niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
208 1,2 74 kW, 115 g/km a e-208 100 kW
Škoda Octavia
Škod Fabia
Kia Ceed
Kia Sportage
Hyundai Tucson
Škoda Kamiq
Hyundai i30
Škoda Scala
Škoda Karoq
Dacia Duster
Toyota Yaris Cross
Hyundai i20
Toyota Corolla
Toyota RAV4
Škoda Kodiaq
Však firmy majú prachy a môžu si nové auto odpočítať, a ešte sa daňoví poplatníci budú im na to skladať??
Tyvoe, toto je teda vysoká škola zovšeobecňovania...
Zda sa mi to trochu blbe, najma voci beznym obcanom co z jasnych dovodov take moznosti nemaju k dispozicii...
Ako priklad, potom aj rozne invalidne prispevky ztp, mozme rozdat uplne kadekomu. Prvy berie vsetko, druhy utre hubu
Keď budú mať ľudia na svojich autách taký nájazd ako firemné autá a odvedú do rozpočtu toľko daní ako firmy, tak sa môžu rozdávať dotácie aj im. Znižovanie emisií nie je charitatívna činnosť. Ktoré autá vytvárajú najviac emisií? Asi nie tie, ktoré majú nájazd 5000 km ročne.
V roku 2023 dosiahol svet peak v produkcii CO2 z generovania elektriny. Dopyt po nej bude stupat, ale narast dopytu bude prekonany narastom kapacity obnovitelnych zdrojov a jadra.
Zdroj: (stoji za precitanie)
https://www.iea.org/reports/electricity-2024/executive-summary
Tu hovorime o celosvetovych emisiach a len pri produkcii elektriny. Ale je to prvy klucovy bod obratu. Tento rok by mal byt pokles 2% dalsie roky do 2026 trochu menej, ale dopyt po elektrine bude rast v priemere o 3,4%.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-02-20/vw-renault-and-stellantis-under-pressure-to-team-up-on-cheap-evs
Aj ked by sa dalo ešte polemizovať.
Napr. o adekvátnej daní, kt. nahradi vypadok spotrebnej dane z palív.
Rozpočet treba naplniť.
Takže ti co nemáte baraky s fv zatial nekupovat.
Pozrite aj diskusiu pod videom
https://youtu.be/JkPQZdS1OtM?si=YdqPNd6jexsuztFK
Aj ked by sa dalo ešte polemizovať.
Napr. o adekvátnej daní, kt. nahradi vypadok spotrebnej dane z palív.
Rozpočet treba naplniť.
Takže ti co nemáte baraky s fv zatial nekupovat.
k tomu mam len jedno ZSE DC nabijanie 0,29 za KWH priemerna spotreba 18kwh = 5,22e
cena elektriny domacnost BEZ FV! 0,13 - 0,16 tj = 2,7ena 100km
spalovak 6l/100 pri 1,5 za liter je 9e
fakt ľudia zoberte si do ruky vyúčtovanie elektriny a kalkulačku pred tým než niečo verejne nezdieľate
ak použivas argument vypadok spotrebnej dane z palív tak tam zarátaj aj to že od 2027 sa budu zarátavať emisne povolenky aj do ceny palív a to na rozdiel od tvojho aruguemntu nie je špekulacia.
https://www.instagram.com/p/C1btmGIL7OI/
U nas vo firme pouzivaju niektori kolegovia BEV aj na zahranicne cesty (najma AT, CZ, DE) a prax je taka, ze rychle nabijanie na dialniciach je vacsinou drahsie ako spalovak.
Darmo ze mas aj 3 karty napr ZSE, Ionity a Greenway + v takom Nemecku najst na dialnici partnersku nabijacku je niekedy uspech, niekedy musis napriek tomu zist 10 km z dialnice.
A realne u dnesnych aut potrebujes nabijacky aspon 100kW, idealne 150-200kW.
A lacnejsie to nebyva, bezne dialnicna spotreba mas 22-25kwh x minimalne 0,6 €/kWh (neraz viac), cize si na cca 14-15 €/100 km, co zodpoveda cca 9-10 litrovej spotrebe benzinu/nafty. A to je vyrazne viac ako bezne porovnatelne auta.
Ja len pre poriadok, aby sme sa drzali realnych skusenosti
Samozrejme, ak niekto nabija doma, tak je to iny pribeh.
Ale podavat to, akoze vseobecne je to lacnejsie, nie je korektne.
Cize 1:1 so spalovakom.
A ak by to bolo v zime, tak samozrejme o nieco viac.
OK, dalo by sa to tak preklopiť, že aj spalovák napr. SUV benzín nemá pri 130km/h spotrebu 6litrov ale 9, čiže 9*1,65=15€.
Proste pre každého výjdu náklady rôzne, nedá sa to tak zovšeobecniť, že elektro je vždy 2x lacnejšie ako spalovák a naopak. Nedajú sa porovnávať hrušky a jablká. A momentálne elektrá nie sú ideálne pre menej technicky/logicky nadaných.
A ako som ukazal, ani pri cene nabijania u Tesly to nevyjde lacnejsie, ked pocitas s realnou spotrebou.
A u inych znaciek BEV mozes mat naklady pri dlhej ceste zial necakane aj takmer 2x take vysoke ako u spalovaku, nie je problem kombinacia 24kWh x 0,8 € a si na 19 € / 100 km co je naozaj vela, ak ides napr 1000 km (dajme tomu, ze prvych 250-300 mas este lacno z domu).
Ibaze je trochu rozdiel, ze bezne u spalovaku natankujes a mas dojazd 800 km (v segmente strednej triedy ako model 3 bezne aj 1000 km), cize ovela mensia sanca, ze si nuteny tankovat draho na dialnici.
Kdezto s BEV realne dobijas po 250-300 km.