Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ja sa chcem k tým wattom. Ak 250 W motora plus X W človeka je malo na vyjdenie kopca... Ja mam podľa stravy estimed power nejakých 300 W. Aj keď teda úplne neviem co to bez wattmetra znamená :) Každopádne, ako ja potom vôbec vyjdem na kopec? Vyjdem ja vôbec na kopec?


Čím dlhšie som tu na fóre tým menej cyklistom sa cítim byť
24.06.2025 - 08:19:47
01
arrow_leftlto napísal:
Ziaden ebike so stredovym motorom nema do 250w (asi ani tie uplne lite), maju mnoho nasobne viac, nominalne , aby splnili zakon si na stitok daju 250w, realita je uplne inde. S 250w max pomocou by 80% ebikerov ani do lesa na kopec nevyslo :D, asi na BK by nedoslo. A zhruba takto, ako pise Dado, sa k tomu blizia komerne bezne predavane motory, uz dnes maju cez 800w, alebo uz mozno aj ten 1kw.

Zda sa mi to blbost, na ziletke watmeter mam v napr 8% segment prdkat ~180w priemer (290wpk). 10% ~230w, ale pre nich to bude bude extrem, pochybujem ze to budu chodit. (nie, niesom chudy)
Za druhe, ebabeta= clovek+motor.
Za tretie, mtb vyrazne lahsie prevody, cize menej namahy.


Naposledy upravil peter120 dňa 24.06.2025 - 09:24:39, celkovo upravené 1 krát.

24.06.2025 - 09:16:10
00
arrow_leftJOLI napísal:
Kedy sa vlastne spúšťa prípomoc motora? Lebo kamoš mi hovorí, že prípomoc sa spúšťa po presiahnutí určitej hodnoty kadencie. Teda, že motor začne pomáhať až pri určitých otáčkach kľúk. No ja som mu v tomto oponoval, že to nebude najskôr pravda, ak ma obehne silnejšia dievčina v 10% stúpaní dvojnásobnou rýchlosťou od mojej a točí nohami, že nemá kadenciu viac ako 40. Pritom ja v tom stúpaní točím medzi 60-70. A samozrejme mi nevedel vysvetliť, že ako je možné, že motor zaberá už pri rozbehu, keď sa kadenčne ide z nulovej hodnoty.


To závisí aj od typu motora. Ja mám taký starší cca 10 ročný a tam je to spravené dosť na figu. Nemá snímač prítlaku, ale len otáčania pedálov. Prípomoc sa spúšťa po cca po polovici otočenia, takže je dosť vhodné nezabudnúť podradiť, keďže to mám na cargo biku a nie na ľahkom cesťáku a začiatok rozbehu je plne za vlastné :)

Ďalšou nevýhodou bolo originálne nastavenie jednotlivých stupňov výpomoci: ak som mal nastavený najnižší stupeň, tak výpomoc bola síce nižšia, ale vypínala sa povedzme už pri 12 km/h. Ak som mal nastavenú najväčšiu prípomoc, tak tá sa vypínala až pri 25 km/h, ale zase motor dával zbytočne veľký výkon, bez zohľadnenia toho, ako šlapem. Toto mi dosť vadilo, pretože som prakticky točil pedálmi naprázdno.

Našťastie sa to dalo upraviť a obmedziť, takže momentálne mám nastavené všetky stupne až do 25 km/h, ale obmedzený je výkon na 50, 100, 150, 200 a 250 W. Väčšinou používam max. tretí stupeň, stačí to dokonca aj na mierne tiahle stúpanie z obchodu s vezením manželky a 20-30 kg nákladu. Ale teda zďaleka nejdem 25 km/h. :D
24.06.2025 - 09:19:26
02
arrow_leftpista napísal:
Akosi sa mi vynara z hlbky pamati Stanislaw Jerzy Lec: Neucesane myslienky.
Vzdy sa najde eskymak co bude radit cernochom v Kongu ako prezit horucavy.


