Zdravim, cakam kedy mi dojde moj bajk ktory bude mat vidlu Rock shock xc 32 tk 100mm- mala by to byt vzduchova vidla a tie vraj treba nejako spravne nafukat- preto sa pytam ako sa to cele nastavuje
Dolezite je tu vidlicu stlacat pretoze potrebujes dostat piest na miesto kde je ten port. Samotne nafukanie na vyssi tlak nestaci pretoze piest mas na mieste kde je port zavrety. Ty musis nafukanu vidlicu stlacat aby sa piest dostal na spravne miesto v ktorom bude ten port pristupny aj nad piestom aj pod piestom. Vtedy moze ten vyssi tlak pomoct a ak je v porte bordel tak to moze vyssim tlakom pretlacit a vycistit. Ak sa to tymto sposobom nepretlaci tak to niekto bude musiet rozobrat a vycistit. copyrightbikerumor.com bikerumor.com
Pozri sa na obrazok, ten transfer port je ten port o ktorom pisem, je to len drazka v trubke ktora na tom mieste v polohe piestu co je ta biela vec s gumovym tesnenim spaja positivnu a negativnu komoru. Ked je ten piest na hociktorom inom mieste tak to nic nespravi. Teraz si predstav ze mas v negativnej komore vyssi tlak ktory uz pretlaca pozitivku. Chce to vytlacat ten piest ale ten je pevne spojeny s lower leg takze to pritahuje top leg, to je to co sa ti deje, ze sa ti sama vidlica vcucava do zdvihu. Ked sfuknes vidlicu tak sfukavas pozitivku, port mas upchaty takze v negativke mas este vyssi tlak oproti pozitivke takze ti to vidlicu vcucne este viac lebo piest v pozitivke uz nic nestlaca, nic ho nebrzdi.
Este mozes skusit rucne roztiahnut tu vidlicu ale ak sa ti to podari tak sa dostanes do opacneho stavu, z negativky vyfucis viac vzduchu a budes citit horny doraz a vidlica bude menej cistliva. copyrightflowmountainbike.com flowmountainbike.com
Tak som to nafukal na 150, piest sa krasne zdvihol, akurat SAG ledva 10%.
Tak som to aj uplne sfukol, vidla padla dole, a moc sa jej zdvihanim bajku hore ani nechcelo, max 4cm.
Ma to vo vyfuknutom stave chodit hore dole na dorazy lahko?
Nazad som to nafukol aby bol SAG cca 25%, ale to zanorenie bez zataze je stale na urovni 10%nej znacky, t.j. cca 1,5cm od stavu ked je nafuknuta na 150. Ako keby samotna vaha bajku spravila SAG 10%, ked zdvihnem koleso tak sa vidla vysunie o tych 1,5cm.
ma najazdenych cca 1500km, ziadne bajkparky alebo divoke skoky, servisovana nebola.
Je to na servis?
Dik
D.
Nie, je to v poriadku a nie je to na servis a ani port nemas upchaty. Je to typicka vlastnost DebonAir-u, konkretne verzie B1. Ide o to, ze negativka je tam velka a transfer port nie je umiestneny pri top-oute, ale v cca 5% zdvihu.
Pises "Ako keby samotna vaha bajku spravila SAG 10%" - a preco by tomu tak nemalo byt? Ten bajk predsa nevazi 0 kg.
Ako si aj sam konstatoval, ked zdvihnes koleso, vidla sa vysunie na plny zdvih - rovnako tak tomu bude aj na traili, o ziaden zdvih teda neprichadzas
Btw, tym vyznacenym % sagu never uplne, nebyva to presne.. na mojej je to posunute o cca 5%
Nie, je to v poriadku a nie je to na servis a ani port nemas upchaty. Je to typicka vlastnost DebonAir-u, konkretne verzie B1. Ide o to, ze negativka je tam velka a transfer port nie je umiestneny pri top-oute, ale v cca 5% zdvihu.
Pises "Ako keby samotna vaha bajku spravila SAG 10%" - a preco by tomu tak nemalo byt? Ten bajk predsa nevazi 0 kg.
