sunko Čiže Tesla Y stojí 35 808€ + DPH čo je výrazne pod 44 000€ aj s dovozom a prihlásením. lapaloma Často stretávam tesly ktoré ťahjú prívesy, alebo majú bajky( buď na streche alebo ťažnom. Čiže nič nezvyčajné.
skynet vlastne ano, mensia (LFP) bateria je lacnejsia. Avsak na Juniper este nedavno nedal uplatnit bonus 500 eur za odporucanie (lebo novy model). Ak uz ide, tak potom sa da este usetrit.
Včera som sa previezol na Kodiaqu iV z Prešova do Bardejovských kúpeľov a späť. Bral som auto, keď malo batériu nabitu na 66%, dojazd bol tuším 86km čisto na elektrinu. Po 93km tam stále dačo ešte bolo. Motor sa zapol párkrát na malú chvíľu - vedel by som spočítať na prstoch jednej ruky.
Podľa mňa celkom fajn, keď sa nejazdia dlhé trasy a treba sa hýbať v podstate len okolo komína, v okolí mesta. K samotnému udaju o spotrebe (ele/BA) sa neviem vyjadriť, či dobre či zle na také auto.
Stvalo ma, že si treba vypnúť upozornenie na prekročenie rýchlosti a že mi to auto brzdilo pri znížení rýchlosti aj vtedy, keď som mal vypnutý prediktivny tempomat - vraj v režime obyčajného acc to nerobí, no nemal som zapnutý tempomat vôbec.
Páčila sa mi možnosť brzdiť elektromotorom, čím sa rekuperovala energia a zároveň nebolo potrebné toľko používať brzdy.
Mal som predchadzajucu generaciu PHEV Octaviu kombi a teraz mam tento Kodiaq. Co sa tyka jazdy na baterku tak je to super, najma po meste, rychle nabijanie (v porovnanim s inymi PHEV), resp. ked jazdi cisto na baterku alebo nabity hybrid. Kazdopadne ked ma clovek jazdit na tom benzine po okreskach, dialnici tak je to pri tom objeme a vahe auta uz trapenie (ano ma to vzdy k dispozicii 200k ale len na kickdowne a to sa ti nechce). Ak si niekto moze vybrat tak urcite rovnaky Superb je ovela lepsia volba. U mna to bolo o cene, kedze na operak bol Kodiaq vs taky isty Superb o 20% mesacne lacnejsi a to mi za to zasa uz stalo.
Mal som predchadzajucu generaciu PHEV Octaviu kombi a teraz mam tento Kodiaq. Co sa tyka jazdy na baterku tak je to super, najma po meste, rychle nabijanie (v porovnanim s inymi PHEV), resp. ked jazdi cisto na baterku alebo nabity hybrid. Kazdopadne ked ma clovek jazdit na tom benzine po okreskach, dialnici tak je to pri tom objeme a vahe auta uz trapenie (ano ma to vzdy k dispozicii 200k ale len na kickdowne a to sa ti nechce). Ak si niekto moze vybrat tak urcite rovnaky Superb je ovela lepsia volba. U mna to bolo o cene, kedze na operak bol Kodiaq vs taky isty Superb o 20% mesacne lacnejsi a to mi za to zasa uz stalo.
Ja som nedavno presadol z Passatu do Tayronu (velkost Kodiaq) a asi sa vratim do Passatu.
Bol ovela priestrannejsi (hoci susedia ked videli Tayron tak hned ze ake mam velke auto, pricom je vyrazne kratsi a uzsi ) a celkovo lepsi. Vyssi podvozok sa obcas hodi, ale velky fanusik nie som, skoda ze sa uz nerobi Alltrack, to bol za mna ideal kompromis.
Cize ak niekto nepotrebuje vyslovene vyssi podvozok, tiez by som odporucal Passat/Superb.
Porovnaj normalnu Octaviu, toto ze fanusikovia BEV porovnavaju ICE s rovnakym vykonom nema zmysel.
Realne ten vykon je malokedy dovod na kupu BEV, je to tam ako bonus.
