Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Fascinujúci dizajn,bola iná doba ,tak vymýšľali hodne.
Zobraziť komentár 17.10.2024 - 11:03:22
00
|Praveze mne pridu shimano ice tech ako najkrajsie kotuce na cestak.
Zobraziť komentár 17.10.2024 - 11:15:04
01
arrow_leftRoman98 napísal:
Tak to sorry :D Viem že elitewheels sú asi najlepšie pomer/cena/kvalita?... To je tá prvá či druhá gen kolies elite? scarinko


Robia aj pre nejakú známu firmu?Nie je to všeobecne známe?
Zobraziť komentár 17.10.2024 - 14:49:39
01
Po dlhšom premýšľaní ma teraz napadla idea že mne nejde ani tak o tuhosť (nejazdím profesionálne či nesúťažím na bicykli) a tak by som asi karbónové 40-50mm hlboké ráfiky ani nevyužil. Chápem, karbón lepšie pohlcuje nerovnosti - to môžem urobiť aj nižším tlakom v pneu (mám Pirelli P-Zero Race TLR 700x30C ktoré celkom dobre pohlcujú nerovnosti aj pri 4-4,5bar) čiže o to mi moc nejde. No o čo mi ide že sa obávam o bočný vietor pri deep karbónových ráfikoch. Bývam v Nitre (podunajská nížina je priam prekliata na silný vetrisko) a tak mám menšie obavy.
Pri ALU ráfikoch o hĺbke 25mm sa o to moc neobávam, tie kolesá čo mám vyhliadnuté Vision Trimax 25 (vážia len 1470g, sú síce so 17mm vnút.ráfikom, vonkajší priemer je 21,5mm no aspoň sú tubeless-ready)
Pri nich by som sa neobával až tak o bočný vietor, myslíte si že 17mm ráfik na 30c plášte nahodené na tubeless 3,5-4bar max bude v pohode?
Sú aktuálne v skvelej cene a po zvážení či investovať 300€ na ľahké alu kolesá alebo 600€ na karbónové kde budem mať 300€ možnosť investovať do niečoho iného, čo by ste skôr zvolili vy? :)
Mám skúsenosti iba s karbónovým rámom a sedlovkou, no s kolesami nie, preto sa pýtam, bude citeľný rozdiel prechod z alu na karbónové kolesá pre hobby jazdca?
Ďakujem
Roman
Zobraziť komentár 18.10.2024 - 20:52:41
00
Kup si karbonove s 35 vyskou a bocny vietor ta trapit nebude. Tuhost bude lepsia aj sirka bude vhodnejsia ako pri alu.
Zobraziť komentár 18.10.2024 - 22:45:38
03
Kup hlinikove a 300 rozumne investuj
Zobraziť komentár 18.10.2024 - 23:41:30
01
? neviem ci budem profitovat viac z hlinikovych 1470g 25mm kolesach na rovinkach a v kopcoch alebo z karbonovych 1560g 40mm kolesach ? chapem pokial niekto jazdi 35+kmh tak aero ma vacsi vyznam, ci mylim sa?
Zobraziť komentár 18.10.2024 - 23:52:32
00
na starom 11kg cestaku som vymenil 2kg hlinikove kolesa za 1500g hlinikove kolesa, obe nizky profil a rozdiel nie je skoro vobec citelny. na lahkom 7kg cestaku som presiel z tych 1500g alu na 50mm karbon 1340g a rozdiel bol hlavne na rovinach velmi citelny aj viditelny na priemerkach. na tych rovinach cez 30km/h. ten vietor citit na prednom kolese viac (jazdim s nim hlavne rakusko), ale nikdy som nemal pocit zeby ma to ohrozilo.

na rychlosti ale zalezi len na pretekoch, takze by som sa rozhodoval podla toho ake preteky a kde jazdis a ake mas ambicie.
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 07:20:23
01
arrow_leftRoman98 napísal:
Po dlhšom premýšľaní ma teraz napadla idea že mne nejde ani tak o tuhosť (nejazdím profesionálne či nesúťažím na bicykli) a tak by som asi karbónové 40-50mm hlboké ráfiky ani nevyužil. Chápem, karbón lepšie pohlcuje nerovnosti - to môžem urobiť aj nižším tlakom v pneu (mám Pirelli P-Zero Race TLR 700x30C ktoré celkom dobre pohlcujú nerovnosti aj pri 4-4,5bar) čiže o to mi moc nejde. No o čo mi ide že sa obávam o bočný vietor pri deep karbónových ráfikoch. Bývam v Nitre (podunajská nížina je priam prekliata na silný vetrisko) a tak mám menšie obavy.
Pri ALU ráfikoch o hĺbke 25mm sa o to moc neobávam, tie kolesá čo mám vyhliadnuté Vision Trimax 25 (vážia len 1470g, sú síce so 17mm vnút.ráfikom, vonkajší priemer je 21,5mm no aspoň sú tubeless-ready)
Pri nich by som sa neobával až tak o bočný vietor, myslíte si že 17mm ráfik na 30c plášte nahodené na tubeless 3,5-4bar max bude v pohode?
Sú aktuálne v skvelej cene a po zvážení či investovať 300€ na ľahké alu kolesá alebo 600€ na karbónové kde budem mať 300€ možnosť investovať do niečoho iného, čo by ste skôr zvolili vy? :)
Mám skúsenosti iba s karbónovým rámom a sedlovkou, no s kolesami nie, preto sa pýtam, bude citeľný rozdiel prechod z alu na karbónové kolesá pre hobby jazdca?
Ďakujem
Roman

