Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
Ked som sa precitol z toho prekvapenia, ze ako rychlo boli za mnou (mozno 5s od posledneho pozrietia do spatneho, kde nikto nebol na dohlad) tak som si uvedomil, ze som ich nemal pustat. Odhadom mohli ist niekde cez 180km/h.
Púšťať si ich samozrejme mal 100 metrová medzera je dostatočná na zaradenie sa a ty nemáš čo blokovať policajtov ale dokonca aj obyčajné civilné autá ktoré chcú ísť rýchlejšie.
Nech by sa za tebou prirútil ktokoľvek, uhnutie sa doprava je správne riešenie. Ty tam niesi na posudzovanie toho či to bolo alebo nebolo oprávnené (to ponáhľanie sa).
páči sa mi ako bezpečný odstup všetci vyťahujú len ako výhovorku keď sa niekde nechcú zaradiť... ale to že na 90km/h sa bežne všetci vlečú s 10metrovou medzerou za autom pred sebou to už zrazu nikto bezpečný odstup nerieši
to auto pred ním ide tiež podobne rýchlo..takže nezastane na mieste a teda reakčný čas 1,5 sekundy je ako nejaký dedko...
PS: nikto nevraví že sa má v pravo držať celý čas keď sa mu tá medzera zdá malá.. uhne, rýchlejší ho obehne a on sa kľudne môže zaradiť zase do ľava a dopredbiehať... keď už teda má niekto problém sa zaradiť do 100 metrovej medzery...
Zipsik otazka je ci sa mam uhnut a spomalit so 130km/h na 115-120 alebo neuhnut a nechat ich spomalit so 150-160 na 130km/h. Rychlosti su orientacne, podstatne je ze oni isli cez povolenu a ja v limite ale jeden z nas by musel spomalit
páči sa mi ako bezpečný odstup všetci vyťahujú len ako výhovorku keď sa niekde nechcú zaradiť... ale to že na 90km/h sa bežne všetci vlečú s 10metrovou medzerou za autom pred sebou to už zrazu nikto bezpečný odstup nerieši
to auto pred ním ide tiež podobne rýchlo..takže nezastane na mieste a teda reakčný čas 1,5 sekundy je ako nejaký dedko...
PS: nikto nevraví že sa má v pravo držať celý čas keď sa mu tá medzera zdá malá.. uhne, rýchlejší ho obehne a on sa kľudne môže zaradiť zase do ľava a dopredbiehať... keď už teda má niekto problém sa zaradiť do 100 metrovej medzery...
ja si tych 1.5-2.5s nechavam ci uz pri 50 abo pri 130. To ze to neriesis ty je zjavne. Potom su v kolonach v lepsom pripade len plechy pokrcene, lebo kazdy za svojim rozheganym citronom, skodofkov,... si mysli ze je vynimocny.
a nie, niesom "lavopruhar". Ale tiez nema nikto povinnost uhybat sa ked je v predbiehacom manevri. Magor iduci 180 ide 2x tak rychlo ako kamiony/autobusy/pomali clenovia na dialnici, a o 50% rychlejsie oproti MPR (ak tam bola 130 a nie len 110). To ze ludia nerozumeju co to znamena, je len ich hlupost a ohrozuju tym vsetkych naokolo. Ked mas prazdnu dialnicu, nech sa paci.
Nech ponahlac spomali, pocka, a ked dopredbieham, tak sa bezpecne zaradim doprava ked ho vidim cele v spetaku, nie 5m pred neho, a ponahlac moze ist dalej.
Slovensko je jeden z málo štátov, ktoré má definovaný bezpečný odstup priamo zákonom, sú to sú minimálne 2s.
Potom je tu druhá problematika. V Anglicku aj Nemecku robili výskum, zúčastnilo sa ho niečo cez 10 tisíc šoférov. Obyčajná križovatka v tvare T a šofér sa mal odbočiť doľava. Testované subjekty boli od ľudí, čo práve skončili školu až po profíkov z 40+ ročnou praxou. Šoférom vždy povedali aká je rýchlosť na ceste a začali im tam púšťať autá. Ak autá jazdili povedanou rýchlosťou až do +15km/h, skoro nikto nemal problém odbočiť. Problém nastal keď im tam pustili auto, čo išlo 30+ km/h nad limit, čo im povedali.
