Jezus Tak zavádzajú o teplote v článku alebo si zase vymýšlaš Ty. Ja som ten článok nepísal. A v Nórsku sa jazdí po dialnici 110km/h, niekde 100km/h a niekde len 90km/h
v článku: Počas celej cesty sa teploty pohybovali pod bodom mrazu, na začiatku jazdy padal mrznúci dážď a vozidlá stáli v kolóne asi hodinu.
by ma zaujimalo kto a ako casto chodi 500km na supu bez prestavok
este prave po dialnici sa to da predstavit, ale aj to su 3-4hod nonstop v aute okreskami a dedinami aj pol dna
Len tak pre info, ak si dohladas kedy kde kto ako podla tohto obrazku hailoval, tak Hillary a Bush su CGI, Obama len rozhadzoval rukami pri prejave no a dezorientovany Elon vyslovene hailoval ako podla navodu. Aj keby v prvych dvoh pripadoch nemam pravdu, kazdy clovek na planete moze byt takto zachyteny pri obycajnom mavani, takze toto je perfektny priklad ako vytrhnut vec z kontextu a obhajovat neobhajitelne. Muska mame natoceneho, ako vyslovene udrel do hrude a vzpriamil vystretu pravicu nad uroven oci a to 2x za sebou. Ked to spojis s jeho "aktivitami" a "nazormi" v Nemecku za posledne mesiace, (sympatie s krajne pravicovou stranou s prepojeniami na neonacistov, rozpravanie o rasovej predispozicii ku kriminalite atd) je to asi taka nahoda ako kotlebove 1488 seky...
Takže človek, čo si kúpi spaľovacie auto za 20 000 € má dotovať elektromobily za 40 000 €. A hlavne nech drží hubu a krok.
zaujimave že dlhoročné danové uľavy, investične stimuly pre Slovenske automobilky nevadili btw bez dotacie by neexistovala ani nafta.
a teraz realita- nie len že posledny rok dva nie su dotacie v EU ale zaroven EV naplnaju kasu vdaka clám. Napr. na Model 3 aktuálne platí zakladné 10% CLO za dovoz z Číny a dalsích 8,5% za to že je to EV z číny. Na niektorých výrobcov je to aj 40%, vratane tych europskych dovažane z Číny.
Tak ked chces trhovy system tak by si mal prostestovat aj proti tymto vydieračským Clám..
Z toho testu by som bral skor tieto cisla:
POLESTAR 3 - Forbruk: 18,9 kWt/100 km – 8,7 prosent positivt avvik fra WLTP.
TESLA MODEL 3 - Forbruk: 14,0 kWt/100 km – 12,0 prosent negativt avvik fra WLTP.
Spotreba u Tesly dobra, to je nepopieratelne, ale problem s datami u Tesly velky - podla testu mala realny dojazd nizsi o 23,6 % ako deklarovany WLTP dojazd a pritom zaroven mala nizsiu! realnu spotrebu na 100 km ako deklarovanu WLTP spotrebu. To si absolutne protireci. Akoby WLTP dojazd urcili podla uplne inych kriterii ako WLTP spotrebu. A dalsia ceresnicka z testu je, ze pri prejdenej vzdialenosti 300 km uz Tesla indikovala prejdenu vzdialenost 314 km. To je neskutocne skreslenie.
by ma zaujimalo kto a ako casto chodi 500km na supu bez prestavok
este prave po dialnici sa to da predstavit, ale aj to su 3-4hod nonstop v aute okreskami a dedinami aj pol dna
Ja mavam dost casto okolo 500 km denne. Tak zhruba raz za mesiac. Ak chodim na skialp alebo turistiku/bike na stredne Slovensko, tak parkujem pod lesom mimo nabijacky - a aj tak by som nemohol dojst to po par hodinach odpojit. Z trasy mam tak 400 km po dialniciach kde chcem ist rychlo.
