popravde od Decathlonu by som čakal lacnejšie ceny na tie ich trenažéry, ale aj bicykle uz maju drahe celkom. Tie trenažéry za tie peniaze nic moc teda....ale ano, ten d100 VanRysel za 300 je super, pokiaľ človek to chce len tak na občasnú zábavu a nevadia mu nejaké obmedzenia.
Van Rysel vníma tieto veci a do ďalšej trenažérovej sezóny by mali byť v ponuke zmeny. D500 by mal byť dostupnejší a D900 zas technickejší, ale s vyššou cenou aj
@ivanio Nie....funguje to len na "nových" modeloch Direto XR so Zwift Cog v balení, ktoré sú asi 2 mesiace v ponuke, staré vraj dostanú upgrade firmware začiatkom decembra https://forums.zwift.com/t/elite-direto-xr-with-zwift-cog-and-click/634254/6 .... podľa mňa len 🤬 obchodná taktika, ktorá na..... uživateľov (firmware už existuje)..asi je to môj druhý a posledný Elite 🤷♂️
Dnes sa mi stala zaujimava vec (pre mna novinka). Na rouvy sa mi vzdy na zaciatku stupania odpojil trenazer, myslel som si, ze blbne spojenie, potom som zistil, ze to robi iba v stupaniach 20%+. Tie co maju simulaciu do 10% a su vhodne pre nas amaterov sa neviem ako spravaju, ale na rouvy je to pozom celkom obmedzenie - Ardeny sa nekonaju. Na tom co mam ja tusim do 18%, mozno sa to da nastavit nejako, neskumal som to blizsie.
Dnes sa mi stala zaujimava vec (pre mna novinka). Na rouvy sa mi vzdy na zaciatku stupania odpojil trenazer, myslel som si, ze blbne spojenie, potom som zistil, ze to robi iba v stupaniach 20%+. Tie co maju simulaciu do 10% a su vhodne pre nas amaterov sa neviem ako spravaju, ale na rouvy je to pozom celkom obmedzenie - Ardeny sa nekonaju. Na tom co mam ja tusim do 18%, mozno sa to da nastavit nejako, neskumal som to blizsie.
takto, ono to cislo max stupania je vypocitana hodnota pre zvycajne 75kg cloveka, a za tym je nejaky max odpor co dokaze trenazer vyvinut v nejakej kadencii. pocitac posiela do trenazera pokyn na vacsi odpor, a ked ho trenazer nedokaze taky vysoky dat, tak da len taky velky aky vie.
cize to znamena ze ak mas trenazer co ma max 10, a ides kopec co ma 17, tak size pocitac vravi ze davaj viacej, ale trenazer ide svoje max a citis ako by si siel 10nu.
dalsia vec je ze v zwifte sa nastavuje nejaka vec, ktora znizuje narocnost supani, a defalut je to tusim 50%. lebo tak ci tak, je to sice tazke, ale ten pocit kopca z toho nemas. cize ked v zwifte lezies na 20% kopec, tak tlacis ako by si siel na 10%, ale ides pomaly jak by si siel na tu 20%. snad zrozumitelne
Možno to celkom nepatí do tejto témy, ale predsalen sa to týka cvičenia na trenažéri. Používam staručký Tacx s odpojenou magneticou brzdou (jednoduchšie pre mňa je meniť záťaž zmenou prevodov). Na cesťáku mám na ľavek kľukek namontovaný wattmeter INPEAK. Za 1 rok, čo ho tam mám, sa mi párkrát stalo, že mi vypisoval hovadiny. Dnes ale blbol statočne, a to aj napriek tomu, že som si dal absolútne pohodové cvičenie. Pritom je v ňom nová baterka a pre istotu som aj krytku batérie upevnil páskou. Nepodarilo sa mi prísť na to, čo spôsobuje občasné výpadky signálu z wattmetra. Či to môže spôsobovať mobil, notebook, alebo niečo iné? Máte niekto podobné skúsenosti? Predpokladám, že tie pár sekundové výpadky nijako výazne neovplyvňujú celkové výsledky, ale irituje ma to. A nerozumiem, prečo sú údaje o kadencii "chudobnejšie" ako údaje z wattmetra. copyrightcmsimple.sk cmsimple.sk
So Zwift Ride chodiš na Rouvy len ERG,nie? alebo teda ako cítam,tak to ide aj v treningovom a teda odpor a prevody funguju rvnako ako v Zwifte,tak to je super,
Ked idem trenning tak ERG a ked nejaku challenge alebo len tak, tak radim na riadidlach. Akurat mam na telefone pustenu tu QZ appku (android). Musel som dat beta verziu a potom ta appka automaticky naparuje tie zwift ovladace a tym ovladas gears +- .
