niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Model Y second best-selling car (prvý novinka volvo EX30)
Best first month of the quarter ever and +44% vs. the previous one
Best April ever
Year-to-date -1% over same period last year
a ešte je zaujimava krajina mimo EU kde sa na dotacie ani cenu nehrá
2.2% Tesla market share for April.
Model Y second best-selling car
Second best April ever
Year-to-date +82% over same period last year
ale určite to nič neznamená a predaje pojdu dole
Podiel BEV na predaji nových áut klesá po znížení dotácií aj v takých bohatých štátoch ako Švédsko a Švajčiarsko. A ešte k tomu sa to deje pri podiele BEV na vozidlovom parku (M1) 6 % vo Švédsku resp. 3 % vo Švajčiarsku.
A nezachránili to ani počty predaných Tesiel.
Predaje BEV vo Švédsku
Predaje vo Švajčiarsku
pokles len 2% a na to že tam odborári pol roka blokovali dovažanie cez lode a tiež servisy to je výborný výsledok
https://cleantechnica.com/2024/05/03/evs-take-56-9-share-in-sweden-volvo-ex30-is-the-top-bev/
a vo švajčiarsku je uplne rovnaka pesnička
https://autovista24.autovistagroup.com/news/cautious-start-2024-car-registrations-transactions-switzerland/
V marci sa predalo vo Švajčiarsku 31 400 BEV. Pokles s februárom 2024 o 30 %.
U súkromných BEV je to za marec prepad v porovnaní s decembrom 2023 o 40 %.
Znižujú sa dotácie a zvyšujú sa dane a aj Švajčiari na to reagujú nižším dopytom.
Februar 2024 - 3,301 BEV
Marec 2024 - 4,765 BEV
Šmejdi niesú výdobytkom iba súčastnej doby ...
Elektromobil je už dnes vo všetkom lepší ako spalovák - okrem jazdného dosahu vs. doba "tankovania". Takže ak máš dobre podmienky na nabíjanie (svoj wallbox) a spôsob využívania auta je vhodný (dajme tomu do 250 km denne), tak je hlúposť kupovat si spalovák.
Neznamena to, ze sa to nezlepsi, ale beriete to obaja ciernobielo.
Kopec ludi byva v bytoch na sidliskach. Nemozu tankovat zo svojho solaru. Nemaju na nove auta, tak jazdia na 10+ rokov starych spalovakoch. Pre vacsinu z nich este elektro nie je vhodne.
Suhlasim s tebou, ze ak vsak mas dom, vlasny solar, nazdis vacsinu po mensom okoli, tak elektro pre teba moze byt lepsie.
Ziadny solar nemame.
V lete nam vyprsi 3-rocny kontrakt na elektriku a ked teraz kukam tak kwh vychadza na velmi podobnu sumu, nieco cez 0.2€/kWh
Dobijame na 230V, 2kW
A samozrejme, ze riesit solar je zbytocne. Urcujuce je, ci moze clovek nabijat z domacej siete, aby nemusel stracat desiatky minut na verejnych nabijackach. Cize pre ludi na sidliskach v podstate sci-fi a prave oni su ta skupina, ktori sa vo velkej miere vozia autami po meste, cize by boli pre nich elektromobily idealne...
Len samozrejme treba mat aj najazd. Ono velka cast spalovakov najazdi rocne tak malo, ze tam skutocne nedava zmysel mat EV za 30k, ked mozes mat spalovak za 3k, co ti len hrdzavie na dvore.
A uz som to tu daval, zse pausal flat safe stoji 89e, za 400kWh. Povedzme ze by EV zralo 20/100km, to je 2000km (straty pri nabijani neratam). Vychadza to 4,45e za 100km. Stale lacnejsie ako benzin aj nafta, a to sa bavime o rychlonabijackach pri hlavnych tahoch, kde nabijes z 20 na 80 tak za 20 min.
V com fabulujem prosimta?
A autá nad 50 000 € jazdia najmä na diaľnici. A tam si môže človek vybrať, či bude jazdiť s naftou za 5 l/100 km alebo nabíjať na ultranabíjačkách za 0,50 €/kWh alebo čakať pol hodiny alebo dlhšie na pomalších lacnejších nabíjačkách.
Pri mojej úvahe mi to vychadza že môžem najazdiť 320 tisic km na nafte.
A tak môžem 10 rokov bezstarostne krizovať eurôpu… bez lacnej elektriky a bez nabijania kade tade.