niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
napr. MG4 má 1,6t
Tesla model 3 má hmotnosť 1,9t
Kedy začali klesať predaje elektromobilov v Nemecku? Ešte raz si pozri kedy sa zaviedli clá a ako sa predávajú elektromobily v ostatných krajinách EÚ. Motáš to tu dobre.
Elektromobil bol že vraj výhodnejší než spaľovacie auto už pred 5 rokmi. Odvtedy elektromobily zlacňujú, fosílne palivá zdražujú, elektrina z vetra a slnka je historicky najvýhodnejšia a situácia v Nemecku bola v novembri 2024 taká, že elektromobil mal najvyššie náklady na km počas celej životnosti.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/auto-kaufen-verkaufen/autokosten/elektroauto-kostenvergleich/
Ten článok si aj čítal?
Total costs are crucial
In October 2024, the ADAC specialists calculated whether switching to an electric car or a plug-in hybrid would be economically worthwhile. The result: If you add up all the costs of a car , from the purchase price to all operating and maintenance costs to the loss in value, depending on the model, petrol or diesel cars are usually ahead . This is shown by the current full cost calculation, in which electric cars were compared to their combustion engine model with comparable equipment and engine performance.
Prosím ťa, ak nevieš po nemecky, tak sa nepúšťaj do takýchto diskusií, pretože robíš zo seba primitíva.
Die Spezialisten des ADAC haben im Oktober 2024 nachgerechnet, ob sich der Umstieg auf ein Elektroauto oder einen Plug-in-Hybrid wirtschaftlich lohnt. Das Ergebnis: Nimmt man alle Kosten eines Autos zusammen, vom Kaufpreis über sämtliche Betriebs- und Wartungsaufwände bis zum Wertverlust, liegen je nach Modell meist Benziner oder Diesel vorn. Das zeigt die aktuelle Vollkostenberechnung, bei der E-Autos ihrem in Ausstattung und Motorleistung vergleichbaren Verbrennermodell gegenübergestellt wurden.
Wichtig zu wissen: Den Berechnungen liegt ein Strompreis von 44 Cent je Kilowattstunde zugrunde. Laut Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft (BDEW) zahlt der deutsche Durchschnittshaushalt zwar aktuell 41,4 Cent je kWh. Der ADAC hat sich für einen leicht höheren Preis für die Berechnungen entschieden, weil E-Fahrer unterwegs immer wieder mal auch an teureren öffentlichen Säulen laden müssen.
Klar ist aber auch: Wer ausschließlich zu Hause mit Solarstrom lädt oder einen günstigen Stromtarif hat, liegt in der Regel unter diesem Wert und fährt deshalb günstiger.
odhliadnuc od toho, cena cca konecne klesla na uroven aut so spalovacim motorom, za mna 👍
Žiadna tesla sa nerobí v Holandsku. Robia sa v Nemecku, pri Berlíne. Fabriky napájané obnovitelnou energiou a z vačšej časi prepravované elektrovlakmi. Teda ak sa bavíme len o Európskej fabrike.
Keď sa povozíš s výkonejším autom a nie si blb, tak zistíš, že je to bezpečnejšie ako so slabučkým. A pritom môžeš jazdiť rovnako rýchlo. A prečo nemať výkonovú rezervu, keď Ťa to nič nesotjí?
1, v holandsku a vyraba tesla? ty kde žiješ
2, aj keby Tesla sa dodá raz ( bateria sa vyrobí raz) ropomobil potrebuje vozit cisterny počas celej životnosti auta lol ved me v uplne inych rádoch
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down