Viem si predstavit sa cestou naspat zastavit na kavu a nejake lahke jedlo na pol/tristvrte hodky - cize dobit sa da. Akurat to s tou vecerou nebude lacnejsie ako spalovak a ani rychlejsie.
Ale ja sa nestazujem ani netvrdim, ze elektroauta su zle, len hovorim, ze 500+ km denne nie je nic take nezvycajne.
Ja mavam dost casto okolo 500 km denne. Tak zhruba raz za mesiac. Ak chodim na skialp alebo turistiku/bike na stredne Slovensko, tak parkujem pod lesom mimo nabijacky - a aj tak by som nemohol dojst to po par hodinach odpojit. Z trasy mam tak 400 km po dialniciach kde chcem ist rychlo.
Viem si predstavit sa cestou naspat zastavit na kavu a nejake lahke jedlo na pol/tristvrte hodky - cize dobit sa da. Akurat to s tou vecerou nebude lacnejsie ako spalovak a ani rychlejsie.
Ale ja sa nestazujem ani netvrdim, ze elektroauta su zle, len hovorim, ze 500+ km denne nie je nic take nezvycajne.
Len pre korektnosť: zrejme si myslel 500+ km za deň, nie 500+ km denne.
sorry will, ale ten tvoj priklad bude odhadom hlboko pod 1% situacii - 500+km s odparkovanim mimo miesta s nabijackou....(niekde na zaciatku temy som tu linkoval svk ofiko statne publikacie s najazdmi) aj na ten spalovak mozes zacat riesit ze vlastne po 500-800km musis natankovat u podstatnej casti ice tak ci tak + vlastne este si musel ist nabrat plnu pred vyjazdom, kdezto bev si mnohi mozu dobit doma na zasuvke. Nehovoriac o tom, ze 250+km jednym smerom su 2+ hod, coz viem ze kopa ludi potiahne na 1 strechu, ale mat tam 1 prestavku na 10-15 min iste nieje na zahodenie aj vzhladom na bezpecnost v premavke - a ak to spravis, tak si uz poriesil svoj dojazd na bev.
uprimne vobec mi to na 10-15 minut zastavit nevadi . Nezastavujem len ked idem sam. Ked veziem mladu tak stojime niekde kazde 2 hodiny. Kazdy kto ma zensku, vie preco
ale pri dnesnych modernych autach co sleduju premavku pred tebou, vedla teba, za tebou a sleduju aj teba, brzdia, zastavuju a aj zrychluju, tak mi naozaj nedojde nijak tazke ani nebezpecne davat na jeden zatah 4-5h trip. Keby si to mal ist š120 tak si zbity jak pes. V dnesnom aute strednej - vyssej strednej triedy uplne na klud.
zaujimave že dlhoročné danové uľavy, investične stimuly pre Slovenske automobilky nevadili btw bez dotacie by neexistovala ani nafta.
a teraz realita- nie len že posledny rok dva nie su dotacie v EU ale zaroven EV naplnaju kasu vdaka clám. Napr. na Model 3 aktuálne platí zakladné 10% CLO za dovoz z Číny a dalsích 8,5% za to že je to EV z číny. Na niektorých výrobcov je to aj 40%, vratane tych europskych dovažane z Číny.
Tak ked chces trhovy system tak by si mal prostestovat aj proti tymto vydieračským Clám..
Veď nech sa predávajú fosílne palivá za trhovú cenu. Potom by sa aj elektromobilisti spamätali a zistili by z čoho sa vyrába oceľ, plasty, kto im preváža tie ich elektromobily.
Aj pri "srotovnom" si pisal taketo ch.u.j.o.viny na tie internety?
Áno, predstav si. Prečo by mal byť podporovaný len automobilový priemysel a nie napríklad chemický?
To zjavne majitelia elektromobilov závislí na dotáciách nevedia pochopiť.
Áno, predstav si. Prečo by mal byť podporovaný len automobilový priemysel a nie napríklad chemický?
