niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: Predvčerom o 23:22
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: Predvčerom o 23:22
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
https://dsl.sk/article.php?article=31597
Tesla dodala rekordný počet áut v 3Q. Vyrobila o čosi menej ako rekord.
Tak vyzerá, že sa sem tam nejaká tesla predá
Energeticka siet nevie kam s elektrinou ked je prebytok, nevie kde ju ubrat ked je nedostatok. My to menime.
Cez real-time connect EVs na energeticke trhy a s vyrobcami vozidiel - Wattiva brain analyzuje trhy a hlada prilezitosti, ako elektrickemu vozidlu zlozit optimalizovany plan nabijania, smart scheduling potom nabije auto v najlepsich casoch poslanim prikazov cez cloud API vyrobcu vozidla.
Vysledok? Najefektivnejsie nabijanie EV, uz dnes dokaze setrit 30% a vyuzivat zaporne ceny elektriny na trhoch bez toho aby ste menili vasho dodavatela energie.
Vizia - domace nabijanie takmer za 0,- pre vacsinu elektrickych vozidiel.
Otvaram verejnu beta. Hladam early adopters a feedback.
Chces pomoct zmenit slovensku energetiku na modernu alebo vediet viac?
👉 https://www.wattiva.sk/#testers-form
Technicke otazky? Pozitiva / negativa, pytajte sa.
Background: Dekada pomoci s fleet electrification across EU.
Connect: https://www.linkedin.com/in/peterhofierka/
#peter
Energeticka siet nevie kam s elektrinou ked je prebytok, nevie kde ju ubrat ked je nedostatok. My to menime.
Cez real-time connect EVs na energeticke trhy a s vyrobcami vozidiel - Wattiva brain analyzuje trhy a hlada prilezitosti, ako elektrickemu vozidlu zlozit optimalizovany plan nabijania, smart scheduling potom nabije auto v najlepsich casoch poslanim prikazov cez cloud API vyrobcu vozidla.
Vysledok? Najefektivnejsie nabijanie EV, uz dnes dokaze setrit 30% a vyuzivat zaporne ceny elektriny na trhoch bez toho aby ste menili vasho dodavatela energie.
Vizia - domace nabijanie takmer za 0,- pre vacsinu elektrickych vozidiel.
Otvaram verejnu beta. Hladam early adopters a feedback.
Chces pomoct zmenit slovensku energetiku na modernu alebo vediet viac?
👉 https://www.wattiva.sk/#testers-form
Technicke otazky? Pozitiva / negativa, pytajte sa.
Background: Dekada pomoci s fleet electrification across EU.
Connect: https://www.linkedin.com/in/peterhofierka/
#peter
Absencia smart elekromeru je problém alebo to viete nejako vyriešiť?
v septembri 9 069 predajov Tesly a 6 % podiel na trhu.
Tesla je štvrtou najpredávanejšou značkou
Model Y je druhým najpredávanejším autom
+572 % oproti septembru minulého roka
Od začiatku roka +85 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka
Od začiatku roka je to 147 %
Na druhom najvačšom trhu v Európe dalej rastu predaje elektromobilov
Tesla prvý krat za kvartal prekonala predaje mecedes benz group
Takisto vytlacene podpisane pred matrikarkou , odoslane a do troch dniprisla odpoved ze OK...
a hned som skusil s i3 dat 380km tam a 380 spat do severnych Ciech.
Spolu 5 krat nabijanie, cakam este kolko mi dojde na fakture uctovanie elektriny na BMW karte
Cennik ako pre program eco , ale pri tejto akcii to je ako za polovicu , dufam ze o rok bude zase
Nie ze by som nemohol ist s dieselakom na jedno natankovanie. Chcel som DOBROVOLNE skusit ako sa da jazdit s i3 aj na dlhe trasy (hoci je to koncepcne stary elektromobil navrhovany do mesta). Saozrejme treba ist bez casoveho pressu... Napriklad najhorsia kombinacia na spotrebu je dialnica, trvala rychlost a nizka teplota. Lepsie je ist po okreskach uspora 20% energie). Uz rozdiel medzi 2 stupne a 10 stupnov celzia je dost zasadny. A jedno dobijanie bolo nudzove na cca 15 min, kedze som este nemal spravne ponastavovane jazdne rezimy a navigaciu a nevydalo mi to po rychlocharger.
Pri dokladnom planovani by to vyslo "iba" na dve tam a dve spat po 40 min. Vzdy bol obed pocas jednej, pocas druhej kaficko... Nic hrozne. Najrychlesie je nabijanie medzi 20 az 80 percent, takze asi by vysli trikratsie zastavky ako lepsia varianta. Doma si nabijam s fotovoltiky, a ked je jasne a panely idu naplno, aj tak obmedzim prud na 8 ci 10 A aby to dobijalo pomaly. Tam sa nikam neponahlam...
Dalsim dovodom bolo, ze som viezol karbonovu kolobezku na stretnutie, kde po akcii KickSpain2025 (chalani isli Vueltu na kolobezkach- 3,5k km a 55k nastupanych..) objednali ucastnici veducemu dalsiu karbonovu kolobezku ako podakovanie za cely support (plus som tam mal prednasku o karbone)...a tak mi to prislo take stylove prist tam na karbonovej "spuchnutej motokare".
Dalsie poznanie... softverovo vypocitany dojazd vies jemne zvysit rezimom Eco pro a stoveckou po okreskach, ale brutalne skratit 130 kou po dialnici s dvoma stoparkami v takmer zimnej teplote (tie dva stupne C)...
Ale verím že do budúca budú dlhšie dojazdy
ak sa vyvoj elektromobilov zastavil pred 5 rokmi a vsetci by jazdili len na spotrebu, tak nebudu. Tu otazku si nemyslel vazne, ze?
Ale verím že do budúca budú dlhšie dojazdy
..na tomto som sa celkom bavil pri zastavke do Talianska na jednej pumpe na dialnici v Rakusku.
Mali sme cikpauzu a zhodou okolnosti som parkoval pri e-nabijackach. Boli tam traja co cakali, a dalsi co sa tam len pristavili a sli dalej. Akonahle sa uvolnilo jedno miesto, ziadna slusnost, nadrzaka kto prvy sa strcil, ten dobijal. A to bol koniec prazdnin, ziadna extra premavka..
Tych nabijaciek tam bolo asi 8, no vyuzivali len niektore..