Kategórie
Bike-techTi, co kazia meno normalnym cyklistom # cestná cyklistika # komunita # cyklodoprava # skúsenosti # poradenstvo # diskusia # jazda v teréne
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2208060219281939&id=1025467950874511
posledný komentár: 5. 7. 2023 o 16:53
posledný komentár: 2. 9. 2011 o 21:22
Novinka -16% Superior RR 9.4 bicykel, gloss red/white, poškodená pravá kľuka
2 059 €
-16%
MOC 2 449 €
Výpredaj -13% Wilier 0 SL Disc 105 Di2 bicykel, čierna/červená
4 499 €
-13%
MOC 5 899 €
-16% BMC Teammachine SLR THREE bicykel, sparkling blue/brushed alloy
4 699 €
-16%
MOC 5 599 €
Novinka -5% Giant Defy Advanced 1 bicykel, frost silver/cordovan
3 549 €
-5%
MOC 3 749 €
-35% Bianchi Infinito CV Disc Rival eTap AXS bicykel, sivá, veľ. 57
3 899 €
-35%
MOC 5 999 €
Novinka -15% Giant Propel Advanced 1 bicykel, lcicle white
3 549 €
-15%
MOC 4 399 €
Výpredaj -24% Pinarello Dogma F Dura-Ace Di2 VISION METRON 45 SL DB bicykel, svetlomodrá/čierna
11 299 €
-24%
MOC 14 799 €
-28% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, multicam/strieborná
999 €
-28%
MOC 1 609 €
-33% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, čierna/strieborná
999 €
-33%
MOC 1 489 €
-38% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, carbon/strieborná
999 €
-38%
MOC 1 609 €
-31% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, biela/čierna, poškriabaný
949 €
-31%
MOC 1 379 €
Potom tu máš aj toto, čo som citoval z 8/2009 Zz:
§ 4 Povinnosti vodiča
(2) Vodič nesmie
i) poškodzovať životné prostredie, najmä verejnú a cestnú zeleň,
Kľudne si to nájdi, dal som to tam. Definícia verejnej zelene: "Verejná zeleň je súhrnom všetkých voľne rastúcich a verejne prístupných zelených rastlín." Tak isto som tam spomínal aj rôzne VZN. Pýtal si sa vyslovene na cestný zákon, odpoveď si dostal. Ak by si sa pýtal na Zakon o ochrane prirody a krajiny, tak ti budem citovať ten.
Jano1987 bavime sa o sukromnom pozemku ktory je vynaty z cestnej siete a nie je verejnou zelenou. prestan pisat hluposti
ano pytal som sa na cestny zakon co s tym ma kedze nic kedze sa bavime o luke na sukromnom pozemku... fakt staci. prestavas byt vtipny.
Bacha na to. To že máš súkromný pozemok ešte neznamená, že nie je súčasťou verejnej zelene (vlastníci lesov by vedeli hovoriť).
Takže keďže si sa pýtal kde v cestom zákone, tak som ti napísal a citoval konkrétnu pasáž. Súkromný pozemok sú napríklad aj Sad Janka Kráľa, či bratislavské mestské lesy. Ale zároveň je to aj verejná zeleň. Takže teda správna otázka mala byť taká, že si mal definovať konkrétny súkromný pozemok a aký má právny stav, čo si nespravil a teraz sa tu taháš za slovíčka.
Vidím, že pán je skutočne znalec!
1/ tu píšeš o svojej záhrade. https://www.mtbiker.sk/forum/post2047817.html#p2047817
2/ tu zase nejaký nedefinovaný súkromný pozemok https://www.mtbiker.sk/forum/post2048090.html#p2048090
3/ tu sa zrazu odvolávaš na pozemok z článku https://www.mtbiker.sk/forum/post2048105.html#p2048105
Takže o aký súkromný pozemok to ide?
Jaroh definícia pozemku : https://www.slov-lex.sk/zoznam-tezaurov/-/tezaurus/koncept/-SK-tezaury-1-6-koncepty-77 a keďže každý pozemok má svojho vlastníka (aj nezisteného), definícia súkromného vlastníctva: Súkromné vlastníctvo je forma vlastníctva, ktorá sa vyznačuje možnosťou zbavenia jeho práva, právom užívania viac alebo menej podľa vlastnej vôle a právom k transferu vlastníctva. Súkromné vlastníctvo je legálny právny titul. Teda každý pozemok je súkromný, niektoré vlastní súkromná osoba, niektoré právnická osoba, niektoré štát, či obec. Tu máš zahrnutie https://www.ondrejhalama.sk/turisti-vstup-na-cudzi-pozemok/ aj s odkazmi na konkrétne zákony.