Ako si aj sam konstatoval, ked zdvihnes koleso, vidla sa vysunie na plny zdvih - rovnako tak tomu bude aj na traili, o ziaden zdvih teda neprichadzas
Btw, tym vyznacenym % sagu never uplne, nebyva to presne.. na mojej je to posunute o cca 5%
Velkost hociktorej z komor na to vplyv nema alebo teda nie tak ako to vyznelo. V podstate negativka v soloaire je na to aby bola vidlica citlivejsia. Keby si mal nabombenu len pozitivku tak by si na odtrh potreboval vyssiu silu a zaroven by si mal ostry horny doraz. Negativka tlaci proti pozitivke, vyrovnava tlak cize na odtrh potrebujes mensiu silu. Cize robi vidlicu citlivejsou. Zaroven zjemnuje chod vidlice. Nie je tam na to aby ti vcucla vidlicu do zdvihu.
Pise ze ma sag aj ked zdvihne koleso a to normalne nie je, je to na servis. Som si isty ze servis to urcite fixne tak to sem moze napisat.
Zaroven ak by mal len bike sag 10% aj keby vazil 25kg, tak 25% sag by mal pri kolkych kg?
A ta stupnica ma byt na nule v default stave bez zataze. Ked nie je tak je to chyba.
Inak na starom dualaire si si toto vedel i nasimulovat. Ked si mal v negativke vyssi tlak tak ti zacala ist vidlica do zdvihu ale zvysovala sa ti citlivost. Ked si negativku vlbec nenafukal tak ti to klepalo ale zdvih si mal pod nulou. Nove rs co som mal to mali tiez tak, stupnica nezacinala na nule ale kusok pod
Velkost hociktorej z komor na to vplyv nema alebo teda nie tak ako to vyznelo. V podstate negativka v soloaire je na to aby bola vidlica citlivejsia. Keby si mal nabombenu len pozitivku tak by si na odtrh potreboval vyssiu silu a zaroven by si mal ostry horny doraz. Negativka tlaci proti pozitivke, vyrovnava tlak cize na odtrh potrebujes mensiu silu. Cize robi vidlicu citlivejsou. Zaroven zjemnuje chod vidlice. Nie je tam na to aby ti vcucla vidlicu do zdvihu.
Pise ze ma sag aj ked zdvihne koleso a to normalne nie je, je to na servis. Som si isty ze servis to urcite fixne tak to sem moze napisat.
Zaroven ak by mal len bike sag 10% aj keby vazil 25kg, tak 25% sag by mal pri kolkych kg?
A ta stupnica ma byt na nule v default stave bez zataze. Ked nie je tak je to chyba.
To kde sa ti zastavi piest, ak odmyslime trenia tesneni, gufier, etc.., je dane nie tlakom v jednotlivych komorach, ale silou posobiacou na piest z pozitivnej a negativnej strany.. a tato sila je dana plochou na ktoru posobi tlak, krat tlak v danej komore.. kedze v negativke cast plochy zabera shaft, tak v momente vyrovnania sil, v nej nutne musi byt tlak vyssi.. preto je rozhodujuce v ktorej casti zdvihu sa nachadza eq port - od tohto miesta piest pokracuje dalej v pohybe (pri rebounde) az pokym sa sily nevyrovnaju, co bude pod urovnou eq portu..
Ze ma sag 40 mm aj ked zdvihne vidlu je uplne normalne vzhladom na to, ze v tom case bola vidla vyfuknuta - sila posobiaca na piest je vtedy minimalna (vzhladom na nizky tlak) v porovnani s trenim z gufier/tesneni, ktore je dominujuce a nemozno ho v tomto pripade ignorovat..
Naopak, ked mal vidlu nafuknutu, mal ju sagnutu o cca 15mm no po zdvihnuti sa mu pekne vratila na plny zdvih ako pise.. pri nafuknuti totiz sila tlaciaca na piest je daleko vacsia ako trenia..
Ze je to chyba, s tebou v podstate suhlasim - chyba dizajnu zo strany RS.. a to bol presne ten dovod, preco o 2r po uvedeni debonairu, prisli v 2021 s jeho novou verziou, C1, ktora presne toto riesila (za cenu mensej negativky). staci si pozriet marketingove materialy pri uvedeni, su toho plne internety
By som si laicky myslel, ze vysunutie bude pri oboch tlakoch rovnake, len chod resp citlivost bude tuhsia/lahsia...
Je to sice ebajk, ale moze ta vaha bajku urobit take uvodne zanorenie pri nizsom tlaku?
