Teda, ak funguje to ovladanie na dialku - casto to nefunguje / neodpoveda, takze nevies ci sa klima/kurenie zaplo
18.12.2024 - 11:21:35
00
arrow_leftzihadlo 5 napísal:
polovica ludí nevie využiť ani technologie v bežnom aute. sa pozri kolko ľudi v aute stále telefonuje za volantom s mobilom na uchu... skratka ludom sa nechce stale učiť a riešiť somariny,
ja viem, pre teba, ako človeka čo sedíí denne za PC je to hračka, ale napr moja žena si akurat tak sparovala mobil ešte v predajni s predavajucou , lebo by to sama nedala, jedine čo riešila v novom aute... AUto je predsa určené na prepravu osôb a nákladu. nie na to aby si ešte aj tam tukal do displejov , ktoré maš počas dna všade okolo seba :)
ja som napr hladal čisto mechanicke auto , už ich na trhu nieje... ďakujeme EU

Ak myslis cisto mechanickym autom take, ktore ma na vsetko gombiky, tak za ich absenciu nemoze EU. A dobre technologie sa pouzivaju same a tukania mas este menej. Bezklucove odomykanie a startovanie, automaticke stierace, samozatmavujuce zrkadlo, automaticke dialkove svetla, automaticka klima, pri cuvani zapne kameru a sklopi zrkadla, cez Apple car play ti ide hudba a navigacia a nemusis okrem soferovania nic. Ked chces niekomu zavolat, vies to autu povedat. Na starsom "mechanickom" aute bez tychto dnes uz samozrejmosti by si tukal viac.
Nevravim ze vsetko ma byt v displayi, tiez som rad za tlacitkove ovladanie hvac, ale chytrost mi rozhodne nepride naskodu (ak je dobre spravena).
Inak vie niekto odporucit, kde by som vedel vyskusat Teslu 3? V okoli BA.
18.12.2024 - 11:38:16
05
Neskúšal si tu? https://natesle.sk/tesla-model-3-highland-performance
18.12.2024 - 12:54:45
00
arrow_leftZoidberg napísal:
Ak myslis cisto mechanickym autom take, ktore ma na vsetko gombiky, tak za ich absenciu nemoze EU. A dobre technologie sa pouzivaju same a tukania mas este menej. Bezklucove odomykanie a startovanie, automaticke stierace, samozatmavujuce zrkadlo, automaticke dialkove svetla, automaticka klima, pri cuvani zapne kameru a sklopi zrkadla, cez Apple car play ti ide hudba a navigacia a nemusis okrem soferovania nic. Ked chces niekomu zavolat, vies to autu povedat. Na starsom "mechanickom" aute bez tychto dnes uz samozrejmosti by si tukal viac.
Nevravim ze vsetko ma byt v displayi, tiez som rad za tlacitkove ovladanie hvac, ale chytrost mi rozhodne nepride naskodu (ak je dobre spravena).
Inak vie niekto odporucit, kde by som vedel vyskusat Teslu 3? V okoli BA.

Pre mestského Ľuda sú priority iné ,ako pre Ľuda z podhorskej dzedziny😁
18.12.2024 - 13:12:36
00
https://dennikn.sk/minuta/4368387/
18.12.2024 - 15:08:23
00
Tiez cesta. Pre mopedy a male veci to uz v Cine funguje dlhsie. Uvidime, ako sa podari toto.
18.12.2024 - 18:19:33
00
Nie je to cesta, je to ekologické peklo.
Už teraz predstavuje batéria environmetnálnu záťaž, ale aspoň sa v nejakej dobe kompenzuje prevádzkou toho auta či skútra. Battery swap si však vyžaduje násobne viac výrobených batérií v násobnej sumárnej kapacite na ten istý počet vozidlokilometrov. Tento koncept podlieha veľkej kritike a pokiaľ sa nezmenia environmentálne dopady výroby batérií, tak sa neočakáva, že by sa uchytil.
18.12.2024 - 18:29:59
00
Ak je pravda, co je v tej studii, co tu bola vcera, tak sa environmentalne dopady vyroby baterii znizuju a dost rapidne. Vyroba baterie s kapacitou 60 kWh ma uhlikovu stopu 5 ton CO2e, co pred par rokmi bolo 10-20 ton.
18.12.2024 - 18:41:52
00
To je legitímna úvaha, ale popri ekologickom aspekte tu ešte vstupujú do hry aj ´dalšie aspekty - cena, spotrebiteľské správanie (je oveľa jednoduchšie si doma v noci nabíjať za malé peniaze z wallboxu než niekam chodiť a meniť tam baterku) a tiež v podstate absolútna nereálnosť unifikácie batérií a áut pre takýto systém (stačí sa pozrieť, ako dlho trvá zjednotiť USB-C konektor a ako sa zatiaľ vôbec neunifikujú konktory e-bajkov).
18.12.2024 - 18:50:58
00
arrow_leftwill napísal:
Ak je pravda, co je v tej studii, co tu bola vcera, tak sa environmentalne dopady vyroby baterii znizuju a dost rapidne. Vyroba baterie s kapacitou 60 kWh ma uhlikovu stopu 5 ton CO2e, co pred par rokmi bolo 10-20 ton.
to je strasne zjednodusene a nespravne (a zial dnes velmi moderne a robia to aj politici) na vsetko pozerat skrz emisie CO2 a totalne ignorovat ostatne aspekty.