Bratislavské bohyne
https://www.facebook.com/zeptejsefilipa/videos/850646447167802/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Odporúčam prečítať komentáre
Bratislavské bohyne
https://www.facebook.com/zeptejsefilipa/videos/850646447167802/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Odporúčam prečítať komentáre
Drzi toho penoveho bimbasa, akoby ho ponukala nech jej niekto vyslaha po lykrovom zadku. A nikto nie a nie zastavit
Presne tak. Zbytočná provokácia.
A ak sa niekto dožaduje dodržiavania pravidiel cestnej premávky, tak by ich mal dodržiavať hlavne on/ony.
Koľké z nich boli vybavené reflexnými prvkami, odrazkami a blablabla. Ruku na srdce nech si dajú, či nejazdia dve, tri vedľa seba, keď sa netočia na mobil. Okrem toho, ešte aj tá, ktorá ich točí na mobil stojí v strede cesty 🤦🏻♀️
pod sa sem povozit na cestak a budes to vidiet trocha inak
§ 4 Povinnosti vodiča:
(1) Vodič je povinný
e) dbať na zvýšenú opatrnosť voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, osobám so zdravotným postihnutím, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám,
f) dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov, pritom ho nesmie ohroziť,
(2) Vodič nesmie
g) ohroziť chodcov prechádzajúcich cez cestu, na ktorú vodič odbočuje, pri odbočovaní na miesto mimo cesty, pri vchádzaní na cestu a pri otáčaní alebo pri cúvaní,
h) ohroziť cyklistov prechádzajúcich cez priechod pre cyklistov,
i) poškodzovať životné prostredie, najmä verejnú a cestnú zeleň,
j) prekážať v jazde rýchlejšie idúcim vozidlám a obmedzovať plynulosť cestnej premávky,
k) znížiť náhle rýchlosť jazdy alebo náhle zastaviť, ak to nevyžaduje bezpečnosť cestnej premávky,
l) počas vedenia vozidla používať telefónny prístroj okrem telefonovania s použitím systému „voľné ruky“ alebo vykonávať inú obdobnú činnosť, ktorá nesúvisí s vedením vozidla; to neplatí pre vodiča vozidla ozbrojených síl Slovenskej republiky...
(4) Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča električky.
§ 12
(2) Vodiči vozidiel, pre ktorých je vyhradený jazdný pruh určený, sú povinní vyhradený jazdný pruh použiť prednostne.
(3) Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel.
§ 13
(1) Za vozidlom pravidelnej verejnej dopravy osôb, ktoré zastavilo v obci na zastávke bez nástupného ostrovčeka alebo bez nástupišťa na zvýšenom električkovom koľajovom páse, vodič iného vozidla je povinný zastaviť vozidlo. Ak je na zastávke viac vozidiel, vodič je povinný zastaviť vozidlo za posledným z nich. Vodič smie pokračovať v jazde, ak neohrozí osobu, ktorá nastupuje do vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo z neho vystupuje.
(2) Vodič je povinný v úseku zastávky pravidelnej verejnej dopravy osôb dbať na zvýšenú opatrnosť a jazdiť primeranou rýchlosťou tak, aby neohrozil osobu vystupujúcu z vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo do neho nastupujúcu.
§ 30 Znamenie o zmene smeru jazdy
(1)
Znamenie o zmene smeru jazdy vodič je povinný dávať okrem prípadov uvedených v tomto zákone vždy aj pri zmene smeru jazdy, vybočovaní z neho alebo ak to vyžaduje bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky.
(2)
Vodič je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy včas pred začatím jazdného úkonu podľa odseku 1, a to s ohľadom na okolnosti cestnej premávky, najmä na vozidlá idúce za ním a na povahu jazdy.
(3)
Znamenie o zmene smeru jazdy sa dáva smerovými svietidlami. Ak nimi vozidlo nie je vybavené alebo ak majú poruchu, dáva sa znamenie upažením. Rukou ohnutou v lakti hore sa dáva znamenie o zmene smeru jazdy na opačnú stranu. Ak to vyžadujú okolnosti, najmä ak znamenie dávané smerovými svietidlami alebo rukou nie je dostatočne viditeľné najmä pre šírku nákladu alebo za zníženej viditeľnosti, musí dávať znamenie spôsobilá a náležite poučená osoba alebo sa musí použiť iný zreteľný spôsob. Inak vodič smie zamýšľaný jazdný úkon uskutočniť len vtedy a takým spôsobom, aby neboli ohrození ani obmedzení iní účastníci cestnej premávky.
§ 55 Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým neohrozujú ani neobmedzujú chodci, smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky.
