niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Nie, stevo našiel problém v každom riešení. Posledný nech zhasne.
ono áno všetko je technologicky možné vyriešiť, ale nie v horizonte "zajtra" a už vôbec že "dnes"
choďte chlapci do kuchyne, napojte si predlžovačku na jednu zásuvku, napojte tam chladničku, umývačku, varnú dosku, mikrovlnku, rýchlovarnú kanvicu a zapnite.. a presne toto sa stane na sídlisku či elektromobilovej ulici
a tie rýchlonabíjačky vonku tiež nie sú istým riešením, tam je rovnako obmedzená kapacita koľko áut a ako rýchlo sa tam môže vystriedať.. keď dojde "kolóna" x áut, tak od y-tého auta už rýchlonabíjanie nebude ale len štandardné zo siete
ale čo si budeme, nastane podobná situácia ako vlani na dajakej slovnaftke či kde to bolo, kde dali dajakú akciu na palivo.. alebo teraz slováci v maďarsku
Mimochodom presne si popisal, v com je hlavny rozdiel a vyhoda nabijania elektromobilu oproti ropaku. V tom ze ziadnu siet cerpaciek nepotrebujes. EV nabijes vsade kde je elektrika = vsade, alebo kde svieti slnko = vsade. A mozes to robit vtedy, ked je ta elektrika najlacnejsia (svieti, nocny prud), pripadne ked to je najvhodnejsie z pohladu zatazenia siete. Ale jasne chapem ze to uz je nad mozgovu kapacitu odbornikov na vsetko, pre ktorych je vrchol vyvoja trafit na cerpacku. Gratulujem.
PS: keby sme sli naraz na cerpacky, skolabuju. Do banky, skolabuju. Na autobus, skolabuju.
Naproti tomu vasina aut pocas vacsiny dna a noci niekde stoji a hrdzavie. Jazdi minimum casu pocas svojej zivotnosti. Cize sa moze veselo nabijat. Rychlonabijacky budu len pre tych, ktori idu dlhe streky alebo jazdia nonstop. Vidis problemy kde nie su. A to nehovorim o takych vychytavkach ako mas v robotickom vysavaci ci kosacke. Ze sa sam ide nabit. Nepredstavitelne pri aute, vsak...
Ja som presiel na elektricky Golf v novembri minuly rok a mozem ti uprimne povedat, ze to auto je robene ako pre blbych. Cena na urovni novej Ochcavky s automatom. Naklady tretinove, servis pozostava s vymeny peloveho filtra raz rocne a vymeny brzdovej kvapaliny raz za dva roky. Navratnost pri cene benzinu nad 1.5e/l 5 rokov.
Ludia velmi podcenuju naklady za celu zivotnost auta - nie je to ani zdaleka len o nakupnej cene. Mierne jazdeny elektromobil (napr. 2 rocny) sa da kupit za cenu noveho spalovacieho auta porovnatelnej kategorie. Ten moj eGolf bol ako novy, mal najazd len 12tis km a este ako novy aj vonal.
Problemy s nabijam som nikdy nemal, ale na 95% to nabijam doma v garazi. Chapem, ze vela ludi taku moznost nema, ale zaroven absolutne nechapem, ze drtiva vacsina ludi, ktori tu moznost maju o tom nie su ochotni ani uvazovat.
PS: nikdy som sa nedostal do situacie, ze by mi chybal dojazd. Dokonca vozim skoro kazdy vikend bike na taznom.
Pri stavaní nahusto postavených "králikárni" sa s tým nepočítalo. Títo ludia nebudú mať inú možnosť než hľadať v meste voľnú nabíjačku a sedieť v aute a čítať tam noviny, pokiaľ sa to nenabije.
Ak by boli zrazu dnes všetky spaľováky elektrické, momentálne by to naša energetická sieť v meste nezvládla, aj keby nabíjali v noci, čo by bolo logické.
Chcelo by to ešte 2 atomky, rozkopať mestá naťahať VN káble, vystavať nové trafostanice a na všetkých parkoviskách v meste postaviť tisíce nabíjačiek. Ľudia chcú zaparkovať a už tam nechať auto trvalo a nie čakať hodinu a potom preparkovať a uvolniť miesto inému. Pred panelákmi tiež. Vo fabrike mávame už teraz občas výseč. Tankovanie trvá aj s platením 5 minut a aj tak sú tam rady. Ľudia z králikárni by šli nabijať do lidla naraz pri nakupovaní. Prakoviská sú tam už teraz plné. Minimálne 50% z kupujúcich by chceli nabíjať. Zvládla by to lidl prípojka? To by sa doba nabijania riadne predĺžila.
Ľudom sa zdá prvotná cena vysoká, aj v prípade keď by bola elektrina následne zadarmo. Radšej si kúpim felíciu za 300€ a potom budem tankovať 10€/L a na občasnú jazdu to bude stačiť. Za 30 rokov najazdím 50 000km. U mobilného operátora som si tiež vybral najdrahšie volania, ale nulový paušal. Mám to lacnejšie, než platiť 10€ za nekonečné minúty.
Pokiaľ sa nevyrieší rýchlosť nabíjania na 5 minút, tak to váčšinu ľudí z týchto sociálných bytov, pred ktorými parkújú na trávniku ľudové najlacnejšie typy aut z bazáru, odmietne.
Všetky mestá nemajú takú rezervu. Niekde je už sieť pretažená. Trafostanicu majú staršiu, keď ešte nebola taká spotreba.
