Kategórie
Bike-techTi, co kazia meno normalnym cyklistom # cestná cyklistika # komunita # cyklodoprava # skúsenosti # poradenstvo # diskusia # jazda v teréne
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2208060219281939&id=1025467950874511
posledný komentár: 5. 7. 2023 o 16:53
posledný komentár: 2. 9. 2011 o 21:22
Výpredaj -32% Giant TCR Advanced Pro 0 Disc Compact bicykel, carbon
3 049 €
-32%
MOC 4 499 €
Novinka -15% Giant Propel Advanced 1 bicykel, lcicle white
3 549 €
-15%
MOC 4 399 €
Pinarello PRINCE FX TiCR Ultegra Fulcrum Wind 400 disk bicykel, červená
6 999 €
MOC 7 099 €
Novinka -28% Pinarello Dogma X DuraAce Di2 bicykel, xolar sun
od 10 999 €
-28%
MOC 15 299 €
Novinka Giant TCR Advanced Pro 0 Di2 bicykel, ocean twilight/glare chrome
6 299 €
MOC 6 599 €
-13% Giant Propel Advanced 1 28 bicykel, orion nebula, testovací
4 199 €
-13%
MOC 4 799 €
Novinka -16% Superior RR 9.4 bicykel, gloss red/white, poškodená pravá kľuka
2 059 €
-16%
MOC 2 449 €
Výpredaj -18% Orbea ORCA M20iTEAM 28 bicykel, modrá/strieborná
4 749 €
-18%
MOC 5 799 €
-33% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, čierna/strieborná
999 €
-33%
MOC 1 489 €
-31% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, biela/čierna, poškriabaný
949 €
-31%
MOC 1 379 €
-38% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, carbon/strieborná
999 €
-38%
MOC 1 609 €
-28% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, multicam/strieborná
999 €
-28%
MOC 1 609 €
pre muffin: vidím, že ďalší klasik, komu nevadí porušovanie predpisov zo strany cyklistov.
Za vsetkych neosvetlenych som to schytal slovne od jednej pani.
Po prichode z vyjazdu (okolo 18.) som vypol svetlo a vydychaval sa pred vchodom, pomaly kruziac. Uz z dialky sa blizila so slovami, ze kde mam svetlo. Tak som jej vysvetlil a navyse zapol a odprezentoval blikanie a funkciu radaru. Vyzerala,ze chape, ale mierne zaskocena, ze nenasla toho praveho, neosvetleneho. Ze stretava vela takych, co maju biele svetlo vpredu na prilbe a vzadu nic.
Paradoxne, slovnu sprsku som dostal ja. Skoda, ze nesla okolo o nejakych 10 sekund skor.
Takze prosba pre ostatnych, ak nesvietite,sviette.
(A pre mna poucenie vypinat svetla/radar az vnutri vo vchode
Ja poslednych 150m z vyjazdu musim po chodniku. To idem rychlostou rychlochodca, svetlo na minime, sklopene, aby ani mensie deti neoslepovalo. Svetlo vypinam ako zosadam pred vchodom. Nikto sa nestazoval zatial
Pomaly kruziac = rychlost/pomalost chodca, niekedy aj menej
Mame tu pesiu/obytnu zonu, slepa ulica s autami parkujycimi kolmo na dom, medzi autami a domom je cc 4-5 metrov zdielany chodnik/cesta.
A oslovila ma, ked som mal predne koleso na schodiku do vchodu.
(Ale ano, vypol som ho tych 10sekund skor, cestne uznavam)
Inak, bezne predne nesklapam,ale prekryjem rukou.
pre muffin: vidím, že ďalší klasik, komu nevadí porušovanie predpisov zo strany cyklistov.
To by ma zaujímalo, ako si na to prišiel. Ja sa nezastávam cyklistov, čo za tmy nesvietia. Ja len poukazujem na to, že byť u nás cyklistom na ceste, bez ohľadu na to, či dodržiavajúcim predpisy, alebo nie, nie je žiadna extra výhra, ako by sa dalo vydedukovať z tvojich komentárov. Infraštruktúra a správanie mnohých šoférov dostáva cyklistov na ceste každodenne do život ohrozujúcich situácií, a to nemusia nič porušovať. Jednoducho ako cyklista na našich cestách nemáš osud vo svojich rukách, si vydaný na milosť tým, ktorých stretneš.
Tentokrát z 'mnohých šoférov dostáva cyklistov na ceste každodenne do život ohrozujúcich situácií' na 'ako keby všetci šoféri chceli zabiť všetkých cyklistov' je teda rozdiel, ktory by mal vediet rozlisit aj ziak (odhadom, nech neurazim) 5. rocnika ZŠ.
Ani život šoféra motorového vozidla nie je v jeho rukách. Ak sa v 90 s niekým čelne zrazím a je jedno, či dostal mikrospánok, alebo nadrzovku predbiehal, tak šanca rozchodiť to je minimálna.
Ale môžeš skúsiť malý experiment - na dva týždne jazdi po Bratislave, alebo inom väčšom meste na Slovensku na bicykli, dodržiavaj všetky predpisy a potom skús napísať, aké to bolo super a ako si sa cítil rovnako bezpečne, ako v aute. Dúfam, že sa nebudeš vyhovárať na to, ako je zlé počasie, treba ti každý deň sťahovať nábytok a ani deti nemôžu ísť do školy pešo, alebo MHD. Veď keď majú u nás cyklisti tak ustlané na ružiach, ako to tu vykresľuješ, nemal by byť problém si to nejako zariadiť.
Kazia meno normalnym cyklistom? Ano. Je to k teme? Ano. Hotovo. Bodka.
Samozrejme odpovede som nedočkal. Zase len všeobecný popis ako sú cyklisti ohrozovaný šoférmi.
Edit: A aby som nezabudol doplniť, je úplne irelevantné, že cyklisti majú základné pravidlá na háku. Dnes podvečer som sa vracal od Gabčíkova do Čunova po tej ceste cez Vojku po zotmení už. Cenním balík 11 cyklistov dole na ceste, na cesťákoch, krásnych tmavých dresoch a bez reflexných prvkov a svetiel. Škoda že ak už som blbec a nemám svetlá a reflexné prvky na sebe, že tam neexistuje alternatívna trasa rovnobežná s tou cestou. Frajerke už rupli nervi, keďže šoférovala ona a keď spomalila a poslala ich hore na hrádzu, ak nechcú byť v telke v kriminovinách, tak sa len dozvedela, aký je ženský pohlavný orgán a podobné chuťovky. Ja chápem, že keď si niekto kúpi Pinarello, nejaký S-works, Giant, BMC (všetko už na kotúčoch, takže žiaden 10 ročný obstarožný model z bazosu), na rukách Fenixy, každý cyklopočítač, všetci už na pohľad veľmi drahé tretry (určite z karbónu), slušivé dresy, že nejak nezostalo 16€ aspoň na takúto sadu svetiel https://www.decathlon.sk/p/300790-65822_suprava-osvetlenia-na-bicykel-led-st-110-usb-predne-a-zadne-svetlo-na-baterie.html#/demodelundefined-8405202/demodelsize-254bez_velkosti alebo si za 1 blbé € kúpiť reflexnú vestu aspoň. To by som snáď čakal veľa.
Ano, k normalnej vybave patri aj svetlo vpredu a vzadu.