niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Ano Musk sa tesi.
Lebo demokrati chceli tlacit BEV a dotovat vyvoj BEV tradicnych znaciek (Ford, GM), ktore za Teslou v predajoch vyrazne zaostavaju.
Zrusenie tychto dotacii pomoze Tesle dlhsie udrzat naskok, takze Elon sa tesi ze konkurencia bude mensia.
Tesla samotna zaroven dostavala velke dotacie v minulosti, bez nich by neprezila pravdepodobne.
A dotačné výhody sa pomaly končia aj prevádzkovateľom nabíjacích staníc na Slovensku. Kvôli pár elektromobilom sa dotuje nabíjacia sieť, pričom nemá využitie kapacity ani 30 %.
https://www.startstop.sk/spravy/elektromobilita/123472/v-sr-hrozi-vypinanie-nabijacich-stojanov-pre-elektromobily-narazili-sme-na-kriticky-problem/
https://youtu.be/epaOCdNB8Ds?si=H5QeQWVbOXQwmScs
Preplatíš ľuďom náklady na spaľovacie autá, keďže výrobcovia musia cez ne dotovať stratové elektromobily?
Veď tvrdíš, že auto je vždy nabité na 100 %.
Este k tym nabijackam vyssie. Je to win-win pre sucasnych majitelov. Siet sa rozsiruje, skvalitnutnuje a zaroven dost velky strasiak (plne nabijacie stojany) sa nekona.
Preplatíš ľuďom náklady na spaľovacie autá, keďže výrobcovia musia cez ne dotovať stratové elektromobily?
Cena auta a stara nemecka jazdenka za 3k je nejake zakladne ludske pravo? Uz si vymaz tu postsocialisticku kravinu z hlavy...
Preplatíš ľuďom náklady na spaľovacie autá, keďže výrobcovia musia cez ne dotovať stratové elektromobily?
SUVecka dotuju kombiky a sedany. Tiez to majitelom SUV nikto nepreplaca.
Už si uvedom, že pretláčanie elektromobilov cez kvóty, zákazy, dotácie a daňové prázdniny je postkomunistické.
Takže človek, čo si kúpi spaľovacie auto za 20 000 € má dotovať elektromobily za 40 000 €. A hlavne nech drží hubu a krok.
A to si akoze odkial zobral tu informaciu, ze po dialnici? Uved zdroj. Neviem preco musis vzdy skreslovat ked ide o obhajobu elektromobilov. Akurat im tym robis medvediu sluzbu...
Mozno stvrtina z km bola po dialnici z toho co som pozrel. A aj po nej jazdili miestami kvoli mrznucemu dazdu rychlostou 60 - 90 km/h, cize zasadne skreslenie dojazdu oproti normalu. A aj co sa tyka zimy, tak je to dost relativne, lebo na zaciatku sice mali -5°, ale neskor mali +5°. To uz ma dost daleko od cestovania pri -10 stupnoch. Inak povedane realny zimny dialnicny dojazd je podstatne iny ako tie dojazdy co dosiahli v teste.
POLESTAR 3 - Forbruk: 18,9 kWt/100 km – 8,7 prosent positivt avvik fra WLTP.
TESLA MODEL 3 - Forbruk: 14,0 kWt/100 km – 12,0 prosent negativt avvik fra WLTP.
zvysne spotreby tu: https://www.motor.no/bil/tallene-som-teller-fra-rekkeviddetesten-sa-mye-far-du-per-krone/303063
Postkomunistické to síce určite nie je, to si pletieš pojmy, ale to je vedľajšie.
Ale len tak pre zaujímavosť - ako inak by si chcel pretláčať elektromobily, než cez "kvóty, zákazy, dotácie a daňové prázdniny"?