Uplne v pohode moze, ja mam klasicky "akusticky" bajk, ma cca 15 kg, vidla Lyrik, 150mm zdvih a chova sa uplne rovnako.. zanori sa cca po 10% (v skutocnosti ked to poctivo premerias, je to skor 5%, ta stupnica je nepresne vyznacena..)
Na tej druhej foto, po tom co si ju fukol na 150 psi, si ju aj prepruzil, aby sa vyrovnali tlaky v komorach?
Ak ta to irituje, riesenim je upgrade na C1 air shaft, cena cca 40e.. treba si ale uvedomit, ze na konci dna aj tak mieris na nejaky konkretny sag a ten bude stale ten isty, ci si zacal s nezatazenym bajkom na 0mm alebo 10mm.. rajdy budu v tej istej vyske ked uz na nom budes sediet.. stale budes mat k dispozicii zvysnych 75% sagu
Ahoj, ano prepruzoval som stale ako som fukal.
OK, uz som v obraze, vdaka. Neirituje ma to, len som nechcel nieco/ servis, opravu/ zanedbat aby sa to nenavratne odpalilo a riesenim by bola uz len nova vidla.
To co objednavate a o com dookola pisete je len fix ktory riesi dosledok problemu ktory nastal. Dosledok su nevyrovnane tlaky v komore. Problem je ze k tomu doslo a cez port urceny na vyrovnanie sa to nevie fixnut.
Why do RockShox forks tend to sag by a few millimetres?
To understand what the new upgrade does, you first need to understand the internals of the fork. Situated inside the right-hand upper tube is a notch or dimple, which is there to equalise the air pressure between the positive and negative air chambers. This dimple is positioned in such a way that the equalisation happens with the fork sagged, that is to say at approximately 25% into its travel. However, due to the increasingly large negative air chamber, the fork tends to contract by a few millimetres if the negative air chamber has a higher pressure than the positive air chamber.
Je to napisane salamunsky ale v preklade k sucknutiu u starsieho typu dochadzalo castejsie pretoze negativna komora bola vacsia a uz pri mensom rozdiely v tlakoch ak bol tlak v negativke vacsi tak vcuclo vidlicu. Kedze je tam ale ten port tak by to normalne nemalo vadit a tlaky by sa mali vyrovnat, vsakze. Z nejakeho dovodu sa to ale nedeje. Preco sa to nedeje? Lebo cez ten port nevie vyrovnat tlaky. Preco to nevie vyrovnat tie tlaky? Pretoze cez ten port nie su spojene tie dve komory.
A podla tohoto
How does the new DebonAir upgrade work?
Since it isn’t possible for RockShox to move the position of the equalisation notch in the upper tube, they’ve simply moved the air spring piston upwards by lengthening the shaft nut of the air spring shaft. That way, the piston and the equalisation dimple are lined up with the fork fully extended. As a result, the latest DebonAir upgrade allows the positive and negative air chambers to equalise with the fork extended instead of at 25% sag. On the one hand, this has the advantage that the fork will no longer contract, seeing as the air chambers are always able to equalise. And on the other hand, the air chambers don’t need additional equalising when putting air into the fork.
To mozno ani nefixne tento problem ked znovu nastane. Predstav si ze ti prepusti vzduch z pozitivky do negativky a vidlicu ti to vcucne. Vyrovnavaci port je ale pristupny len v 0% sagu takze sa ti tlaky nevyrovnaju
Este by som sa asi pytal i to preco doslo k takemu rozdielu tlakov. Ak nebol zasah do pozitivky tak bud nieco uniklo z pozitivky von alebo cez tesnenia do negativky. 1500km by uz proste chcelo servis, hlavne nova vidlica chce ten servis este skor ako odporucany interval.
To co objednavate a o com dookola pisete je len fix ktory riesi dosledok problemu ktory nastal. Dosledok su nevyrovnane tlaky v komore. Problem je ze k tomu doslo a cez port urceny na vyrovnanie sa to nevie fixnut.
To mozno ani nefixne tento problem ked znovu nastane. Predstav si ze ti prepusti vzduch z pozitivky do negativky a vidlicu ti to vcucne. Vyrovnavaci port je ale pristupny len v 0% sagu takze sa ti tlaky nevyrovnaju
Este by som sa asi pytal i to preco doslo k takemu rozdielu tlakov. Ak nebol zasah do pozitivky tak bud nieco uniklo z pozitivky von alebo cez tesnenia do negativky. 1500km by uz proste chcelo servis, hlavne nova vidlica chce ten servis este skor ako odporucany interval.
