Lokalizácia
Formulár sa odosiela
cokupit, skúsim znova: ako inak chceš dosiahnuť zníženie emisií z individuálnej automobilovej dopravy?
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 11:44:49
00
arrow_leftmnavak napísal:
do 1-2 roka planujem kupit jazdenu teslu 3 LR. co ponuka konkurencia? vazne sa pytam. a nebudem zly a pozadovat vykon tesly, ale aspon 60-70 z neho by tam mohlo byt. dojazd rovnaky alebo vacsi. cena rovnaka alebo nizsia…

VW ID.7
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 11:48:56
00
id7 rovnaky rok podobne km (tazsie sa porovnava, id7 nie je tolko ) o 7-10k drahsie
stanos4 cina ee.. id4 a id5 musim pozriet aj ked mi uz pridu zbytocne vysoke. ako poznam wv a ich logiku priplatkov tam sa bojim ze ceny budu lietat..
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 12:42:26
00
arrow_leftbicycletour napísal:
Takýmto tempom tu bude za 5 rokov vláda pravicových extrémistov, ktorí ti zrušia slávny Green Deal.
A medzitým do elektrických modelov montujú opäť spaľovacie motory

Aj Cina zrusi greeen deal? Aj India zrusi green deal? Az sa cudujem, kde vsade ma ta EU prsty :D Je mozne, ze v EU vlada pravicovych extremistov green deal nakoniec zrusi. Potom tu budeme zaostaly skanzem sveta. Spalovacie motory su mrtva technologia, zmier sa s tym.
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 13:30:30
04
arrow_leftCraObs napísal:
kolko počkaj 5 počkaj 10 ešte bude treba? veď už prešlo aj 5 aj 10 od uvedenia na trh :?: za mňa elektromobily tu určite budú aj o 10 rokov a majú svoje miesto na trhu, ale spása dopravy a ľudstva to nebude..

inak k tým "novým" technológiám a debatám, zažili sme toho hodne, akurát na tie technológie čo sa nepresadili si už nikto bežne nespomenie ;) maximálne tak pri vyslovene článkoch ktoré vytiahnu takéto "prelomové" veci čo mali zmeniť svet..

Pri prirodzenom doziti spalovakov a ich zakaze predaja v novych autach od roku 2035 bude na Slovensku 50% zastupenie elektromobilov na cestach okolo roku 2055 (vlastny vypocet a +/- to sedi s nejakou statnou analyzou, nechce sa mi ju teraz hladat, pozeral som ju, ked som to v minulosti pocital). Snad si nemyslis, ze teraz vsetci razom predaju spalovaky a hned nakupia elektromobily, aby ti vysla tvoja teoria. Alebo kolko percent elektromobilov by malo byt na cestach teraz aby si veril, ze je to technologia, ktora sa presadi? Kde boli elektromobily pred 10 rokmi?
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 13:37:05
00
Pri tejto úrovni v našom štáte budú bežny ľudia robotníckej triedy stále lepiť spalovaky .pretože na elektromobilu mať nebudú...ani na dráhu energiu z nabíjacích staníc.kedze v paneláku nenabiju za domáce ceny.ani na dedinách .takže to zostane technológia pre strednú a vyššiu triedu spoluobčanov...
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 13:49:47
02
akurát ti zrovnice zase vypadla klesajuca cena, už dnes pri aute nad 43k vychadza lepšie EV a to aj bez dotacie alebo započítani TCO. Hádaj čo sa stane až napr BYD spustí koncom roka vyrobu v Madarsku a dalšie tovarne po europe na ktore už nebudu moct platit vydieračské clá (pri BYD +27%, 28.8% Geely and 45.3% for SAIC)

nenabiju za domáce ceny.ani na dedinách, pri domácnom nabijani to vychadza na 1/3 ceny benzínu prečo by ich tam nemohli nabijat ? ..
pri verejnom nabijani je to 1/2 z ceny benzínu
"kedze v paneláku nenabiju" lebo dnes ich tam tankuju čo, nabijanie pred panelakom je skor možná vyhoda ako nutnost. Navyše 50% Slovenska žije v dome kde už dnes nedava žiadny zmysel živit spalovak.
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 14:16:37
02
arrow_leftbicycletour napísal:
trionq


A chápem, že sem musíš stále dávať predotované a preregulované Nórsko.
Príloha:
Príloha eur.png už nie je dostupná.


a dalšie krajiny tam vobec ani nie su však..
UK, Dánsko, Švédsko, Holandsko nevidíme

https://cleantechnica.com/2025/01/05/evs-take-62-8-share-in-sweden-2024-a-year-to-forget/

Prílohy:

sadssadasdas.png
sadssadasdas.png 41.93 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 26.01.2025 - 14:19:55
00
arrow_leftzihadlo 5 napísal:
Pri tejto úrovni v našom štáte budú bežny ľudia robotníckej triedy stále lepiť spalovaky .pretože na elektromobilu mať nebudú...ani na dráhu energiu z nabíjacích staníc.kedze v paneláku nenabiju za domáce ceny.ani na dedinách .takže to zostane technológia pre strednú a vyššiu triedu spoluobčanov...


