Po tyzdni a najazdeni 150 km.
Vyskusane vsetky rezimy, ECO je v pohode na rovinke, aj do mierneho kopca, ked nechcete uplne zleniviet
Rezim HIGH pozor, ak poriadne zaberiete do pedalov, tak na tretie otocenie kluk mate na tachometri cez 28 . . . obmedzenie je sice na 25, ale elektronika asi estihne tak skoro zareagovat, tak motor vypne o malinko neskor . . . Do kopca uplne v pohode aby som trosku parafrazoval, kluci, ono to jede uplne samo . . .
ECO som pouzil na rovine pri jazde ked tak fukalo, ze na normalnom by bola pre mna samovrazda tahat takto proti vetru
Test, na trase tam 25 km zapnuty rezim ECO, na par km do vecsich kopcov (biely kriz) zapnute auto, naspat 25 km zapnute zvecsa AUTO, na KAcin HIGH, spolu 50km, spotrebovanych 40% baterie.
Na displaji dobre vidiet zataz a odoberanu energiu, treba radit tak ako ked tahate za svoje. Do kopca na ECO a tazky prevod, pomoc na ukazovateli 3 palicky, po preradeni na lahsi prevod kleslo na 1, tym padom aj mensia spotreba. Treba radit, radit, radit . . . ulahcit nielen seba, ale aj motoru a baterke.
Pri vypnuti idete klasicky za svoje, aj ked sa rozbehnut pri tej vahe je o nieco tazsie.
Motor nemozem porovnavat voci ostatnym, ale subjektivne uplne v pohode, tichy, povedal by som ze az neskutocne tichy, bez problemov.
Celkovy dojem parada voci staremu klasickemu, z pohladu skoro dochodcu
Ale ma to aj svoje, nie ze chyby, ale ako by som to napisal, veci, ktore mi vadia, resp. na ktore si budem musiet zvyknut.
Display na priamom ostrom slnku skoro necitatelny aj ked je nastaveny kontrast na max.
Neskutocne hlucne radenie, ci smerom hore, alebo dole. Retaz doslova skoci na iny pastorok, za vydania hlasnej rany ako kladivom. Radenie je ale v pohode, presne.
Neskutocne hlucne brzdy pri brzdeni - mozno sa casom zlepsi (platnicky), od prednej pocut suchot aj na volno.
Brzdy sa mi zdaju ako keby mekke - ked chcem rychlo zabrzdit, musim packu stlacit riadnou silou. Na starych Magura / Julie som potiahol packu a kolo bolo zablokovane . . . Ja viem ze fyzika nepusti, a brzdit by malo tak, aby neblokovalo kolo, ale Julia brzdila omnoho lepsie, ked sa ovladali s citom, tu ked by som potreboval casto prudko zabrzdit, tak budem mat v prstoch svalovicu.
Ovladanie radenia nema opticky ukazovatel, musite sa viac spoliehat na cit.
Radenie sa neovlada palcom a ukazovakom , ako som bol zvyknuty, ale len palcom. V prvych momentoch som s tym mal neskutocne problemy, po 150 km to uz je skoro v pohode, ide len o zvyk.
Ovladanie motora (displej) - trosku lepsia ergonomia alebo vnutorne usporiadanie mikrospinacov by potesilo, zda sa mi ze su dost daleko od kraja dosky plosnych spojov, nereaguje dobre na stlacenie uplne na kraji. Mozno niekto s dlhsimi prstami dosiahne na stred tlacitka, inac je potrebne zmenit na chvilu uchop riaditok.
Zakupeny zadny nosic nieje mozne korektne namontovat, pripojovanie tycky/tiahla maju koncovky striktne zvislo, zatial co zavitove otvory kopiruju tvar ramu, su teda sikmo vyosene. Navyse ak ho chcem do vodorovnej polohy nieje to mozne - pripojovanie tycky/tiahla su kratke, aj ked su v maximalne moznej krajnej polohe.
Ked netahate, tak mate zvukovu signalizaciu pripojenia zadneho kolesa k ramu . . .
Neskutocne ma stve to cvrlikanie od volnobezky zadneho kolesa . . . ale neskutocne . . .
Idete asfaltkou pekne cez les, skoro ticho, lenze jedine co pocujete je volnobezka, vrrrrrrr
Do debaty, otázka ... ak budeš mať tú že frekvenciu čo pred preradením na ľahší prevod, rýchlosť ti padne, t.zn. že kopec dĺžky L pôjdeš zase dlhšie ... takže aby kratší čas x väčší odber energie nebol ten samy ako dlhší čas x menší odber energie. Sú nejaké grafy kedy ako ?
Myslel som to tak, ze sa k tomu treba chovat ako k svojim hoham . . . ak to necham na tazky prevod a na ECO, tak uz citim ze motor dava max co moze na ECO, a aj tak uz nestiha s pomocou a este sa aj narobim, takze preradenim na lahsi prevod mozem vyjst aj na ECO. A pre baterku je , si myslism, lepsie davat 10 hodin 1 A ako 1 hodinu 10 A (priklad) . . .
Kludne debata, rad sa poucim . . .
A na druhu stranu, chcem pojazdit aj za svoje, ked sedim cely tyzden na prdeli za stolom . . . ale nechcem sa utahat napr. niekolko km stale do kopca. Dnes by som normalnym nesiel, jak fukalo. Takze tu ECO v pohode mi pomohlo. Ziadny trail, vyjazd na pivo . . . Aj ked je to ujete, ist 30 km, dat si jedno a zase 30 km domov
Neverim vlastnym ociam, na prichytenie brzdovych hadieck nepouzite tie zacvakavacie ucka, alebo ako by som to nazval, ale pritahnute plastovou stahovackou . . .
To myslia ako vazne ????????
Ovladac pripomoci je vdaka uchyteniu brzdy (naliatok cca 2x2 cm na skrutku) daleko od gripu takze musite ruku , ak ju mate bezne cca v prostriedku, stale posuvat na koniec ku stredu, inac nedosiahnete na prepinacie tlacidla, ktore reaguju na zatlacenie navyse nie na kraji ,ale az v strede, povedal by som ze az za stredom tlacitka. Nastastie nieje vyuzivany tak casto, ale ked uz, tak treba dost rychlo prepnut, co vzhladom na usporiadanie nieje povedal by som bezproblemove alebo skorej pohodove.
Chyba opticky ukazovatel na prehadzovacke, takze vobec "netusite" aky prevod je zaradeny, az ked zacnete tahat do kopca a netusite ci to este pojde prehodit o jeden, dva dole alebo hore . . .
Da, potom je problem s brzdovou packou, a vecsi ako s ovladacom, lebo packa je potom posunuta skoro o celu sirku displeja - ten naliatok na skrutku bude zavadzat z druhej strany, takto je ovladac posunuty len o nejake 2-3 cm, ale aj to je dost na nekomfort ovladania
Keby boli osadene Deore, tak pravdepodobne nieje problem, maju ine uchytenie, bez naliatku na skrutku, kktory by branil posunutiu ovladaca asi o 2 cm . . .