Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Cez vikend som mal moznost vozit sa na Volve EC40 Twin motor. Toto su moje subjektivne dojmy, porovnat to viem so svojim ICE, aj ked su to odlisne kategorie (EV crossover, ICE hothatch).
Papierove parametre oboch:
Volvo - AWD, 300kW, max krutak 670Nm, zrychlenie 0-100 4,7s, dojazd (kombinovany) 551km
Hyundai i30N - FWD, 2.0T GDi, 205kW, max krutak 392Nm, zrychlenie 0-100 5,3s
A teraz k mojim dojmom z Volva. Na prvy pohlad a pohmat vyborne spracovanie, vnutri nic nevrzgalo, vsetko licovalo, plasty prijemne na dotyk. Viac ma ale zaujimali jazdne vlastnosti: tu som zazil trochu sklamanie - od 300kW elektro a AWD som cakal nieco o dost vyraznejsie ako na i30N, ale nejak sa to nedostavilo. Konkretne od zrychlenia som cakal riadne zatlacenie do sedacky...je to divne ale ked som dal pedal pri 100km/h na podlahu, tak ciselne som bol na max (uz je to bohuzial limitovane na 180) behom par sekund, ale ked to pocitovo porovnavam s i30N, tak ako by sa to nedialo tak, ako mi ukazoval tachometer.
Jednoducho som zrazu na tej rychlosti bol, ale necitil som pocas zrychlovania take tlaky do sedacky a akoby som necitil ten krutak. Samozrejme, je to subjektivny pocit, urcite to bolo aj absenciou zvuku motora a vyfuku, ale ak to mam popisat jednym slovom, tak by to bolo sterilita.
Ta 180-tka ma tiez trochu zamrzela, ale povedzme, na SVK zbytocne. Tiez som cakal, ze kedze AWD, tak to zrychlenie bude dramatickejsie v porovnani s FWD. Nebolo. Ciselne ano, ale pocitovo nie.
To AWD som citil pri zrychleni z 0, pri H to treba fakt drzat, Volvo to cez 4 kolesa dokazalo preniest na vozovku viac kludne.
Kazdopadne, jazda uplne ticha, len hluk od dezenu a aerohluk. Okamzita reakcia na plyn, ziadne podradovacky, medziplyny, nic take. Na nesportovu jazdu skvele.
Co ma ale prekvapilo bolo to, ze deklarovany dojazd je cista fantazia. Z BB som vyrazal s plne nabitou bateriou, jazda po dialnici 110-120km/h, ziadne akceleracie. Cez vikend bola uzavera, siel som cez Ch.Grob na nabijacku do IKEA a pred nou som zistil, co je to dojazdova uzkost. Plne nabijacky, kym som parkrat pokruzil pocas hladania volnej, kapacita klesla na 3%(!). Takze tych 500-daco km by som v zime upravil na max 300km.
Na dalsi den som siel na jeden prazdny dialnicny usek skusit zrychlenie, raz som to dal na plnu podlahu zo 100 na max (180), dokopy som presiel 7km a baterka sla z 95% na 82.
Keby som si mal vybrat mensie auto pre 4-clennu rodinu s mensimi detmi, zrejme by som o nom uvazoval. Je to stale Volvo, take ake si pamatam z cias, ked este bolo Svedske. Dufam, ze sa popracuje na dojazde, hoci i30N ma malu nadrz a smadny motor, BB-BA otocim tam aj spat pokial netlacim na pilu.
Inac fakt super, len ten jazdny zazitok je uplne iny a nevravim, ze horsi...len iny.
02.12.2024 - 13:02:40
05
asi by som musel fetovat,aby som dal za tu skatulu 56000€+7000€
02.12.2024 - 14:18:24
01
300kw , jazda po dialnici 110/120. Dodrzujem predpisy, ale mat oci prilepene na ukazovateli % asi nechcem.
02.12.2024 - 14:30:37
02
možno vie použiť tempomat..
02.12.2024 - 14:49:54
00
Tempomat na sledovanie stavu % baterie? Nieco mi uslo?
02.12.2024 - 17:03:42
00
tempomat na stav baterie funguje tak, ze udrzuje zvolene percento nabitia baterie, oznacuje sa piktogramom (P)
02.12.2024 - 17:14:15
02
Celkom som nepochopil, ze udrzuje zvolene percento, skusim si to pozriet.
02.12.2024 - 17:25:39
00
arrow_leftZoidberg napísal:
tempomat na stav baterie funguje tak, ze udrzuje zvolene percento nabitia baterie, oznacuje sa piktogramom (P)

Ale len keď stojí, nie? Alebo aj pri jazde? To by bolo konečne perpetum mobile...
02.12.2024 - 18:25:33
00
To je len polovicne perpetum mobile, funguje to aj pri jazde, ale len dolu kopcom.... ;-)
02.12.2024 - 19:46:04
00
Dole kopcom percenta pribúdajú, či?
02.12.2024 - 19:52:09
00
A načo má 300kw mestské prditko?
02.12.2024 - 21:15:00
00
Mal som rozpísanú (aj odoslanú) odpoveď na ten post, na ktorý reaguješ. Kým som ho odoslal, tak bol zmazaný. Bolo tam niečo o zlej recenzii a aj ten argument, že to je mestské auto.

Tak predsa len dám odpoveď, keď som na ňu minul čas:
Pozor, to nie je recenzia, hneď druhá veta začína “Toto su moje subjektivne dojmy…”. To by som ho musel mať dlhšie na recenziu, napr. infotainment alebo nejaké tempomaty, radary, asistentov som vôbec nemal čas ani chuť skúšať. Ale to čo som potreboval bolo intuitívne a nemusel som to dlho hľadať (párovanie s mobilom, informácie o jazde).
P.s. Ak je toto mestské auto, aké je potom medzimestské (EV)? Podľa mňa ide o návyk z ICE, že naraz dám povedzme 1000km na nádrž. Jednoducho pri EV a dlhých trasách sa to naplánuje inak. Či je to lepšie alebo horšie nehodnotím. Ako pre koho.
02.12.2024 - 21:19:39
00
Ano preto som aj odstránil ten príspevok že som si všimol ako si formuloval príspevok, no medzimestské EV to je ale medzi mesto BA-BB? to je už trocha dlhšie medzi mesto a ked by som to jazdil často kúpim diesel
02.12.2024 - 21:20:31
00
stav dojazdu toho auto podnecuje ho nazvat mestskym.Skoda,ze si ho nemal dlhsie na vyskusanie cisto iba mesiac v mestskej doprave,ci by ten kilometrovy dojazd sedel.Samozrejme,ze tie dojazdy su za idealnych podmienok.Pride zima a dojazd sa skrati na 50% a menej.Pravdepodobne tomu aj zodpoveda jazdny styl.
03.12.2024 - 08:38:46
00
arrow_lefttotti7210 napísal:
Celkom som nepochopil, ze udrzuje zvolene percento, skusim si to pozriet.

To bol pokus o humor, (Ⓟ) je parkovacia brzda
03.12.2024 - 09:04:17
06

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up