https://youtube.com/shorts/Bfy-IBldYkc
Ono to začne tak po 10-15 km a je to stále hlučnejšie, na ľahkých prevodoch to nepočuť, len pri vyšších rýchlostiach pri šliapaní na ťažších prevodoch, také nepravidelné vŕzganie, viď video.. bol som presvedčený že to je stred, nalisoval som nový a stále to vŕzga. Reťaz je tiež nová, kazeta zánovná, kľuky som vyčistil premazal a nepomohlo. Díky za rady.
Dost casto tu citam ze to ludom vydava zvuky a tiez pomenili polku veci kym na to prisli.
Tretry mi vŕzgajú tiež, ale tie to nie sú, trochu iný zvuk to je. Zle to počuť na tom videu kvôli rýchlosti, ale v nižších rýchlostiach to nepočuť ani na ľahkých prevodoch v kopci.
Dost casto tu citam ze to ludom vydava zvuky a tiez pomenili polku veci kym na to prisli.
Skúsim aj to dík, rozoberiem ešte raz všetko vyčistím aj prevodník ako píše kolega a uvidím.
Ďakujem.
R
Ďakujem.
R
Ja som mal podobny problem, ale zo stredu to nebolo, lebo to robilo aj po vymene za novy. Niekto mi tu odporucil dotiahnut patku prehadzky - az to pomohlo. Odporucam odmontovat, naniest trochu vazeliny na stycne plochy a srob+zavit a naskrutkovat naspat. To iste aj na stycne plochy kolesa-ram.
Ale dobre teda.
1. Pedále
Skontroluj, či sú pevne dotiahnuté do kľúk.
Skús ich odmontovať, vyčistiť závit a namazať, potom znova dotiahnuť.
Skontroluj aj ložiská v pedáloch – pri opotrebovaní môžu vydávať pukavé zvuky.
2. Kľuky a stredové zloženie
Pukanie pri šliapaní = častý vinník.
Skontroluj, či sú kľuky dobre dotiahnuté na osku.
Ak máš štvorhran, ISIS alebo Hollowtech II – rozober, očisti, namaž všetky styčné plochy (najmä závity a kontakty kľuky/osi).
Skontroluj, či stredové zloženie nie je voľné alebo vydraté.
3. Sada – prehadzovačka a kazeta
Skontroluj, či nie je uvoľnená kazeta – pri zaťažení vie vydávať pukavé zvuky.
Skontroluj reťaz – ak je opotrebovaná, môže „preskakovať“.
Skontroluj, či nie je uvoľnený pätka prehadzovačky.
4. Ráfiky a výplet kolies
Skontroluj výplet – povoľené špice môžu cvakať pri preťažení.
Skontroluj, či nie je uvoľnený rýchloupinák (QR) alebo osi (ak máš pevné).
Skontroluj, či je ráfik rovný a nič sa nedotýka brzdových doštičiek (ak máš V-brake).
5. Sedlovka a sedlo
Ak zvuk prichádza pri vzpieraní sa zo sedla alebo sadaní si, skús:
Vybrať sedlovku, očistiť a namazať (ak nie je karbónová).
Dotiahni sedlovú objímku.
Skontroluj upevnenie sedla v lyžinách – častý zdroj pukania!
6. Hlavové zloženie a predstavec
Skontroluj, či nie je uvoľnené hlavové zloženie – skúšaj zabrzdiť prednú brzdu a kývať dopredu-dozadu.
Dotiahni skrutky predstavca a horný cap.
7. Rám (pozorne)
Hoci hliníkový hardtail je zvyčajne pevný, prasklina rámu (najmä pri stredovom zložení alebo pri hlavovej trubke) môže byť zdroj pukania – vizuálna kontrola + hmatom.
Skontroluj všetky zvarené spoje – najmä na spodnej rámovej trubke a okolo stredu.
Ked sa ti to nechce hladat tak to fixnes nasledovne:
Vsetko, ale vazne vsetko rozober, ocisti, namaz stycne plochy a poskladaj. Mozes to robit postupne podla toho co sa ti zda najviac pravdepodobne.
a fakt to moze byt cokolvek- iscg srob, srob v rame na pripevnenie kosiku, bowden opierajuci sa o ram atd, atd. Najcastejsie spina niekde na kontakte dvoch bodov, pripadne kontakt tam kde kontakt nema byt alebo chybajuce mazanie tam kde byt ma. Poskodenie moze robit tiez problem.
V podstate ti tu mozu radit ludia co pomohlo im ale ty mozes mat uplne iny problem takze ti to nemusi pomoct.
Zvuk: https://photos.app.goo.gl/rBGbrYcZaiCb7hv76
Uvolneny BB: https://photos.app.goo.gl/CsUYexJZuu8Jnang6
To je samozrejme, ked zistis co je uvolnene mas vyhrate! Ale kym sa cez cely checklist dopracujes k spravnej veci ...
a od vtedy mám pokoj.
-16% Motorex Anti Seize montážna antikorózna pasta, 100 g
10,90 € -16%
MOC 13,99 €