Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Čo tak priviezť stočenku zvonka? Možno ani 100tkm nebude mať... Na km by som nepozeral... Navara, pathfinder... Buď spotreba alebo 4x4... Dohromady to asi nepôjd...
Inak manuál vs automat - radšej hydromenič ako dvojhmotu... Pri jazdenke
Dolný kubín -Benova lehota. k domu mam ,ako so už písal ,peknú polnu cestu s 22% sklonom...
Ja na tvojom mieste vstupim do komunalnej politiky a za eurofondy vybudujem krasnu asfaltovu cyklotrasu... minimalne po dom
A kupim si kabrio, na Orave bude uz len teplejsie.
Myslím, že takých ciest nájdeš kopec aj bližšie a nemusíš sa trepať až na Oravu. Ku babkinemu rodnému domu na Bošaci tiež viedla podobná. Ako dieťa si pamätám, že po daždi sme veľa krát museli ísť hore peši, lebo nás vtedajší favorit to moc nedával. Jej brat na žiguláku a synovec na Pajere bez problémov. Na kopaniciach je takých ciest do aleluja.
Hehe ale Miša pozrieť choď, možno aj nejake pivko vytiahne ??
Čo tak potom kúpiť si Mitsubishi LS200? miesto na náradie bude, aj na bicykel, lyže neviem, či sa teraz zmestia na korbu. Sú tam manuály aj automaty v tom, motory čo potiahnu, vyzerá celkom dobre, aj zvýšený podvozok to má, aj 4x4. V zime sa na to dajú dať celkom solídne agresívne pneumatiky, ktoré sa celkom slušne prehryzú cez sneh. Nevýhodou bude trochu jazda po diaľnici v 130, nebude tam taký komfort a ticho ako v bežnom osobáku.
Marli pýtal som sa preto, lebo som veľakrát zažil také, že bývam na Hany Meličkovej v Bratislave a potrebujem 4x4 aby som sa dostal hore, lebo strmý kopec a podobne. 4 roky som brigádoval pre Peugeot a Citroen na autosalóne, bol som na jazdách a počul som tie reči ľudí, štýlom bože, Peugeot 2008 (ešte tá 1. generacia), to je hanba, že to nie je 4x4, ako to môžu predávať takto. Nepoužiteľné auto. Pritom to boli ozaj koľkokrát ľudia, ktorý proste v živote neopustia nespevnenú cestu a najväčšie stúpanie bude to, keď pôjdu do podzemnej/nadzemnej garáže. Zihadlo môže a nemusí byť jedna z výnimiek. Preto som sa pýtal, žiaľ vyznieva to potom vždy trocha ofenzívne. Samozrejme, je vždy na danom človeku, čo si nakoniec kúpi. Poznám osobne aj policajta, čo je už 25 rokov či viac na nehodovke. Aj podľa jeho skúsenosti, väčšina ľudí si kupuje 4x4 preto, lebo si myslia, že sa s tým dajú porušovať fyzikálne vlastnosti. Mám 4x4, je to bezpečnejšie, nedostanem šmyk a podobne. Skôr nájdu za horších podmienok na ceste havarované 4x4 ako zadný náhon.
Čo sa týka automatu, používa ho Toyota, či Land Rover aj vo svojich expedičných modeloch a tie jazdia potom v trocha iných terénoch. Neviem, prečo ak sa používajú od pralesov v Južnej Amerike, cez Afriku až po Sibír, prečo by s nimi mal byť problém práve na Slovensku.
