Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ste tu dvaja s nie uplne zadefinovanymi poziadavkami tak to ludi asi trochy matie.
Ked ti vyhovuje aktualny bike tak co hladas od noveho? Vacsi zdvih, pohodlie, vyssiu tuhost, nizsiu vahu, chces skusit full alebo co presne?

Dal som tu tvoju otazku "aký je zase rozdiel medzi trail, XC" do googlu a toto to vyplulo https://letmegooglethat.com/?q=ak%C3%BD+je+zase+rozdiel+medzi+trail%2C+XC&l=1
Zobraziť komentár 07.04.2025 - 20:52:03
00
arrow_lefta-biker napísal:
Ste tu dvaja s nie uplne zadefinovanymi poziadavkami tak to ludi asi trochy matie.
Ked ti vyhovuje aktualny bike tak co hladas od noveho? Vacsi zdvih, pohodlie, vyssiu tuhost, nizsiu vahu, chces skusit full alebo co presne?

Dal som tu tvoju otazku "aký je zase rozdiel medzi trail, XC" do googlu a toto to vyplulo https://letmegooglethat.com/?q=ak%C3%BD+je+zase+rozdiel+medzi+trail%2C+XC&l=1

Dakujem že si to za mna zadal :D ale nie mohol som to teda skúsiť pohladať , len som doslova ani nevedel že sa to už tak delí. Mám si mimochodom založiť radšej nove vlákno? Čo hľadam od nového bajku. Moj povodný možem posunúť žene lebo jeden z nás potrebuje nový bajk ona je skromná moj jej stačí :D tak že si kúpim už celodpružený a očakávam hlavne pohodlnejšiu jazdu a to skusiť, váha ta ma tak nezaujíma zase mi nevadí zamakať trošku. Zdvih pozerám že asi bude stačiť všelijaký teraz mám 100 a akosi mi to neprekážalo moc možno par krát som si povedal že by bodol väčši ale to bolo par krat.
Zobraziť komentár 07.04.2025 - 21:13:21
00
Takze xc, max dc (downcountry), cize zdvihy medzi 100-130mm, skor medzi 100-120mm. Ak chces ten bike mat dlhsie tak by som sa osobne zameral na ram a bral nieco na com vies v pripade potreby vystavat lepsi bike. S ramom potom tlmic ktory byva zlozitejsie vymenit pretoze nestaci len kupit tlmic ale potrebujes ho mat interne nastaveny na dany ram. Nasledne vidlicu a kolesa ktore su drahsie komponenty. Proste radsej lepsi ram ako XT prehadzovacku.
Nie je to pravidlo ale cim vyssi zdvih v danej cene tym tazsi bicykel, odolnejsie komponenty a pomalsia jazda do kopca a spevnenych povrchoch. Na druhu stranu pohodlnejsie zjazdy.
Neviem ake mas poziadavky na cenu...
Podla mna toto nevyzera zle aj ked 2 roky stary model tak mam pocit ze ram maju stale rovnaky https://isako.sk/product/13339/cyklistika-bicykle-horske-celoodpruzene-orbea-oiz-h30 (neviem co je to za stranku, takuto cenu som nasiel vo viac shopoch), remote zamykanie tlmicu i vidlice, malo by to byt zamykanie z riadidiel.
Ten Scott podla mna tiez nemusi byt uplne zla volba ale trochu by som sa asi obaval toho tlmicu ktory je taka lacnejsia znacka, neviem ako to je so servisom a do toho ramu asi hocijaky tlmic len tak nevopchas. A voci tej orbeii bude trochu viac zjazdovejsi i tazsi.
Zobraziť komentár 07.04.2025 - 22:01:24
00
arrow_lefta-biker napísal:
Takze xc, max dc (downcountry), cize zdvihy medzi 100-130mm, skor medzi 100-120mm. Ak chces ten bike mat dlhsie tak by som sa osobne zameral na ram a bral nieco na com vies v pripade potreby vystavat lepsi bike. S ramom potom tlmic ktory byva zlozitejsie vymenit pretoze nestaci len kupit tlmic ale potrebujes ho mat interne nastaveny na dany ram. Nasledne vidlicu a kolesa ktore su drahsie komponenty. Proste radsej lepsi ram ako XT prehadzovacku.
Nie je to pravidlo ale cim vyssi zdvih v danej cene tym tazsi bicykel, odolnejsie komponenty a pomalsia jazda do kopca a spevnenych povrchoch. Na druhu stranu pohodlnejsie zjazdy.
Neviem ake mas poziadavky na cenu...
Podla mna toto nevyzera zle aj ked 2 roky stary model tak mam pocit ze ram maju stale rovnaky https://isako.sk/product/13339/cyklistika-bicykle-horske-celoodpruzene-orbea-oiz-h30 (neviem co je to za stranku, takuto cenu som nasiel vo viac shopoch), remote zamykanie tlmicu i vidlice, malo by to byt zamykanie z riadidiel.
Ten Scott podla mna tiez nemusi byt uplne zla volba ale trochu by som sa asi obaval toho tlmicu ktory je taka lacnejsia znacka, neviem ako to je so servisom a do toho ramu asi hocijaky tlmic len tak nevopchas. A voci tej orbeii bude trochu viac zjazdovejsi i tazsi.

