Po niekoľkých mesiacoch intenzívneho používania môjho nákladného eCT81 som zistil že intenzita/výkon výpomoci je daný vlastne súčinom momentálne nastavenej hodnoty na ovládači a počtu otáčok pedálového ústrojenstva. Neviem či je to tak na všetkých e_bikoch ( áno ? nie ? ) ale mne to vyhovuje lebo keď napr. preradím na ľahší mechanický prevod tak krútim pedálmi rýchlejšie a výkon výpomoci stúpne čo umožňuje vyliezť aj do kopca.
Chcem sa spýtať aj či existuje aj lepšia možnosť predĺženia životnosti batérie ako yvužívanie len od 20 do 80 percent jej naplnenia.
v podstate si robil vsetko preto, aby si skratil zivotnost baterie. ten zavisi od jej chemizmu a v zaujme jej maximalnej zivotnosti ho treba respektovat.
Neviem co mas za baterku, ale predpokladam ze klasiku - LiOn z clankov 18650. Co znamena:
1) nabijat na 100% a takto skladovat - zle. Ak uz baterku nabit, tak idealne max na 90%. Ak na 100%, hned jazdit. dlhodobe skladovanie niekde na 70% SOC
2) vybijanie systemom 100%-10% je pre baterku v podstate to najhorsie. Nema rada prebijanie, nema rada hlboke vybijanie. Idealny stav je motat sa na SOC 20-80%. Ak nevyda jej kapacita, radsej si kupit 2hu alebo 3tiu bateriu, pripadne si kupit baterku z inou chemiou alebo extender
3) pocet plnych cyklov je niekde na urovni 500. Mozes baterku nechat niekomu vykuchat, premerat clanky a najhorsie vymenit.
Ak to porovnam s klasickym notebookom s podobnou baterkou, po 2 rokoch je baterka na odpis. teda pri pouzivani systemom 100%-0%,
Vdaka za postrehy, baterku som nabjal na 100% ked som vedel ze na druhy den budem jazdit. Pocas dlhsieho statia som ju nechaval vacsinou medzi 50-100%. A baterie z poslednych rokov maju vacsiu kapacitu aby sa presne nikdy nenabili na uplnych 100%. Kazdopadne si kupim novu - asi jej dam vacsiu pozornost a staru si necham do zalohy.
Moc to prežívate. Za vyše dva roky mám najazdených necelých 20k km. Nabíjam samozrejme vždy na 100% a nechávam na nabíjačke do rána. Nevstávam v noci aby som vypol nabíjačku pri 90% alebo keď donabíja. Tá nabíjačka navyše nie je tupá ako boli nabíjačky v praveku. Ona sa sama vypne. A nezapne sa ani keď klesne kapacita pod 95%. Treba ju odpojiť/zapojiť a až tak sa znovu aktivuje. V zime nikdy neviem, kedy pôjdem do práce na ebajku kvôli počasiu. Stane sa, že stojí aj mesiac. S plne nabitou batériou samozrejme. Kapacita behom prvého dňa po nabití klesne o pár percent ale potom už drží danú hodnotu.
Ono je pravda, že dhodobému skladovaniu svedčí nabiť batériu na cca. 70%. To je vhodné ale iba pre sezónneho jazdca čo si vie naplánovať zimnú pauzu.
Ebajk mám 27 mesiacov, najazdených niečo pod 20k km, cca. 350 nabíjaní a neprejavujú sa žiadne príznaky opotrebenia. Súdim podľa dojazdu, keďže jazdím denne 50 km tú istú trasu.
Btw, DJI má v batériách funkciu, že sa samé vybijú po nastavenom čase. Čo nie je zlá fičurina. Ale kúpil som DJI Pro Combo vo výpredaji a všetky tri baterky boli mŕtve. Logicky, keďže podľa DOB mali dva roky. Dve sa samé na nabíjačke oživili, tretiu som vyreklamoval. A aj keď prežili klinickú smrť, dron vydrží lietať aj viac ako by mal papierovo vydržať. Nijako im to neublížilo. Človek nesmie byť otrokom svojej hračky. Dnes už je väčšina vecí blbovzdorných.
Moja rec, len pripomeniem definiciu gynekologa. Je to clovek, ktory hlada problemy tam, kde vsetci normalni radost. Len aby sa nakoniec kupou bicykla nestal jeho gynekolog.