Ukážeš jeden príklad kde sa to dá a zabudneš na 10 iných miest, kde bude
problém. Lampy sú na úzkom chodniku pri ceste, kde je zákaz zastavenia.
Niekedy mi to pripadá, že sa snažíte presvedčovať rovnako ako predavač rybárských potrieb vychvaluje na saharskej púšti, aké dobré je kúpiť udicu, keď ukáže video, akých pekných sumcov na ňu chytil.
Tiez chodia vsetky auta tankovat naraz?
Neviem čo bude za 15 rokov, preto nebudem špekulovať. Zatiaľ má v mojej situácií elektromobil kvôli nedostatku volného času, možností kde nabiť a financiám viac mínusov ako plusov. U teba to može byť iné, pre rybára bývajúceho na houseboot bude mať udica viac výhod, ako pre pastiera v Nepale.
Presne tak, NEVIES, ale neustale spekulujes a zavrhujes, pritom ocividne NEVIES.
Voz sa v tej felicii na chatu bez elektriky. Ved to je tvoja vec. Miliony ludi sa zatial vozia v ev a bude ich len pribudat. Naco diskutujes o niecom, o com nevies a co nepotrebujes? Naozaj ma to zaujima. Ja som v zivote nediskutoval o balete alebo vyrobe lizatiek, preco teba trapia elektroauta, ked to nie je nic pre teba?
Všetky štáty nemajú rovnaké podmienky. My máme najviac pitnej vody. Niektorých trápia zemetrasenia, iných tornáda, niekde veľa prší, inde málo, niekde je rovina, inde kopce...dostupné zdroje surovín, v Číne stavajú mestá, aby bola práca aj keď v tých panelákoch nebude mať kto bývať. Niekde naženú do práce robotníkov takmer zadarmo, inde sa da rozkrádať a nestavia sa nič.
Nič nezavrhujem, vidím nedostatky tak zatiaľ nebudem kupovať. Počkám ako Jezus až sa vyriešia a kúpim potom.
A tie primitivne reci o sireni nezmyslov a vychodnej ropnej propagandy mojou osobou si laskavo odpusti. Naozaj nemozem za to, ze si sfanatizovany, ze vsade vidis len ruskych trollov a dokazes aj v tom, ked napisem, ze clovek v Petrzalke si nema kde pri dome nabit elektroauto, najst nejaku vychodnu ropnu propagandu. To zial svedci o Tvojej urovni a nema zmysel s Tebou stracat cas.
Btw. ja som tu nic vysvetlovat potrebu nemal, pokojne zite vo svojej bubline aj dalej. Flame vyvolal stanos4 ked ma otagoval a myslel si, ze ma tymi udajmi o Tesle nejak prekvapi. Len nerozumiem, preco pouzivate ako argument len Teslu. Skuste si trochu rozsirit obzory a zistit ako funguju aj ine elektromobily. Nebudu v celej EU jazdit len Tesly a nebudu sa nabijat vsetky elektromobily len na superchargeroch. Ale to je asi zbytocne aj pisat ludom ktori vidia len tu svoju "pravdu".
zatial co mimo EU bude ten balet stale len dobrovolna aktivita
Britain had originally planned to ban the sale of ICE cars in 2040, then 2032, and now 2030 to cut CO2 emissions as part of its campaign to fight climate change
https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2020/11/18/britains-accelerated-ice-vehicle-sales-ban-aims-to-speed-co2-progress-with-unintended-consequences/?sh=316a0bcd1ffa
China’s 2035 target: No more conventional ICE cars
https://www.woodmac.com/reports/oil-markets-chinas-2035-target-no-more-conventional-ice-cars-471105
US: 14 States Considers Targets To End New ICE Car Sales
Most of them think it will happen around 2035.
https://insideevs.com/news/516566/states-targets-end-ice-sales/
čo sa predajov týka tak Čína je aktualne leader v % predanych aut ev vs ice (market share)
čo pekne vidno aj v grafe ktorý som posielal vyššie
človek v Petrzalke si nema kde pri dome nabit elektroauto,
hlavne že si viete pred tym panelakom natankovat
Len nerozumiem, prečo používate ako argument len Teslu [/quote]
1,pretože je najpredávanejšia Tesla #1 In World EV Sales In 2021 a otvorením dalších 2 tovarní najbližšie 3-5r bezproblémou udrží tempo rastu cez 50%
https://cleantechnica.com/2022/01/31/tesla-1-in-world-ev-sales-in-2021/
2, najefektívnejšia
V podstate je ako benchmark pre všetkých EV výrobcov. Automobilky ako VW, Toyota stále tvrdia že sa im dorovnajú do 5r ale Tesla sa im iba vzďaľuje technologicky aj predajmi.
A ty si pokojne donemoty pis o tom, ako niekto v Petrzalke nebude moct nabijat. Akoby Peeetrzka bola pupok sveta, okolo ktoreho sa toci cely automobilovy priemysel. Smiesne, smutne, ale nase.
tempo rastu je doležité..
Global BEV nad Phev sales
2018 +9 %
2019 +42 %
2020 +108 %
Tesla
2021 +87,4%
2022 je predpoklad +65%
(tento rok spustil 2 ďalšie továrne, ktoré budú rok nabiehať na mass productions a tie zvyšne postupne rozširujú)
skús si to premietnuť do 2 - 3r dopredu