Elektrina na mobilitu podľa mňa až tak drahá nebude a z finančného hľadiska Slovci zase nie sú až tak chudobní, ale faktom je, že problémom zrejme bude nedostatočná distribučná a nabíjacia infraštruktúra, to môže byť príčinou dopravnej chudoby.
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 14:29:08
00
ako som pisal vyssie, na Slovensku bude 50% elektromobilov okolo roku 2055. To je o 30 (!) rokov. Pre predstavu, 30 rokov dozadu bol rok 1995. Smartfony boli tazka scifi, ani mikrovlnku nemal kazdy. Notebook vazil niekolko kil, mal vykon lepsej kaklulacky, televizie ponukali 4 programy, ktore sa chytali na antenu a z dovolenky sa posielali pohladnice. Infrastruktura bude drzat krok s narastom elektromobility. Snad si nemyslite, ze si elektrarne a distribucne firmy nechaju ujst zisk z elektro trhu.


Naposledy upravil skorpion dňa 26.01.2025 - 14:38:50, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 26.01.2025 - 14:37:41
04
arrow_lefttrionq napísal:
...

nenabiju za domáce ceny.ani na dedinách, pri domácnom nabijani to vychadza na 1/3 ceny benzínu prečo by ich tam nemohli nabijat ? ..
pri verejnom nabijani je to 1/2 z ceny benzínu
"kedze v paneláku nenabiju" lebo dnes ich tam tankuju čo, nabijanie pred panelakom je skor možná vyhoda ako nutnost. Navyše 50% Slovenska žije v dome kde už dnes nedava žiadny zmysel živit spalovak.


Uvedomujuc si riziko vstupu do prestrelky dvoch (zda sa, ze nezmieritelnych) stran, no dovolim si opatovne pripomenúť existenciu LPG, teda 'spalovakov' s priblizne polovicnymi nakladmi voči benzinu (a teda podobne ako pises, o verejnom nabijani).

Netreba na mňa reagovať, iba nabuduce nevidiet iba to svoje preferované ;)
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 14:37:53
02
arrow_leftJaroh napísal:
cokupit, skúsim znova: ako inak chceš dosiahnuť zníženie emisií z individuálnej automobilovej dopravy?


To ma byt otazka na mna? V akej suvislosti? Mne osobne regulacie nevadia, neexistuje jedina oblast priemyslu/obchodu bez regulacii.
Priame dotacie by som nedaval, to je nespravodlivy nezmysel. Ja osobne by som siel cestou zvyhodnenia pri dph napriklad. Ale chapem, ze najlahsie je zaviest na zaciatku dotacie.
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 15:04:25
01
arrow_lefttrionq napísal:
a dalšie krajiny tam vobec ani nie su však..
UK, Dánsko, Švédsko, Holandsko nevidíme

https://cleantechnica.com/2025/01/05/evs-take-62-8-share-in-sweden-2024-a-year-to-forget/


Samozrejme, že ty vidíš len krajiny, kde sa o sto šesť dotuje a spaľováky sa zdaňujú tak, že sú nepredajné.
Ale ľady sa hýbu aj v západnej Európe. Nič sa neboj.
Príloha:
eur1.png
eur1.png 68.14 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 26.01.2025 - 15:06:46
00
arrow_leftskorpion napísal:
Aj Cina zrusi greeen deal? Aj India zrusi green deal? Az sa cudujem, kde vsade ma ta EU prsty :D Je mozne, ze v EU vlada pravicovych extremistov green deal nakoniec zrusi. Potom tu budeme zaostaly skanzem sveta. Spalovacie motory su mrtva technologia, zmier sa s tym.


Milý môj, Čína má polovičnú cenu elektriny vďaka uhoľným elektrárňam, rovnako ako USA. Len skanzen EÚ ju má vďaka Green Dealu o polovicu vyššiu. Do toho stále viac byrokracie, príkazov a zákazov, takže niet sa čomu diviť, že firmy presúvajú výrobu do USA a Ázie.

Inak prajem EÚ všetko dobré, pretože je to skvelý projekt, ktorý dotiahol Európu do tohto stavu. Takže viac regulácií, viac smerníc a viac vytlačených peňazí na Green Deal. Je vidieť, že to pomáha.
Príloha:
market cap.jpg
market cap.jpg 86.13 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 26.01.2025 - 15:17:04
01
arrow_lefttrionq napísal:
akurát ti zrovnice zase vypadla klesajuca cena, už dnes pri aute nad 43k vychadza lepšie EV a to aj bez dotacie alebo započítani TCO. Hádaj čo sa stane až napr BYD spustí koncom roka vyrobu v Madarsku a dalšie tovarne po europe na ktore už nebudu moct platit vydieračské clá (pri BYD +27%, 28.8% Geely and 45.3% for SAIC)

nenabiju za domáce ceny.ani na dedinách, pri domácnom nabijani to vychadza na 1/3 ceny benzínu prečo by ich tam nemohli nabijat ? ..
pri verejnom nabijani je to 1/2 z ceny benzínu
"kedze v paneláku nenabiju" lebo dnes ich tam tankuju čo, nabijanie pred panelakom je skor možná vyhoda ako nutnost. Navyše 50% Slovenska žije v dome kde už dnes nedava žiadny zmysel živit spalovak.

No ja bývam na dedine tu ľudia rozmýšľajú prakticky .za 43l ak by na to mali si radšej kúpia jedno auto rodinné spaľovacie a jeden stroj na obrábanie alebo pristavia,stodilu.... Tu si ľudia 2x rozmyslia či toľko penez vyhodia za elektrické...
Na dochádzanie do práce kúpia lacné benzínové autičko.bez zbytočnej elektroniky.takto ako píšeš rozmýšľajú ľudia v mestách...a skynet 😁IT ckar
Zobraziť komentár 26.01.2025 - 19:04:05
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up