Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Ospravedlňujem sa, ak pokladám otázku, aká sa tu cyklicky opakuje,
ale vedeli by ste prosím niekto poradiť nejaké spoľahlivé rodinno-bikerské auto ako náhradu za dosluhujúcu Fabiu 1 combi 1.4 MPI?
Požiadavky: benzín, cena okolo 10 tis.€, aby to malo väčší kufor ako fabia, aby to odviezlo v kufri bez zložených sedačiek kočík/cyklovozík,
aby to vedelo odviezť jednu osobu a 29" full v celku, prípadne 3 osoby a dva biky súčasne.
Určenie je na dennú 15 km trasu do práce, víkendové (cylklo)výlety a prípadne nejaká tá jedna cesta ročne do Chorvátska
Nemusí to byť pekné, high-tech ani žiadna konkrétna značka. Len praktické, bezpečné a spoľahlivé premiestňovadlo.
Vyššia svetlá výška by bol príjemný bonus.
Možností je samozrejme neúrekom, keby nemám limit idem do Subaru Outback, keby chcem nové asi by to bola Dacia Jogger,
ale skôr hľadám nejakú vydarenú MPV jazdenku so štvorvalcovým motorom. Otázka je, čo je lepšie: Touran? Octavia 3 combi? Octavia Scout? C-MAX? S-MAX? Tourneo Courier?
Avensis? Avensis Verso? Passat Variant? Insignia ST ?
Ďakujem vopred za všetky konštruktívne nápady.
turan má malý kufor,ochcávka aj mne vychádza naj , scout je už cenovo kus vyššie, c-max je menší ako turan,Pasat combi je sice dlhý, ale dosť nízky, ten som tiež zavrhol
ostatné zatial neviem. aj ked rozpočet mám vyšší ako ty.
Jogger kupiš pomerne zánovný a miesta má najviac. ake tuším to má len valčeky.. nový stojí cez 15l
Jogger mi vadí motoricky, ten 1L trojvalec sa mi na tak veľké auto moc nepozdáva. Navyše už popdražel a ak chceš aj s klímou, tak si na 18,1 tis. Verzia hybrid s 1,6 motorom zasa bude stáť cez 24 tis.
Alhambra/Sharan už mi príde moc veľké auto a manžekla by na tom asi jazdiť nechcela.
Celkom sa mi pozdáva tá Toyota Avensis, resp. Avensis Verso (ten sa robil len do 2012)
Ale žiadne referencie na to auto nemám
A co Toyota Auris TS? kufor 530L, pomerne kratka pristrojova dosk - teda vzdusne. Motor 1.6 97kw. Ked sa dopredavala dala sa kupit za 15tis. Teraz su jazdenky okolo 10tis.
Touran mensi ako Octavka? Je o par cm (7-8) kratsi ale celkovo vacsi.
Ale 29" bike bez zlozenie nedam ani do ovela dlhsieho Passatu, problem je ale najme vyska, cize skor na MPV to vidim.
Ja som schopný dať 29" full s nevybratým kolesom aj do fabie, keď sedadlo spolujazdca natlačím a sklopím dopredu, ale je to boj.
Výška mi až tak nevadí, kvôli tomu mám 210 mm teleskop. Viac mi vadia skosené piate dvere, tvar krabice alá touran by bol lepší
Avensis/Verso nema ziadne zasadne problemy, ak sa budes riadit starym namornickym pravidlom - japonsky diesel nebrat.
Inak z toho vyberu s-max, resp. mozno jeho dvojicku Galaxy. S-maxu sa zvazuje strecha smerom dozadu, a to asi na prepravu bikov nechces. Ak by si mal na ruke automat, tak tie, ktore su oznacene ako Powershift, zvyknu skoncit svoju misiu predcasne. Jedine ze v tom niekto menil olej kazdych 60 000. Powershifty sa vyskytuju v autach po facelifte, da sa to zistit podla VIN napr. na fordzona.sk
Touran maly kufor Skoda ze si nerobim fotky co som tam pomestil... Octavka a pod. maju zdanlivo vacsi kufor, lebo su to dlhsie auta cca +25/30cm, ale tam to konci. Pokial len raz mesacne chces vozit bike vnutri, a pritom odviest niekoho okrem spolujazdca so sebou, tak sa pozrem ako to napraces do akehokolvek kombiku. Nehovoriac o rozoberani biku, skladani sedaciek, a vlastne okrem toho uz do kufra nic viac nedas. Do Tourana detske biky do 24" ani nevies ze tam je, bezny "dospelacky" bike taktiez kludne na stojaka a stale odvezies 4 osoby, full deto, maximalne podla ostatneho nakladu zhodit predne koleso. Mimo ineho uplne v pohode kombinacia do 3+3 biky a osoby, v kombiku nerealne. taktiez variabilita zadnych sedaciek, ja takmer vobec nevozim stredne sedadlo prave kvoli castej preprave biku a pod... Uz ani nezhadzujem predne koleso K tomu vklude kocar a cokolvek ine.. Ano na dlhe predmety to neni lebo je pomerne kratky +-4,4m, ale inac vyuzitelnost priestoru bezkonkurencna voci kombikom. Ak je prevoz biku fakt okrajova zalezitost, tak v tom pripade kludne kombi, sam by som to tak riesil...
