To sú všetko už také veci čo už sú k dispozícii..rôzne prevodovky, hnacie remene a podobné veci. Všetko je to super, že to je na trhu, ale určite teraz nejdem po tom chmatnúť, že dajte to sem, lebo bez toho neviem jazdiť. Možno si to niekedy kúpim, ale nikam ma to neposunie už. Rovnako ako som z bicykla vyhodil elektronické radenie a nepotrebujem ho, samozrejme môžem ho mať, ale netreba mi to a navyše keď si človek robí bike na hmotnosť, tak mechanické sady vychádzajú lepšie. Dokonca som OK aj s 11 speed sadami na určitých typoch bicyklov, ktoré jazdím. A súhlasím aj s tým, že 1-2 ročný cyklus je úplna zbytočnosť pre bežného hobby jazdca. Jeduje ma tam akurát to, že potom neskôr je vlastne 4-5 ročný bicykel už nepredajný - lepšie je ho darovať niekomu. Ale tá strata hodnoty naozaj zamrzí.
ja mam 5 ročný bicykel a skušal som aj novšie ale jednoducho nemám ten pocit kupit nový. Pre mna sú oveľa viacej zážitky na bicykli a dobre vedieť techniku. Máš super nový bicykel ale nemáš zažitky , fyzičku a techniku tak ti to je nanič resp tak na pochválenie sa. Čiže základ je jazdiť a potom kupovať:) Kúpiť je tá najjednoduchšia vec ale nájsť čas na bicykel a zlepšovanie sa je už problém:) A to je jeden z dôvodom tiež prečo je bicyklový priemysel je v problémoch ,nemáš čo lepšie ponúknut aby to bola výrazná zmena. Geometria , el radenie, brzdy, kolesa odpruženie sa už robia len kozmetické zmeny, kde prínos ledva pociťujú ***** jazdci ,smrteľník to nemá ako všimnúť.. Aj v segmente elektrobicyklov tie dnešne 800-900wh baterky 90% kupujúcich nevybije, motory tiche a lahšie . Naviac každý fanúšik bicyklovania už má minimálne dva bicykle doma:)
S vývojom bicyklov to je tak, že za posledných 5 rokov prešli dosť výraznými zmenami k výrazne lepšiemu. Realita, ale vyzerá na prvý pohľad ináč....U nás v okolí je jedna ikonická trať. V r2019 som sa ju učil jazdiť na HTčku so 120mm vidlou. Naučil som sa a prešiel som v podstate vždy s odretými ušami....teraz mám najnovšie taký polozjazďák na 170/170 a niektoré úseky si pekne nosím pešo....niečo sa vo mne zlomilo a je zle.....potom človek ale skúma detaily a zistí, že ono to nie je vlastne úplne bicyklom, ale keďže nie sme v bikeparku, ale v prírode, tak trať sa výrazne zhoršila....kedysi tam bol jeden prepad, kde trebalo len ľahko prepružiť a bol človek dole...teraz je tam pomaly 60cm diera a za ňou ďalšie skalné zuby plus mrte lístia, kde už treba jazdiť ináč.....Takže to čo sa kedysi dalo na XC dnes už by nešlo bez OTB....na 170/170 a modernej geometrii to pôjde - dotrénujem
My sme s Jančim to 1%, ktoré tento náboj zaujal....za mňa teda jedno z mnohých riešení. Viac ma poslednou dobou z nábojov zaujala nie úplne novinka, ale tichučké náboje ONYX....cena hrozná, ale omnoho horšia je hmotnosť. Preto si to netreba škrabať a uctievať si osvedčenú DT350ku
niekedy stačí zmenit pár komponentov a zrazu máte zo starého - nový bicykel. mne stačilo vymenit brzy , dlhšiu teleskopicku sedlovku a stare zjazdené plášte a jazdenie nadobudlu zase iný rozmer:). Aj v servise Vam povedia ,že niekedy je lepšie osadit kvalitný komponent ako cely bicykel.