Nezdá sa mi, že by tu niekto momentálne hľadal problémy... Položil vzhľadom na svoju situáciu úplne logickú otázku a dostal postačujúce odpovede... Myslím, že bonmoty typu "veľmi to prežívate" vôbec nehľadal a nepotreboval.. Samozrejme, že baterka zvládne situácie, kde robíme všetko proti nej, so cťou, môžeme na ňu v pohode kašľať (neprežívať to) len treba počítať s tým, že s výsledkom v budúcnosti často veľmi spokojní byť nemusíme...
Ja by som dodal, ze nie je baterka ako baterka. Moje 20 rocne skusenosti z predaja IT su nasledovne.
Fabricke baterky vydrzia vyrazne viac ako potom kupovane, aj ked su original. Toto plati inak aj u aut a u mobilov,
Kazda baterka je ina a ku skokovym stratam na baterii dochadzalo viacmenej nahodne. Boli zakaznici, ktorym baterka po 2-3 rokoch skokovo stratila kapacitu napriklad o 40% a pritom ho mali vacsinu casu na nabijacke, boli zakaznici, ktori nabijacku vyuzivali len na dobijanie a vzdy si lna baterku a stalo sa im to tiez.
Naopak v kazdej skupine boli zakaznici, kde baterka aj po 3-4 rokoch bolo stale skoro ako nova.
Niekto sa sprava ku svojej baterka ko prasa a nezradi ho, niekto si ju hycka a zlyha po 2-3 rokoch....proste nahoda.
Nezdá sa mi, že by tu niekto momentálne hľadal problémy... Položil vzhľadom na svoju situáciu úplne logickú otázku a dostal postačujúce odpovede... Myslím, že bonmoty typu "veľmi to prežívate" vôbec nehľadal a nepotreboval.. Samozrejme, že baterka zvládne situácie, kde robíme všetko proti nej, so cťou, môžeme na ňu v pohode kašľať (neprežívať to) len treba počítať s tým, že s výsledkom v budúcnosti často veľmi spokojní byť nemusíme...
A možno práve to hľadal, že netreba k baterke vstávať o druhej v noci aby ju vypol pri 90%, nevybíjal pod 20% a vlastne radšej vôbec nepoužíval. Možno by mu pomohlo keby to hneď neriešil na MTB ale pár krát pojazdil. Po dlhom čase použil Ebajk a baterka má menšiu kapacitu. To by som po jednom výjazde vôbec neriešil. Duplom keď to dlho stálo.
Ja niekedy prídem do práce a mám 45% kapacity, niekedy 65%. V drvivej väčšine prípadov je to okolo 55%. Problém je počasie a nie batéria. Keď mi mesiac v zime bicykel stojí, tak pri prvej jazde absolútne neriešim dojazd. On nejazdil možno niekoľko mesiacov. Nech pojazdí pár týždňov a ak sa to potvrdí, baterka je zlá. Ale nerobil nič zlé, že ju nabíjal na 100%. Yamaha nabíjačka baterku neprebíja. Istotne ani žiadna iná normálna nabíjačka v dnešnej dobe. Po nabití sa vypne.
Mam meracik, nameral som na vzdialenosti 1.4km spotrebu 3.6Wh. (Display mi ukazoval priemerny prikon cca 65W.) Rychlost som udrziaval konstantnu cca 24kmh.
Ratajme, ze vyuzitelna energia baterie je 750 Wh. Do ratania ber 3.6Wh.
A otazka, aky bude dojazd v takomto stave?
Prva spravna odpoved vyhrava mini svetielka na bike. A ak uhadnes aj motor, tak aj bidon.
Motor:
Tak niektori z bikov co mas pod profilom.
Bafang M500 or M600
Fiha, si to nejak prekomnbinoval tusim. Neni to este to cislo, co mne vyslo (a je to jednoduche jedno delenie a jedno vynasobenie). S watami jazdca nemusis ratat. To je ako keby zaratane v tej spotrebe 3.6Wh. Ani zaidne krutaky.
A Vikino to trafil, ale s nim sledujeme M510 forum na emtb. Ale vyhravas bidonik (neboj novy , posli adresu.