To zjavne majitelia elektromobilov závislí na dotáciách nevedia pochopiť.
Trepes nezmysly. Chemický priemysel je tiež dotovaný vo viacerých fázach. Napr. aj poľnohospodárske hnojivá cez PPA. Kopec komponentov petrochemickeho priemyslu končí koniec-koncov aj v autách, ano aj v EV. Tieto tvoje demagógie a domienkologie sú ale mimo tému elektromobility.
Tak netvrď, že človeka, čo si kúpi spaľovacie auto za 70 000 € dotuje majiteľ elektromobilu za 40 000 €. Alebo aspoň uveď nejaký zdroj.
To, že dotujú automobilky výrobu elektromobilov priznávajú samotné automobilky.
Zaujímavé, že pred výrobou elektromobilov boli automobilky ziskové a teraz zatvárajú jeden závod za druhým. Teda aspoň v Európe, kde túto stratovú výrobu nedotujú štáty ako v Číne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
v článku: Počas celej cesty sa teploty pohybovali pod bodom mrazu, na začiatku jazdy padal mrznúci dážď a vozidlá stáli v kolóne asi hodinu.
este prave po dialnici sa to da predstavit, ale aj to su 3-4hod nonstop v aute
Len tak pre info, ak si dohladas kedy kde kto ako podla tohto obrazku hailoval, tak Hillary a Bush su CGI, Obama len rozhadzoval rukami pri prejave no a dezorientovany Elon vyslovene hailoval ako podla navodu. Aj keby v prvych dvoh pripadoch nemam pravdu, kazdy clovek na planete moze byt takto zachyteny pri obycajnom mavani, takze toto je perfektny priklad ako vytrhnut vec z kontextu a obhajovat neobhajitelne. Muska mame natoceneho, ako vyslovene udrel do hrude a vzpriamil vystretu pravicu nad uroven oci a to 2x za sebou. Ked to spojis s jeho "aktivitami" a "nazormi" v Nemecku za posledne mesiace, (sympatie s krajne pravicovou stranou s prepojeniami na neonacistov, rozpravanie o rasovej predispozicii ku kriminalite atd) je to asi taka nahoda ako kotlebove 1488 seky...
zaujimave že dlhoročné danové uľavy, investične stimuly pre Slovenske automobilky nevadili
a teraz realita- nie len že posledny rok dva nie su dotacie v EU ale zaroven EV naplnaju kasu vdaka clám. Napr. na Model 3 aktuálne platí zakladné 10% CLO za dovoz z Číny a dalsích 8,5% za to že je to EV z číny. Na niektorých výrobcov je to aj 40%, vratane tych europskych dovažane z Číny.
Tak ked chces trhovy system tak by si mal prostestovat aj proti tymto vydieračským Clám..
POLESTAR 3 - Forbruk: 18,9 kWt/100 km – 8,7 prosent positivt avvik fra WLTP.
TESLA MODEL 3 - Forbruk: 14,0 kWt/100 km – 12,0 prosent negativt avvik fra WLTP.
Spotreba u Tesly dobra, to je nepopieratelne, ale problem s datami u Tesly velky - podla testu mala realny dojazd nizsi o 23,6 % ako deklarovany WLTP dojazd a pritom zaroven mala nizsiu! realnu spotrebu na 100 km ako deklarovanu WLTP spotrebu. To si absolutne protireci. Akoby WLTP dojazd urcili podla uplne inych kriterii ako WLTP spotrebu. A dalsia ceresnicka z testu je, ze pri prejdenej vzdialenosti 300 km uz Tesla indikovala prejdenu vzdialenost 314 km. To je neskutocne skreslenie.
Debata ako vzdy zbytocna, kedze by som najprv musel vysvetlovat co znamena slovo "zdroj"...
