niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Netraba sa čudovať. Potom tu nájdeš také hlody, že s 3 MW prejde elektromobil 20 000 km a spaľovacie auto 5 000 km.
3 MWh a 20 000 km. Toto by malo byť v časti hlody fóra.
Tu si môžeš aj ty prečítať niečo o energetickej hustote batérií a prečo je tak dôležitá pre elektromobily.
https://www.evlithium.com/Blog/what-is-energy-density-and-why-is-it-important.html
https://elektrickevozy.cz/clanky/znate-hlavni-duvod-proc-maji-elektromobily-kratsi-dojezd-nez-spalovaci-auta
Pretoze, okrem ineho, toto:
"Koľko km prejde s rovnakým ekvivalentom paliva aký má elektromobil batériu spaľovacie auto. Nie koľko prejde na jednu nádrž spaľovacie auto a elektromobil. Na to sa nepýtam."
A toto
"Tesla prejde s 320 l batériou priemerne niečo cez 500 km. Spaľovacie auto s 20 % účinnosťou a rovnakým objemom paliva aký má objem batéria elektromobilu prejde koľko km?",
Vyznievaju ako 2 uplne ine veci, a ze mixlujes dokopy / vyjadrujes sa tak ze ti tu malokto rozumie
Nehovoriac o tom, ze "3 MWh a 20 000 km" +- autobus su spravne
Pýtal som sa na účinnosť spaľovacieho auta a elektromobilu, nie spaľovacieho motoru a elektromotoru a koľko prejdú na rovnaký objem paliva ako je veľkosť batérie u elektromobilu.
A nepíšem tu o autobusoch, ale napr. aute veľkosti Tesly 3.
A ked chces poznat odpoved, ze kolko prejde spalovak na 320l vs bev s baterkou s objemom 320l a dnesnymi typickymi kapacitami, tak odpoved poznas. Co ignorujes je, ze z vela pohladov je to irelevantne cislo. Opat, nevysvetlil si, ze preco by zrovna toto malo byt nejake ultra mega ukulele cislo na ktorom vsetko zalezi.
A som rad ze si potichu odignoroval 3MWh
Keby na tomto cisle tak strasne zalezalo, tak davno ficime na plutoniu/urane, alebo aspon vodiku
Porovnávam koľko prejde elektrické auto s batériou s objemom 320 l a s rovnakým objemom benzínu pri 20 % účinnosti motora a spotrebou 7 l/100 km.
Dôležité číslo je to preto, že civilizácia sa rozvíjala vďaka palivám s vyššou energetickou hustotou. Preto pochádza 85 % primárnej energie z fosílnych palív, ktoré majú rádovo vyššiu energetickú hustotu než je tu u batérií.
A čo s tým autobusom a 3 MW? Takže autobus prejde s 3 MW 20 000 km?
Neporovnávam koľko prejdú autá na 1 nádrž, ale koľko prejde auto s rovnakým ekvivalentom paliva ako je nádrž Tesla 3. U Tesly 3 som počítal so spotrebou 15 kWh/100 km a nie 18,4 kWh/100 km ako je na tom webe.
Ok, tvoj nazor, aspon si uz vysvetlil, ze co je tvoja definicia "efektivity". Mnoho inych ludi popritom vobec netrapi, ze mobil dobijaju raz za den, aj ked by mohli dolievat.... A podobne je to s autami - drviva cast populacie nepotrebuje riesit ze ci maju auto s dojazdom 1500km alebo 500km. A btw, argumentoval by som, ze energeticka hustota je u vyvoji ludstva druhorada, dolezita bola dostupna lacna energia