Ved to si prave napisal a odcitoval zo zdrojov to, co vravim od zaciatku - ze B1 shaft sa zanara pod vahou bajku kvoli nevhodne navrhnutemu dizajnu zo strany RS a sice - umiestneniu eq portu + velkosti negativky.. a toto ziadne rozobratie a vycistenie portu ako si na zaciatku navrhoval nefixne.. je to vlastnost B1 shaftu.. a dovod preco vznikol nasledne C1..
Ved to si prave napisal a odcitoval zo zdrojov to, co vravim od zaciatku - ze B1 shaft sa zanara pod vahou bajku kvoli nevhodne navrhnutemu dizajnu zo strany RS a sice - umiestneniu eq portu + velkosti negativky.. a toto ziadne rozobratie a vycistenie portu ako si na zaciatku navrhoval nefixne.. je to vlastnost B1 shaftu.. a dovod preco vznikol nasledne C1..
To je prave to ze to nepisem. Pisem, ze nech uz je ten port na akomkolvek mieste tak je tam na to aby vyrovnal tlaky. V pripade novsej verzie to vyrovnava v uplnom extendnuti, v pripade starsej verzie niekde v zdvihu, podla vsetkeho v oblasti odporucaneho sagu. Kedze ale nepomohlo ani uplne nafukanie, ani stlacanie vidlice, ani postupne fukanie a stlacanie vidlice a ani vytahovanie vidlice, tak ten port proste nefunguje.
A pisem, ze novsia verzia s upravenou komorou robi len to, ze ked sa upcha port, tak to vtahovanie vidlice nie je az take radikalne.
Porty sa upchavaju celkom bezne na mozno vsetkych vidliciach s tymto riesenim.
A nakoniec pochopil som ze v tomto pripade ide uz o updatnutu vidlicu so zazracnym riesenim kde tento problem vraj nenastava.
Inak v jednom tom videu su i navody ako to fixnut.
Ak je port uplne dole tak by malo stacit vytiahnut vidlicu rucne. Odtiahnut vrchne a spodne nohy od seba. Ak sa to nefixne tak servis vidlice uz aj s vymenou tesneni
Hm.... cize problem nebude v starej verzii airshaftu. C1 by sa zanarat nemala, dobre chapem?
Nemala by sa, resp len zanedbatelne.. otazne je, ci sa v tvojom pripade nezanara kvoli tomu, ze ide o e-bike a ten uz cosi vazi..
Ak zdvihnes koleso a pocas toho POMALY vypustis vsetok vzduch, vidla sa zanori? Ak ano, kolko cca?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Pozri sa na obrazok, ten transfer port je ten port o ktorom pisem, je to len drazka v trubke ktora na tom mieste v polohe piestu co je ta biela vec s gumovym tesnenim spaja positivnu a negativnu komoru. Ked je ten piest na hociktorom inom mieste tak to nic nespravi. Teraz si predstav ze mas v negativnej komore vyssi tlak ktory uz pretlaca pozitivku. Chce to vytlacat ten piest ale ten je pevne spojeny s lower leg takze to pritahuje top leg, to je to co sa ti deje, ze sa ti sama vidlica vcucava do zdvihu. Ked sfuknes vidlicu tak sfukavas pozitivku, port mas upchaty takze v negativke mas este vyssi tlak oproti pozitivke takze ti to vidlicu vcucne este viac lebo piest v pozitivke uz nic nestlaca, nic ho nebrzdi.
Este mozes skusit rucne roztiahnut tu vidlicu ale ak sa ti to podari tak sa dostanes do opacneho stavu, z negativky vyfucis viac vzduchu a budes citit horny doraz a vidlica bude menej cistliva.
Tak som to aj uplne sfukol, vidla padla dole, a moc sa jej zdvihanim bajku hore ani nechcelo, max 4cm.
Ma to vo vyfuknutom stave chodit hore dole na dorazy lahko?
Nazad som to nafukol aby bol SAG cca 25%, ale to zanorenie bez zataze je stale na urovni 10%nej znacky, t.j. cca 1,5cm od stavu ked je nafuknuta na 150. Ako keby samotna vaha bajku spravila SAG 10%, ked zdvihnem koleso tak sa vidla vysunie o tych 1,5cm.
ma najazdenych cca 1500km, ziadne bajkparky alebo divoke skoky, servisovana nebola.
