niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Volny preklad: amortizacia je jeden z najdolezitejsich faktorov (takto spocitanej "nevyhodnosti" jazdy na BEV). Napr 3 roky dozadu zakupeny fiat 500e za 40k€ dnes predate len za 17k€, cize strata vyse 50%. "Amortizacia" je tak aktualne u bev omnoho rychlejsia ako u ice a "technologicky nadsenci" znasaju financne straty kvoli rychlemu pokroku v ev autach.
https://newmobility.news/2024/12/17/anwb-electric-car-now-costlier-than-ice-model-in-the-netherlands/
a opat sa počítala cena elektriny na najdrahších DC nabijačkach bez paušálu (ktorým reálne nikto nenabíja) tak ako to robí aj autolživě a autoforum
potom príde stret s realitou
Holandsko vykázalo v novembri 2 881 predajov Tesly a 8,4 % podiel na trhu. Penetrácia BEV je 39,4 % a Tesla má 21,2 % tohto segmentu.
Ale to isté vo svete ev nabíjať bez vernostného programu je doslova zdieranie, výpalné ? Či dokonca ani vôbec nenabijes.
Nejak ten váš slobodný trh nefunguje.
Nákupné centrum Európa dnes, tisíce ľudí, stovky áut na parkoviskách, desiatky áut čakajú v šórach na vstupoch na parkovisko. Ešte pred vjazdom na parkovisko je myslím šesť. ak nie osem, flekov na nabíjanie elektromobilov (teda elektromobily sú zvýhodnené, nemusia sa trepať dovnútra parkoviska, ich standy sú ešte pred rampou).
Na dvoch z tých miestach stáli spalováky.
To ako tým ľuďom nie je ani trochu trápno?
No proste tam nenakupuj😉
Ale to isté vo svete ev nabíjať bez vernostného programu je doslova zdieranie, výpalné ? Či dokonca ani vôbec nenabijes.
Nejak ten váš slobodný trh nefunguje.
Podobne ceny? Si sa "pomylil" alebo jazdis len okolo komina?
Ked idem par sto km a este dialnicami, kratim si cas porovnavanim cien a tie rozdiely su veru dost citelne, na dialniciach o desiatky centov vyssie. A to ani nespominam plyn, tam byva rozdiel este vacsi, nejaka zapadnuta jurki pumpa za 0,65€ a dialnica slovnaft pokojne aj cez 0,8. To su 20 az 30% rozdiely v cene. Samozrejme mozes povedat, ze aj v kvalite a lokalite, ale to iste su aj tie rychlonabijacky.
A hla, baterie nam riadne zlacnuju...
https://e.dennikn.sk/4378414/graf-roka-patrika-krizanskeho-z-pokracujuceho-zlacnovania-baterii-nebude-tazit-len-elektromobilita/
O tom, do akej miery výmena bateriek v elektromobiloch naozaj bude zaťažovať životné prostredie, je ešte skoro hovoriť. Ale vo všeobecnosti sa zatiaľ predpokladá, že veľmi málo. Jednak už dnes je technologicky možné viac 95% z baterky recyklovať a znovu použiť. Zatiaľ to naráža na ekonomickú bariéru, recyklovaných bateriek je ešte málo na to, aby sa s nimi dal robiť biznis, ale to je logicky iba otázkou času.
No a jednak sa použité baterky dajú využiť na skladovanie vyrobenej elektriky, čo je stále ešte slabá stránka obnoviteľných zdrojov vďaka ich nepravidelnosti, takže môžme predpokladať ich masívne využívanie v tomto smere.
Tak či onak, z dlhodobého globálneho hľadiska budú baterky zaťažovať životné prostredie určite menej ako emisie skleníkových plynov a najmä nemajú a nebudú mať likvidačný vplyv na život.
Samozrejme najlepšia a najefektívnejšia značka nezaostáva.
Jedni tvrdia, ze vsetko je biele a pocty elektromobilov budu exponencialne narastat a druhi zase pri prvom spomaleni tvrdia ze vsetko je stratene a ide sa naspat na fosilne paliva.
Ten trh sa vyvija. Svedkovia Elonovi, co mali peniaze uz nakupili. Nakupili aj dalsi ludia, pre ktorych davali elektromobily nejaky zmysel. Pocet kupujucich sa ciastocne vycerpal a preto je pokles v predajoch. Postupne bude technologia a infrastruktura vyspievat a elektromobily budu davat zmysel viac ludom. Predaj porastie. Tesla uz nebude tak vynimocna a bude jeden z modelov na trhu, takze jej podiel poklesne. Zase nieco normalne a ocakavane.
Len netreba vsetko vidiet ciernobielo. Tych problemov v elektromobilite je vela. Ale terajsi pokles nie. Ten je problem len pre nepripravenych a neznalych. A este pre chamtivych manazerov a investorov.
A co sa tyka toho, ci zatazovat alebo nie, tak nie, nie je skoro o tom hovorit. Totizto, ak niekto chce realne chranit zivotne prostredie, cely cyklus ma byt naplanovany a zvladnuty hned na zaciatku. Nie v style, sak hodime vypaleny uran potom do mora, vydrzi to tam (v schranke) 150rokov a dalej nas to nezauima (co inak mozno coskoru bude pruser jak brno).
Inak, EV su riadne mamuty, tazke jak LKT, taky maly kamionok.
O nijakom uráne nepíšem, neviem, čo to tu splietaš.