Tento krasavec si nasiel novu majitelku, milu, usmievavu. Sadla nan, nebala sa a hned chodila ako vychor.
Nastavenie vykonovej mapy - 14% stupen 1 (cca 115W max)
Ahoj
Ten excel som si robil k ebiku pred rokom ked som ho kupil a zistil, ze mi KIOX ukazuje aj vykon a kadenciu. Zaujimalo ma ako sa vzajomne meni vykon, Nm, kadencia.
Tak mi stacilo len doplnit este 2-3 bunky a do toho to len dosadit.
Ale mal som tam chybu, pretoze som si nevsimol, ze tam mam pri vypocte casu format len [h:mm], takze to ukazovalo len v minutach.
Mal som tam mat [h:mm:ss]
Preto to ukazovalo len 3 min miesto 3 min 30 s
Teda:
Test si mal na
D = 1,4 km
v = 24 km/h
t = 1,4 km / 24 km/h = 3m:30s
spotrebu si mal 3,6 Wh za 3m:30s
cize za hodinu by si mal spotrebu 61,71 W
Ty si pisal, ze si isiel prikonom okolo 65W
Preto som pridal oba vypocty.
Baterku mas 750 Wh / 61,71 Wh
mala by ti vydrzat 12h 09m 10s
ak by si isiel konstantnou rychlostou 24km/h tak za 12h 09m 10s
prejdes 291,67 km
Samozrejme taketo dojazdy v reale nemas. Su to len Teoreticke papierove.
Realne zalezia od ucinosti baterky a krivky vybijania.
Teda realny dojazd by bol okolo 50-54% teoretickeho dojazdu => 145 - 157 km
Ahoj kúpil som ebike CTM Pulze 2022 mám ho 2 mesiace a zdá sa mi že nabíjačka mi automaticky nevypne sama ale nabíja ďalej a keď nabíja displej ukazuje 100 percent ale keď odpojim kábel tak 96 alebo menej je to normálne?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Neviem co mas za baterku, ale predpokladam ze klasiku - LiOn z clankov 18650. Co znamena:
1) nabijat na 100% a takto skladovat - zle. Ak uz baterku nabit, tak idealne max na 90%. Ak na 100%, hned jazdit. dlhodobe skladovanie niekde na 70% SOC
2) vybijanie systemom 100%-10% je pre baterku v podstate to najhorsie. Nema rada prebijanie, nema rada hlboke vybijanie. Idealny stav je motat sa na SOC 20-80%. Ak nevyda jej kapacita, radsej si kupit 2hu alebo 3tiu bateriu, pripadne si kupit baterku z inou chemiou alebo extender
3) pocet plnych cyklov je niekde na urovni 500. Mozes baterku nechat niekomu vykuchat, premerat clanky a najhorsie vymenit.
Ak to porovnam s klasickym notebookom s podobnou baterkou, po 2 rokoch je baterka na odpis. teda pri pouzivani systemom 100%-0%,
Ono je pravda, že dhodobému skladovaniu svedčí nabiť batériu na cca. 70%. To je vhodné ale iba pre sezónneho jazdca čo si vie naplánovať zimnú pauzu.
Ebajk mám 27 mesiacov, najazdených niečo pod 20k km, cca. 350 nabíjaní a neprejavujú sa žiadne príznaky opotrebenia. Súdim podľa dojazdu, keďže jazdím denne 50 km tú istú trasu.
Btw, DJI má v batériách funkciu, že sa samé vybijú po nastavenom čase. Čo nie je zlá fičurina. Ale kúpil som DJI Pro Combo vo výpredaji a všetky tri baterky boli mŕtve. Logicky, keďže podľa DOB mali dva roky. Dve sa samé na nabíjačke oživili, tretiu som vyreklamoval. A aj keď prežili klinickú smrť, dron vydrží lietať aj viac ako by mal papierovo vydržať. Nijako im to neublížilo. Človek nesmie byť otrokom svojej hračky. Dnes už je väčšina vecí blbovzdorných.
Fabricke baterky vydrzia vyrazne viac ako potom kupovane, aj ked su original. Toto plati inak aj u aut a u mobilov,
Kazda baterka je ina a ku skokovym stratam na baterii dochadzalo viacmenej nahodne. Boli zakaznici, ktorym baterka po 2-3 rokoch skokovo stratila kapacitu napriklad o 40% a pritom ho mali vacsinu casu na nabijacke, boli zakaznici, ktori nabijacku vyuzivali len na dobijanie a vzdy si lna baterku a stalo sa im to tiez.