Závery čo boli, tak boli pomerne jednoduché.
1/ aj začínajú šofér dokáže správne vyhodnotiť bezpečnú vzdialenosť, či môže odbočiť, ak sa len krátko pozrie a autá dodržujú MPR.
2/ na to, aby ste dokázali správne určiť, ako rýchlo ide auto bez vedomosti, aká je MPR, treba sa zhruba 2s sústredene pozerať na auto, ktoré prichádza.
Teraz tá kontroverzná časť, ktorú komentovali a nechali to na ľuďoch. Zákon je napísaný nejak, že proste šofér sa môže pripojiť, či odbočiť len vtedy, ak sa presvedčil, že môže. Ale pri súčasnej hustote premávky je otázne, či má človek čas zhruba 2-5 sekúnd, podľa toho či odbáča vľavo, alebo vpravo, aby sa presvedčoval ako rýchlo idú autá, aby mohol vyraziť. Pretože ak by tak mal kontrolovať každé auto, tak možno nikam nedostane. Druhý pohľad bol ten, že auto výrazne prekračujúce rýchlosť vlastne znemožňuje a blokuje premavku, keď sa iný chcú zaradiť. Kto je vlastne vinný v prípade nehody. Šofér, čo sa dostatočne nepresvedčil, alebo ten, čo výrazne prekročil rýchlosť lebo šofér nemá nemá ako predpovedať, že niekto prekročí výrazne rýchlosť.
Zipsik otazka je ci sa mam uhnut a spomalit so 130km/h na 115-120 alebo neuhnut a nechat ich spomalit so 150-160 na 130km/h. Rychlosti su orientacne, podstatne je ze oni isli cez povolenu a ja v limite ale jeden z nas by musel spomalit
pri 100 metrovej medzere by si spomaliť nemusel.. len sa preradíš.. a kým ťa obehnú už sa môžeš vyradiť zase do ľava a ešte nebudeš nalepený na auto pred sebou...
sa tvárite ako keby tie naše dialnice neboli v podstate skoro vkuse rovné a nevideli ste na kilometer pred seba že tam nič nebezpečné nieje.. proste uhnem, nechám rýchlejšieho ísť.. a zase sa vyradím... brzdiť nemusím maximálne vypnem tempomat a jemne spomalím plachtením...
a to teraz hovorím z pozície vodiča citroenu ktorý vbäčšinou po dialnici jazdí 110-130Km/h takže ja som ten kto uhýba
fakt ma udivuje že niekto tu má potrebu zavadzať rýchlejšiemu pričom by ho uhnutie do prava nič nestálo... a prepáč ale argument že by si musel zo 130 spomaliť na 120 je fakt dosť od veci...
ak sa teda totiž bavíme o tom že by si sa zaradil zhruba v polke tej 100 metrovej medzery... tj. 50 metrov pred auto pred tebou... 130= 36m/s a 120= 33m/s tj. každú sekundu by si sa k tomu autu priblížil o neuveriteľné 3 metre...
to ti dáva 13 sekúnd čas(respektíve tomu komu si sa uhol) na to aby ťa obehol a ty sa môžeš zase vysunúť do ľava.. s tým že máš ešte 10 metrov pred autom ktoré je pred tebou bez toho aby si musel spomaliť....
poprípade 10 sekúnd aby si sa vyraďoval cca 20 metrov pred tým autom...
ja to na našich cestách vidím pravidelne keďže v pravom pruhu trávim väčšinu času....ludia sú neochotný uhnúť sa, nie že by sa nebolo kam uhnúť...ono väčšinou je miesta dosť...
Oooch... Tak citaj - uz bol v/za polovicou a musel pribrzdovat aby sa zaradil bezpecne.... Uz len toto samtone znamena ze bol v predbiehacom manevri a policajt sa nemal co rozdrapovat ze 10-15s moze ist len MPR.