Je to na servis?
Dik
D.
Nie, je to v poriadku a nie je to na servis a ani port nemas upchaty. Je to typicka vlastnost DebonAir-u, konkretne verzie B1. Ide o to, ze negativka je tam velka a transfer port nie je umiestneny pri top-oute, ale v cca 5% zdvihu.
Pises "Ako keby samotna vaha bajku spravila SAG 10%" - a preco by tomu tak nemalo byt?
Ako si aj sam konstatoval, ked zdvihnes koleso, vidla sa vysunie na plny zdvih - rovnako tak tomu bude aj na traili, o ziaden zdvih teda neprichadzas
Btw, tym vyznacenym % sagu never uplne, nebyva to presne.. na mojej je to posunute o cca 5%
D.
Pises "Ako keby samotna vaha bajku spravila SAG 10%" - a preco by tomu tak nemalo byt?
Ako si aj sam konstatoval, ked zdvihnes koleso, vidla sa vysunie na plny zdvih - rovnako tak tomu bude aj na traili, o ziaden zdvih teda neprichadzas
Btw, tym vyznacenym % sagu never uplne, nebyva to presne.. na mojej je to posunute o cca 5%
Velkost hociktorej z komor na to vplyv nema alebo teda nie tak ako to vyznelo. V podstate negativka v soloaire je na to aby bola vidlica citlivejsia. Keby si mal nabombenu len pozitivku tak by si na odtrh potreboval vyssiu silu a zaroven by si mal ostry horny doraz. Negativka tlaci proti pozitivke, vyrovnava tlak cize na odtrh potrebujes mensiu silu. Cize robi vidlicu citlivejsou. Zaroven zjemnuje chod vidlice. Nie je tam na to aby ti vcucla vidlicu do zdvihu.
Pise ze ma sag aj ked zdvihne koleso a to normalne nie je, je to na servis. Som si isty ze servis to urcite fixne tak to sem moze napisat.
Zaroven ak by mal len bike sag 10% aj keby vazil 25kg, tak 25% sag by mal pri kolkych kg?
A ta stupnica ma byt na nule v default stave bez zataze. Ked nie je tak je to chyba.
Je to sice ebajk, ale moze ta vaha bajku urobit take uvodne zanorenie pri nizsom tlaku?
Pise ze ma sag aj ked zdvihne koleso a to normalne nie je, je to na servis. Som si isty ze servis to urcite fixne tak to sem moze napisat.
Zaroven ak by mal len bike sag 10% aj keby vazil 25kg, tak 25% sag by mal pri kolkych kg?
A ta stupnica ma byt na nule v default stave bez zataze. Ked nie je tak je to chyba.
To kde sa ti zastavi piest, ak odmyslime trenia tesneni, gufier, etc.., je dane nie tlakom v jednotlivych komorach, ale silou posobiacou na piest z pozitivnej a negativnej strany.. a tato sila je dana plochou na ktoru posobi tlak, krat tlak v danej komore.. kedze v negativke cast plochy zabera shaft, tak v momente vyrovnania sil, v nej nutne musi byt tlak vyssi.. preto je rozhodujuce v ktorej casti zdvihu sa nachadza eq port - od tohto miesta piest pokracuje dalej v pohybe (pri rebounde) az pokym sa sily nevyrovnaju, co bude pod urovnou eq portu..
Ze ma sag 40 mm aj ked zdvihne vidlu je uplne normalne vzhladom na to, ze v tom case bola vidla vyfuknuta - sila posobiaca na piest je vtedy minimalna (vzhladom na nizky tlak) v porovnani s trenim z gufier/tesneni, ktore je dominujuce a nemozno ho v tomto pripade ignorovat..
Naopak, ked mal vidlu nafuknutu, mal ju sagnutu o cca 15mm no po zdvihnuti sa mu pekne vratila na plny zdvih ako pise.. pri nafuknuti totiz sila tlaciaca na piest je daleko vacsia ako trenia..
Ze je to chyba, s tebou v podstate suhlasim - chyba dizajnu zo strany RS.. a to bol presne ten dovod, preco o 2r po uvedeni debonairu, prisli v 2021 s jeho novou verziou, C1, ktora presne toto riesila (za cenu mensej negativky). staci si pozriet marketingove materialy pri uvedeni, su toho plne internety
Je to sice ebajk, ale moze ta vaha bajku urobit take uvodne zanorenie pri nizsom tlaku?