Velmi chyba holisticky pristup ku ekoogii.
Raz su vsetci posadnuti NOx, raz CO2 a casto sa prijmaju riesenia, ktore zlepsia dany paraneter a zaroven zhorsie ine
18.12.2024 - 19:33:34
00
arrow_leftZoidberg napísal:
Ked chces niekomu zavolat, vies to autu povedat.

to som mal v aute pred 20 rokmi :)
18.12.2024 - 20:07:02
00
Hej, v Top Geare to vtedy testovali :)
https://m.youtube.com/watch?v=VIQ_3JK2iwM
18.12.2024 - 20:28:09
01
15.7kWh asi aj s predoslym majitelom (my mame uz skoro 30k km)

System ukazuje (cisatocnych) 561 pomalych a 22 rychlych nabijacich sessions, ekvivalentnych cca 200 plnych cyklov (12600kWh, asi z toho 411kWh bolo rychlonabijacky, 64kWh baterka). Vyzera ze este stale by sme mali mat 100% stav baterky, podla udajov z pocitaca (udavany 96% "state of charge bms" pri "100% nabiti" by zodpovedal 66.7kWh celkovej kapacite, coz z pamati cca zodpoveda buffru, pre nasu 64kWh baterku)

Prílohy:

PXL_20241218_203640915.MP.jpg
PXL_20241218_203640915.MP.jpg 68.45 KiB thumb_up0thumb_down

PXL_20241218_203636186.MP.jpg
PXL_20241218_203636186.MP.jpg 66.46 KiB thumb_up0thumb_down

18.12.2024 - 21:59:43
04
Tak sef catlu ocakava, ze trh sa rozdeli medzi domace nabijanie, verejne a vymenu baterii. Imho je to rozumny predpoklad. Veci nie su len cierne alebo biele. Vo velkych (cinskych) mestach domaceho nabijania vela nebude a na trhu sa najde miesto aj pre vymenu baterii. Vobec to nemusi byt ekonomicky neudrzatelne, pretoze pojde len o cast aut a zakaznikov. Proste len sytia trh a chcu na nom mat podiel, pretoze vedia, ze si nemozu dovolit ostat mimo a nechat si ujst historicku prilezitost. Navyse netusime, aku dnes maju vyrobnu cenu baterii. Zjavne uz sa im to podla ich vypoctov oplati, co mnohe napoveda.
Nehovoriac o tom, ze taketo riesenie znamena, ze bev nemusi nosit velku, tazku bateriu s vacsou kapacitou ale naopak napriklad polovicnu, pricom ale dojazd moze byt napriklad 70%tny. Prave vdaka tomu, ze usetria na mrtvej vahe.
A co sa tyka tej unifikacie battery packov. Vazne si niekto mysli, ze to bude v cine problem? Co strana povie, to bude a v principe je unifikacia ziadana a smerujeme k nej v kazdej oblasti, takze tu by som sa jej vobec nebal, prave naopak.
Nebude mat formu celych baterii, ale mensich modulov, ktore si len pospajas a nacvaknes do vozidla.
18.12.2024 - 22:25:22
00
arrow_leftcokupit napísal:
.... Vobec to nemusi byt ekonomicky neudrzatelne ... Zjavne uz sa im to podla ich vypoctov oplati...

Nehovoriac o tom, ze taketo riesenie znamena, ze bev nemusi nosit velku, tazku bateriu s vacsou kapacitou ale naopak napriklad polovicnu, pricom ale dojazd moze byt napriklad 70%tny. Prave vdaka tomu, ze usetria na mrtvej vahe.

A co sa tyka tej unifikacie battery packov. Vazne si niekto mysli, ze to bude v cine problem?


Sorry, ale predstavuješ si to veľmi jednoducho.

Samozrejme, že ekonomicky to nie je problém - je to komunistická Čína, strana a vláda zadotujú.
Nejde o to, či musí alebo nemusí bev nosiť akú baterku, ale o to, že aby to fungovalo, tak tých bateriek musí byť násobne viac kusov s násobne viac celkovou kapacitou, inak to nedáva zmysel. Ak máš X áut s Y kapacitou, tak aby si mohol swapovať (teda poskytovať dostatok nabitých bateriek v celej sieti swapovacích staníc), tak potrebuješ veľakrát X batérií s veľakrát sumárnou kapacitou Y. Predstav si, že tých áut máš veľa a máš veľa staníc, tak skrátka v každej musí byť neustále prítomný nejaký počet nabitých batérií, inak to nebude fungovať (hej, viem, že sú na to optimalizačné algoritmy, ale tie iba znižujú tú "násobnosť", rozhodne ju neeliminujú.
No a čo sa týka unifikácie, tak zatiaľ sa nepodarilo unifikovať ani baterky do skútrov, takže swap funguje iba v rámci jednej značky, resp. jedného poskytovateľa. Tu nejde o konektory, ale o to, že každý jeden model BEV má tvar batérie na mieru, aby sa využil doslova každý jeden centimeter. Takže aj pri určitej unifikácii v rámci jednej platformy to vždy bude iba malá časť flotily, ktorá bude vedieť swapovať.

Swapovacie schémy nie sú ani zďaleka novinkou (pre zaujímavosť, aj na Slovensku už boli pokusy), ale zatiaľ sa vždy ukázala logistická a environmentálna nereálnosť. A čím viac bude wallboxov a čím vyššia bude energetická hustota batérií, tým menej budú ľudia ochotní chodiť meniť baterky namiesto prostého pichnutia kábla do zástrčky pri dome večer po zaparkovaní auta.
18.12.2024 - 22:40:37
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up