Tak sem pls neplet chronickych lavopruharov. Navyse cisla ti nesedia jaksi s tym co pisal
Neviem co si chcel povedat komentom o rozhlade na km. Ak mam medzeru 1.5-2.5s, tak tym ze drviva vacsina magorov sa zaradi cca 5m predo mna, tempomat az brzdi a ja ho musim usmernovat jednak aby bolo komfortne ale aj aby nemuseli prudko brzdit ti za mnou co sa na mna lepia. Aj ked to spravia do cca polovice, tak mas zrazu uplne minimum bezpecneho miesta. Ale my vieme, ty si majster sveta stale na majakoch, s 0.3s reakcnou dobou...
Cize ty tym, ze vidis km dopredu, sa niekomu nalepis na prdel a ides s up-to 1s rozostupom potom dalej za nimi? Co si tym presne ziskal? Ze pri kazdom spomaleni pomahas vytvorit fantomove zapchy? A ked sa niekto potrebuje zaradit doprava tak mu tam nechavas tak miesto na 1.5 auta?
Žiaľ nastal čas sa rozlúčiť s MGF a hľadám náhradu. Mám pár kandidátov, ale či mi niečo neušlo, preferujem sedan, môže byť aj kombi, či hatchback, niečo svižnejšie s dobrými jazdnými vlastnosťami. Mal by to byť benzín, do 20 rokov (staršie vozidlá mi nevadia), s rozumnými nákladmi na údržbu, spotreba by bola fajn do 10 litrov. Cena tak okolo 6 tisíc. Nechcem nič od VW group. Zatiaľ na zozname mám BMW e90 325i/330i s N52 motorom, Mercedes W204 len sa neviem rozhodnúť, či 180 kompresor, alebo radšej priplatiť za tú 1.8 s turbom, alebo skúsiť V6. Mondeo 2.5l Turbo, Focus ST s 2.5l. Mazda 3 MPS, len tam sa bojím toho motora trocha. Známy ma ešte láme na BMW e60 530d po facelifte, s ZF automatom. Ak by ste mali nejaký tip, o ktorý sa chcete podeliť, buden vám vďačný.
S 325i a 330i sa zrejme do 10l zmestis iba mimo mesta. Z tych dvoch by som zobral 330i, ale ten tazko zozenies v manuali. Touring +80kg, xdrive +100kg na hmotnosti auta. Sedan ideal
530d ma M57, asi najlepsi diesel od nich.
Oooch... Tak citaj - uz bol v/za polovicou a musel pribrzdovat aby sa zaradil bezpecne.... Uz len toto samtone znamena ze bol v predbiehacom manevri a policajt sa nemal co rozdrapovat ze 10-15s moze ist len MPR.
Tak sem pls neplet chronickych lavopruharov. Navyse cisla ti nesedia jaksi s tym co pisal
Neviem co si chcel povedat komentom o rozhlade na km. Ak mam medzeru 1.5-2.5s, tak tym ze drviva vacsina magorov sa zaradi cca 5m predo mna, tempomat az brzdi a ja ho musim usmernovat jednak aby bolo komfortne ale aj aby nemuseli prudko brzdit ti za mnou co sa na mna lepia. Aj ked to spravia do cca polovice, tak mas zrazu uplne minimum bezpecneho miesta. Ale my vieme, ty si majster sveta stale na majakoch, s 0.3s reakcnou dobou...
Cize ty tym, ze vidis km dopredu, sa niekomu nalepis na prdel a ides s up-to 1s rozostupom potom dalej za nimi? Co si tym presne ziskal? Ze pri kazdom spomaleni pomahas vytvorit fantomove zapchy? A ked sa niekto potrebuje zaradit doprava tak mu tam nechavas tak miesto na 1.5 auta?
Tiez jazdim na adaptivnom tempomate a toto podliezanie neznasam. Su to hlavne ti, ktori jazdia za kamionmi, podla mna najnebezpecnejsia sorta na dialnici. Vtrepe sa do laveho a potom predbieha 2-3 kamiony 110km/h. Vacsinou ho zobudia az moje dialkove, aby sa zaradil do praveho... Ja jazdim 136km/h a ked vidim, ze niekto vali, no tak sa skryjem, nech ide do certa. Nebudem nikoho skolit. Tiez to nemam rad, ked idem rychlo a niekto sa hra na policajta.