Naopak v kazdej skupine boli zakaznici, kde baterka aj po 3-4 rokoch bolo stale skoro ako nova.
Niekto sa sprava ku svojej baterka ko prasa a nezradi ho, niekto si ju hycka a zlyha po 2-3 rokoch....proste nahoda.
Co mas?
A možno práve to hľadal, že netreba k baterke vstávať o druhej v noci aby ju vypol pri 90%, nevybíjal pod 20% a vlastne radšej vôbec nepoužíval. Možno by mu pomohlo keby to hneď neriešil na MTB ale pár krát pojazdil. Po dlhom čase použil Ebajk a baterka má menšiu kapacitu. To by som po jednom výjazde vôbec neriešil. Duplom keď to dlho stálo.
Ja niekedy prídem do práce a mám 45% kapacity, niekedy 65%. V drvivej väčšine prípadov je to okolo 55%. Problém je počasie a nie batéria. Keď mi mesiac v zime bicykel stojí, tak pri prvej jazde absolútne neriešim dojazd. On nejazdil možno niekoľko mesiacov. Nech pojazdí pár týždňov a ak sa to potvrdí, baterka je zlá. Ale nerobil nič zlé, že ju nabíjal na 100%. Yamaha nabíjačka baterku neprebíja. Istotne ani žiadna iná normálna nabíjačka v dnešnej dobe. Po nabití sa vypne.
Mam meracik, nameral som na vzdialenosti 1.4km spotrebu 3.6Wh. (Display mi ukazoval priemerny prikon cca 65W.) Rychlost som udrziaval konstantnu cca 24kmh.
Ratajme, ze vyuzitelna energia baterie je 750 Wh. Do ratania ber 3.6Wh.
A otazka, aky bude dojazd v takomto stave?
Prva spravna odpoved vyhrava mini svetielka na bike. A ak uhadnes aj motor, tak aj bidon.
Cerveny obdlznik: dojazd podla nameranej spotreby 3,6Wh
Motor:
Tak niektori z bikov co mas pod profilom.
Bafang M500 or M600
Cerveny obdlznik: dojazd podla nameranej spotreby 3,6Wh
Motor:
Tak niektori z bikov co mas pod profilom.
Bafang M500 or M600
Fiha, si to nejak prekomnbinoval tusim.
A Vikino to trafil, ale s nim sledujeme M510 forum na emtb.
Tento krasavec si nasiel novu majitelku, milu, usmievavu. Sadla nan, nebala sa a hned chodila ako vychor.
Nastavenie vykonovej mapy - 14% stupen 1 (cca 115W max)
Ahoj
Ten excel som si robil k ebiku pred rokom ked som ho kupil a zistil, ze mi KIOX ukazuje aj vykon a kadenciu. Zaujimalo ma ako sa vzajomne meni vykon, Nm, kadencia.
Tak mi stacilo len doplnit este 2-3 bunky a do toho to len dosadit.
Ale mal som tam chybu, pretoze som si nevsimol, ze tam mam pri vypocte casu format len [h:mm], takze to ukazovalo len v minutach.
Mal som tam mat [h:mm:ss]
Preto to ukazovalo len 3 min miesto 3 min 30 s
Teda:
Test si mal na
D = 1,4 km
v = 24 km/h
t = 1,4 km / 24 km/h = 3m:30s
spotrebu si mal 3,6 Wh za 3m:30s
cize za hodinu by si mal spotrebu 61,71 W
Ty si pisal, ze si isiel prikonom okolo 65W
Preto som pridal oba vypocty.
Baterku mas 750 Wh / 61,71 Wh
mala by ti vydrzat 12h 09m 10s
ak by si isiel konstantnou rychlostou 24km/h tak za 12h 09m 10s
prejdes 291,67 km
Samozrejme taketo dojazdy v reale nemas. Su to len Teoreticke papierove.
Realne zalezia od ucinosti baterky a krivky vybijania.
Teda realny dojazd by bol okolo 50-54% teoretickeho dojazdu => 145 - 157 km