Ja som nedavno presadol z Passatu do Tayronu (velkost Kodiaq) a asi sa vratim do Passatu. Bol ovela priestrannejsi (hoci susedia ked videli Tayron tak hned ze ake mam velke auto, pricom je vyrazne kratsi a uzsi ).
Ty mas zvlastne skreslene vnimanie ked dokazes napisat, ze Tayron je vyrazne kratsi a uzsi.
Tayron dlzka 4792 mm sirka 1853 - 1866 mm
Passat dlzka 4917 mm sirka 1849 mm
Mal som predchadzajucu generaciu PHEV Octaviu kombi a teraz mam tento Kodiaq. Co sa tyka jazdy na baterku tak je to super, najma po meste, rychle nabijanie (v porovnanim s inymi PHEV), resp. ked jazdi cisto na baterku alebo nabity hybrid. Kazdopadne ked ma clovek jazdit na tom benzine po okreskach, dialnici tak je to pri tom objeme a vahe auta uz trapenie (ano ma to vzdy k dispozicii 200k ale len na kickdowne a to sa ti nechce). Ak si niekto moze vybrat tak urcite rovnaky Superb je ovela lepsia volba. U mna to bolo o cene, kedze na operak bol Kodiaq vs taky isty Superb o 20% mesacne lacnejsi a to mi za to zasa uz stalo.
Suhlasim, to auto nie je moje. Ja by som radsej kupil tiez superb, ale moji rodicia 60+ (teda najma otec) bol ineho nazoru. Chcel mat vyssie auto, do ktoreho sa nastupuje lepsie. Mama ma tiez menene bedrove klby, tak je jej lepsie nastupovat do takehoto auta. Oco jazdi do prace a po meste, sem tam vybehne do okolia, takze ani nenabija kazdy den. Jeho styl jazdy je uz tiez pokojnejsi (oproti mojmu), je "vyjazdeny", takze aj mimo mesta si s tym vystaci. Ved pred chvilou vyrazil do Prahy na kemperi, po ceste niekde prespi, zajtra doobeda dorazi nenahana sa nikam...
Ty mas zvlastne skreslene vnimanie ked dokazes napisat, ze Tayron je vyrazne kratsi a uzsi.
Tayron dlzka 4792 mm sirka 1853 - 1866 mm
Passat dlzka 4917 mm sirka 1849 mm
13 cm dlzky je na auto pomerne vyrazny rozdiel, no vnutri to bude realne este viac. Len na kufri je dlzka cca +10cm a na zadnych sedadlach sa to bude blizit tiez skor k 10cm, bezprostredne som sa prehadzoval a rozdiel je vyrazny .
Na sirku je to o nieco menej no aj tam Passat posobil sirsie v prednej casti, ale moze to byt len dojem, kufor je siroky rovnako.
Záruka na vozidlo 4 roky alebo 80 000 km - čo nastane skôr
to neni nejaký sebavedomý zázrak spalováky už roky aj najlacnejšie majú štandard 100tis km, posledné roky to niektoré značky a modely tlačia kludne na 250tis km a v rokoch 5 či až 8
SW u Tesly má tiež nejaké štandardy? ako dlho bude zaručená nejaká podpora? prípadne kompatibilita OS?
jeden z pro argumentov je že elektromobily majú vydržať státisíce kilometrov resp majú slúžiť dlhšie ako aktuálne spalováky z hľadiska opotrebovanie, a preto aj budú z dlhodobého hladiska ekologickejšie a ekonomickejšie..
lebo zobrať si teraz napr telefón z roku 2018 s androidom 9, ten už je skoro nefunkčný na iné veci ako telefonovanie.
Na tie niekolkorocne zaruky by som si dal pozor. Aj na moj Opel som mal take zaruky, a ked sa mi tam po 3 rokoch a 60tisic km pokazila zapalovacia lista tak som musel cvakat. Oni tam maju dost okliestene na co sa vztahuje 10rocna zaruka a pod.