Nepotrebujem zase 300 koní, tá e90 325i mi príde asi ako najlepší kopromis. Spotrebu extra neriešim, do 9-10l som ochotný ju akceptovať.
Mal som Hyundai Accent 1997 1.5 čo mala 65kW, lenže vážilo 955kg, vedelo to ísť svižne. Jazdil som aj s Fabiou 1 1.2 HTP 40kW, Fiat Punto 1. generácie 1.1 40kW, Peugeot 108 s 1.0 50kW a podobnými. Viem s tým jazdiť, dá sa s tým žiť, ale veľmi sa mi do toho nechce. Také Saxo 1.6 VTS 72 kW, čo som mal ma bavilo veľmi, ale zohnať to teraz v rozumnom stave je problém. Ak to je rozumný stav, tak už za to pýtajú extrémne peniaze.
Je mi jasné, že do tých výkonnejších áut treba vraziť peniaze, nekupujem to s tým, že do toho vrážam všetky svoje voľné peniaze.
Mám rád zaujímavo jazdiace autá a nie celkom tuctové, čo nájdeš na každom rohu.
Maserati Shamal je netuctové auto. E90-ka, W204-ka apod. sú práve autá, ktoré nájdeš na každom rohu.
Autá, ktoré si mal vedeli zajazdiť 9-10L/100km aj svižným tempom. Boli ľahké a jednoduché. Že Ti N52B25 (alebo hocijaký iný 6-valec od 2.5-litra) bude v 1,5-tonovom aute so starým meničovým automatom jazdiť za 9-10L/100km zabudni. Možno tak na okreskách, ak na tom nebudeš stáť ako na rejči. Šesťvalcov som mal doma relatívne dosť (momentálne stálice M104 a M112). 6 hrncov je super, zamatový chod, výkon je návykový (350CGi jazdila úžasne, keď fungovala)...ale vyžaduje si to naozaj svoje. Nedá sa to nijako porovnávať s kýblikmi, čo si vymenoval. Proste známe príslovie o o***** a banánoch. Inak sú tie autá veľmi smutné a veľmi nešťastné. Navyše, naozaj dobré benzínové šesťhrnce s vhodným kilometrovým nábehom (do 150kkm) sú aj vo veku 20 rokov v súčasnosti veľmi žiadané a cenené, takže ak má byť to BMW naozaj BMW v zodpovedajúcom stave (nielen jeho zvyšky), tak sa pravdepodobne do 6000 ani nevojdeš. Momentálne zháňam kolegovi niečo z tria A6 B6/ S211/ E61 s nepriamovstrekovou benzínovou V6, kde rozpočet je cca 9-10 tis. A poviem popravde, nie je to vôbec jednoduché nájsť aj v DE aspoň dve vyhovujúce autá, ktoré nebudú od seba vzdialené viac ako 100km. Ale však hádam motyka vystrelí a nájdeš vhodné auto.
Tiez jazdim na adaptivnom tempomate a toto podliezanie neznasam. Su to hlavne ti, ktori jazdia za kamionmi, podla mna najnebezpecnejsia sorta na dialnici. Vtrepe sa do laveho a potom predbieha 2-3 kamiony 110km/h. Vacsinou ho zobudia az moje dialkove, aby sa zaradil do praveho... Ja jazdim 136km/h a ked vidim, ze niekto vali, no tak sa skryjem, nech ide do certa. Nebudem nikoho skolit. Tiez to nemam rad, ked idem rychlo a niekto sa hra na policajta.
Pohľad z druhej strany: ... su to hlavne ti, ktori valia 136 km(h, podla mna najnebezpecnejsia sorta na dialnici. Valí sa lavým vyblikáva iných, aby sa zaradili do praveho... Ja jazdim 110 /h a ked vidim, ze niekto vali, no tak sa určite kvôli nemu nebudem zaraďovať medzi dva kamióny. Tiez to nemam rad, ked idem bezpečne a niekto sa hra na policajta.
Osobne preferujem manuál a nepofrebujem 4x4. Je mi jasné , že 20 ročne auto so 150 tisíc km je problém nájsť a ak áno, bude stáť veľa. Pokiaľ bude auto v dobrom technickom stave, tak minimálne v prípade toho BMW viem, že aj pri 300 tisícovom nájazde to nie je žiadna tragédia a tie motory ešte vydržia bez väčších zásahov ďalších 100 tisíc km, čo pri mojom nájazde je tak 8 rokov.