Presne takúto odpoveď som očakával. Úplne si to vystihol. Po nejakom jemnom naštudovaní som si povedal že asi ten Scott fakt nemusí byť zlá voľba len ako píšeš ja sa tomu prt rozumiem a práve neviem čo očakávať od toho tlmiča . Snažil som sa aj googlit a nemohol som ho nikde na predaj nájsť takže v prípade poruchy neviem čo očakávať kto to dokáže opraviť no a druha vec že ja to asi tak ľahko neznicim odhadujem. Ešte ma možno zaujal ten Neuron 5 ktorý by tam tiež teoreticky mohol spadať.
Zobraziť komentár 07.04.2025 - 22:32:20
00
Neuron je trailovy bicykel, ak ti zdvih 100mm na ht neprekazal tak 140 bude vela. Pocitaj ze vela spravi i modernejsia geometria i to ze je to full cize to bude este o to viac agresivnejsie. Ak canyon tak lux alebo lux lt co je verzia s vyssim zdvihom.
Zobraziť komentár 07.04.2025 - 22:50:30
01
Téma lepší rám VS lepšia výbava by bola vhodná téma na článok. Rád by som videl podiel užívateľov bicykla ktorý kúpil o niečo lepší rám a povedali si že potom vymenia komponenty a naozaj to urobili.

Voľba rámu je dôležitá, ten určuje či bicykel sadne na tvoju postavu a charakter jazdenia. Ale komponenty ti zas uľahčia alebo stažia prekonanie vzdialenosti či prekážok

Podľa mňa ak nemáš neobmedzený rozpočet musí to byť kompromis. Kvalitné komponenty sú drahé. Len taky brzdový systém na komplet môže stať viac ako 2 stovky, o pohone ani nehovorím. Kolesá detto. Pruženie tiež. Tieto komponenty nie sú spotrebak a utešiť sa spôsobom že keď sa to optrebuje tak to vymením je falošná predstava.

Keď zhrniem (berte má obrazne) kúpim 2000 bike lebo má lepší rám ale výbavu za 500 eur vyhodim aby som ju vymenil za výbavu v hodnote 1000 eur. To mi nedáva zmysel.

Skôr by som povedal že dnes si cyklista musí vedieť veľmi presne zadefinovať čo chce a kde chce jazdiť. A na základe toho vyberať bicykel. Pretože mnohí cyklisti vyberajú vzorcom "čím väčší zdvih tým viac Adidas!"