caute, ti co mate odjazdenu nejaku tu sezonu na smart trenazery a aplikacie sa rozne aktualizuju, vylepsuju za ten cas, ste viac nakloneny na ZWIFT alebo Rouvy? alebo je to stale len vec preferencie (virtualne vs realne prostredie?)
Ono je to dosť subjektívne.
Obe aplikácie sú OK, jedna vyzerá realisticky, druhá ako počítačová hra.
Minulý rok, keď som si zaobstaral trenažér som bol na 1000% presvedčený, že Rouvy je neprekonateľná a jazdenie v tomto ekosystéme bude super.
Ale asi po mesiaci mi prišlo Rouvy hrozne nudné a stereotypné lebo:
1. Ideš z miesta A do miesta B a po dojazde sa ti ukončí mapa a finito, keď chceš ešte trochu vytočiť nohy musíš spúštať novú trasu/ mapu.
2. Minimálna až žiadna interakcia s inými jazdcami - jazdieval som kopcovité trasy resp. horské priesmyky a na mape som bol sám (dá sa v nastaveniach navoliť, že s tebou pôjdu virtuálny jazdci, ale to je taký poloofajč na psychiku, keď aj tak človek vie, že je to PC a nie reálny človek).
Aby som bol kritický aj k druhej strane, tak ZWIFT:
1. Mapa Watopia (resp. ostatné menšie mapy) je síce veľká, ale za taký mesiac-dva ju človek prebrázdi a postupne sa veci obkukajú,
2. Grafika je ako na počítačovej hre,
3. Mesačné členstvo je za skoro 20€.
Aj napriek všetkým mínusom spomenutým pri ZWIFTE aj tak preferujem túto aplikáciu, nakoľko nemá 2 (pre mňa podstatné) nevýhody spomenuté u Rouvy.
Vyskúšaj určite obe a uvidíš čo ťa bude baviť - času na premýšľanie je na trenažéri dostatok
pravidelne mi pri rouvy nabieha setric obrazovky, resp. sa vypne obrazovka podla nastavenia necinnosti PC ... akoby PC nerozpoznavalo beziace rouvy na obrazovke ... je to otrava kazdych x min pohnut s mysou ... mam len ja s tym problem ? ine app (zwift, indivello, ...) to nerobia
a ked porovnáte tréningový plán? majú to po cca rovnaká keď človek si správy prvý ftp test a potom vyberie nejaký plán na 4 týždne napr podľa ktorého trénuje?
a ked porovnáte tréningový plán? majú to po cca rovnaká keď človek si správy prvý ftp test a potom vyberie nejaký plán na 4 týždne napr podľa ktorého trénuje?
v pripade ze ta zaujima trenovanie, tak na to su tu ine aplikacie. rouvy/zwift je na vozenie, kde mozes aj trenovat. trainerroad/join/.. su na trenovanie, kde sa velmi vozit neda (kukas len na cisla alebo graf). mas tam ale rozne typy planov ktore su nastavene na tvoje ciele (nie 4 tyzdne sedet na trenazery, ale napriklad 14.6. preteky). je to trocha odlisny pristup ale velmi efektivny (pre mna, respektive pre "time crunched athletes"). nasledne sa tieto plany na zaklade tvojich moznosti a schopnosti priebezne "adaptuju" aby si siel "optimalne".