A co sa tyka SW, tak tam bol Onstar, celkom dobra vychytavka, dalo sa na mobile pozerat aj v PC a ciastocne ovladat auto, ale v opli sa rozhodli ze to zrusia a basta.
Cize na taketo kilometrove a viazrocne zaruky sa treba pozerat s nadhladom. Mozno u nejakych drahych znaciek to je ine.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
lapaloma Často stretávam tesly ktoré ťahjú prívesy, alebo majú bajky( buď na streche alebo ťažnom. Čiže nič nezvyčajné.
Podľa mňa celkom fajn, keď sa nejazdia dlhé trasy a treba sa hýbať v podstate len okolo komína, v okolí mesta. K samotnému udaju o spotrebe (ele/BA) sa neviem vyjadriť, či dobre či zle na také auto.
Stvalo ma, že si treba vypnúť upozornenie na prekročenie rýchlosti a že mi to auto brzdilo pri znížení rýchlosti aj vtedy, keď som mal vypnutý prediktivny tempomat - vraj v režime obyčajného acc to nerobí, no nemal som zapnutý tempomat vôbec.
Páčila sa mi možnosť brzdiť elektromotorom, čím sa rekuperovala energia a zároveň nebolo potrebné toľko používať brzdy.
Mal som predchadzajucu generaciu PHEV Octaviu kombi a teraz mam tento Kodiaq. Co sa tyka jazdy na baterku tak je to super, najma po meste, rychle nabijanie (v porovnanim s inymi PHEV), resp. ked jazdi cisto na baterku alebo nabity hybrid. Kazdopadne ked ma clovek jazdit na tom benzine po okreskach, dialnici tak je to pri tom objeme a vahe auta uz trapenie (ano ma to vzdy k dispozicii 200k ale len na kickdowne a to sa ti nechce). Ak si niekto moze vybrat tak urcite rovnaky Superb je ovela lepsia volba. U mna to bolo o cene, kedze na operak bol Kodiaq vs taky isty Superb o 20% mesacne lacnejsi a to mi za to zasa uz stalo.
Každopádne spaľováky tak podraželi že nad 35-40 000€ už sú lacnejšie elektrá.
Napr Tesla 3, zadokolka, 239kW
https://www.tesla.com/cs_CZ/m3/order/LRW3192_426df012e9c2f606ce11bcf851b5ab94?postal=390%2002&coord=49.4131,14.652®ion=CZ&titleStatus=new&redirect=no#overview
927 000KČ = cca 38 000€
Škoda Octavia RS, predokolka 195kW
https://stock-cars.skoda-auto.com/654/sk-SK/?step=filters&ModelFamily=PV_2025&ModelBody=63009&ModelEngine=PV36YD_63219,PV56YD_63719&Sort=4&_gl=1*e2nywl*_gcl_au*MjY1NzQwNzMyLjE3NTIxNDcxMDE
od 38 000€ - 47 000€
Brutto 22 kWh,
Cennikovo cca 41 tis no par % zlava u VW nie je probem, tak realne od tych 40 cca.
Ja som nedavno presadol z Passatu do Tayronu (velkost Kodiaq) a asi sa vratim do Passatu.
Bol ovela priestrannejsi (hoci susedia ked videli Tayron tak hned ze ake mam velke auto, pricom je vyrazne kratsi a uzsi
Cize ak niekto nepotrebuje vyslovene vyssi podvozok, tiez by som odporucal Passat/Superb.
Každopádne spaľováky tak podraželi že nad 35-40 000€ už sú lacnejšie elektrá.
Napr Tesla 3, zadokolka, 239kW
https://www.tesla.com/cs_CZ/m3/order/LRW3192_426df012e9c2f606ce11bcf851b5ab94?postal=390%2002&coord=49.4131,14.652®ion=CZ&titleStatus=new&redirect=no#overview
927 000KČ = cca 38 000€
Škoda Octavia RS, predokolka 195kW
https://stock-cars.skoda-auto.com/654/sk-SK/?step=filters&ModelFamily=PV_2025&ModelBody=63009&ModelEngine=PV36YD_63219,PV56YD_63719&Sort=4&_gl=1*e2nywl*_gcl_au*MjY1NzQwNzMyLjE3NTIxNDcxMDE
od 38 000€ - 47 000€
Porovnaj normalnu Octaviu, toto ze fanusikovia BEV porovnavaju ICE s rovnakym vykonom nema zmysel.