(2) Cyklisti smú jazdiť len jednotlivo za sebou; to neplatí pri jazde po cestičke pre cyklistov, kde smú jazdiť dvaja cyklisti vedľa seba, ak tým neobmedzujú a neohrozujú ostatných účastníkov cestnej premávky. Cyklista nesmie jazdiť bez držania riadidiel, držať sa iného vozidla, viesť počas jazdy druhý bicykel, ručný vozík, psa ani iné zviera a voziť predmety, ktoré by sťažovali vedenie bicykla alebo ohrozovali iných účastníkov cestnej premávky. Pri jazde musí mať cyklista nohy na pedáloch. Za zníženej viditeľnosti musí mať cyklista jazdiaci po krajnici alebo po okraji vozovky na sebe viditeľne umiestnené reflexné prvky alebo oblečený reflexný bezpečnostný odev.
(3) Na jednomiestnom bicykli nie je dovolená jazda viacerým osobám. Ak je bicykel vybavený pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa s pevnými opierkami na nohy, smie osoba staršia ako 15 rokov viezť osobu mladšiu ako 10 rokov.
(4) Osoba mladšia ako 10 rokov smie na ceste s výnimkou cestičky pre cyklistov, poľnej cesty, lesnej cesty a obytnej zóny jazdiť na bicykli len pod dohľadom osoby staršej ako 15 rokov, ktorá je dostatočne spôsobilá, aby na ňu riadne dozerala, a ktorá zodpovedá za dodržiavanie povinností podľa tohto zákona touto osobou.
(5) Pomaly idúce alebo stojace vozidlo môže cyklista idúci rovnakým smerom predchádzať aj po pravej strane vozovky alebo krajnici, pritom je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť; to neplatí, ak vodič takého vozidla dáva znamenie o zmene smeru jazdy doprava.
(6) Ak je zriadená cestička pre chodcov a cyklistov označená príslušnou dopravnou značkou, cyklista nesmie ohroziť chodca. Ak cestička pre chodcov a cyklistov má oddelené pruhy pre chodcov a cyklistov, sú chodci a cyklisti povinní použiť len pruh pre nich určený; to neplatí pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, pri vchádzaní na cestičku pre chodcov a cyklistov a vychádzaní z nej, pričom sa nesmú vzájomne ohroziť.
(7) Cestičku pre cyklistov môže použiť aj osoba pohybujúca sa na kolieskových korčuliach, lyžiach alebo na obdobnom športovom vybavení, ak tým neobmedzí ani neohrozí cyklistov.
(8) Pred vjazdom na priechod pre cyklistov sa cyklista musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva. Cyklista môže prechádzať cez vozovku, len ak s ohľadom na vzdialenosť a rýchlosť jazdy prichádzajúcich vozidiel nedonúti ich vodičov k zmene smeru alebo rýchlosti jazdy. Na priechode pre cyklistov sa jazdí vpravo.
(9) Cyklista je povinný počas jazdy na bicykli mimo obce chrániť si hlavu riadne upevnenou ochrannou prilbou. Ak je cyklistom osoba mladšia ako 15 rokov, táto povinnosť sa vzťahuje aj na jazdu v obci.
§ 59 Osobitné ustanovenia o cestnej premávke v obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne
(2) Do pešej zóny je povolený vjazd len vozidlám, ktorým to umožňuje dopravná značka.
(3) V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne vodič smie jazdiť rýchlosťou najviac 20 km.h-1. Pritom je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmie ohroziť. Ak je to nevyhnutné, vodič je povinný zastaviť vozidlo. V obytnej zóne a pešej zóne je státie vozidiel zakázané, ak dopravnou značkou nie je určené inak. V školskej zóne možno stáť, ak tým nie je obmedzený pohyb chodcov.
Je tu ešte odsek o dopravných nehodách, dodržiavanie značiek atď. Žiaľ značná časť cyklistov zredukovala 8/2009 Zz na to, že majú dostať od áut 1.0/1.5m odstup od motoristov a že motoristi na nich majú brať ohľad. Už zabudli, že aj oni majú nejaké povinnosti.
pod sa sem povozit na cestak a budes to vidiet trocha inak
Ale veď ja to chápem. Len toto video zbytočne rozdúchalo vášne a nenávisť voči cyklistom. Problematiku jazdenia ako takú to nerieši. Bude treba ešte roky, kým si Slováci osvoja tieto nové pravidlá.
Ale ak chceli na seba upozorniť, mohli inak
Môžu urobiť kampaň medzi ľuďmi, ísť do škôl, škôlok, vymyslieť omaľovánky, aktivity pre deti, rodičov na biku, rozprávať o tom, učiť ich to. Ja som mama, ty otec ktorá/ý sa chce vrátiť k deťom. Poďme byť k sebe ohľaduplní a blablabla. Tá tematika sa dá tak pekne uchytiť a upozorniť na ňu spôsobom, ktorý nebude rozdúchavať vášne a gradovať nenávisť voči cyklistom či šoférom.
Ale za mňa toto určite nie. Proste sa mi to nepáči.