Lokalizácia
Formulár sa odosiela
lubo_j Tak potom ok, to bol hlavny predpoklad a hned 150g dole, pre zvysnych <50 uz nema zmysel menit za ultimate. Nevidno dobre teleskop ale ak je povodny xfusion 600g+ tak napr. s “obyc” BY revive 100g minus, pises povodne sedlo/predstavec tam bude urcite 50+50g voci “beznym” lepsim/top kompo (150+80g) a vzhladom k tomu som predpokladal aj rajdy 200+ kde da da rovnako usetrit dalsich 50 na “beznych” vyslednych 150g. To bolo toho cca pol kila, bez pohladu na kolesa ;-)
Imho dnesne 120mm fully s ramami pod 2kg, s vidlicami a kolesami do 1,5kg na najvyssich sadach pohonu, teleskopom do pol kg a “top beznych” komponentoch sa musia zmestit do 11kg, inac je niekde chyba, resp. sa nejedna o top verziu. Nehovoriac o 100mm zdvihoch, to musi podliezat, resp. byt na urovni 10,5kg. Stale myslene pri ohadzani “tym najlepsim co sa da”, z beznej produkcie.
Zobraziť komentár 02.08.2023 - 20:31:01
02
V prvom rade ta hmotnost je ako som pisal aj s plnym swatboxom cca 450g (dusa, montpaka, co2, multikluc, nitovacka, rychlospojka), 2 kosikmy a drziakom na wahoo.
Uz len bez toho swatboxu je to rovnych 11kg. A este som zabudol spomenut ze tam mam aj chainguide od MRP.
Teleskop je BY Divine. Predstavec je original ale vazi tusim 88g a riadidla Truvativ Descendant maju 200g. Lahsie nie su ani S-Works. Jasne sa daju kupit lahsie ale uspora je tam v prvom rade tym ze je tam menej materialu. Sedlo ma nejaky 235g tusim, takze je tam povedzme 80g rezerva.
Aj kolesa sa daju lahsie ako tie Rovaly co maju 1440g ale bude to zas na ukor materialu na rafiku alebo poctu spic. Plaste su tiez so spevnenymi bocnicami a kazdy ma cca 720g... na kazdom by som usetril 50g keby som kupil lite verziu. Pripadne sa da kupit S Works Renegade 2.2 a len na tom usetrim 300g, ale bude to dobre tak na casovku do kopca.
A aj XTR je lahsie ako ta zmeska XX1 a X01 co tam mam, ale zas elektrika je elektrika.
backyfx V porovnani s mojim nemas wattmeter ani zamykanie tlmica vidlice, ani chainguide. To mas hned + 300g. Dalsich 300g je to ze nemam S-Works ram. Teleskopka tiez vyzera ze mas kratsi zdvih a tipujem ze plaste budu vo verzii Lite. A aj pedale mas lahsie ako u mna klasicke XTR. A len kolesa Bike Ahead stoja na bike24 3600 euro :)
Ako pisem, da sa z toho mojho bicykla dat vaha dole ale uz to bude riadne drahe a prinos velmi marginalny.
Zobraziť komentár 02.08.2023 - 22:10:40
00
Ja ale ani netvrdim ze dostat to na 9.8kg bolo lacne, to teda vobec nie... Zamykanie tlmica a vidlice nemam lebo nechcem zbytocne dalsie kable a takto mi to vyhovuje. Povodne som ten bike vyskladal na DUKE rafikoch so 180tkami nabojmi, ktore mali o 200g menej ako tieto Biturba. Ram s-works je lahsi o cca 100-150g od speslu, urcite to neni 300g. Teleskop je 100mm vo verzii SL a plaste su ProWall verzia ;)
Zobraziť komentár 02.08.2023 - 22:19:52
00
lubo_j Vobec som to nemyslel v zlom, bike mas paradny, len som reagoval na pojmy ako ”skoro najlepsie” pri pohlade na select+ a povodnym niektorym dielom alebo ze bez “exotiky” to nejde. V tvojom pripade to je jednoznacne ten swat box a si na mnou spominanych 11kg, svet je v poriadku ;-) Vobec sa netrap pre tych par deka ktore som vypichol ako priklad…
Zobraziť komentár 02.08.2023 - 22:21:43
00
Ja to neberiem v zlom :) Pisal som "skoro najlepsie", len aby som kolegovi ukazal kde sa da dostat s vahou pri Epic Evo, kym este nezacnu cenovky komponentov letiet prudko nahor (veci ako Darimo, Extralite atd)...
Napokon aj SID Select+ je "skoro najlepsia" vidla od RockShox :) Lepsia je len Ultimate, ale horsich maju v ponuke kopec (Judy, Recon, Reba...).
Viem, ze tam mam nejaku vahu navyse, ale vacsinou je to preto aby som mal istotu ze nezostanem niekde v lese daleko od domu s nepojazdnym bikom. Pripadne aby som maraton neskoncil s vysledkom DNF :)
Zobraziť komentár 03.08.2023 - 10:19:43
00
Inak so SIDkou ste nemali problémy? Lebo teraz posledne dva dni riešim, že mám hlavove uvoľnené, a skúšal to všemožne opraviť, už nevedel ako to dotiahnuť. Vôlu bolo cítiť ako ked je hlavove uvolnene a take buchanie bolo počuť. Dnes som zistil že to nerobí hlavové ale SIDka ma ako keby vnútri niečo uvoľnene. Našiel som si aj na internete, že častým problém a je to iba na reklamáciu. Celkom paráda na novom bajku čo som ešte ani jazdiť nestihol :|
Zobraziť komentár 03.08.2023 - 13:15:46
00
FiBBRLZ Bohuzial moj kamos kupil 2021 bike a to iste na Sid-e. Vnutri povolilo ulozenie pre vnutorneho nohy a tak reklamacka a dali mu cele vonkajsie nohy nove. Co su chalani vo Svajci, to iste ta riesili. Bohuzial musis to dat na reklamaciu
Zobraziť komentár 03.08.2023 - 13:43:03
00
Tak ja odkedy som rozbil sklo na vahe neviem koľko váži :-) Moj Epic je taky hybrid medzi Expertom až Pro čkom neodhodlal som sa na AXS tak zas ale su na ceste 4piestove G2Ultimate a SID ka ma volu na jednej nohe ale už bude mať takmer 1000km bez servisu a uz by si aj zasluzila 😂 no pohravam sa aj s výmenou za FOX

