.... Vobec to nemusi byt ekonomicky neudrzatelne ... Zjavne uz sa im to podla ich vypoctov oplati...
Nehovoriac o tom, ze taketo riesenie znamena, ze bev nemusi nosit velku, tazku
bateriu s vacsou kapacitou ale naopak napriklad polovicnu, pricom ale dojazd moze byt napriklad 70%tny. Prave vdaka tomu, ze usetria na mrtvej vahe.
A co sa tyka tej unifikacie battery packov. Vazne si niekto mysli, ze to bude v cine problem?
Sorry, ale predstavuješ si to veľmi jednoducho.
Samozrejme, že ekonomicky to nie je problém - je to komunistická Čína, strana a vláda zadotujú.
Nejde o to, či musí alebo nemusí bev nosiť akú baterku, ale o to, že aby to fungovalo, tak tých bateriek musí byť násobne viac kusov s násobne viac celkovou kapacitou, inak to nedáva zmysel. Ak máš X áut s Y kapacitou, tak aby si mohol swapovať (teda poskytovať dostatok nabitých bateriek v celej sieti swapovacích staníc), tak potrebuješ veľakrát X batérií s veľakrát sumárnou kapacitou Y. Predstav si, že tých áut máš veľa a máš veľa staníc, tak skrátka v každej musí byť neustále prítomný nejaký počet nabitých batérií, inak to nebude fungovať (hej, viem, že sú na to optimalizačné algoritmy, ale tie iba znižujú tú "násobnosť", rozhodne ju neeliminujú.
No a čo sa týka unifikácie, tak zatiaľ sa nepodarilo unifikovať ani baterky do skútrov, takže swap funguje iba v rámci jednej značky, resp. jedného poskytovateľa. Tu nejde o konektory, ale o to, že každý jeden model BEV má tvar
batérie na mieru, aby sa využil doslova každý jeden centimeter. Takže aj pri určitej unifikácii v rámci jednej
platformy to vždy bude iba malá časť flotily, ktorá bude vedieť swapovať.
Swapovacie schémy nie sú ani zďaleka novinkou (pre zaujímavosť, aj na Slovensku už boli pokusy), ale zatiaľ sa vždy ukázala logistická a environmentálna nereálnosť. A čím viac bude wallboxov a čím vyššia bude energetická hustota batérií, tým menej budú ľudia ochotní chodiť meniť baterky namiesto prostého pichnutia kábla do zástrčky pri dome večer po zaparkovaní auta.