Problém neupevneného nákladu v aute je mi veľmi dobre známy, hlavne na Slovensku, či Česku. Žiaľ je to ako hrach na stenu hádzať. A som na to alergický. Nehodu som ešte nemal, ale zažil som núdzové brzdenie a nepripútaný chalan v zadu zlomil prednú sedačku. Vyskúšal som si aj trenažér nárazu, dokonca nám dali 10kg batoh, na kolená, že držte ho. Po náraze ako to každému vyletelo z rúk, že teraz si predstavte, že to bolo vaše dieťa, čo ste držali na kolenách a to bola len simulácia nárazu v 30km/h. Pre mňa nič nové, ale veľa ľudí bolo šokovaných. Napríklad letiaca lyžiarka rýchlosťou 50km/h váži okolo 25kg pri dopade. S tým určite nechcem dostať zozadu do hlavy. Ja osobne večne nadávam ľuďom, čo sa v aute v zadu nepripútajú a ako šofér odmietam ísť s nimi v aute. V meste, kde sa pôjde max 50 som ešte ochotný prižmúriť oči, ale mimo mesto nie. Večne počúvam argumenty, že načo sa vzadu pripútavať, on si pokutu zaplatí, čo také sa môže stať a podobne. Keď som išiel prvý raz a posledný raz autobusom do Chorvátska (párty bus od cestovky), tak nás zastavila Chorvátska polícia. Nabehli 2 policajti dnu, oba ja kamery v rukách, prešli sa po autobuse, každý pozeral jednu stranu. Vrátili sa dopredu, cestou ukázali na mňa a ešte 1 pár, že okrem nás to je v prepočte cca 60€ za nezapnuté pásy. Frajerka ma vtedy išla zožrať, ale keď som jej hovoril, aby si rýchlo zapla pás, tak ma vysmiala, že na čo. Dosť času som strávil v Anglicku. Tam sa autobus nepohol bez toho, aby šofér neskontroloval, či sú všetci pripútaný, dokonca mali vpredu ak taký systém, čo im ukázal, ak sa niekto nepriputal. Ak sa niekto odopol za jazdy, upozornili ho, že sa má pripútať. Ak odmietol, autobus na krajnicu, že on sa pohne len vtedy, keď budú všetci pripútaný, keby sa niečo stalo, on nebude platiť £5000 pokutu za nepripútaného pasažiera v tom lepšom prípade, horšom prípade môže ísť do basy na celé roky. Keď cestujem diaľkovými autobusmi, ešte som nevidel, že by sa v našich končinách niekto pripútaval. Ani keď idem na Schwechat. Občas nejaký cudzinec, ale inak nikto.
Myslím, že takých ciest nájdeš kopec aj bližšie a nemusíš sa trepať až na Oravu. Ku babkinemu rodnému domu na Bošaci tiež viedla podobná. Ako dieťa si pamätám, že po daždi sme veľa krát museli ísť hore peši, lebo nás vtedajší favorit to moc nedával. Jej brat na žiguláku a synovec na Pajere bez problémov. Na kopaniciach je takých ciest do aleluja.
Hehe ale Miša pozrieť choď, možno aj nejake pivko vytiahne ??
my na Lubinskych kopaniciach sme mali za cervenych dobreho starostu, furt chodil do ba s demizonom, tu su asfaltky do každej prdele ? naproti tomu moravske lieskove tam je to tragicke na tom "hrebeni" za ktorym je uz bosacka dolina, tak tam maju k domom 98% prasnych ciest... a domy tam maju uplne pod lesom, vzdy sa tam na biku zamyslam jak tam fungovali v zimach ked este byval sneh .. z bosackej strany mali na Rolincovu asfaltku, ale uz sa to pomaly meni na prirodny povrch
No ale ked to vyskusam inde, tak ho asi nepresvedcim, ze automat je ok ?.
U mna by s pivom velmi nepochodil ?
On si aj tak pôjde svoje. Ver mi, nejakú chvíľu ho poznám. Teleskopka bola zlo, širšie plášte boli zlo, širšie lyže tiež a ešte kopec iného čo mi nenapadá. Teraz ma väčšinu z toho aj on. Časom na to dôjde ???
my na Lubinskych kopaniciach sme mali za cervenych dobreho starostu, furt chodil do ba s demizonom, tu su asfaltky do každej prdele ? naproti tomu moravske lieskove tam je to tragicke na tom "hrebeni" za ktorym je uz bosacka dolina, tak tam maju k domom 98% prasnych ciest... a domy tam maju uplne pod lesom, vzdy sa tam na biku zamyslam jak tam fungovali v zimach ked este byval sneh .. z bosackej strany mali na Rolincovu asfaltku, ale uz sa to pomaly meni na prirodny povrch
Čo si pamätám ako decko, tak auto sme nechávali dolu pri ceste a hore sme šli pešo. A keď som počúval babku, tak oni dolu do dediny zbehli len raz za čas do obchodu. Inak boli celu zimu hore.