Hlavne aby vydržali výrobcovia týchto kvalitných komponentov. Tie novinky sa doslova chŕlia a všetko samé top kúsky. Napríklad podobnú správu som zachytil nedávno aj u môjho obľúbeného Ohlinsu. Tiež tam boli nejaké správy o redukcii zamestnancov. Ceny top komponentov tiež sú hodne mimo, bez akcií v podstate nepredajné kusy, následný predaj v akcii asi nie je pre výrobcu už úplne pohladením do budúcna...Takže postupne prejdeme na Aliexpress
My sme s Jančim to 1%, ktoré tento náboj zaujal....za mňa teda jedno z mnohých riešení. Viac ma poslednou dobou z nábojov zaujala nie úplne novinka, ale tichučké náboje ONYX....cena hrozná, ale omnoho horšia je hmotnosť. Preto si to netreba škrabať a uctievať si osvedčenú DT350ku
2 roky jazdím silnejšiu obdobu Onyxu, s podobnou hmotnosťou a vôbec mi nevadí, že je ťažší než bežný rapkáč. Kolesá sú 26" ľahučké Spank Spike 33 s ľahkými Schwalbe NN a zrýchľujú lepšie než staré Spank Tweet Tweet s Minioni, pretože sa zmenilo rozloženie hmotnosti. Viac hmotnosti v osi a menej na obvode. Trakcia v teréne tiež lepšia, dokonca som ani nemenil nastavenie tlmiča.
Najväčšia výhoda tej spojky, samozrejme popri krásnom tichu, je elasticita. Takže ma netrápi ani mierny pedalkickback.
S vývojom bicyklov to je tak, že za posledných 5 rokov prešli dosť výraznými zmenami k výrazne lepšiemu.
Ak vyuzivas HW nadoraz, tak suhlasim. Ale z mojho pohladu (dlhsie backcountry vyjazdy a aj nohy) mam skor problem, ze si neviem kupit normalny bike a tak som pred par rokmi nakupil ramy Trek Superfly FS (model 2003 resp. 2004) do zasoby + doplnil hlavko, co znizi uhol o 2° a som spokojny.
fluider
Čo to máš za náboj? Sem s ním ak je to obdoba Onyxov. Pozriem a prípadne dám do zásobníku nápadov, okrem toho mi teraz zostali nejaké karbónové ráfy, ktoré len tak zatiaľ suším bez výpletu.
Palo TT
Môže byť s tým, že je ti problém zohnať dnes rám na postavu s dlhšími nohami. Ja to mám asi tiež tak, ale vyriešil som to extra dlhou teleskopkou. Ale pri aktuálnych Lkách, ktoré mi sedia úplne musím mať sedlovku extra vytiahnutú z rámu, alebo mega dlhú. Takže za posledné asi 2-3 roky pribudli sedlovky s 210-240mm zdvihom a to sú pre mňa tie ***** drobné zmeny, ktoré naozaj za posledné obdobie veľmi kvalitne doplnili svet cyklo komponentov.
branomelis
Je to môj redesign ich pôvodného konceptu, ktorý prebrali od TruePrecision Components a oni to prebrali po ďalšej US firme z 80. rokov. Mám tam menej častí, predovšetkým väčšiu spojku a vyberatelny vonkajší cylinder spojky. Trochu som zisťoval situáciu na SK a dalo by sa to tu vyrábať za podobnú cenu ako sa predáva Onyx. Bohužiaľ, som za tie 2 roky stratil paru a akosi nemám chuť to ďalej posúvať smerom k predateľnému produktu. Aj tak by som asi kombinoval výrobu v Číne hliník a tu oceľ, pretože sú tu kvalitnejšie ocele i keď táto Čínska je zatiaľ úplne OK.
No. Dal by som viac fotiek, ale neviem cez mobil viacero naraz. Prepáč.
Jááj tak...to máš taký vlastný produkt. Ja som, že to je nejaká komerčná záležitosť. Vzhľadom na to čo sa aj tu v tejto téme teraz píše aj o veľkých hráčoch na trhu sa ani nečudujem, že ľudia aj keď by vedeli nechcú nič vyrábať. Malosériovo sú ceny extra, veľkosériovo zas chýba dopyt. Ale pekné vidieť takéto rôzne výrobky. 👌👌
Tak zase, keď si uvedomime aké predražené stupidity sú ľudia ochotní kupovať, veci, ktoré neprinášajú nič nové, lepšie, nič neriešia, prípadne aké kvantá podpriemerných nábojov sa predávajú, tak niečo kvalitné by mohlo mať nádej na život. Možno sa k tomu časom vrátim.