kup https://www.aliexpress.com/item/1005007069138274.html?spm=a2g0n.order_list.0.0.18751802r5dgIK&gps-id=msiteOrderList&scm=1007.38956.373968.0&scm_id=1007.38956.373968.0&scm-url=1007.38956.373968.0&pvid=2484379f-9ad6-45ce-8da0-3392e2f5a66f&_t=gps-id:msiteOrderList,scm-url:1007.38956.373968.0,pvid:2484379f-9ad6-45ce-8da0-3392e2f5a66f,tpp_buckets:668%232846%238108%231977&pdp_npi=4%40dis%21EUR%21538.00%21322.80%21%21%21538.00%21322.80%21%4021039a5b17293184507338175e8def%2112000039302530833%21rec%21SK%21169805299%21X a mas karbon a aj ti ostane...
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 08:15:23
10
arrow_leftRoman98 napísal:
No o čo mi ide že sa obávam o bočný vietor pri deep karbónových ráfikoch.

kolko deep ? :)
z 30 alu kde som zazil trochu veterne kopance, som presiel na 303s.
astm2 gravel odolnost, 45 profil taky ze kopance necitim, skor dojem ze vietor plynule tlaci zo strany.
23mm tss ma vlastnost ze zvacsi gumu o cislo. podla sramu mal by som ~4,2bar, mam aj vyskusane 2,7/3,6 zehli fajn.
alu 28mm dusove som daval >5bar vyzerali splasnute, kvalita jazdy, otrasy :n:
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 09:43:15
01
arrow_leftpeter120 napísal:
kolko deep ? :)
z 30 alu kde som zazil trochu veterne kopance, som presiel na 303s.
astm2 gravel odolnost, 45 profil taky ze kopance necitim, skor dojem ze vietor plynule tlaci zo strany.
23mm tss ma vlastnost ze zvacsi gumu o cislo. podla sramu mal by som ~4,2bar, mam aj vyskusane 2,7/3,6 zehli fajn.
alu 28mm dusove som daval >5bar vyzerali splasnute, kvalita jazdy, otrasy :n:


Tak mám plášte Pirelli P-Zero Race a tie samé o sebe krásne žehlia nerovnosti aj pri 4-4,5bar :)
Ja som zástanca skôr toho, že viac záleží na plášťoch ako samotných kolesách.
No ako čítal som, že U-profil u karbónových kolesách má lepšiu aerodynamiku (cca. nad 35+kmh) no stále je to iba maličké percento ´drag-u´oproti jazdcovi - ten vytvára najväčší drag.
Mne ani nejde tak o vzhľad a "woosh" efekt pri karbóne, nie som profi športovec, jazdím len hobby, nemusím nikoho očariť karbónom, ide mi skôr o pocit z jazdy :)
Nechápem tú logiku alebo placebo efekt ultra hlbokých ráfikoch kvôli vizáži pokiaľ niekto jazdí rekreačne.
Ako som písal vyššie, bývam na podunajskej nížine, často tu fúka počas slnečných dní. Chápem že 30-35mm ráfik nenarobí toľko škody ako 50mm ráfik, no stále to bude cítiť.
Nízky (25mm) ráfik možno nikoho neohúri (popravde ja viac preferujem vzhľad menšieho ráfika ako tie disky) a zároveň človek možno nepocíti až tak ten vietor.
A čo sa týka šírky ráfiku, 17/19/21/23... je v tom absolútne nejaký rozdiel? Či budem jazdiť 17mm ráfik s 30c pláštami (budú mať asi 28-28,5mm o šírke) alebo s 21 ráfikom kde bude možno 30c o niečo širšia?
Jazdím cestu prevažne tubeless takže žiadne vysoké bary neriešim (nie je už rok 1980), fúkam do max 4,5bar s používam mlieko Silca Ultimate Carbon. Bude nejak moc citeľný rozdiel v jazde napr. na 17mm vs 21mm ráfiku?
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 10:53:53
01
Roman98 napr. moje 75ky vydavaju super zvuk ktory za to stoji :D
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 11:16:05
01
arrow_leftdellax napísal:
Roman98 napr. moje 75ky vydavaju super zvuk ktory za to stoji :D


To je fajn :) Mne o zvuk nejde, radšej si vypočujem zvuky prírody alebo dobrej hudby ako zvuk kolies ktorý možno vytvára placebo efekt rýchlosti. Viem že veľa ludí má rád ten Whoosh efekt, ale o to mi fakt nejde :)
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 11:17:21
00
arrow_leftRoman98 napísal:
No ako čítal som, že U-profil u karbónových kolesách má lepšiu aerodynamiku (cca. nad 35+kmh) no


A to si kde čítal? :)
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 11:25:47
01
Väčšina tunelov kde skúmajú aero testujú nad 40-50kmh (bežná rýchlosť profi jazdca), pri rýchlosti 25-30kmh asi aero nemá veľký podiel, možno iba o pár percent..
https://fasterbikeblog.com/blog/be-a-faster-cyclist-content/aerodynamics-in-cycling-what-it-is-and-why-it-matters-part-1-of-3/
(sú tam 3 strany)
Zobraziť komentár 19.10.2024 - 11:40:49
00
keyboard_arrow_up