Frajerka má Fiestu ST150, je to síce tuctové auto, ale jazdí to dobre, napriek pár úpravám ako športové sanie a 60mm výfuk namiesto 55mm keď s tým jazdím a netočím to pod 2000rpm, zväčša to mám medzi 2000-3000rpm, tak mám spotrebu okolo 8,2l. Som na tom nabehal cca 3000km.
Tuctové auto som myslel skôr niečo typu Octavia v diesli a podobne. Autá od VW group mi neprídu ničím zaujímavé, minimálne tie bežne dostupné. XY známych mi odporúčalo, že proste nemám vymýšľať a kúpiť Octaviu 3 s 2.0 TDI v kombi, že najlepšie auto ever, kopa miesta vo vnútri, obrovský kufor. Ja to uznávam tie kvality, ale ako to jazdí a ten pocit z auta sa mi vôbec nepáči.
Keby som mal veľa peňazí na banány, tak mám Maserati Quatroportre 4.7 GTS 😁 čo tuctovka nie je.
Keby MGF nedostalo smrteľnú ranu pri nehode, tak nehľadám nič iné. Ale opravit sa už nedá a zohnať iné v podobnom stave je už záležitosť za 6000+€ a aj to by som tam musel riešiť hydragas a tesnenie pod hlavou, čo je ďalších cca 1000€ v práci.
V každom prípade ďakujem za rady a niečo snáď nájdem zaujímavé.
Jano1987: Áno, BMW vie najazdiť aj pol mega. Aj tie motory vedia dať 400kkm. No aj pri prémiovke je dosť zásadný rozdiel medzi autom, ktoré má 150kkm a ktoré má 300kkm. Samozrejme záleží, v akom režime boli km najazdené. Auto nie je zďaleka iba o motore a práve autá ako BMW Ťa o tom veľmi rýchlo presvedčia. Ak si kúpiš odjazdenú hajtru, budeš do toho len sypať peniaze a nikdy to poriadne nebude. Ani tie jazdné vlastnosti to nebude mať také, ako si predstavuješ. Ono je totižto aj veľký rozdiel medzi 20-ročným autom s 300kkm a 5-ročným autom s 300kkm. Vysoký vek a k tomu vysoké kilometre sú bohužiaľ smrtiaca kombinácia. Čo sa nerozpadá nájazdom, to sa rozpadá vekom (hlavne všetko, čo je z gumy)
Ja už by som 20-ročné auto s 300kkm na hrbe už fakt nechcel.
A už asi stačilo...zas som sa moc rozkecal.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Púšťať si ich samozrejme mal 100 metrová medzera je dostatočná na zaradenie sa a ty nemáš čo blokovať policajtov ale dokonca aj obyčajné civilné autá ktoré chcú ísť rýchlejšie.
Nech by sa za tebou prirútil ktokoľvek, uhnutie sa doprava je správne riešenie. Ty tam niesi na posudzovanie toho či to bolo alebo nebolo oprávnené (to ponáhľanie sa).
to auto pred ním ide tiež podobne rýchlo..takže nezastane na mieste a teda reakčný čas 1,5 sekundy je ako nejaký dedko...
PS: nikto nevraví že sa má v pravo držať celý čas keď sa mu tá medzera zdá malá.. uhne, rýchlejší ho obehne a on sa kľudne môže zaradiť zase do ľava a dopredbiehať... keď už teda má niekto problém sa zaradiť do 100 metrovej medzery...
to auto pred ním ide tiež podobne rýchlo..takže nezastane na mieste a teda reakčný čas 1,5 sekundy je ako nejaký dedko...
