. fungovat v idealnom svete.
to nie sú vízie, YT je zaplavený ludmi dokonca aj so SK/CZ ktorí tie auta reálne vlastnia a porozprávajú o bežnej prevádzke všetko od A do Z.
Ked teraz zaparkujem v Petrzalke pri panelaku, tak si auto nemam kde nabit a cakat niekde na nabijacke hodinu kvoli nabitiu dojazdu o cca 200 km si mozu dovolit akurat tak hipsteri ktori si chcu dokazat, ze aj s elektromobilom sa to dnes da.
m3 pod 350km neklesne ani pri 150km/h na diaľnici, naopak priemerka je cez 450km v meste k 500km. Na superchargeri dobije 320km za 15min. Nabíjať nemusíš len "pred panelákom" ale napr. počas nakupovanie alebo v práci.
Časticový filter nie je problém.
Ten sa volá NOx,teda jeho zniženie.
To sa dosahuje znizenim teploty horenia.A to zniženie teploty sa zas dosiahne prevadzkou na bohatšiu zmes.Benefit je vyššia spotreba a tvorba sadzí.Tie sa v tom časticovom filtri zbierajú a čas od casu sa spalia pridanim nafty do procesu.
A sadze tiez degraduju motorovy olej je potrebne ho meniť častejšie.
Takže planetu od NOx zachranujeme vačsou spotrebov paliva a oleja.
No a aby to vyzeralo na papieri pokrokovo tak na znizenie spotreny paliva/CO2/ použivame nizkoobjemove motory ktoré v absurdnom laboratornom teste,na mile vzdialenom uzivatelskej praxi,vykazuju nizsie emisieCO2.
No a v tomto duchu nas čaka skvela buducnost...Elektromobilita sa to nazýva?
Ako píše Jezus. Počkať 15 rokov. Nemusíme všetci nutne utrácať peniaze za terajšie nedostatky.
to samozrejme nie, ja nikoho nepresviedčam aby si to kúpil, mňa len vytáčajú tie dookola opakované nezmysli ktoré sú už dávno mimo. btw 15r to fakt trvat nebude. Ak ostaneš na antiEV vlne aj napriek tomu že bude mat možnosť kúpiť za rovnaké peniaze lepšie auto s menšími nákladmi tak max 10r.
V bazáre síce bude za pár rokov ojazený elektromobil, ale baterku bude treba novú drahšiu ako auto.
budem sa opatkovat, Tesly vyrobene pred 10r na 10r starej technologii maju po 300k tisic km degradáciu k 9-12%. Autá dnešnej výroby budú úplne niekde inde. Takže nie ZIADNU NOVU BATERIU nebude treba.
Zatiaľ sú informácie o recyklácií bateriek, len na podporu predaja elektromobilov a celkovo trhovej ekonomiky, bez toho aby mali vyriešené všetky problém okolo toho. V reále sa im do toho moc nechce a do Afriky vyvážajú haldy nebezpečného odpadu.
Tak to je pekla blbost, už som ti to vysvetľoval vyššie čítaj s porozumením. Tesla už nasadila vlastné recyklačné zariadenie. Len za minulý rok sa podarilo Tesle recyklovať 1300 ton niklu, 400 ton medi a 80 ton kobaltu. Americká automobilka však nerecykluje batérie sama, využíva na to služby tretích strán.
informácie o recyklácií bateriek, len na podporu predaja
čo je to vobec za nezmysel? Spaľovacie auto si tiež kupoval na základe informácii o recyklovaní? wtf prečo ta to vôbec zaujíma teraz?..
V reále sa im do toho moc nechce a do Afriky vyvážajú haldy nebezpečného odpadu.
Určite nie baterie z áut.. kedže ešte sa stale fungujú.
"Aj keď sú niektoré Tesly už viac ako 10 rokov staré, stále jazdia po cestách a ich batérie sú stále relatívne použiteľné. Do recyklačných centier preto posielajú zväčša batérie z testovacích vozidiel a výskumných programov a zatiaľ ich preto nie je až tak veľa. Uvádza totiž, že náklady na veľkoobjemovú recykláciu batériových materiálov budú oveľa nižšie ako v prípade nákupu týchto surovín."
.