A u vás som veru čumel, keď som šiel Špačínsku stovku, aký parádny asfalt všade máte k jednotlivým domom. Skoro ako vo Švajci.
Problém neupevneného nákladu v aute je mi veľmi dobre známy, hlavne na Slovensku, či Česku. Žiaľ je to ako hrach na stenu hádzať. A som na to alergický. Nehodu som ešte nemal, ale zažil som núdzové brzdenie a nepripútaný chalan v zadu zlomil prednú sedačku.
Zažil som na vlastnej koži haváriu autobusu. Pri Strečne počas hmly sme narazili do kamiónu pred nami. Sedeli sme vzadu na 5-sedačku a aj keď šlo o náraz v nižšej rýchlosti tak som vytrhol dvojsedačku pred sebou z podlahy. Motor sa posunul tak, že vytrhol bočné plechy a kamoš čo sedel na kraji vypadol z autobusu von. Mal dosť škaredú zlomeninu predkolenia s doživotnými trvalými následkami. Po tomto zážitku si myslím, že pasy v autobuse by mali byť povinné.
priznám sa, často (teda skoro vždy) nosím lyže v aute, zabalené v obale a pripútane bezpečnostným pásom
na dlhšie jazdy, (do zahraničia) aj daľšou gurtňou vzadu v kufri
v tom rakúsku čo sa rieši? akože paušálne lyže v interiéry nie? alebo len volne položené a zagurtnované môžu byť? lebo šak aj u nás sa hovorí roky vo vyhláške o riadne upevnenom náklade... ja vozím biky v aute a keď vozím kamošov a vytiahnem gurtnu, tak henď sú nejaké debilné pripomienky ...
k tomu autobusu, si pamätám v 90s prvú dovolenku k moru do talianska starou karosou, to bol taký neskutočný punk, že všade niečo volne, ludia spali v uličke, pod sedačkami, dokonca nejaké decká hore na sieťke... tam keby sa stal nejaký mikrospánok a podobne tak sme hneď v análoch najväčších tragédií slovenska
volodaj pásy v diaľkových autobusoch a zájazdových autobusoch sú minimálne od 2000 vybavené pásmi povinne. SAD mala v rámci Slovenska výnimku, že do 100km trasy pásy netreba, ale bežne sú už pásy na všetkých miestach na sedenie niekoľko rokov, dokonca to požadujú samotný dopravcovia a šoféri. Minimálne od 2009 je zákon, že pokiaľ je vo vozidle pás, je človek povinný ho použiť. V Anglicku som bol prvý raz v 2012 a pripútavanie sa v autobuse bolo úplne bežné a ľudia to robili automaticky. Problém s tým mali väčšinou turisti.
JoNesbo po novom v Rakúsku lyže nemôžeš prepravovať v aute, ani keď má to auto na to spravený vak, aspoň čo som sa dočítal. Majú byť umiestnené mimo interiéru auta. Zákon síce hovorí o riadne upevnenom náklade v aute, ale väčšinová populácia to má vieš kde. Z mojich známych som jediný, čo neskladá kombi až po strechu, ale len po roletu kufra. Kamoš nakladá po strechu, ale má tam zase mrežu. Zvyšok to tam nejak nachádže. Nejaká gurtňa, či aspoň sieťka do kufra je neznámy pojem.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Inak manuál vs automat - radšej hydromenič ako dvojhmotu... Pri jazdenke
https://www.autobazar.eu/skoda-octavia-combi-scout-20tdi-110kw-race-blue-id30158867.html
https://www.autobazar.eu/skoda-octavia-combi-20-tdiscout-20-tdi-cz-scout-4x4-aaaid30189998.html
https://www.autobazar.eu/skoda-octavia-combi-scout-id30247630.html
https://www.autobazar.eu/volkswagen-golf-variant-alltrack-20-tdi-bmt-4motion-id30239089.html
Ja na tvojom mieste vstupim do komunalnej politiky a za eurofondy vybudujem krasnu asfaltovu cyklotrasu... minimalne po dom
A kupim si kabrio, na Orave bude uz len teplejsie.