Uplne v pohode moze, ja mam klasicky "akusticky" bajk, ma cca 15 kg, vidla Lyrik, 150mm zdvih a chova sa uplne rovnako.. zanori sa cca po 10% (v skutocnosti ked to poctivo premerias, je to skor 5%, ta stupnica je nepresne vyznacena..)
Na tej druhej foto, po tom co si ju fukol na 150 psi, si ju aj prepruzil, aby sa vyrovnali tlaky v komorach?
Ak ta to irituje, riesenim je upgrade na C1 air shaft, cena cca 40e.. treba si ale uvedomit, ze na konci dna aj tak mieris na nejaky konkretny sag a ten bude stale ten isty, ci si zacal s nezatazenym bajkom na 0mm alebo 10mm.. rajdy budu v tej istej vyske ked uz na nom budes sediet.. stale budes mat k dispozicii zvysnych 75% sagu
OK, uz som v obraze, vdaka. Neirituje ma to, len som nechcel nieco/ servis, opravu/ zanedbat aby sa to nenavratne odpalilo a riesenim by bola uz len nova vidla.
Tu je pripadne riesenie ak som spravne pochopil
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/nahradne-diely/rockshox-air-spring-upgrade-kit-debonair-c1-140mm-pike-b1-revelation-a1-2018.html
RockShox Air Spring Upgrade Kit - DebonAir C1 140mm PIKE B1+ / REVELATION A1+ (2018+)
46,99 €
MOC 57,99 €https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/vidlice-a-tlmice/prislusenstvo/nahradne-diely/rockshox-seal-head-upgrade-kit-debonair-c1-35mm-seal-head-v-baleni-seal-head-a-specificka-matka.html
RockShox seal Head Upgrade Kit - DebonAir C1 35mm Seal Head (v balení seal head a špecifická matka)
28,99 €
MOC 35,99 €https://www.youtube.com/watch?v=Y-UfHFI4-MM
https://www.reddit.com/r/bikewrench/comments/qwzyr0/rockshox_revelation_suck_down/
https://singletrackworld.com/forum/topic/help-with-rs-revelation-fork-please/
To co objednavate a o com dookola pisete je len fix ktory riesi dosledok problemu ktory nastal. Dosledok su nevyrovnane tlaky v komore. Problem je ze k tomu doslo a cez port urceny na vyrovnanie sa to nevie fixnut.
Vid napriklad https://enduro-mtb.com/en/lyrik-pike-yari-revelation-debonair-upgrade-2020/
To understand what the new upgrade does, you first need to understand the internals of the fork. Situated inside the right-hand upper tube is a notch or dimple, which is there to equalise the air pressure between the positive and negative air chambers. This dimple is positioned in such a way that the equalisation happens with the fork sagged, that is to say at approximately 25% into its travel. However, due to the increasingly large negative air chamber, the fork tends to contract by a few millimetres if the negative air chamber has a higher pressure than the positive air chamber.
Je to napisane salamunsky ale v preklade k sucknutiu u starsieho typu dochadzalo castejsie pretoze negativna komora bola vacsia a uz pri mensom rozdiely v tlakoch ak bol tlak v negativke vacsi tak vcuclo vidlicu. Kedze je tam ale ten port tak by to normalne nemalo vadit a tlaky by sa mali vyrovnat, vsakze. Z nejakeho dovodu sa to ale nedeje. Preco sa to nedeje? Lebo cez ten port nevie vyrovnat tlaky. Preco to nevie vyrovnat tie tlaky? Pretoze cez ten port nie su spojene tie dve komory.
A podla tohoto
Since it isn’t possible for RockShox to move the position of the equalisation notch in the upper tube, they’ve simply moved the air spring piston upwards by lengthening the shaft nut of the air spring shaft. That way, the piston and the equalisation dimple are lined up with the fork fully extended. As a result, the latest DebonAir upgrade allows the positive and negative air chambers to equalise with the fork extended instead of at 25% sag. On the one hand, this has the advantage that the fork will no longer contract, seeing as the air chambers are always able to equalise. And on the other hand, the air chambers don’t need additional equalising when putting air into the fork.
