Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftlubo_j napísal:
zihadlo 5 Nezalezi velmi ze ci usetrim na loziskach par euro. Su tie SKF v niecom lepsie ako original DT Swiss, alebo iba je tam trochu lepsia cena?

skor ako znacku by som riesil sposob tesnenia, pre mtb kolesa uprednostnujem kontaktne (vacsia tesnost na ukor odporu)
Zobraziť komentár 04.09.2023 - 17:44:28
01
No to uz je vec vkusu...ja tam naklepavam skf a neriesim.....
Dnes som menil rapkac 36 za 54z

Prílohy:

IMG_20230904_145442_118.jpg
IMG_20230904_145442_118.jpg 152.83 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 04.09.2023 - 18:22:00
00
No, vezmem teda original DT Swiss a pokoj.
Ale na ani jednu z mojich povodnych 3 otazok som zatial nedostal odpoved :D tak skusim este raz:
- DT 350 predny naboj (rok vyroby 2021) ma tiez loziska 6902? (nasiel som niekde aj info ze 18307, ale neviem ci nejde o starsi model)
- Vidim, ze sa daju kupit "obycajne" a stainless steel DT Swiss loziska. Ak mi nevadi platit viac, su stainless steel lepsie? (hmotnost maju 2 nasobnu oproti standard)
Pytam sa na konkretne tieto 2 druhy:
https://r2-bike.com/DT-SWISS-Bearing-6902-for-180-RW-Hub-240s-RW-Hub-350-RW-Hub
https://r2-bike.com/DT-SWISS-Bearing-6902-for-180-RW-Hub-240s-RW-Hub-350-RW-FR-440-RW-Hub-Stainless-Steel
- Nejaky tip, kde by mi to vedeli v BA do jedneho-dvoch dni prelisovat?
Zobraziť komentár 04.09.2023 - 18:29:37
00
40€za lozisko je somarina...daj tam tie klasicke...aj tie vydrzia dlho
Zobraziť komentár 04.09.2023 - 18:44:57
01
lubo_j: sa mi nezda, ze 2x tazsie by mali byt, ale tak nemal som v ruke, len sa mi nezda, ze by to lozisko malo 7g. SS su odolne voci korozii. Asi ak nejazdis pri mori, tak klasika by postacila.
Zobraziť komentár 04.09.2023 - 19:20:26
00
....ja by som dal SKF s väčšou vôlou ktoré maju značenie C3 alebo aj C4
Zobraziť komentár 04.09.2023 - 19:23:45
01
áno,súhlas-nezáleží ani tak na značke,ale treba tam dať tie z väčšou vôlou-C3 , vyskúšané,po nalisovaní sa lepšie krútia ;)
Zobraziť komentár 04.09.2023 - 20:16:56
01
arrow_leftlto napísal:
Enduro su bez klietky, tie su na capy, na kolesa sa nehodia.....

Mám to chápať tak, že žiadne enduro ložiská nie sú vhodné do kolies?
Zobraziť komentár 04.09.2023 - 21:15:13
00
Eh, zle som to napisal :tmi: Esteze si sa ozval. Enduro ako znacka nie, mal som na mysli MAXy , lebo tie pouzivam do capov :D Tak beriem spat. Kvalitu lozisk enduro inde posudit neviem.
Zobraziť komentár 04.09.2023 - 21:23:14
01
ja som si teraz nieco nacital o loziskach kedze idem menit vo vahadle... MAX su loziska ktore maju maximalny pocet guliciek a su bez klietky, vdaka tomu su vhodne na maximalne zatazenie prave do vahadiel..kde sa nerata s potrebou plneho pohybu.
Cize tieto loziska sa nehodia do Stredu alebo do kolies kedze by ti kradli Watty.

Dalej volnost pohybu ovplyvnuje typ priruby/tesnenia... na vahadlove loziska su ziadane tie s maximalnou tesnostou a s kontaktom kedze by mali najmenej prepustat vodu.
..pri Enduro bearings je to LLU typ lozisk.

LLB je tesnenie ktore dovoluje lozisku tocit sa volnejsie na ukor tesnosti. Teda vhodne skor do stredov a nabojov.

zdroj:
https://cycling.endurobearings.com/pages/bearing-basics-1

Cize do kolies by som z Enduro bearings volil nie MAX lozisko a verziu LLB.. ale kludne ma opravte ak sa mylim.


Naposledy upravil Ixnay dňa 05.09.2023 - 15:56:29, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 05.09.2023 - 15:39:22
00
Nejdem ta opravovat, lebo otazka nestoji ci dobre/zle, je to vec preferencie. Ak pouzijem bezkontaktne tesnenie, tak mi lozisko odide (zhrdzavie) po mesiaci jazdenia v blate skor ako sa stihne znicit. Potom radsej kupim najlacnejsie za 3 ecka a budem ho viackrat do roka vymienat. Alebo kupim drahsie kontaktne, ktore vydrzi dlhsie a ten Watt na MTB mozem ozeliet.

Naopak na cestaku pouzijem bezkontaktne, pretoze jazdim v suchu a pri 30km/h sa mozem hrat s kazdym Wattom usetrenym navyse.

Este doplnim, ze kazda znacka ma oznacenia ine a aj sposob kontaktneho tesnenia ma viac kategorii.
Zobraziť komentár 05.09.2023 - 15:49:27
02
Mám taký "malý" problém s kolesami DT Swiss XM 1700:
Pri každej otáčke mi koleso vydá zvuk, ako keby som mal v dezéne pneumatiky zaseknutý kamienok.

V servise zistili, že to robí ráfik v spoji. Niečím spoj ráfika namazali a vyše roka (cca 4000 km) bol pokoj, no teraz sa problém objavil o5 a (rovnako ako predtým) je čoraz hlasitejší.
Problém sa prejavuje na oboch kolesách.

Stretol sa s tým niekto a vedel by mi poradiť, ako, kde a čím namazať spoj ráfika?
Z vonku ráfika spoj vizuálne ani neviem nájsť a z vnútornej strany mám bezdušovú pásku, ktorú v servise určite dolu nedávali (originál DT Swiss).

Ďakujem.
Zobraziť komentár 27.09.2023 - 11:07:39
00
Nemal by niekto skusenost alebo by netusil, co by mohlo sposobovat vakel do strany na novom zadnom naboji 240 exp v kombinacii s 12-rychlostnou Shimano XT kazetou?
Podlozky tenka/hruba su spravne, aj podlozku pod poistnou maticou mam, tak uz ozaj neviem.
Byva este jedna podlozka medzi kazetou a orechom ale to by podla manualov malo byt len pre XTR kazety, u XT by ta podlozka mala byt sucastou kazety.
Zobraziť komentár 05.01.2024 - 19:58:08
00
Poradi niekto? Toto je v poriadku, ze ta kazeta aj s castou orecha ide vybrat volne rukou?

Prílohy:

IMG_3969.jpeg
IMG_3969.jpeg 226.79 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil totti7210 dňa 24.07.2024 - 10:03:58, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 24.07.2024 - 09:49:28
00
ano v uplnom poriadku - jedna z vyhod dtswiss nabojov
Zobraziť komentár 24.07.2024 - 10:00:07
04
keyboard_arrow_up