Viem, že to bolo myslené ako vtip, ale pozri si čosi o chlapíkovi menom Timothy Dexter (1747-1806). Pre ľudí bol dosť excentrický, nebol zrovna najchytrejší, a tak si z neho ľudia robili prdel. Raz mu povedali, aby vyviezol loď plnú ohrievačov postelí do tropického Karibiku. On ich tam vyviezol a.... všetko tam predal a zbohatol na tom. A keď mu závistlivci zas chceli uškodiť, tak mu rovnakú vec poradili s hrubými rukavicami. On ich tam opäť vyviezol za plnú loď a... zase ich tam všetky predal a zase na tom zbohatol :-D

Takže ja by som niekedy debilné rady (ohľadom bicyklovania - aby sme ostali v téme) až tak nepodceňoval ;-)
24.06.2025 - 12:27:47
00
arrow_leftlto napísal:
Ziaden ebike so stredovym motorom nema do 250w (asi ani tie uplne lite), maju mnoho nasobne viac, nominalne , aby splnili zakon si na stitok daju 250w, realita je uplne inde. S 250w max pomocou by 80% ebikerov ani do lesa na kopec nevyslo :D, asi na BK by nedoslo. A zhruba takto, ako pise Dado, sa k tomu blizia komerne bezne predavane motory, uz dnes maju cez 800w, alebo uz mozno aj ten 1kw.


Vsimni si , ze uz ten pofiderny "nominalny vykon 250W" nik z vyrobcov nespomina. Uz sa hovori o peak mechanickom vykone. Co je omnoho rozumnejsie. Tych priemernych 250W za poslednych 30 minut jazdy bola pekna blobost a zaujimalo by ma, ci to aj tie motory splnali.

Vsetky motory doteraz mali peak vykon cez 500W. Novy Bosch 750W a to je elektrickych cca 900W.
A DJI ma elektrickych 1200W.


Naposledy upravil DaDo.Bzz dňa 24.06.2025 - 17:10:07, celkovo upravené 1 krát.

24.06.2025 - 17:07:34
00
arrow_leftJOLI napísal:
Kedy sa vlastne spúšťa prípomoc motora? Lebo kamoš mi hovorí, že prípomoc sa spúšťa po presiahnutí určitej hodnoty kadencie. Teda, že motor začne pomáhať až pri určitých otáčkach kľúk. No ja som mu v tomto oponoval, že to nebude najskôr pravda, ak ma obehne silnejšia dievčina v 10% stúpaní dvojnásobnou rýchlosťou od mojej a točí nohami, že nemá kadenciu viac ako 40. Pritom ja v tom stúpaní točím medzi 60-70. A samozrejme mi nevedel vysvetliť, že ako je možné, že motor zaberá už pri rozbehu, keď sa kadenčne ide z nulovej hodnoty.


Ach chalani. Velice tu hejtite a neovladate ani zaklady!
24.06.2025 - 17:08:15
00
DaDo.Bzz
Nestretol sa niekto s podobnym problemom?
Mam ctm areon s bafang M500 36V a 630Wh bateriou (manzelka ma taky isty).
Verziu firmware mame tu istu: CRX10NC3615i142017.8
Dlhsie dobu som si vsimal ze moj dojazd nez bateria klesne pod 20% je omnoho nizsi ako u zeny. Neriesil som to, prikladal som to tomu ze som tazsi.
Ked to klesa dalej, tak sa to potom vie fakt dlhu dobu drzat okolo 10% a jazdit sa da dlho dalej, ale na tom slabom uspornom rezime, takze nic moc.
Takto to v podstate fungovalo od kedy mam ten ebike.

Az kym sme si raz nevymenil baterie. Moja ukazovala 30%, zenina 50%. Po prehodeni som ostal prekvapeny ze mi zenina bateria ukazala este menej asi 25% a zene moja ukazala 55%.

Ked som sa v tom dalej vrtal, tak som si vsimol ze u mna plne nabita bateria ukazuje na displeji 96% (41.3V). Na zeninom moja bateria ebiku 100% (41,8V). Zenina plne nabita bateria u mna ma tiez 96%.
Po prestriekani vsetkych kontaktov sa to zlepsilo na 98%(41,5-41,6V). Ale po par minutach len zapnutia (bez jazdy) to znova klesne na 96%. Ale celkovo ten dojazd sa nezlepsil.