Hehe ale Miša pozrieť choď, možno aj nejake pivko vytiahne ??
U mna by s pivom velmi nepochodil 😁
Marli pýtal som sa preto, lebo som veľakrát zažil také, že bývam na Hany Meličkovej v Bratislave a potrebujem 4x4 aby som sa dostal hore, lebo strmý kopec a podobne. 4 roky som brigádoval pre Peugeot a Citroen na autosalóne, bol som na jazdách a počul som tie reči ľudí, štýlom bože, Peugeot 2008 (ešte tá 1. generacia), to je hanba, že to nie je 4x4, ako to môžu predávať takto. Nepoužiteľné auto. Pritom to boli ozaj koľkokrát ľudia, ktorý proste v živote neopustia nespevnenú cestu a najväčšie stúpanie bude to, keď pôjdu do podzemnej/nadzemnej garáže. Zihadlo môže a nemusí byť jedna z výnimiek. Preto som sa pýtal, žiaľ vyznieva to potom vždy trocha ofenzívne. Samozrejme, je vždy na danom človeku, čo si nakoniec kúpi. Poznám osobne aj policajta, čo je už 25 rokov či viac na nehodovke. Aj podľa jeho skúsenosti, väčšina ľudí si kupuje 4x4 preto, lebo si myslia, že sa s tým dajú porušovať fyzikálne vlastnosti. Mám 4x4, je to bezpečnejšie, nedostanem šmyk a podobne. Skôr nájdu za horších podmienok na ceste havarované 4x4 ako zadný náhon.
Čo sa týka automatu, používa ho Toyota, či Land Rover aj vo svojich expedičných modeloch a tie jazdia potom v trocha iných terénoch. Neviem, prečo ak sa používajú od pralesov v Južnej Amerike, cez Afriku až po Sibír, prečo by s nimi mal byť problém práve na Slovensku.
Problém neupevneného nákladu v aute je mi veľmi dobre známy, hlavne na Slovensku, či Česku. Žiaľ je to ako hrach na stenu hádzať. A som na to alergický. Nehodu som ešte nemal, ale zažil som núdzové brzdenie a nepripútaný chalan v zadu zlomil prednú sedačku. Vyskúšal som si aj trenažér nárazu, dokonca nám dali 10kg batoh, na kolená, že držte ho. Po náraze ako to každému vyletelo z rúk, že teraz si predstavte, že to bolo vaše dieťa, čo ste držali na kolenách a to bola len simulácia nárazu v 30km/h. Pre mňa nič nové, ale veľa ľudí bolo šokovaných. Napríklad letiaca lyžiarka rýchlosťou 50km/h váži okolo 25kg pri dopade. S tým určite nechcem dostať zozadu do hlavy. Ja osobne večne nadávam ľuďom, čo sa v aute v zadu nepripútajú a ako šofér odmietam ísť s nimi v aute. V meste, kde sa pôjde max 50 som ešte ochotný prižmúriť oči, ale mimo mesto nie. Večne počúvam argumenty, že načo sa vzadu pripútavať, on si pokutu zaplatí, čo také sa môže stať a podobne. Keď som išiel prvý raz a posledný raz autobusom do Chorvátska (párty bus od cestovky), tak nás zastavila Chorvátska polícia. Nabehli 2 policajti dnu, oba ja kamery v rukách, prešli sa po autobuse, každý pozeral jednu stranu. Vrátili sa dopredu, cestou ukázali na mňa a ešte 1 pár, že okrem nás to je v prepočte cca 60€ za nezapnuté pásy. Frajerka ma vtedy išla zožrať, ale keď som jej hovoril, aby si rýchlo zapla pás, tak ma vysmiala, že na čo. Dosť času som strávil v Anglicku. Tam sa autobus nepohol bez toho, aby šofér neskontroloval, či sú všetci pripútaný, dokonca mali vpredu ak taký systém, čo im ukázal, ak sa niekto nepriputal. Ak sa niekto odopol za jazdy, upozornili ho, že sa má pripútať. Ak odmietol, autobus na krajnicu, že on sa pohne len vtedy, keď budú všetci pripútaný, keby sa niečo stalo, on nebude platiť £5000 pokutu za nepripútaného pasažiera v tom lepšom prípade, horšom prípade môže ísť do basy na celé roky. Keď cestujem diaľkovými autobusmi, ešte som nevidel, že by sa v našich končinách niekto pripútaval. Ani keď idem na Schwechat. Občas nejaký cudzinec, ale inak nikto.