Realne ten vykon je malokedy dovod na kupu BEV, je to tam ako bonus.
Cennikovo cca 41 tis no par % zlava u VW nie je probem, tak realne od tych 40 cca.
VW koncern PHEV auta maju brutto 25,7 a vyuzitelne pre elektrojazdu je 19,7
Ty mas zvlastne skreslene vnimanie ked dokazes napisat, ze Tayron je vyrazne kratsi a uzsi.
Tayron dlzka 4792 mm sirka 1853 - 1866 mm
Passat dlzka 4917 mm sirka 1849 mm
Suhlasim, to auto nie je moje. Ja by som radsej kupil tiez superb, ale moji rodicia 60+ (teda najma otec) bol ineho nazoru. Chcel mat vyssie auto, do ktoreho sa nastupuje lepsie. Mama ma tiez menene bedrove klby, tak je jej lepsie nastupovat do takehoto auta. Oco jazdi do prace a po meste, sem tam vybehne do okolia, takze ani nenabija kazdy den. Jeho styl jazdy je uz tiez pokojnejsi (oproti mojmu), je "vyjazdeny", takze aj mimo mesta si s tym vystaci. Ved pred chvilou vyrazil do Prahy na kemperi, po ceste niekde prespi, zajtra doobeda dorazi
Dudo, to je hlasenie z radia
Tayron dlzka 4792 mm sirka 1853 - 1866 mm
Passat dlzka 4917 mm sirka 1849 mm
13 cm dlzky je na auto pomerne vyrazny rozdiel, no vnutri to bude realne este viac. Len na kufri je dlzka cca +10cm a na zadnych sedadlach sa to bude blizit tiez skor k 10cm, bezprostredne som sa prehadzoval a rozdiel je vyrazny .
Na sirku je to o nieco menej no aj tam Passat posobil sirsie v prednej casti, ale moze to byt len dojem, kufor je siroky rovnako.
44659 s dph pre Y a 39022 s dph pre 3
https://www.evstore.sk/tesla/model-y
https://youtu.be/CcnSInaKdbs?feature=shared&t=811
https://www.evstore.sk/tesla/model-y
to neni nejaký sebavedomý zázrak
SW u Tesly má tiež nejaké štandardy? ako dlho bude zaručená nejaká podpora? prípadne kompatibilita OS?
jeden z pro argumentov je že elektromobily majú vydržať státisíce kilometrov resp majú slúžiť dlhšie ako aktuálne spalováky z hľadiska opotrebovanie, a preto aj budú z dlhodobého hladiska ekologickejšie a ekonomickejšie..
lebo zobrať si teraz napr telefón z roku 2018 s androidom 9, ten už je skoro nefunkčný na iné veci ako telefonovanie.
A co sa tyka SW, tak tam bol Onstar, celkom dobra vychytavka, dalo sa na mobile pozerat aj v PC a ciastocne ovladat auto, ale v opli sa rozhodli ze to zrusia a basta.
Cize na taketo kilometrove a viazrocne zaruky sa treba pozerat s nadhladom. Mozno u nejakych drahych znaciek to je ine.
Napr VW koncern ma predlzenu zaruku vyrobcu v rovnakom rozsahu ako zakonnu (Seat to maval niekedy inak, teraz neviem). A plati vsade v EU.
Potom su predlzene zaruky, ktore su realne poistne produkty, tie maju casto nejake vyluky a casto neplatia vsade v EU.
A potom su predlzene zaruky vyrobcu, ktore su dost okliestene, napr len na pohonne ustrojenstvo ale nie na prislusenstvo ako napr infotainment.