A co Toyota Auris TS? kufor 530L, pomerne kratka pristrojova dosk - teda vzdusne. Motor 1.6 97kw. Ked sa dopredavala dala sa kupit za 15tis. Teraz su jazdenky okolo 10tis.
Auris TS zhodou okolnosti mam doma a je to teda vnutri malicke. V porovnani s Kiou Ceed teda urcite, a o obycajnej Octavke III ani nehovorim. Okrem toho je to strasne nizke, a otvor do kufra je jak do tanku.
Este drobnost - S-max aj Galaxy sa tvaria, ze su velke auta, ale podorys maju skoro rovnaky ako bezne kombiky (S-max je o 6cm kratsi a 5 cm sirsi ako Mondeo kombi, stary galaxy bol dokonca kratsi a uzsi ako rovnaka generacia mondea kombi)
S-max sa robil s 2.5T patvalcom, co davali do Focusa ST. Idealny motor pre rychlych tatkov
Inak jak ja vobec nie som priaznivcom dieslov, tak 2,0 TDCi by som sa relativne nebal. Vyrobili sa toho miliony kusov, diely na to su, az tak moc sa to nes*re.
Vyberal som auto do 8000€ a skončil som pri Mondeu Mk4. Ale je pravda že z benzínov tam nie je moc na výber - predfl 2.0 je slabý a skôr či neskôr začne papať olej, pri 2.5T treba mať na banány, pofl Ecoboosty 1.6 a 2.0 idú parádne, ale so spoľahlivosťou je to trošku hop alebo trop. Dízle sú inak výborné... Powershift jedine ak už bol repasovaný (repas cca 2500€). Toto isté platí aj pre S-Max.
Vlastnil som aj Focus Mk3 a asi by som sa poobzeral po ňom - i keď možno nie na objem najväčší, ale má krásny široký kufor (cca +10cm voči Octavii) s pravidelným tvarom a hlavne dno kufra v rovine s nakladacou hranou (to považujem pri prevoze bajkov spolu so sedačkami sklopnými do úplnej roviny za dôležitý faktor). 1.0 EB je fajn, mal som ho rád a čo sa týka trojvalca je to iba v hlave... ak štvorvalec tak 1.5 EB pofl, akurát to neviem či bude do 10k €. Dobrý tip okrem klasického C-Maxu je aj Grand C-Max.
TSI v Octavii III/Leone Mk3/Golfe VII sú super a chybu s nimi neurobíš.
BTW môj 29" full nedám do žiadneho auta bez zhodenia predného kolesa (ani do aktuálneho Touranu, ani do 1. gen. Alhambry), takže toto ti celkom závidím
Verso som vtedy pozeral tiež, ale mne pre moje potreby prišlo krátke. Inak fajn autíčko. Fajn je ešte Mazda 6, len treba nájsť pekný, hrdzou nechytený kus, čo ma privádza k ďalšiemu tipu - Mazda 5.
napisal som to nerzozumitelne, na slovensku urcite nezohnatelne. Viem, aky je v tom motor, ked je na SK, tak to auto ma uz inu vadu, alebo dovoz NL/DE - uplne "topka" stav etc.
Auris TS zhodou okolnosti mam doma a je to teda vnutri malicke. V porovnani s Kiou Ceed teda urcite, a o obycajnej Octavke III ani nehovorim. Okrem toho je to strasne nizke, a otvor do kufra je jak do tanku.
Vidíš a mne sa zas pozdáva, resp corolla, keďže pozerám niečo do 5r.
Po 15rokoch so SCENICkmi ma práve láka niečo menšie. Deti vyrástli, bike vozím sporadicky, spravidla sám....
Na jazdenie sam, alebo vo dvojici je ten Auris uplne v pohode pouzitelny. Pripadne s deckami povedzme na 1. stupni ZS.
Problem nastava napriklad v momente, ked za mna 185 cm chces posadit dalsieho takeho. Potom sa 15 minut zdrziavas amputaciou jeho noh. Dieta vo vajci za mnou tiez nehrozi.