z vlastnych skusenosti, najjednoduchsie je zacat na zwifte, kde je nejaky ftp builder, alebo daco take, a hlavne su tam velmi atraktivne (aspon pre mna) kolektivne jazdy (vytrvalost), kde vies najst partiu s vyhovujucim vykonom a casom jazdy (mne sa najviac pacilo jazdit s DIRT). z toho zistit ci sa chces vozit, alebo trenovat, a ci chces jazdit veselo v dave, alebo sa kochat vyhladmi.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Van Rysel vníma tieto veci a do ďalšej trenažérovej sezóny by mali byť v ponuke zmeny. D500 by mal byť dostupnejší a D900 zas technickejší, ale s vyššou cenou aj
takto, ono to cislo max stupania je vypocitana hodnota pre zvycajne 75kg cloveka, a za tym je nejaky max odpor co dokaze trenazer vyvinut v nejakej kadencii. pocitac posiela do trenazera pokyn na vacsi odpor, a ked ho trenazer nedokaze taky vysoky dat, tak da len taky velky aky vie.
cize to znamena ze ak mas trenazer co ma max 10, a ides kopec co ma 17, tak size pocitac vravi ze davaj viacej, ale trenazer ide svoje max a citis ako by si siel 10nu.
dalsia vec je ze v zwifte sa nastavuje nejaka vec, ktora znizuje narocnost supani, a defalut je to tusim 50%. lebo tak ci tak, je to sice tazke, ale ten pocit kopca z toho nemas. cize ked v zwifte lezies na 20% kopec, tak tlacis ako by si siel na 10%, ale ides pomaly jak by si siel na tu 20%. snad zrozumitelne
alebo Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=X3Q2WjbqMJo&t=2s
Obe aplikácie sú OK, jedna vyzerá realisticky, druhá ako počítačová hra.
Minulý rok, keď som si zaobstaral trenažér som bol na 1000% presvedčený, že Rouvy je neprekonateľná a jazdenie v tomto ekosystéme bude super.
Ale asi po mesiaci mi prišlo Rouvy hrozne nudné a stereotypné lebo:
1. Ideš z miesta A do miesta B a po dojazde sa ti ukončí mapa a finito, keď chceš ešte trochu vytočiť nohy musíš spúštať novú trasu/ mapu.
2. Minimálna až žiadna interakcia s inými jazdcami - jazdieval som kopcovité trasy resp. horské priesmyky a na mape som bol sám (dá sa v nastaveniach navoliť, že s tebou pôjdu virtuálny jazdci, ale to je taký poloofajč na psychiku, keď aj tak človek vie, že je to PC a nie reálny človek).
Aby som bol kritický aj k druhej strane, tak ZWIFT:
1. Mapa Watopia (resp. ostatné menšie mapy) je síce veľká, ale za taký mesiac-dva ju človek prebrázdi a postupne sa veci obkukajú,
2. Grafika je ako na počítačovej hre,
3. Mesačné členstvo je za skoro 20€.
Aj napriek všetkým mínusom spomenutým pri ZWIFTE aj tak preferujem túto aplikáciu, nakoľko nemá 2 (pre mňa podstatné) nevýhody spomenuté u Rouvy.
Vyskúšaj určite obe a uvidíš čo ťa bude baviť - času na premýšľanie je na trenažéri dostatok
Zwift je lepšie na trénovanie. Asi sa mi nestalo, že som zapol zwift a išiel som si len tak na "pohodu". Vždy ma zwift motivuje sa s niekým "naháňať".
v pripade ze ta zaujima trenovanie, tak na to su tu ine aplikacie. rouvy/zwift je na vozenie, kde mozes aj trenovat. trainerroad/join/.. su na trenovanie, kde sa velmi vozit neda (kukas len na cisla alebo graf). mas tam ale rozne typy planov ktore su nastavene na tvoje ciele (nie 4 tyzdne sedet na trenazery, ale napriklad 14.6. preteky). je to trocha odlisny pristup ale velmi efektivny (pre mna, respektive pre "time crunched athletes"). nasledne sa tieto plany na zaklade tvojich moznosti a schopnosti priebezne "adaptuju" aby si siel "optimalne".
z vlastnych skusenosti, najjednoduchsie je zacat na zwifte, kde je nejaky ftp builder, alebo daco take, a hlavne su tam velmi atraktivne (aspon pre mna) kolektivne jazdy (vytrvalost), kde vies najst partiu s vyhovujucim vykonom a casom jazdy (mne sa najviac pacilo jazdit s DIRT). z toho zistit ci sa chces vozit, alebo trenovat, a ci chces jazdit veselo v dave, alebo sa kochat vyhladmi.