Prílohy:

IMG_4128.jpeg
IMG_4128.jpeg 316.29 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down

IMG_4115.jpeg
IMG_4115.jpeg 454.21 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up4thumb_down

Zobraziť komentár 03.08.2023 - 19:09:27
05
Ta vola sa da ako odstranit?
Zobraziť komentár 03.08.2023 - 20:55:31
00
Servis po 1000km? To snad nie. Vola sa da odstranit jednoducho. Vymenou spodnych noh.
Zobraziť komentár 03.08.2023 - 21:19:36
01
Tak zatial som neprekrocil pri tych 1000km 50h podľa Stravy co je predpísaný malý servisný interval a tiež je tam minimálne tretina jazda po asfaltovej cyklotrase tak zas si nemyslím že to bude nejaký problém.
Zobraziť komentár 04.08.2023 - 05:28:04
00
Ani maly servis netreba robit tak casto. Kebyze mam robit hoci len maly servis po 50h, to by pre mna znamenalo, ze od zaciatku roka doteraz by som ho musel robit 7x! To skor dodrbem tu vidlicu tak castym rozoberanim. Vidlica ma najazdenych cez 10 000 a ma za sebou 2x maly servis (u mna je to vratane premazania vzduchovej komory). Nikdy sa mi neminul olej v spodnych nohach, ten co tam ostal nebol vyrazne znecisteny a stale chodi na zaciatku zdvihu krasne citlivo.
Zobraziť komentár 04.08.2023 - 06:42:29
07
Krásne keď niekto niekoho odhovára od preventívneho servisu 😅 každý nech si robí ako uzná za vhodné...
Zobraziť komentár 04.08.2023 - 07:34:48
00
Samozrejme. Ja pisem na zaklade svojich dlhorocnych skusenosti, stoviek hodin a tisicov km. Znizenie zivotnosti svojich vidlic nebadam. Ziadna vola v puzdrach, ani obruseny elox. Kludne sa v tom sparaj kazdych 50h, mne je to jedno. Nikoho od nicoho neodhovaram, davam len realny svoj pohlad.
Zobraziť komentár 04.08.2023 - 07:52:56
014
Tiež mi to príde prehnane zavčasu.
U mňa servis po dvoch sezónach vždy.
( cca 12 000-15 000 km )
Vždy výmena oleja, tesnení, prachoviek aj gufer.
No starám sa - čistím, mažem z vonku nohy / guferá silikónovým olejom.
...a to jazdím aj v zime
Zobraziť komentár 04.08.2023 - 07:58:34
03

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up