Moje plány môže stopnúť žena, nechce sedieť nízko
Ten druhy rad sedadiel si ešte musím preveriť, mám síce len 182 cm, ale synovia už majú viac a otázka času kedy dajú do zadu mňa 😂
Ono vyhod pre rodinu s malymi detmi ma MPV daleko viac... Od nastupovania/nakladania/pasania deti ci vajicok/sedaciek (co povazujem za jednu z naj), cez variabilitu sedaciek, mozno kratsi ale stale nadpriemerne vyuzitelny kufor, moznost si stupit donho a nieco dociahnut/usporiadat,.. alebo len take obycajne nastupovanie a vystupovanie deciek cez kufor, to je najviac Fakt uz len to pasanie deti, neskutocny rozdiel voci nizkym autam, porovnavam s Civicom, nebe a dudy, ten komfort... Ked to clovek robi s dvoma kusmi viackrat za den si to este len uvedomi o co sa cele roky okradal Ale zas na druhu stranu si rad vychutnavam ten rozdiel v jazdeni.
Ano na sanky to mozno skrz dlzku neni, taktiez dlhsie lyze mozu robit problem, ale kocar+bike(kludne aj dva)+milion mensich alebo strednych veci, a stale 3-4 osoby, to do ziadneho kombika nezmestis. Nie nadarmo su to auta pre rodiny... Taktiez vnutri pokial ste neni familia basketbalistov alebo inak "mohutnych" ludi ziadny problem. Pokial su uz decka vacsie alebo casto vozeny vacsi ludia, a kufor na bike neni podmienka, tak ano stredne vacsi kombik bude kvoli dlzke/sirke lepsi. Sam som sa tomuto segmentu dlho branil ale dovtedy len MPV
A k motorizacii, no k tymto autam patri podla mna skratka nafta. Samozrejme kludne aj benzin, ale treba pocitat so spotrebou +-8L a viac, je to skratka krabica. Co je na moj vkus moc. Znamy prave kupil 2r. Tourana 1.8T, paradne auto, jazda aj dynamika, ale 9L... To mi zato nestoji. 11kubo Ak to patrilo mne, tak mam verziu s hlbsim kufrom, bez rezervy a tretieho radu sedaciek, a prave vdaka tomu sa tam zmesti. No a ze som krpaty a bike len M
zabudli ste na pežot 5008 MPV, jazdí ho žena už 7 rok.. aktuálne má 135tis, na rodinne vozidlo top do kufra som dal 3 biky so zhodeným predným a kufre. motor -2l HDI..... kombinovaná spotreba 6,8l
široké je dosť 3ja dospelý v zadu , mame 7miestnu verziu
treba ale brať so silnejším motorom, 1,6ka je malo, ked je auto po strop naložené rodinou. samotné auto má cez 1,6t
napríklad https://www.autobazar.sk/24752760/peugeot-5008-style/ https://www.autobazar.sk/24876769/peugeot-5008-style/
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ale vedeli by ste prosím niekto poradiť nejaké spoľahlivé rodinno-bikerské auto ako náhradu za dosluhujúcu Fabiu 1 combi 1.4 MPI?
Požiadavky: benzín, cena okolo 10 tis.€, aby to malo väčší kufor ako fabia, aby to odviezlo v kufri bez zložených sedačiek kočík/cyklovozík,
aby to vedelo odviezť jednu osobu a 29" full v celku, prípadne 3 osoby a dva biky súčasne.
Určenie je na dennú 15 km trasu do práce, víkendové (cylklo)výlety a prípadne nejaká tá jedna cesta ročne do Chorvátska
Nemusí to byť pekné, high-tech ani žiadna konkrétna značka. Len praktické, bezpečné a spoľahlivé premiestňovadlo.
Vyššia svetlá výška by bol príjemný bonus.
Možností je samozrejme neúrekom, keby nemám limit idem do Subaru Outback, keby chcem nové asi by to bola Dacia Jogger,
ale skôr hľadám nejakú vydarenú MPV jazdenku so štvorvalcovým motorom. Otázka je, čo je lepšie: Touran? Octavia 3 combi? Octavia Scout? C-MAX? S-MAX? Tourneo Courier?
Avensis? Avensis Verso? Passat Variant? Insignia ST ?
Ďakujem vopred za všetky konštruktívne nápady.
ostatné zatial neviem. aj ked rozpočet mám vyšší ako ty.
Jogger kupiš pomerne zánovný a miesta má najviac. ake tuším to má len valčeky.. nový stojí cez 15l
Ale 29" bike bez zlozenie nedam ani do ovela dlhsieho Passatu, problem je ale najme vyska, cize skor na MPV to vidim.
Alhambra/Sharan už mi príde moc veľké auto a manžekla by na tom asi jazdiť nechcela.
Celkom sa mi pozdáva tá Toyota Avensis, resp. Avensis Verso (ten sa robil len do 2012)
Ale žiadne referencie na to auto nemám
Ale 29" bike bez zlozenie nedam ani do ovela dlhsieho Passatu, problem je ale najme vyska, cize skor na MPV to vidim.