PS: nikto nevraví že sa má v pravo držať celý čas keď sa mu tá medzera zdá malá.. uhne, rýchlejší ho obehne a on sa kľudne môže zaradiť zase do ľava a dopredbiehať... keď už teda má niekto problém sa zaradiť do 100 metrovej medzery...
ja si tych 1.5-2.5s nechavam ci uz pri 50 abo pri 130. To ze to neriesis ty je zjavne. Potom su v kolonach v lepsom pripade len plechy pokrcene, lebo kazdy za svojim rozheganym citronom, skodofkov,... si mysli ze je vynimocny.
https://soferuj.sk/informacie/bezpecna-vzdialenost
a nie, niesom "lavopruhar". Ale tiez nema nikto povinnost uhybat sa ked je v predbiehacom manevri. Magor iduci 180 ide 2x tak rychlo ako kamiony/autobusy/pomali clenovia na dialnici, a o 50% rychlejsie oproti MPR (ak tam bola 130 a nie len 110). To ze ludia nerozumeju co to znamena, je len ich hlupost a ohrozuju tym vsetkych naokolo. Ked mas prazdnu dialnicu, nech sa paci.
Nech ponahlac spomali, pocka, a ked dopredbieham, tak sa bezpecne zaradim doprava ked ho vidim cele v spetaku, nie 5m pred neho, a ponahlac moze ist dalej.
Potom je tu druhá problematika. V Anglicku aj Nemecku robili výskum, zúčastnilo sa ho niečo cez 10 tisíc šoférov. Obyčajná križovatka v tvare T a šofér sa mal odbočiť doľava. Testované subjekty boli od ľudí, čo práve skončili školu až po profíkov z 40+ ročnou praxou. Šoférom vždy povedali aká je rýchlosť na ceste a začali im tam púšťať autá. Ak autá jazdili povedanou rýchlosťou až do +15km/h, skoro nikto nemal problém odbočiť. Problém nastal keď im tam pustili auto, čo išlo 30+ km/h nad limit, čo im povedali.
Závery čo boli, tak boli pomerne jednoduché.
1/ aj začínajú šofér dokáže správne vyhodnotiť bezpečnú vzdialenosť, či môže odbočiť, ak sa len krátko pozrie a autá dodržujú MPR.
2/ na to, aby ste dokázali správne určiť, ako rýchlo ide auto bez vedomosti, aká je MPR, treba sa zhruba 2s sústredene pozerať na auto, ktoré prichádza.
Teraz tá kontroverzná časť, ktorú komentovali a nechali to na ľuďoch. Zákon je napísaný nejak, že proste šofér sa môže pripojiť, či odbočiť len vtedy, ak sa presvedčil, že môže. Ale pri súčasnej hustote premávky je otázne, či má človek čas zhruba 2-5 sekúnd, podľa toho či odbáča vľavo, alebo vpravo, aby sa presvedčoval ako rýchlo idú autá, aby mohol vyraziť. Pretože ak by tak mal kontrolovať každé auto, tak možno nikam nedostane. Druhý pohľad bol ten, že auto výrazne prekračujúce rýchlosť vlastne znemožňuje a blokuje premavku, keď sa iný chcú zaradiť. Kto je vlastne vinný v prípade nehody. Šofér, čo sa dostatočne nepresvedčil, alebo ten, čo výrazne prekročil rýchlosť lebo šofér nemá nemá ako predpovedať, že niekto prekročí výrazne rýchlosť.
pri 100 metrovej medzere by si spomaliť nemusel.. len sa preradíš.. a kým ťa obehnú už sa môžeš vyradiť zase do ľava a ešte nebudeš nalepený na auto pred sebou...
sa tvárite ako keby tie naše dialnice neboli v podstate skoro vkuse rovné a nevideli ste na kilometer pred seba že tam nič nebezpečné nieje.. proste uhnem, nechám rýchlejšieho ísť.. a zase sa vyradím... brzdiť nemusím maximálne vypnem tempomat a jemne spomalím plachtením...
a to teraz hovorím z pozície vodiča citroenu
fakt ma udivuje že niekto tu má potrebu zavadzať rýchlejšiemu pričom by ho uhnutie do prava nič nestálo... a prepáč ale argument že by si musel zo 130 spomaliť na 120 je fakt dosť od veci...
ak sa teda totiž bavíme o tom že by si sa zaradil zhruba v polke tej 100 metrovej medzery... tj. 50 metrov pred auto pred tebou... 130= 36m/s a 120= 33m/s tj. každú sekundu by si sa k tomu autu priblížil o neuveriteľné 3 metre...
to ti dáva 13 sekúnd čas(respektíve tomu komu si sa uhol) na to aby ťa obehol a ty sa môžeš zase vysunúť do ľava.. s tým že máš ešte 10 metrov pred autom ktoré je pred tebou bez toho aby si musel spomaliť....
poprípade 10 sekúnd aby si sa vyraďoval cca 20 metrov pred tým autom...
ja to na našich cestách vidím pravidelne keďže v pravom pruhu trávim väčšinu času....ludia sú neochotný uhnúť sa, nie že by sa nebolo kam uhnúť...ono väčšinou je miesta dosť...