Hehe ale Miša pozrieť choď, možno aj nejake pivko vytiahne ??
my na Lubinskych kopaniciach sme mali za cervenych dobreho starostu, furt chodil do ba s demizonom, tu su asfaltky do každej prdele ? naproti tomu moravske lieskove tam je to tragicke na tom "hrebeni" za ktorym je uz bosacka dolina, tak tam maju k domom 98% prasnych ciest... a domy tam maju uplne pod lesom, vzdy sa tam na biku zamyslam jak tam fungovali v zimach ked este byval sneh .. z bosackej strany mali na Rolincovu asfaltku, ale uz sa to pomaly meni na prirodny povrch
U mna by s pivom velmi nepochodil ?
On si aj tak pôjde svoje. Ver mi, nejakú chvíľu ho poznám. Teleskopka bola zlo, širšie plášte boli zlo, širšie lyže tiež a ešte kopec iného čo mi nenapadá. Teraz ma väčšinu z toho aj on. Časom na to dôjde ???
Čo si pamätám ako decko, tak auto sme nechávali dolu pri ceste a hore sme šli pešo. A keď som počúval babku, tak oni dolu do dediny zbehli len raz za čas do obchodu. Inak boli celu zimu hore.
A u vás som veru čumel, keď som šiel Špačínsku stovku, aký parádny asfalt všade máte k jednotlivým domom. Skoro ako vo Švajci.
Zažil som na vlastnej koži haváriu autobusu. Pri Strečne počas hmly sme narazili do kamiónu pred nami. Sedeli sme vzadu na 5-sedačku a aj keď šlo o náraz v nižšej rýchlosti tak som vytrhol dvojsedačku pred sebou z podlahy. Motor sa posunul tak, že vytrhol bočné plechy a kamoš čo sedel na kraji vypadol z autobusu von. Mal dosť škaredú zlomeninu predkolenia s doživotnými trvalými následkami. Po tomto zážitku si myslím, že pasy v autobuse by mali byť povinné.
na dlhšie jazdy, (do zahraničia) aj daľšou gurtňou vzadu v kufri
k tomu autobusu, si pamätám v 90s prvú dovolenku k moru do talianska starou karosou, to bol taký neskutočný punk, že všade niečo volne, ludia spali v uličke, pod sedačkami, dokonca nejaké decká hore na sieťke... tam keby sa stal nejaký mikrospánok a podobne tak sme hneď v análoch najväčších tragédií slovenska
Také som zažil, už rozbitý sme nastupovali. Spal som v ulicke, na hraniciach ma kopal colník, aby som dal pas ?
JoNesbo po novom v Rakúsku lyže nemôžeš prepravovať v aute, ani keď má to auto na to spravený vak, aspoň čo som sa dočítal. Majú byť umiestnené mimo interiéru auta. Zákon síce hovorí o riadne upevnenom náklade v aute, ale väčšinová populácia to má vieš kde. Z mojich známych som jediný, čo neskladá kombi až po strechu, ale len po roletu kufra. Kamoš nakladá po strechu, ale má tam zase mrežu. Zvyšok to tam nejak nachádže. Nejaká gurtňa, či aspoň sieťka do kufra je neznámy pojem.