Veľké značky už nepatria pôvodným majiteľom, ale veľkým firmám, ktoré to kupujú a utápajú iba ako finančné aktíva. Treba podporovať malé značky, lebo za nimi sú ľudia, ktorí idú na trh s vlastnou kožou, s vlastným životom. Napr. náboj by som kúpil jedine Onyx alebo nový e13 Sidekick (alebo treba spraviť e13 s klatikovou spojkou ).Tlmič asi jediné pružinu od Vorsprung.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://www.bikeandride.cz/2024/12/ethirteen-sidekick-aktivnejsi-odpruzeni-bez-tahani-za-pedaly/
Ale zda sa, ze aktualne napr. RBcko vstane z popola a ma novinky, aj ked bez fullu.
https://mtbs.cz/clanek/rb-htr-navrat-ke-korenum/kategorie/preview
https://mtbs.cz/clanek/rb-rx-team-sterkolet-pro-patrioty/kategorie/preview
https://mtbs.cz/clanek/rb-cr-team-klasika-v-novem-baleni/kategorie/preview
+Aj detske biky zacali.
Doplnenie: Pozrel som ich stranku - pribudne aj novy full https://www.rb-bike.cz/rb-bike-katalog/xc-trail/tr-140/ram/
2 roky jazdím silnejšiu obdobu Onyxu, s podobnou hmotnosťou a vôbec mi nevadí, že je ťažší než bežný rapkáč. Kolesá sú 26" ľahučké Spank Spike 33 s ľahkými Schwalbe NN a zrýchľujú lepšie než staré Spank Tweet Tweet s Minioni, pretože sa zmenilo rozloženie hmotnosti. Viac hmotnosti v osi a menej na obvode. Trakcia v teréne tiež lepšia, dokonca som ani nemenil nastavenie tlmiča.
Najväčšia výhoda tej spojky, samozrejme popri krásnom tichu, je elasticita. Takže ma netrápi ani mierny pedalkickback.
Ak vyuzivas HW nadoraz, tak suhlasim. Ale z mojho pohladu (dlhsie backcountry vyjazdy a aj nohy) mam skor problem, ze si neviem kupit normalny bike a tak som pred par rokmi nakupil ramy Trek Superfly FS (model 2003 resp. 2004) do zasoby + doplnil hlavko, co znizi uhol o 2° a som spokojny.
Ale zda sa, ze aktualne napr. RBcko vstane z popola a ma novinky, aj ked bez fullu....
Doplnenie: Pozrel som ich stranku - pribudne aj novy full https://www.rb-bike.cz/rb-bike-katalog/xc-trail/tr-140/ram/
Čo to máš za náboj? Sem s ním ak je to obdoba Onyxov. Pozriem a prípadne dám do zásobníku nápadov, okrem toho mi teraz zostali nejaké karbónové ráfy, ktoré len tak zatiaľ suším bez výpletu.
Palo TT
Môže byť s tým, že je ti problém zohnať dnes rám na postavu s dlhšími nohami. Ja to mám asi tiež tak, ale vyriešil som to extra dlhou teleskopkou. Ale pri aktuálnych Lkách, ktoré mi sedia úplne musím mať sedlovku extra vytiahnutú z rámu, alebo mega dlhú. Takže za posledné asi 2-3 roky pribudli sedlovky s 210-240mm zdvihom a to sú pre mňa tie ***** drobné zmeny, ktoré naozaj za posledné obdobie veľmi kvalitne doplnili svet cyklo komponentov.
Je to môj redesign ich pôvodného konceptu, ktorý prebrali od TruePrecision Components a oni to prebrali po ďalšej US firme z 80. rokov. Mám tam menej častí, predovšetkým väčšiu spojku a vyberatelny vonkajší cylinder spojky. Trochu som zisťoval situáciu na SK a dalo by sa to tu vyrábať za podobnú cenu ako sa predáva Onyx. Bohužiaľ, som za tie 2 roky stratil paru a akosi nemám chuť to ďalej posúvať smerom k predateľnému produktu. Aj tak by som asi kombinoval výrobu v Číne hliník a tu oceľ, pretože sú tu kvalitnejšie ocele i keď táto Čínska je zatiaľ úplne OK.
No. Dal by som viac fotiek, ale neviem cez mobil viacero naraz. Prepáč.
Veľké značky už nepatria pôvodným majiteľom, ale veľkým firmám, ktoré to kupujú a utápajú iba ako finančné aktíva. Treba podporovať malé značky, lebo za nimi sú ľudia, ktorí idú na trh s vlastnou kožou, s vlastným životom. Napr. náboj by som kúpil jedine Onyx alebo nový e13 Sidekick (alebo treba spraviť e13 s klatikovou spojkou