Tak sem pls neplet chronickych lavopruharov. Navyse cisla ti nesedia jaksi s tym co pisal
Neviem co si chcel povedat komentom o rozhlade na km. Ak mam medzeru 1.5-2.5s, tak tym ze drviva vacsina magorov sa zaradi cca 5m predo mna, tempomat az brzdi a ja ho musim usmernovat jednak aby bolo komfortne ale aj aby nemuseli prudko brzdit ti za mnou co sa na mna lepia. Aj ked to spravia do cca polovice, tak mas zrazu uplne minimum bezpecneho miesta. Ale my vieme, ty si majster sveta stale na majakoch, s 0.3s reakcnou dobou...
Cize ty tym, ze vidis km dopredu, sa niekomu nalepis na prdel a ides s up-to 1s rozostupom potom dalej za nimi? Co si tym presne ziskal? Ze pri kazdom spomaleni pomahas vytvorit fantomove zapchy? A ked sa niekto potrebuje zaradit doprava tak mu tam nechavas tak miesto na 1.5 auta?
S 325i a 330i sa zrejme do 10l zmestis iba mimo mesta. Z tych dvoch by som zobral 330i, ale ten tazko zozenies v manuali. Touring +80kg, xdrive +100kg na hmotnosti auta. Sedan ideal
530d ma M57, asi najlepsi diesel od nich.
Tak sem pls neplet chronickych lavopruharov. Navyse cisla ti nesedia jaksi s tym co pisal
Neviem co si chcel povedat komentom o rozhlade na km. Ak mam medzeru 1.5-2.5s, tak tym ze drviva vacsina magorov sa zaradi cca 5m predo mna, tempomat az brzdi a ja ho musim usmernovat jednak aby bolo komfortne ale aj aby nemuseli prudko brzdit ti za mnou co sa na mna lepia. Aj ked to spravia do cca polovice, tak mas zrazu uplne minimum bezpecneho miesta. Ale my vieme, ty si majster sveta stale na majakoch, s 0.3s reakcnou dobou...
Cize ty tym, ze vidis km dopredu, sa niekomu nalepis na prdel a ides s up-to 1s rozostupom potom dalej za nimi? Co si tym presne ziskal? Ze pri kazdom spomaleni pomahas vytvorit fantomove zapchy? A ked sa niekto potrebuje zaradit doprava tak mu tam nechavas tak miesto na 1.5 auta?
Tiez jazdim na adaptivnom tempomate a toto podliezanie neznasam. Su to hlavne ti, ktori jazdia za kamionmi, podla mna najnebezpecnejsia sorta na dialnici. Vtrepe sa do laveho a potom predbieha 2-3 kamiony 110km/h. Vacsinou ho zobudia az moje dialkove, aby sa zaradil do praveho... Ja jazdim 136km/h a ked vidim, ze niekto vali, no tak sa skryjem, nech ide do certa. Nebudem nikoho skolit. Tiez to nemam rad, ked idem rychlo a niekto sa hra na policajta.
Mal som Hyundai Accent 1997 1.5 čo mala 65kW, lenže vážilo 955kg, vedelo to ísť svižne. Jazdil som aj s Fabiou 1 1.2 HTP 40kW, Fiat Punto 1. generácie 1.1 40kW, Peugeot 108 s 1.0 50kW a podobnými. Viem s tým jazdiť, dá sa s tým žiť, ale veľmi sa mi do toho nechce. Také Saxo 1.6 VTS 72 kW, čo som mal ma bavilo veľmi, ale zohnať to teraz v rozumnom stave je problém. Ak to je rozumný stav, tak už za to pýtajú extrémne peniaze.