chcel by som vidieť definíciu lepšieho rámu, a o materiály z ktorého je vyrobený sa baviť nebudeme
Zobraziť komentár 08.04.2025 - 07:59:20
02
Lepsi ram je napriklad taky ktory ma geo ktora ti sadne a pri ktorej sa bike sprava tak ako chces, kinematika je funkcna a vyhovuje ti, napriklad netuhne pruzenie pri brzdneni, nedostavas supy do pedalov na lahkych prevodoch pri slapani do kopca. Ak chces bike na slapanie tak taky ktory sa nepohupuje a je tuhy v oblasti stredu, ak chces mat bajk na zjazd tak nech je stabilny a agresivny. To su veci co najviac definuju to jazdenie. Dalej rozne vedenie kablov, utesnenie lozisk atd, nech to nerobi casom vacsie problemy. To ze budes mat deore a nie xt salter az taky velky rozdiel neurobi, pripadne 11 a nie 12 prevody. Tiez s tym pojazdis a limitovat ta to nebude. Samozrejme tlmic/vidlica je o niecom inom, tie chces aby fungovali a vydrzali.
Ked to vezmes extremne tak by si chcel radsej tesco jednocap na xtrku a foxe alebo dajme tomu yeti na deore a suntour pruzeni?
A tiez som narazal na to ako sa tu ponukali trailove biky s vyssim zdvihom lebo osadenie vychadza lepsie.
Zobraziť komentár 08.04.2025 - 10:35:58
02
arrow_lefta-biker napísal:
Lepsi ram je napriklad taky ktory ma geo ktora ti


Takže ako vravím, musíš sám vedieť čo chces. V dnešnej dobe asi neexistujú zle rámy (výnimky sa nájdu) skôr zle voľby. Typu na rekreačné jazdenie po hrádzi si kúpim CTM Scroll .
Zobraziť komentár 08.04.2025 - 10:40:43
00
vsak samozrejme, ale aj v danej kategorii su rozdiely, nie kazdy bicykelso 100mm zdvihom jazdi rovnako
Zobraziť komentár 08.04.2025 - 11:00:13
00
arrow_lefta-biker napísal:
Neuron je trailovy bicykel, ak ti zdvih 100mm na ht neprekazal tak 140 bude vela. Pocitaj ze vela spravi i modernejsia geometria i to ze je to full cize to bude este o to viac agresivnejsie. Ak canyon tak lux alebo lux lt co je verzia s vyssim zdvihom.

Takže ten Scott som viac menej trosku trafil to že si troška pripralitim prehryziem alebo že som mohol dostať trošku lepšie vybavený. Jediná vec teraz čo by ma zaujímalo je čo ten zadný tlmič budem ho vedieť objednať?keby náhodou neviem kde najbližšie je nejaký servis Scott to tiež asi musím troška brat v úvahe?
Zobraziť komentár 08.04.2025 - 11:21:57
00
Ak chces jazdiť štýl downcountry ano. Za mňa však nájdeš lepšie vybavený bike ako tento predražený Scott
Zobraziť komentár 08.04.2025 - 11:46:54
00
arrow_leftEroF1 napísal:
Ak chces jazdiť štýl downcountry ano. Za mňa však nájdeš lepšie vybavený bike ako tento predražený Scott

A teda napr? Skús dať nejaké konkrétne modely. A je aj predražený keby som zobral ten jazdeny? Cenovo cca 1700€. Lebo teda Neuron 5 nieje vhodný alebo lepšie povedané taký už netreba teda
Zobraziť komentár 08.04.2025 - 11:54:12
00
Pozeraj zdvihy do 130mm to je asi základný parameter
Zobraziť komentár 08.04.2025 - 12:03:26
00
arrow_leftEroF1 napísal:
Pozeraj zdvihy do 130mm to je asi základný parameter

Super, takže to je taky základný parameter kde sa dá povedať že sa to deli
Zobraziť komentár 08.04.2025 - 12:04:34
00
Dajme to tomu čím nižší zdvih tým rýchlejší bicykel. Treba nájsť rovnováhu medzi potrebou šlapat rýchlo a pohodlne urobiť zjazd. Ak plánuješ skôr výjazdy a zjazd takmer nerobiť, repsketive cesta dolu bude peknou zvaznicou stačia menšie zdvihy. Ak plánuješ cestou dole absolvovať trail alebo strmé zjazdy, technické úseky tak sa oplatí ísť do vyšších zdvihov. Zdvihom je potom prispôsobená aj geometria rámu. Preto sa nedá z XC rámu urobiť Enduro bike.
Zobraziť komentár 08.04.2025 - 12:14:31
00
keyboard_arrow_up