To mozno ani nefixne tento problem ked znovu nastane. Predstav si ze ti prepusti vzduch z pozitivky do negativky a vidlicu ti to vcucne. Vyrovnavaci port je ale pristupny len v 0% sagu takze sa ti tlaky nevyrovnaju
Este by som sa asi pytal i to preco doslo k takemu rozdielu tlakov. Ak nebol zasah do pozitivky tak bud nieco uniklo z pozitivky von alebo cez tesnenia do negativky. 1500km by uz proste chcelo servis, hlavne nova vidlica chce ten servis este skor ako odporucany interval.
https://www.sram.com/en/service/models/fs-rvl-rc-a3?t=41T01057468
SN: 41T01057468
https://www.youtube.com/watch?v=Y-UfHFI4-MM
https://www.reddit.com/r/bikewrench/comments/qwzyr0/rockshox_revelation_suck_down/
https://singletrackworld.com/forum/topic/help-with-rs-revelation-fork-please/
To co objednavate a o com dookola pisete je len fix ktory riesi dosledok problemu ktory nastal. Dosledok su nevyrovnane tlaky v komore. Problem je ze k tomu doslo a cez port urceny na vyrovnanie sa to nevie fixnut.
Vid napriklad https://enduro-mtb.com/en/lyrik-pike-yari-revelation-debonair-upgrade-2020/
To mozno ani nefixne tento problem ked znovu nastane. Predstav si ze ti prepusti vzduch z pozitivky do negativky a vidlicu ti to vcucne. Vyrovnavaci port je ale pristupny len v 0% sagu takze sa ti tlaky nevyrovnaju
Este by som sa asi pytal i to preco doslo k takemu rozdielu tlakov. Ak nebol zasah do pozitivky tak bud nieco uniklo z pozitivky von alebo cez tesnenia do negativky. 1500km by uz proste chcelo servis, hlavne nova vidlica chce ten servis este skor ako odporucany interval.
Ved to si prave napisal a odcitoval zo zdrojov to, co vravim od zaciatku - ze B1 shaft sa zanara pod vahou bajku kvoli nevhodne navrhnutemu dizajnu zo strany RS a sice - umiestneniu eq portu + velkosti negativky.. a toto ziadne rozobratie a vycistenie portu ako si na zaciatku navrhoval nefixne.. je to vlastnost B1 shaftu.. a dovod preco vznikol nasledne C1..
Hm.... cize problem nebude v starej verzii airshaftu. C1 by sa zanarat nemala, dobre chapem?
To je prave to ze to nepisem. Pisem, ze nech uz je ten port na akomkolvek mieste tak je tam na to aby vyrovnal tlaky. V pripade novsej verzie to vyrovnava v uplnom extendnuti, v pripade starsej verzie niekde v zdvihu, podla vsetkeho v oblasti odporucaneho sagu. Kedze ale nepomohlo ani uplne nafukanie, ani stlacanie vidlice, ani postupne fukanie a stlacanie vidlice a ani vytahovanie vidlice, tak ten port proste nefunguje.
A pisem, ze novsia verzia s upravenou komorou robi len to, ze ked sa upcha port, tak to vtahovanie vidlice nie je az take radikalne.
Porty sa upchavaju celkom bezne na mozno vsetkych vidliciach s tymto riesenim.
A nakoniec pochopil som ze v tomto pripade ide uz o updatnutu vidlicu so zazracnym riesenim kde tento problem vraj nenastava.
Inak v jednom tom videu su i navody ako to fixnut.
Ak je port uplne dole tak by malo stacit vytiahnut vidlicu rucne. Odtiahnut vrchne a spodne nohy od seba. Ak sa to nefixne tak servis vidlice uz aj s vymenou tesneni
Nemala by sa, resp len zanedbatelne.. otazne je, ci sa v tvojom pripade nezanara kvoli tomu, ze ide o e-bike a ten uz cosi vazi..
Ak zdvihnes koleso a pocas toho POMALY vypustis vsetok vzduch, vidla sa zanori? Ak ano, kolko cca?
Pomaly som vyfucal vidlu, koleso zdvihnute.
Zanorenie/vcicnutie riadne, cca 5cm. Vid foto.
Potom som skusil trik z 1.videa od grafana , vyfucanu vidlu som prudko vytiahol, a cuduj sa svete zasycalo a vnutorne nohy sa pekne vytiahli.
Dofukal na SAG 25 a som vysmiaty.
Dakujem obom za pomoc.