Je mi jasné, že do tých výkonnejších áut treba vraziť peniaze, nekupujem to s tým, že do toho vrážam všetky svoje voľné peniaze.
Mám rád zaujímavo jazdiace autá a nie celkom tuctové, čo nájdeš na každom rohu.
Maserati Shamal je netuctové auto. E90-ka, W204-ka apod. sú práve autá, ktoré nájdeš na každom rohu.
Autá, ktoré si mal vedeli zajazdiť 9-10L/100km aj svižným tempom. Boli ľahké a jednoduché. Že Ti N52B25 (alebo hocijaký iný 6-valec od 2.5-litra) bude v 1,5-tonovom aute so starým meničovým automatom jazdiť za 9-10L/100km zabudni. Možno tak na okreskách, ak na tom nebudeš stáť ako na rejči. Šesťvalcov som mal doma relatívne dosť (momentálne stálice M104 a M112). 6 hrncov je super, zamatový chod, výkon je návykový (350CGi jazdila úžasne, keď fungovala)...ale vyžaduje si to naozaj svoje. Nedá sa to nijako porovnávať s kýblikmi, čo si vymenoval. Proste známe príslovie o o***** a banánoch. Inak sú tie autá veľmi smutné a veľmi nešťastné. Navyše, naozaj dobré benzínové šesťhrnce s vhodným kilometrovým nábehom (do 150kkm) sú aj vo veku 20 rokov v súčasnosti veľmi žiadané a cenené, takže ak má byť to BMW naozaj BMW v zodpovedajúcom stave (nielen jeho zvyšky), tak sa pravdepodobne do 6000 ani nevojdeš. Momentálne zháňam kolegovi niečo z tria A6 B6/ S211/ E61 s nepriamovstrekovou benzínovou V6, kde rozpočet je cca 9-10 tis. A poviem popravde, nie je to vôbec jednoduché nájsť aj v DE aspoň dve vyhovujúce autá, ktoré nebudú od seba vzdialené viac ako 100km. Ale však hádam motyka vystrelí a nájdeš vhodné auto.
Pohľad z druhej strany: ... su to hlavne ti, ktori valia 136 km(h, podla mna najnebezpecnejsia sorta na dialnici. Valí sa lavým vyblikáva iných, aby sa zaradili do praveho... Ja jazdim 110 /h a ked vidim, ze niekto vali, no tak sa určite kvôli nemu nebudem zaraďovať medzi dva kamióny. Tiez to nemam rad, ked idem bezpečne a niekto sa hra na policajta.
Frajerka má Fiestu ST150, je to síce tuctové auto, ale jazdí to dobre, napriek pár úpravám ako športové sanie a 60mm výfuk namiesto 55mm keď s tým jazdím a netočím to pod 2000rpm, zväčša to mám medzi 2000-3000rpm, tak mám spotrebu okolo 8,2l. Som na tom nabehal cca 3000km.
Tuctové auto som myslel skôr niečo typu Octavia v diesli a podobne. Autá od VW group mi neprídu ničím zaujímavé, minimálne tie bežne dostupné. XY známych mi odporúčalo, že proste nemám vymýšľať a kúpiť Octaviu 3 s 2.0 TDI v kombi, že najlepšie auto ever, kopa miesta vo vnútri, obrovský kufor. Ja to uznávam tie kvality, ale ako to jazdí a ten pocit z auta sa mi vôbec nepáči.
Keby som mal veľa peňazí na banány, tak mám Maserati Quatroportre 4.7 GTS 😁 čo tuctovka nie je.
Keby MGF nedostalo smrteľnú ranu pri nehode, tak nehľadám nič iné. Ale opravit sa už nedá a zohnať iné v podobnom stave je už záležitosť za 6000+€ a aj to by som tam musel riešiť hydragas a tesnenie pod hlavou, čo je ďalších cca 1000€ v práci.
V každom prípade ďakujem za rady a niečo snáď nájdem zaujímavé.
Citujem teba samého: "Vtrepe sa do laveho a potom predbieha 2-3 kamiony 110km/h"
Ja už by som 20-ročné auto s 300kkm na hrbe už fakt nechcel.
A už asi stačilo...zas som sa moc rozkecal.