Ja som schopný dať 29" full s nevybratým kolesom aj do fabie, keď sedadlo spolujazdca natlačím a sklopím dopredu, ale je to boj.
Výška mi až tak nevadí, kvôli tomu mám 210 mm teleskop. Viac mi vadia skosené piate dvere, tvar krabice alá touran by bol lepší
Inak z toho vyberu s-max, resp. mozno jeho dvojicku Galaxy. S-maxu sa zvazuje strecha smerom dozadu, a to asi na prepravu bikov nechces. Ak by si mal na ruke automat, tak tie, ktore su oznacene ako Powershift, zvyknu skoncit svoju misiu predcasne. Jedine ze v tom niekto menil olej kazdych 60 000. Powershifty sa vyskytuju v autach po facelifte, da sa to zistit podla VIN napr. na fordzona.sk
Auris TS zhodou okolnosti mam doma a je to teda vnutri malicke. V porovnani s Kiou Ceed teda urcite, a o obycajnej Octavke III ani nehovorim. Okrem toho je to strasne nizke, a otvor do kufra je jak do tanku.
Inak jak ja vobec nie som priaznivcom dieslov, tak 2,0 TDCi by som sa relativne nebal. Vyrobili sa toho miliony kusov, diely na to su, az tak moc sa to nes*re.
Vlastnil som aj Focus Mk3 a asi by som sa poobzeral po ňom - i keď možno nie na objem najväčší, ale má krásny široký kufor (cca +10cm voči Octavii) s pravidelným tvarom a hlavne dno kufra v rovine s nakladacou hranou (to považujem pri prevoze bajkov spolu so sedačkami sklopnými do úplnej roviny za dôležitý faktor). 1.0 EB je fajn, mal som ho rád a čo sa týka trojvalca je to iba v hlave... ak štvorvalec tak 1.5 EB pofl, akurát to neviem či bude do 10k €. Dobrý tip okrem klasického C-Maxu je aj Grand C-Max.
TSI v Octavii III/Leone Mk3/Golfe VII sú super a chybu s nimi neurobíš.
BTW môj 29" full nedám do žiadneho auta bez zhodenia predného kolesa (ani do aktuálneho Touranu, ani do 1. gen. Alhambry), takže toto ti celkom závidím
Verso som vtedy pozeral tiež, ale mne pre moje potreby prišlo krátke. Inak fajn autíčko. Fajn je ešte Mazda 6, len treba nájsť pekný, hrdzou nechytený kus, čo ma privádza k ďalšiemu tipu - Mazda 5.
Vidíš a mne sa zas pozdáva, resp corolla, keďže pozerám niečo do 5r.
Po 15rokoch so SCENICkmi ma práve láka niečo menšie. Deti vyrástli, bike vozím sporadicky, spravidla sám....
Problem nastava napriklad v momente, ked za mna 185 cm chces posadit dalsieho takeho. Potom sa 15 minut zdrziavas amputaciou jeho noh. Dieta vo vajci za mnou tiez nehrozi.
Ten druhy rad sedadiel si ešte musím preveriť, mám síce len 182 cm, ale synovia už majú viac a otázka času kedy dajú do zadu mňa 😂
Ano na sanky to mozno skrz dlzku neni, taktiez dlhsie lyze mozu robit problem, ale kocar+bike(kludne aj dva)+milion mensich alebo strednych veci, a stale 3-4 osoby, to do ziadneho kombika nezmestis. Nie nadarmo su to auta pre rodiny... Taktiez vnutri pokial ste neni familia basketbalistov alebo inak "mohutnych" ludi ziadny problem. Pokial su uz decka vacsie alebo casto vozeny vacsi ludia, a kufor na bike neni podmienka, tak ano stredne vacsi kombik bude kvoli dlzke/sirke lepsi. Sam som sa tomuto segmentu dlho branil ale dovtedy len MPV
A k motorizacii, no k tymto autam patri podla mna skratka nafta. Samozrejme kludne aj benzin, ale treba pocitat so spotrebou +-8L a viac, je to skratka krabica. Co je na moj vkus moc. Znamy prave kupil 2r. Tourana 1.8T, paradne auto, jazda aj dynamika, ale 9L... To mi zato nestoji.
11kubo Ak to patrilo mne, tak mam verziu s hlbsim kufrom, bez rezervy a tretieho radu sedaciek, a prave vdaka tomu sa tam zmesti. No a ze som krpaty a bike len M
široké je dosť 3ja dospelý v zadu
treba ale brať so silnejším motorom, 1,6ka je malo, ked je auto po strop naložené rodinou. samotné auto má cez 1,6t
napríklad
https://www.autobazar.sk/24752760/peugeot-5008-style/
https://www.autobazar.sk/24876769/peugeot-5008-style/