Aj pri "srotovnom" si pisal taketo ch.u.j.o.viny na tie internety?
este prave po dialnici sa to da predstavit, ale aj to su 3-4hod nonstop v aute
Ja mavam dost casto okolo 500 km denne. Tak zhruba raz za mesiac. Ak chodim na skialp alebo turistiku/bike na stredne Slovensko, tak parkujem pod lesom mimo nabijacky - a aj tak by som nemohol dojst to po par hodinach odpojit. Z trasy mam tak 400 km po dialniciach kde chcem ist rychlo.
Viem si predstavit sa cestou naspat zastavit na kavu a nejake lahke jedlo na pol/tristvrte hodky - cize dobit sa da. Akurat to s tou vecerou nebude lacnejsie ako spalovak a ani rychlejsie.
Ale ja sa nestazujem ani netvrdim, ze elektroauta su zle, len hovorim, ze 500+ km denne nie je nic take nezvycajne.
Viem si predstavit sa cestou naspat zastavit na kavu a nejake lahke jedlo na pol/tristvrte hodky - cize dobit sa da. Akurat to s tou vecerou nebude lacnejsie ako spalovak a ani rychlejsie.
Ale ja sa nestazujem ani netvrdim, ze elektroauta su zle, len hovorim, ze 500+ km denne nie je nic take nezvycajne.
Len pre korektnosť: zrejme si myslel 500+ km za deň, nie 500+ km denne.
ale pri dnesnych modernych autach co sleduju premavku pred tebou, vedla teba, za tebou a sleduju aj teba, brzdia, zastavuju a aj zrychluju, tak mi naozaj nedojde nijak tazke ani nebezpecne davat na jeden zatah 4-5h trip. Keby si to mal ist š120 tak si zbity jak pes. V dnesnom aute strednej - vyssej strednej triedy uplne na klud.
Spaľovacie autá za 70 000 € dotujú elektromobily za 100 000 €. A to mali byť elektromobily spásnou technológiou.
a teraz realita- nie len že posledny rok dva nie su dotacie v EU ale zaroven EV naplnaju kasu vdaka clám. Napr. na Model 3 aktuálne platí zakladné 10% CLO za dovoz z Číny a dalsích 8,5% za to že je to EV z číny. Na niektorých výrobcov je to aj 40%, vratane tych europskych dovažane z Číny.
Tak ked chces trhovy system tak by si mal prostestovat aj proti tymto vydieračským Clám..
Veď nech sa predávajú fosílne palivá za trhovú cenu. Potom by sa aj elektromobilisti spamätali a zistili by z čoho sa vyrába oceľ, plasty, kto im preváža tie ich elektromobily.
Áno, predstav si. Prečo by mal byť podporovaný len automobilový priemysel a nie napríklad chemický?
To zjavne majitelia elektromobilov závislí na dotáciách nevedia pochopiť.
Myslis, ze auta za 100 000 treba dotovat?
To zjavne majitelia elektromobilov závislí na dotáciách nevedia pochopiť.
Trepes nezmysly. Chemický priemysel je tiež dotovaný vo viacerých fázach. Napr. aj poľnohospodárske hnojivá cez PPA. Kopec komponentov petrochemickeho priemyslu končí koniec-koncov aj v autách, ano aj v EV. Tieto tvoje demagógie a domienkologie sú ale mimo tému elektromobility.
Tesla vraj zavadza taky jemny redizajn interieru
https://x.com/ManiatiGeorge/status/1882157945330495953
https://www.saintjavelin.com/products/tesla-owner-sticker
Tak netvrď, že človeka, čo si kúpi spaľovacie auto za 70 000 € dotuje majiteľ elektromobilu za 40 000 €. Alebo aspoň uveď nejaký zdroj.
To, že dotujú automobilky výrobu elektromobilov priznávajú samotné automobilky.
Zaujímavé, že pred výrobou elektromobilov boli automobilky ziskové a teraz zatvárajú jeden závod za druhým. Teda aspoň v Európe, kde túto stratovú výrobu nedotujú štáty ako v Číne.