Mam BESST tool. Tam nie na kalibráciu napatoveho senzora nic nie je.
Je mozne ze iny firmware to vyriesi? Zatial som nemal odvahu ho menit.
Alebo je to hardwarovy problem a je treba vymenit controler na motore?

Viete odporucit ktory s tych firmware skusit:?
https://github.com/OpenSourceEBike/Bafang_M500_M600/tree/main/Firmwares/Official/Motor/m500

Nejde mi ani tak o vykon ako o dojazd.
Koniec citátu
Onééé... Keď ty tu tak rád chodíš kukol som aj ja do tej vašej témy a toto čo píše jeden tvoj "kolega" ... to vážne ??? týmto sa zaoberať??? veď to je šialenstvo... najlepšia sranda by bola keby vysvitlo že je to ten manželský pár čo často stretávam pri mojich jazdách na žiletke po úplne rovinatej asfaltke :lol:
24.06.2025 - 19:31:32
01
Sme dopadli v tejto teme. Ideme si porovnavat.. baterky.
24.06.2025 - 19:46:03
01
Ak by som musel riesit taketo p*coviny na bicykli, asi by ma drblo.. Ale hlavne ze sa vozkajú a ledva pedálujú...
pripomina to kedysi suseda on sa sral kazdu sobotu doobeda so skodofkou 120, storazy steloval karbec, lezal pod tym furt a neviem co este... to uz je taka diagnoza
24.06.2025 - 19:58:35
01
totti šak to som len skopíroval od jedného z e-lektričkárov, nečítaš do konca?
edit: vlastne hej,koho by bavilo čítať do konca také kraviny :D
24.06.2025 - 20:03:11
03
Sak ale to daj aspon do citacie. Takto to vyzera ze to pises ty
24.06.2025 - 20:08:19
04
arrow_leftDaDo.Bzz napísal:
Ach chalani. Velice tu hejtite a neovladate ani zaklady!

Môžeš pokračovať v mudrovaní vo vašom vlákne o zťp bicykloch. Tu nie si správne.
24.06.2025 - 21:49:36
02
arrow_leftlto napísal:
DaDo.Bzz: tak to si ma potesil :)

Len ho neprecenuj. Jediny dovod preco znizil vykon motorky je, aby mu dlhsie vydrzala baterka. :D Hadam si naivne nemyslis, ze niekto kto jazdil s 3,5 kW motorom znizuje vykon kvoli tomu, ze chce viac tocit za svoje? :D Proste typicky e-lenivec co chce dlhsi dojazd na baterku.
25.06.2025 - 05:26:17
01
xyz
Kazdy riesi to svoje.
Bio riesia kazdy gram na biku, na obleceni, vode, obcerstveni, co kolko vazi a ako to nechat doma aby nahodou nebol moc tazky a nemusel davat vacsi vykon, atd.
---

Ked Ty das 200W a motor Ti da 250W kolko je to dokopy?
250W je nominalny vykon ale kazdy motor ma este vykon v peaku (maximalny)

Cim viac vazi cela zostava (bike, biker, batoh), zalezi aj na plastoch a valivom treni, terene, ...
+ cim vacsi sklonu, tym vacsi vykon potrebujes aby si ho vyslapal.

Niekomu staci 300W, iny na ten isty kopec potrebuje 400W
Plati ako pre Ebike tak pre Biobike.

Ak chcete hejtovat tak treba aj poznat =)
Nielen pozorovat Ebikerov a Ebikerky spoza stromu =))
---

Viem, ze ma budete hejtovat ale napisem to.
Niekedy mam pocit, ze som viac unaveny po jazde na Ebiku ako na Bio.
Na tej istej trase a mojim stylom jazdenia na Ebiku (aj v OFF).
Trasu prejdem rychlejsie na Ebiku.

Az budete jazdit na oboch bikoch tak to pochopite.
25.06.2025 - 15:26:34
01
Už vidím toho ebikera ktorý dáva 200w 🤣
Preto ste taký naobliekaní s kadenciou 20 v kopci lebo idete 200w + 🤣
25.06.2025 - 15:34:54
010
keyboard_arrow_up